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Official YouTube Video: Demonstration and Explanation of TAE by Gendlin Himself
Exactly 20 years ago, from October 28 to November 1, 2004, a Thinking at the Edge (TAE) workshop was held at the Garrison Institute in upstate New York. I attended the workshop just as the maple leaves were changing color. The workshop fac
Aristotle’s example of the acorn and the oak from Gendlin’s point of view
Gendlin (1991) discusses that there are aspects of Aristotle’s example of the acorn and the oak with which he can and cannot agree: I can understand what Gendlin is trying to say through this discussion. In keeping with Gendlin's terminolo
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Some dissimilarities between Gendlin’s doctoral dissertation and “Experiencing and the Creation of Meaning”
Gendlin’s doctoral dissertation, “The Function of Experiencing in Symbolization” (Gendlin, 1958), and its official publication, “Experiencing and the Creation of Meaning (ECM)” (Gendlin, 1962/1997), are almost identical in that they both co
「ユニットモデル」や「内容モデル (パラダイム) 」に対するジェンドリンの立場: G・H・ミードの時間論から見た遡及的時間
生命プロセスは事前に予測することができないというジェンドリンの発想はもうひとつの重要な発想につながります。それは、現在の視点から過去は「事後的に」見直されるという発想です。しかし、私たちは、後から発見されるはずの要素が、以前からそのままのかたちで存在していたかのような錯覚に陥りがちです。この錯覚を表したのが、彼の用語である 「単位モデル (ユニットモデル) 」や 「内容パラダイム (内容モデル) 」です。 非ラプラス的連続以前のブログ記事 (田中, 2024, April
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