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一流営業マンが選ぶネクタイとは!?-What neckties do top salespeople choose!?-

皆さんこんばんわ。今回は一流の営業マンがどういう風にネクタイを選んでいるのかについて『営業の一流、二流、三流』より一部抜粋してご紹介いたします。これからの季節でネクタイをつけることも多くなるかと思いますので、営業職の方にとって何か参考になれば幸いです。

Everyone, good evening. This time, we would like to introduce some excerpts from ``First-rate, second-rate, and third-rate salespeople'' about how top-class salespeople choose ties. I think it will be more common to wear ties in the upcoming season, so I hope this will be helpful for salespeople.

”ネクタイを選ぶ時三流は「値段」で選び、二流は「ブランド」で選び、一流はネクタイを「色」で選ぶ。法人営業では30本のネクタイを持っていたとしても足りないことがあります。決してオシャレをするためではなく、またネクタイマニアということでもありません。ネクタイの色を訪問先のコーポレートカラーに合わせるためです。

"When choosing a tie, the third-class choose based on ``price,'' the second-class choose based on ``brand,'' and the first-class choose based on ``color.'' In corporate sales, even if you have 30 ties, it may not be enough. It's not about being fashionable, nor is it because I'm a tie fanatic. This is to match the color of the tie to the corporate color of the destination."

”ではなぜそこまでコーポレートカラーを気にするのか?ある大手企業の受付の方から聞いた話を紹介しましょう。その会社のコーポレートカラーはグリーン。訪問に来られる営業マンの1〜2割は必ずグリーン系のネクタイだそうです。つまり、やっている人はやっているのが、ネクタイの色合わせということ。また、女性の場合はスカーフなどの小物に気を使いましょう。”

"So why do we care so much about corporate colors? Let me share with you a story I heard from a receptionist at a major company. The company's corporate color is green. It seems that 10-20% of the salespeople who come to visit us are always wearing green ties. In other words, what the people who do it are doing is matching the color of the tie. Also, if you are a woman, be careful about accessories such as scarves."

皆さんいかがだったでしょうか。これは知っているか知らないかで差がつくポイントになります。相手に与える印象や新規の営業においては親近感を持って頂くことはとても重要です。些細なことですが、よければ試してみてください。あなたのご活躍を願っております。それではまた。ありがとうございました。

What did you all think? This is the point that makes the difference whether you know it or not. It is very important to have a sense of familiarity when it comes to the impression you give to others and when dealing with new business. It's a small thing, but please try it if you like. I wish you all the best in your endeavors. See you soon. thank you very much.


参考文献:営業の一流、二流、三流
著者:伊庭正康
明日香出版社

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