食ガストロミーの分野におけるWEBプラットフォームTripAdvisorの分析から、消費社会の文化の変遷について研究 「Social media as taste re-mediators: emerging patterns of food taste on TripAdvisor」by Maria Giovanna Onorati and Paolo Giardullo(#論文研究)
論文情報
Title:Social media as taste re-mediators: emerging patterns of food taste on TripAdvisor
Author(s): Maria Giovanna Onorati and Paolo Giardullo
Source: FOOD, CULTURE & SOCIETY, VOL. 23, NO. 3, 347–365
Year:2020
URL:https://doi.org/10.1080/15528014.2020.1715074
レビュー
テーマ
食ガストロミーの分野におけるWEBプラットフォームの分析から、消費社会の文化の変遷について研究
著者
Maria Giovanna Onorati
Associate Professor of Sociology of Cultural and Communicative Processes at the University of Gastronomic Sciences
Specialized in Sociology of Culture and Consumer Behaviour, Food Media Strategy, Taste as a social construction, Food communication
Paolo Giardullo
Assistant Professor in Sociology at the University of Padova
Specialized in Environmental Sociology
学術的位置づけ
社会学(食・消費社会・デジタル)
スコープ
食ガストロミーの分野におけるWEBプラットフォームの分析から、消費社会の文化の変遷について研究
・食・観光・ソーシャルメディアの関係性
・プラットフォームの分析の事例
内容要約
<Introduction>
ここから先は
ボローニャ大学博士「食の文化人類学×デジタル」研究
ボローニャ大学歴史文化学部博士課程「Cultural Heritage in Digital Ecosystem」の学生が、研究内容を共有…
この記事が参加している募集
この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?