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営業の大切な7つの心得〜その4「売り込み」をしない〜Seven Important Principles for Sales: Part 4: Don't "push"

皆さんこんばんわ。前回の記事では、営業の大切な7つの心得〜その3「時間の使い方」を変える〜ついてご紹介させて頂きました。残業を減らして翌日の朝30分早く出社するとの事でしたね。気になる方はそちらの記事もチェックしてみてください。そして今回はタイトルの内容ついて『営業の働き方大全』より一部抜粋してご紹介させて頂きます。

Good evening everyone. In the previous article, I introduced the 7 important things to keep in mind for salespeople from "The Complete Guide to Working in Sales" - Part 3: Change how you use your time. The idea was to reduce overtime and come to work 30 minutes earlier the next morning. If you're interested, please check out that article. This time, I'll introduce some excerpts from the title of the article.

”営業活動を少しでもしたことがある人であれば、新規のお客様に対して「アポなし訪問が通用しない」ということは実感できるのではないでしょうか。また「電話でアポ取ろう」とも考えますが、それすら難しいのが現状です。今のお客様は、とにかく電話に出ないのです。とはいえ、テレアポは数の原理で、一定の確率で結果が出ることもあります。ただ、無理やり買わせたお客様の満足度は低くなります。”

”Anyone who has done even a little bit of sales activity knows that visiting without an appointment doesn't work for new customers. You might also think about making an appointment over the phone, but the reality is that even that is difficult. Customers these days just don't answer the phone. That said, telemarketing is based on the principle of numbers, and there is a certain probability of success. However, customers who are forced to buy will be less satisfied.”

”当然、クレームやキャンセルも多くなるでしょうし、紹介などが出るわけもありません。またこんな活動をしていれば、営業は疲弊し次々に辞めていくことになります。今は誰もが情報を発信できる時代です。少しでも嫌な思いをすれば「〇〇社の営業スタイルは最悪。注意したほうがいい」と書き込みされてしまうのです。まず「自分がされて嫌な営業」の仕方を自覚しましょう。そしてお客様が進化したのでしたら、「営業スタイルも進化する」必要があります。

”Naturally, there will be a lot of complaints and cancellations, and no referrals will come. Furthermore, if you continue to do this, your sales staff will become exhausted and quit one after another. Nowadays, anyone can disseminate information. If you have even the slightest unpleasant experience, someone will post something like, "XX company's sales style is the worst. You should be careful." First, be aware of the "sales style that you don't like being done." And if your customers have evolved, then your "sales style needs to evolve too."

皆さんいかがだったでしょうか。今回は営業の大切な心得その4です。これは一番大切なことだと個人的にも思います。売り込みをされて良い気分になる人はいませんよね。営業の本質を見失わずに、本当にお客様のためになるのか考えてみるときっと上手くいくはずです。最近ではリード獲得も多様化しているので、自分の営業スタイルもアップデートさせていきましょう。今回の記事が何か少しでも参考になれば幸いです。それではまた。ありがとうございました。

What did you all think? This is the fourth important thing to keep in mind when selling. I personally think this is the most important thing. No one feels good when they are being sold to. If you don't lose sight of the true essence of sales and think about whether it is truly in the customer's interest, you will surely be successful. Recently, there have been many different ways to acquire leads, so it's time to update your sales style. I hope this article was of some help to you. Until next time. Thank you.



【前回記事】



参考文献:営業の働き方大全
著者:菊原智明
大和書房


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