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情報をデザインする。

STPマーケティングにも通ずるのだが、「なりたい〇〇」を達成するために、広報・ニュースリリース・パブリシティ等の情報発信は「デザイン化」されなければならない。

広告代理店時代に感覚でやっていたのを、(その莫大な経験値を生かしながら)、道の駅という「売り上げに直結」する現場で、実践してみた。

結果。
事業計画にあった売り上げの1%の広告費を使わず、毎月TV,雑誌、ラジオ、NP(SNSはもちろん)といったメディアに露出できた。
かつ、「言いたいこと」を意図的に挿入し、あるいはディレクター等に伝え本番で使ってもらう・・・・のような実証。

詳しくはまたまとめるが、ここではこれで。

Design information.

This is similar to STP marketing, but in order to achieve the desired goal, information transmission such as public relations, news releases, publicity, etc. must be "designed."

What I used to do based on my instincts during my time at an advertising agency, I put it into practice (while making use of my vast experience) at a roadside station, a site that is ``directly linked to sales.''

result.
Without using the 1% advertising cost of sales that was in the business plan, we were able to be exposed to media such as TV, magazines, radio, and NP (not to mention SNS) every month.
Also, demonstrate that you intentionally insert what you want to say, or convey it to the director and have them use it in the actual production.

I'll go into more detail later, but that's all for now.

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