タスクごとにリミットを設ける-Set limits for each task-
皆さんこんばんわ。前回の記事では、夜は「アブソーブの時間」についてご紹介させて頂きました。第3の時間帯午後8時〜午前4時は1日を通して集めた情報が頭に吸収されていく時間との事でした。気になる方はそちらの記事も是非チェックしてみてください。そして今回はタイトルの内容ついて『営業の働き方大全』より一部抜粋してご紹介させて頂きます。
Good evening everyone. In the previous article, I introduced the night as the "time to absorb." The third period, from 8pm to 4am, is the time when the information collected throughout the day is absorbed into the brain. If you are interested, please check out that article. This time, I will introduce the contents of the title with an excerpt from "The Complete Guide to Working in Sales."
”第3の時間帯で仕事をする問題点は時間制限がないことです。その他の時間帯よりも、なおさら時間を無駄に費やしがちになります。仕事が終わらなければ、帰る時間を先送りにすればいいのですから、どんどんオフィス滞在時間が長くなるのです。終電がリミットになる人はまだマシで、車で通っている方はノーリミットです。”
”The problem with working in the third shift is that there is no time limit. You tend to waste time more than in other shifts. If you can't finish your work, you can just put off going home, so you end up spending more and more time in the office. People who have the last train as their limit are still better off, but those who commute by car have no limit.”
”常習化すれば深夜型の悪いサイクルが身についてしまいます。これはどうしても避けなくてはなりません。やむを得ず夜に仕事をするのでしたら必ずリミットを設けてください。「30分でこの提案書を作ってしまうぞ」と決めてしまえば、集中力が上がり無駄な事をしなくなるものです。リミットを設けるというのは他の時間帯でも必要なことです。時間のリミットがあるからこそ集中力が高まるのです。”
”If you make it a habit, you will develop a bad cycle of working late at night. This must be avoided at all costs. If you have to work at night, be sure to set a limit. If you decide to "finish this proposal in 30 minutes," you will be able to concentrate better and avoid doing unnecessary things. Setting a limit is also necessary at other times of the day. Having a time limit helps you concentrate better.”
皆さんいかがだったでしょうか。第3の時間帯では制限がないので、つい仕事が残っていると残業をしてしまいがちです。タスクに取りかかる前にまずはリミットを設けて取り組んでみると良さそうですね。これまでより集中力が上がり、生産性もアップするかもしれません。今回の記事が何か少しでも参考になれば幸いです。それではまた。ありがとうございました。
What did you all think? Since there are no restrictions during the third period, it's easy to end up working overtime if you have work left. It's a good idea to set a limit before you start working on a task. You may find that your concentration improves and your productivity increases. I hope this article was helpful to you in some way. Until next time. Thank you.
【前回記事】
参考文献:営業の働き方大全
著者:菊原智明
大和書房