なぜか女性社員が増える求人広告の作り方-How to create job advertisements that increase the number of female employees-
皆さんこんばんわ。今回は女性社員が増える求人広告の作り方について『男女脳戦略』より一部抜粋してご紹介いたします。個人経営の商店や中小企業などで女性求人に困っている方は必見です。ちなみに前回の記事では男女脳の違いを生かしたチーム作りついてご紹介させていただきました。よければそちらの記事も併せてご覧ください。
Everyone, good evening. This time, we will introduce some excerpts from ``Gender Brain Strategy'' on how to create job advertisements that will increase the number of female employees. This is a must-see for those who are having trouble recruiting women in privately run stores or small and medium-sized enterprises. By the way, in the previous article, I introduced how to build a team that takes advantage of the differences in male and female brains. If you like, please take a look at those articles as well.
”求人広告を出すときには、職場や職種のイメージ写真を一緒に掲載することが多いと思いますが、その写真を「採用したい人、来てもらいたい人」と同じタイプの人が中心になって写っている写真にするのです。多くの人がこだわって頭を悩ませる見出しやキャッチフレーズなどの文言には、実は労力をかけるほどの効果はありません。一番重要なのは文言ではなく「イメージ」だからです。”
"When posting a job advertisement, it is common to include a photo of the workplace or job type, but it is important to make sure that the photo is centered around the same type of people as the person you want to hire or hire. Take a picture of yourself. Headlines and catchphrases, which many people worry about and worry about, are actually not as effective as putting effort into them. The most important thing is the image, not the text."
”これは心理学で言うところの「社会的証明」に近い効果を活用した方法です。自分が選択に迷ったときや自分で決定できなくなったとき、人はまず周囲を見ます。そして周りの人たちがどういう選択をしているかを観察して、それに合わせる傾向があるのです。つまり周りの人がどう動くかで自分の行動を決めるということ。迷ったら社会や世の中が証明している行動を選択する。これが社会的証明です。”
"This is a method that utilizes an effect similar to what is called "social proof" in psychology. When people are faced with a choice or are unable to make their own decisions, they first look at their surroundings. They tend to observe the choices of those around them and adapt to them. In other words, we decide our own actions based on how the people around us behave. When in doubt, choose the behavior that is proven by society and the world. This is social proof."
皆さんいかがだったでしょうか。人材不足がますます深刻化する中で、求人に困っておられる方も多いかと思います。これは求人広告だけでなくブログやSNSでも応用できます。求人を出す際やサムネ・バナーの作成をする際にはぜひ試してみてください。今回の記事が何か参考になれば幸いです。それではまた。ありがとうございました。
What did you all think? As the shortage of human resources becomes more and more serious, many people are having trouble finding jobs. This can be applied not only to job advertisements but also to blogs and SNS. Please try it when posting job offers or creating thumbnail banners. I hope this article is of some use to you. See you soon. thank you very much.
【前回記事】
参考文献:『男女脳戦略』
著者:DaiGo
出版:ダイアモンド社
この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?