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回収率がみるみる上がる「お客様アンケート」の作り方-How to create a survey that increases the response rate-

皆さんこんばんわ。今回はタイトルの内容について『男女脳戦略』より一部抜粋してご紹介いたします。ちなみに前回の記事では男性脳にはデータを女性脳にはイメージをについてご紹介させていただきました。女性脳の人はイメージで物を買い、男性脳の人はデータやスペックで物を買うという事でした。よければそちらの記事も併せてご覧ください。

Everyone, good evening. This time, we will introduce some excerpts from the title ``Gender Brain Strategy''. By the way, in the previous article, I introduced data for the male brain and images for the female brain. People with female brains buy things based on image, and people with male brains buy things based on data and specifications. If you like, please take a look at those articles as well.

”共感が得意な女性脳は、「今日のセミナーはどんな印象でしたか」「あなたの感想を聞かせてください」という問いへの答えは長く書けるけれど、論理的に聞かれると一気に書く気がなくなります。男性脳は逆で、ただ単に「感想は?」と感覚的な質問をしても「面白かった」「非常に参考になった」くらいしか答えられません。ところが「あなたの意見を聞かせてください」「あなたの分析を聞かせてください」と"

"Female brains, which are good at empathy, can write long answers to questions like ``What was your impression of today's seminar?'' and ``Please tell me what you thought.'' However, when asked a logical question, they lose the will to write all at once. . The male brain is the opposite, and even if you simply ask a sensory question, ``What do you think?'', the only answer you will get is ``It was interesting'' or ``It was very helpful.'' However, when asked, ``Please tell me your opinion'' or ``Please tell me your analysis.''"

"論理的に聞くと回答が返ってきやすくなります。女性脳は論理的表現は苦手だけれど感情表現は得意、男性脳は逆で、感情表現が苦手で論理表現が得意。それゆえに、女性脳には「感情」を、男性脳には「論理」を求めると、回答しやすくなるのです。男女の違い、脳の特性の違いを意識して活用する事でアンケートの回収率は大幅にアップするはずです”

"If you ask logically, it will be easier to get an answer. Female brains are bad at expressing emotions but are bad at expressing emotions, while male brains are the opposite: they are bad at expressing emotions but are good at expressing logic. Therefore, if you ask the female brain for ``emotion'' and the male brain for ``logic,'' it will be easier to answer the question. By being aware of and utilizing the differences between men and women and the differences in brain characteristics, the response rate of surveys should be greatly increased."

皆さんいかがだったでしょうか。お客様のアンケートなどはとても貴重な情報ですね。少しでも回答率を上げるためには男女脳の特性を生かした質問の仕方があるとは驚きです。ターゲットが明確の際には初めからアンケートも分けて準備しておくといいかもしれません。今回の記事が何か参考になれば幸いです。それではまた。ありがとうございました。

What did you all think? Customer surveys are very valuable information. I was surprised to learn that there is a way to ask questions that takes advantage of the characteristics of male and female brains in order to increase the response rate even a little. If you have a clear target, it may be a good idea to prepare separate surveys from the beginning. I hope this article is of some use to you. See you soon. thank you very much.


【前回記事】


参考文献:『男女脳戦略』
著者:DaiGo
出版:ダイアモンド社

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