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一流営業マンの企画書-A proposal by a top salesperson-

皆さんこんばんわ。今回は一流営業マンのプレゼンの企画書について『営業の一流、二流、三流』より一部抜粋してご紹介させて頂きます。ちなみに前回の記事では一流営業マンのプレゼンについてご紹介させて頂きました。良ければそちらの記事も併せてご覧ください。

Everyone, good evening. This time, I would like to introduce some excerpts from ``First-rate, second-rate, and third-rate sales'' about the presentation proposals of top-class salespeople. By the way, in the previous article, I introduced the presentations of top salespeople. If you'd like, please take a look at those articles as well.

”さて企画における「品質」とは何でしょう?それは、「お客様の知りたいこと」が端的に示されているかどうかです。端的であればあるほど喜ばれます。稟議をとるために、関係者に自分が説明しなければならないことが多いからです。”

``Now, what does "quality" mean in planning? The key is whether "what the customer wants to know" is clearly stated. The more straightforward it is, the better it will be. This is because in order to obtain approval, you often have to explain things to the people involved. ”

”『高得点をねらえる企画書の要件』
・「効果」…予算内でお客様の目的が確実に達成できる
・「特別仕様」…お客様のために特別に仕立てた企画である
・「模倣されない」…他社には真似できない企画である
・「組織」…信頼できる組織である(実績)
企画書を作成する際に、これらの要素が含まれているかをチェックしてみてください。”

``Requirements for a proposal to aim for a high score''・``Effect''...The customer's purpose can be achieved reliably within the budget・``Special specification''...The plan is specially tailored for the customer・``Cannot be imitated''... A project that cannot be imitated by other companies - ``Organization''...A reliable organization (achievements) When creating a proposal, please check whether these elements are included. ”

皆さんいかがだったでしょうか。プレゼンで使用する企画書って大事ですよね。ただ何からどうやって作ればいいのか初めはわからないものです。そんな時はこれらの要素を入れて作成してみて下さい。今回の記事が何か参考になれば幸いです。それではまた。ありがとうございました。

What did you all think? The proposal you use in your presentation is important. However, at first I don't know what to make and how to make it. In such a case, it might be a good idea to create one by adding these elements. I hope this article is of some use to you. See you soon. thank you very much.


【前回記事】

参考文献:営業の一流、二流、三流
著者:伊庭正康
明日香出版社

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