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一流営業マンが表彰された時にする事とは!?-What top salespeople do when they receive an award-

皆さんこんばんわ。前回の記事で一流営業マンの訪問の心構えについてご紹介させて頂きました。一流営業マンは「嬉しい情報」で差をつけるという事でした。詳細が気になる方はそちらの記事もチェックしてみてください。そして今回はタイトルの内容について『営業の一流、二流、三流』より一部抜粋してご紹介させて頂きます。

Everyone, good evening. In the previous article, I introduced the mindset of a top-notch salesperson when making a visit. Top salespeople used ``good information'' to differentiate themselves. If you are interested in details, please check out these articles. This time, I would like to introduce some excerpts from the title ``First-rate, second-rate, third-rate sales''.

”社内で表彰された時、三流は次の心配をし、二流は上司と喜び、一流は表彰をお客様と喜ぶ。あなたの会社には社内表彰制度はありますか?もしあればチャンスです。受賞した時に、お客様にお礼の報告をすると、一気に関係が深まります。表彰は一人でとったものではなく、お客様のおかげなのだと先輩に気づかされました。”

"When receiving an award within the company, a third-rate person worries about what happens next, a second-rate person rejoices with their boss, and a first-class person rejoices with the customer. Does your company have an internal award system? If so, this is your chance. When you receive an award, you can express your gratitude to the customer and immediately deepen your relationship with them. My seniors made me realize that the award was not something I received alone, but because of the customers."

”確かに表彰をもらうのは、ラクではありません。辛いこともあります。今回はいいかなと諦めたくなる時もあります。でも、「お客様にお礼を言うきっかけ」とそう考えると力が湧いてくるものです。上司や同僚にお礼を言い、その後、お客様にお礼を伝える。電話一本入れるだけでもいいでしょう。お客様にしてみれば嬉しいものです。”

”It is true that receiving awards is not easy. It can be tough sometimes. There are times when I want to give up and think that this time will be okay. However, if you think of it as an opportunity to say thank you to your customers, it will give you strength. Thank your boss and colleagues, and then thank your customers. All it takes is a phone call. It's a pleasure to be a customer.”

皆さんいかがだったでしょうか。会社に入ったばかりの新人の頃は、目の前のことで精一杯でそこまで気が回らなかったりしますよね。もし表彰などがあれば、ぜひお客様にお礼を言うきっかけにしてみてください。あなたの今後のご活躍を願っております。それではまた。ありがとうございました。

What did you all think? When you're new to a company, you may be so focused on what's right in front of you that you don't pay much attention to it. If you receive an award, please use this as an opportunity to thank your customers. I wish you all the best in your future endeavors. See you soon. thank you very much.


【前回記事】

参考文献:営業の一流、二流、三流
著者:伊庭正康
明日香出版社

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