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【前編】一流営業マンのお客様に対する接し方-How top salespeople interact with customers-

皆さんこんばんわ。前回の記事で一流営業マンが選ぶボールペンについてご紹介させて頂きました。安さや書きやすやなどではなく重さで選ぶという事でしたね。そちらの記事が気になる方はチェックしてみてください。そして今回は一流営業マンがお客様対してどう振る舞っているのかについて『営業の一流、二流、三流』より一部抜粋してご紹介させて頂きます。

Everyone, good evening. In the previous article, we introduced the ballpoint pens that top salespeople choose. I chose it based on weight, not price or ease of writing. If you are interested in those articles, please check them out. And this time, I would like to introduce some excerpts from ``First-rate, second-rate, and third-rate salespeople'' about how top-class salespeople behave toward customers.

”お客様に対して三流は、へつらい、二流は、遠慮をし、一流は堂々と「対等」に接する。あなたは、いわゆる「パシリ」のような人を見た時、どのように感じますか?「機敏ですごい!」こんな風に思わないでしょうし、ましてや信頼できる人とは絶対に思わないでしょう。パートナーとして信頼されたいなら、営業マンは相手がいかなる人であっても、”堂々と落ち着いて”接するべきです。”

”Third-rate salespeople flatter customers, second-rate salespeople hold back, and first-class salespeople confidently treat customers as ``equal.'' How do you feel when you see someone who looks like a so-called "Pasiri"? ``He's so quick and amazing!'' You wouldn't think of him like that, and you certainly wouldn't think of him as someone you could trust. If a salesperson wants to be trusted as a partner, he or she should approach the other party in a dignified and calm manner, no matter who the person is.

”しかし、私が見る限り、「パシリ」マインド全開の営業マンは少なくありません。そして彼らは、一様に、お客様から「業者」のように扱われてしまいます。まず、私が言いたい事。お客様との関係は、お客様が決めるのではなく、営業マンの出方によって決まります。お客様の真のパートナーを標榜するなら、へつらうのではなく、また遠慮するのではなく、むしろプロフェッショナルとして堂々と振舞うべきということです。”

”However, as far as I can see, there are quite a few salespeople who have a "Pasiri" mindset. And they are all treated like "traders" by customers. First of all, what I want to say. The relationship with the customer is not determined by the customer, but by the salesperson's behavior. If we want to claim to be a true partner for our customers, we should not be condescending or shy, but rather act professionally and confidently.”

皆さんいかがだったでしょうか。次回はお客様に対する一流営業マンの振る舞い【後編】をお届けさせて頂きます。「パシリ」営業マンの特徴やどのようなことを意識すれば良いのかなど、営業が慣れていない方にとってはためになる情報かと思います。今後の営業活動に少しでも参考になれば幸いです。それではまた次回。ありがとうございました。

What did you all think? Next time, we will be presenting the second part of how top salespeople behave towards customers. I think this information will be useful for those who are not used to sales, such as the characteristics of "Pasiri" salespeople and what they should be aware of. I hope this information will be of some help to you in your future business activities. See you next time. thank you very much.

【前回記事】


参考文献:営業の一流、二流、三流
著者:伊庭正康
明日香出版社

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