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一流営業マンのライバルに勝つプレゼンとは!?-What is the best presentation for a top-notch salesman to beat his rivals? ?-

皆さんこんばんわ。そして今回は一流営業マンのプレゼンについて『営業の一流、二流、三流』より一部抜粋してご紹介させて頂きます。ちなみに前回の記事では一流営業マンのヒアリングついてご紹介させて頂きました。一流営業マンはお客様から「不」を教えてもらうという事でした。良ければそちらの記事も併せてご覧ください。

Everyone, good evening. This time, I would like to introduce some excerpts from ``First-rate, second-rate, and third-rate salespeople'' about the presentations of top-class salespeople. By the way, in the previous article, I introduced interviews with top salespeople. The first-class salesman was told by the customer about the "bads". If you'd like, please take a look at those articles as well.

”プレゼンでライバルに勝つために三流は「値引き」で、二流は「商品力」で、一流は「結果へのコミット」で勝負する。ライバル会社に勝つためには、ライバルに勝てる「優位性」が不可欠です。だからといって、無駄に値引きする必要はありませんし、商品力がない事、会社の知名度がない事を嘆く必要もありません。”

”In order to beat their rivals in presentations, third-rate companies use ``discounts,'' second-rate companies use ``product strength,'' and first-class companies use ``commitment to results.'' In order to beat rival companies, it is essential to have an "advantage" that allows you to beat your rivals. However, there is no need to discount prices unnecessarily, and there is no need to lament that the product is not strong enough or the company is not well known.”

”大事なことは、値段や商品力の差ではなく、契約後の成功に向けての伴走です。ちなみに通販大手のジャパネットはパソコンの営業をする時、わざわざ家に行って接続をする約束をします。ライザップは毎食の食事をトレーナーがメールでチェックするとこまで約束しています。他社が面倒だと思うことをやる、それこそが地味ですが、一流の発想なのです。”

”What's important is not the difference in price or product quality, but the support we provide for success after the contract is signed. By the way, when Japanet, a major mail order company, sells computers, they promise to go out of their way to your home to connect the computer. RIZAP even promises that the trainer will check every meal by email. Doing what other companies find troublesome is a simple but first-rate idea.”

皆さんいかがだったでしょうか。契約の前に頑張るのは当然のこととして、その後にどれだけお客様に寄り添い結果にコミット出来るかがポイントになります。売って終わりではなくその後が大切です。今回の記事が何か参考になれば幸いです。あなたの営業活動がうまくいくことを願っております。それではまた。ありがとうございました。

What did you all think? It goes without saying that we work hard before signing a contract, but the key is how closely we can work with our customers and commit to the results afterward. What is important is not just the sale, but what happens afterward. I hope this article is of some use to you. I hope your business activities go well. See you soon. thank you very much.



【前回記事】


参考文献:営業の一流、二流、三流
著者:伊庭正康
明日香出版社

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