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【後編】このキラーフレーズで上司は簡単に取り込める-[Part 2] This killer phrase will easily get your boss on your side-

皆さんこんばんわ。今回はタイトルの内容について『男女脳戦略』より一部抜粋してご紹介いたします。ちなみに前回の記事では【前編】このキラーフレーズで上司は簡単に取り込めるについてご紹介させていただきました。「過去に自分が言った何気ない言葉を覚えてくれている相手に、人は行為を持ちやすい」という心理効果を利用したセリフということでした。気になる方はそちらの記事も是非チェックしてみてください。

Good evening everyone. This time, I will introduce the contents of the title by excerpting some parts from "Male and Female Brain Strategy". By the way, in the previous article, I introduced "How to easily win over your boss with this killer phrase" in the first part. It was a line that took advantage of the psychological effect that "people are more likely to act on someone who remembers the casual words they have said in the past". If you are interested, please check out that article as well.

”先方が女性脳の人の場合には、女性脳が好む「感情」にフィーチャーした提案をするといいでしょう。例えば、「この前、女子だけでの会議をして、全員一致で面白かった案を企画にしました」「同僚と女子会で盛り上がったときに友達の話を聞いて、『これ、おもしろいかも』って思ったんです。そこで、すぐに会社に戻って企画書にしてみたんですけど、これイケそうな気がするんですよ」。女性脳には「盛り上がって楽しかった」という感情に共感します。”

”If the other party has a female brain, it is a good idea to make a proposal that features the "emotions" that female brains prefer. For example, "The other day, we had a meeting with only women, and we all unanimously decided on an interesting idea as a proposal," or "When I was having a great time at a girls' night out with my colleagues, I heard my friend talking about it and thought, 'This might be interesting.' So I went back to the office and wrote a proposal, and I think this is good." The female brain empathizes with the emotion of "having fun and having fun."

”さらに、自己関連付けで自分がその場にいることを想像するケースもあるでしょう。そうすると、そんな共感できる会議で生まれた企画はきっと面白いのだろうと考える心理が働きます。ゆえに企画も通りやすくなるのです。男性脳には、「この前、○○さんがおっしゃていた〜」、女性脳には「みんなで盛り上がって考えた〜」。こうした脳の反応の違いを意識して提案するだけでも、企画の採用率は大きくアップします。”

”In addition, there may be cases where you imagine yourself in the same place through self-association. In that case, you will think that a proposal that was born in such a meeting that you can empathize with will surely be interesting. Therefore, the proposal will be more likely to be approved. For the male brain, "The other day, Mr./Ms. XX said...," and for the female brain, "We all had fun and came up with this idea." Just by being aware of these differences in brain responses when making a proposal, the adoption rate of the proposal will increase significantly.”

皆さんいかがだったでしょうか。男性脳と女性脳で違う脳の反応を利用した提案の仕方。これは上司や部下の関係だけでなく、クライアントに提案するときなど、様々なビジネスシーンで使えそうですね。人付き合いや相手とのコミュニケーションが円滑に進ことを願っております。今回の記事が何か参考になれば幸いです。それではまた。ありがとうございました。

What did you all think? A way to make proposals that utilizes the different brain responses of the male and female brains. This seems like it could be used in a variety of business situations, not just in relationships between superiors and subordinates, but also when making proposals to clients. I hope that your relationships and communication with others will go smoothly. I hope this article was helpful in some way. Until next time. Thank you.


【前回記事】



参考文献:『男女脳戦略』
著者:DaiGo
出版:ダイアモンド社

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