![見出し画像](https://assets.st-note.com/production/uploads/images/136972686/rectangle_large_type_2_af6952e554419e069b304541154a855a.png?width=1200)
【ドローン】欧州委員会エアモビリティ規制法案を決定: VTOL運航とエアタクシーにゴーサイン
欧州委員会(European Commission)はドローン(UAS)およびVTOL(垂直離着陸)機能を備えたエアモビリティ(manned VTOL-capable aircraft)に関する二次法案パッケージを決定。VTOL運航とエアタクシーにゴーサインを出した。
The @EU_Commission takes a big step towards safer skies & sustainable UAM with new drone legislation! The package, based on proposals from #EASA, addresses safety challenges of air taxis and introduces stringent measures for passenger and public safety.
— EASA (@EASA) April 10, 2024
👉https://t.co/cDrzuQq9rQ pic.twitter.com/7empz08qNc
本法案パッケージは欧州航空安全庁(EASA)が2023年8月に欧州委員会へ提出した「ドローン(UAS)およびVTOL(垂直離着陸)機能を備えたエアモビリティ(manned VTOL-capable aircraft)に関する包括的な規制の枠組みの確立、法律の作成・制定のための意見書」(Opinion No 03/2023)に基付き決定された。
【EASAエアモビリティ規制法案】
— Iwahori Toshiki (@iw_toshiki) September 1, 2023
欧州航空安全庁(@EASA)はドローン(UAS)およびVTOL(垂直離着陸)機能を備えたエアモビリティ(manned VTOL-capable aircraft)に関する包括的な規制の枠組みの確立、法律の作成・制定のための意見書を欧州委員会に提出。#ドローン #空飛ぶクルマ… pic.twitter.com/dOgGaRKEjt
The package is based on regulatory proposals from the European Union Aviation Safety Agency (EASA), published in Opinion No 03/2023 in August 2023. The legislation introduces a comprehensive set of requirements for piloted electric air taxis, spanning the domains of Air Operations (Air OPS), Flight Crew Licensing (FCL), Standardised European Rules of the Air (SERA) and Air Traffic Management (ATM). It also establishes criteria and processes for the certification and maintenance of drones.
今回のエアモビリティ規制法案の決定で、エアタクシー(Air Taxis)サービスを含む「Innovative Air Mobility」(IAM)開始に向けた最終規則の整備が概ね完了したことになる。