見出し画像

【創作大賞2025 エッセイ部門】【女子高生エッセイ】【要約】㉛『甘いものが好きで嫌いでどうでもいい🍯』"I love sweets, I hate sweets, I don't care about sweets🍯" Koro&Arumi #イラスト #AIart #JKエッセイ

【NEW】
女子高生エッセイの作者のあるみちゃんが
LARME 2024 オーディションに参加中📣

雑誌「LARME」にモデル掲載されるため、
SHOWROOM配信で1位を目指しています🥇💃

フォロー&応援(視聴👀🎥やギフト🎁🌟)お願いします💓
👇

ある プロフィール
https://www.showroom-live.com/room/profile?room_id=540293

ライブ配信🎵
https://www.showroom-live.com/r/ayu0102



【創作大賞2025 エッセイ部門】【女子高生エッセイ】【要約】㉛『甘いものが好きで嫌いでどうでもいい🍯』I love sweets, I hate sweets, I don't care about sweets🍯  Koro&Arumi <a target=#イラスト #AIart #JKエッセイ #avalab " width="620" height="620">
high school girl, sweets, confused expression, thought bubble, manga app, smartphone, chocolate, custard cream, matcha, cheesecake, snacks, juice, karaoke, school uniform, skirt, contemplative pose, question marks, sweet soy sauce, curry, gum, percentage chart, wry smile, human silhouettes, speech bubbles

【女子高生エッセイ】

『甘いものが好きで嫌いでどうでもいい🍯』

"I love sweets, I hate sweets, I don't care about sweets🍯"


【情景】

アイデンティティの探求:Identity Search
アイデンティティの探求:「女子高生」というステレオタイプに対する葛藤と自己認識の模索。
Identity Search:The struggle with the "high school girl" stereotype and the search for self-identity.

甘いものへの両価性:Ambivalence towards Sweets
甘いものへの両価性:好きでも嫌いでもない、複雑な感情の揺れ動き。
Ambivalence towards Sweets:The complex emotional fluctuation between liking and disliking.

社会的相互作用:Social Interaction
社会的相互作用:甘いものを通じた他者とのコミュニケーションの機微。
Social Interaction:The nuances of communication with others through the topic of sweets.

自己発見:Self-Discovery
自己発見:漫画アプリの比喩を通じた自己理解への到達。
Self-Discovery:Reaching self-understanding through the metaphor of manga apps.

【要約】

『甘美な迷宮で見つけた私』
"The Self Found in the Sweet Labyrinth"

「甘いものが好き?」という一見単純な問いかけが、一人の女子高生の内面に複雑な思考の渦を巻き起こす。彼女は、社会が期待する「甘いものが大好きな女子高生」というステレオタイプに違和感を覚えながら、自身の本当の嗜好と向き合っていく。
A seemingly simple question, "Do you like sweets?" stirs up a whirlwind of complex thoughts in one high school girl's mind. While feeling uncomfortable with the stereotype of "a high school girl who loves sweets" that society expects, she begins to face her true preferences.

チョコレートは好きでもキャンディーは苦手、カスタードクリームは好きでもホイップクリームは苦手―。彼女の味覚は決して単純ではない。その複雑さは、彼女自身のアイデンティティの多面性を映し出すかのようだ。
She likes chocolate but not candy, loves custard cream but isn't fond of whipped cream—her taste isn't simple at all. This complexity seems to mirror the many facets of her own identity.

「女子高生だから」という一言で片付けられることへの抵抗感。それは単なる反抗心ではなく、自分という存在の独自性を守りたいという切実な願いの表れだった。
Her resistance to being dismissed with a simple "because you're a high school girl" isn't mere rebellion, but rather a sincere desire to protect her unique sense of self.

そして彼女は、自身の感覚を「無料漫画アプリ」という現代的な比喩で説明することに成功する。好きな作品、興味のない作品、迷う作品―。それは彼女の甘いものへの態度そのものであり、同時に人生における選択の縮図でもあった。
She successfully explains her feelings using the modern metaphor of "free manga apps." The works she likes, the ones she's not interested in, and the ones she's unsure about—this perfectly reflects her attitude toward sweets, and at the same time, serves as a miniature version of life's choices.

最後まで「好き」とも「嫌い」とも言い切れない彼女の姿勢は、むしろ誠実で深い思考の証となっている。それは、単純な二元論では割り切れない、現代を生きる若者の繊細な感性を映し出す鏡となっているのだ。
Her stance of being unable to definitively say whether she "likes" or "dislikes" something proves to be a testament to her honest and deep thinking. It becomes a mirror reflecting the delicate sensibilities of today's youth, who cannot be understood through simple binary logic.


【英会話フレーズ】

"I can't simply say whether I like sweets or not."
甘いものが好きか嫌いか、単純には言えないんです。

"It depends on the specific type of sweet."
具体的な種類によって違います。

"Don't stereotype me just because I'm a high school girl."
女子高生だからという理由で決めつけないでください。

"It's more complex than just liking or disliking."
好き嫌いだけの単純な問題ではありません。


【英単語】

Stereotype(固定観念)
A widely held but fixed and oversimplified image or idea of a particular type of person or thing.
ある特定の人やものに対して広く持たれている固定的で単純化された印象や考え。

Many teenagers struggle against societal stereotypes.
多くの若者が社会の固定観念と戦っています。

Ambivalence(両価性)
The state of having mixed feelings or contradictory ideas about something.
何かに対して相反する感情や考えを持っている状態。

She felt ambivalence about her career choice.
彼女は進路選択に対して相反する感情を抱いていました。

Identity(アイデンティティ)
The characteristics determining who or what a person is.
ある人が何者であるかを決定づける特徴。

Teenagers often struggle with questions of identity.
十代の若者はしばしばアイデンティティの問題で悩みます。

Nuance(ニュアンス)
A subtle difference in meaning or expression.
意味や表現における微妙な違い。

The nuances of language can be difficult to translate.
言語のニュアンスは翻訳が難しいことがあります。




Koro&Arumiコラボ情報

Koro & Arumi Collab Info

君は僕のアンドロメダ(原作:夏夢カノン)

You're My Andromeda (Original work:Summer Dream(Kanon))

最新話
Latest episode

❶&あらすじはこちら
❶ & Check out the story here

全体・テーマ関連 (30個)

#甘いもの #スイーツ #お菓子 #食べ物 #食 #食エッセイ #食文化 #嗜好 #好き嫌い #好きでも嫌いでもない #どうでもいい #女子高生 #JK #女子高生エッセイ #高校生 #青春 #アイデンティティ #自己同一性 #自己認識 #自己探求 #自分探し #ステレオタイプ #固定観念 #社会 #社会学 #現代社会 #若者 #若者文化 #葛藤 #心の葛藤

感情・心の描写関連 (20個)

#複雑な感情 #複雑 #繊細 #繊細な心 #心の声 #内面 #内面の描写 #思考 #考え #迷い #悩み #違和感 #抵抗 #反抗 #自己肯定感 #自己否定 #自己受容 #本音 #ホンネ #共感

比喩・表現関連 (10個)

#比喩 #表現 #言葉 #言葉の力 #言葉遊び #漫画 #漫画アプリ #アプリ #メタファー #例え

読者・共感向け (10個)

#共感 #共感できる #あるある #わかりみ #心に響く #心に刺さる #誰かに届けたい #自分らしく #自分らしく生きる #生き方

note・創作関連 (10個)

#note #noteエッセイ #エッセイ #エッセイスト #創作 #創作活動 #文章 #文章表現 #書くこと #書く理由

英語、語学、読書、勉強系 (10個)

#英語 #英会話 #英語学習 #語学 #語学学習 #読書 #読書記録 #多読 #勉強 #勉強垢

【Koro&Arumiの女子高生マガジン】

#創作大賞2025 #エッセイ部門
#女子高生エッセイ #JKエッセイ

女子高生エッセイ」共同マガジン↓
Co-magazine of “Essays on High School Girls” ↓

元記事はこちら↓
Original article is here↓

もう一度読み返したい方へ↓
For those who want to read it again↓


いいなと思ったら応援しよう!