初対面の人から信頼・信用を得るための方法-How to gain trust and trust from people you meet for the first time?-
皆さんこんばんわ。今回はタイトルの内容について『男女脳戦略』より一部抜粋してご紹介いたします。ちなみに前回の記事では回収率がみるみる上がる「お客様アンケート」の作り方についてご紹介させていただきました。男女脳の特性の違いを意識して活用する事でアンケートの回収率は大幅にアップするという事でした。よければそちらの記事も併せてご覧ください。
Everyone, good evening. This time, we will introduce some excerpts from the title ``Gender Brain Strategy''. By the way, in the previous article,
I introduced how to create a "customer survey" that will quickly increase your response rate. By being aware of and utilizing the differences in the characteristics of the male and female brains, the response rate of questionnaires can be greatly increased. If you like, please take a look at those articles as well.
”初対面の人から信頼・信用を得るための方法としてとても有効なテクニックがあります。それは目線の高さを上手に使って相手の心証を誘導する方法です。人には、自分より高い目線で話す相手には権威を感じる一方で、自分と同じ高さの目線で話す相手には親しみや安心感を与えるという心理があります。例えば背が高い販売員が接客する場合、意識して中腰になったりしゃがんだり、
"There are some very effective techniques for gaining trust and confidence from people you meet for the first time. It's a way to use your eye level skillfully to guide the other person's confidence. People have a psychological tendency to feel authoritative when someone speaks from a higher level than them, while giving them a sense of familiarity and security when someone speaks from the same level as them. For example, if a tall salesperson is serving a customer, he or she can create a sense of intimacy
立て膝になるなど、「目線を下げて」応対すると、親近感を与えることができます。雰囲気をほぐし、親近感を感じさせるために最初は目線を下げ、相手に信頼されたい、「この人に任せよう」と思われたいときには、権威を見せるために目線を上げる。こうした目線の使い分けも、お客さんの心理を読み解き、行動を誘導するための有効なスキルと言えます。”
by lowering his/her gaze by intentionally sitting on his/her back, crouching down, or kneeling down.At first, lower your gaze to loosen up the atmosphere and create a sense of intimacy, but when you want the other person to trust you or make you think, ``I'll leave it to this person,'' you raise your gaze to show authority. This kind of perspective can also be said to be an effective skill for deciphering customers' psychology and guiding their actions."
皆さんいかがだったでしょうか。目線の高さによって相手に与える印象が変わってくるようですね。営業や接客、販売などのサービス業だけでなく対人であれば様々な業界で有効活用できそうです。自分の特性やキャラクターを活かして使い分けてみるのもいいかもしれません。今回の記事が何か参考になれば幸いです。それではまた。ありがとうございました。
What did you all think? It seems that the impression you give to the other person changes depending on the height of your line of sight. It seems that it can be effectively used not only in service industries such as sales, customer service, and sales, but also in various industries as long as it is interpersonal. Try using them to suit your own characteristics and character. I hope this article is of some use to you. See you soon. thank you very much.
【前回記事】
参考文献:『男女脳戦略』
著者:DaiGo
出版:ダイアモンド社
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