見出し画像

先延ばしにしないための予定の立て方-How to plan your schedule to avoid procrastination-

皆さんこんばんわ。前回の記事では、トップ営業のランチ活用法についてご紹介させて頂きました。ランチミーティングはリミットがあることで無駄な時間を過ごすことなく、内容の濃い話し合いができるとの事でした。気になる方はそちらの記事も是非チェックしてみてください。そして今回はタイトルの内容ついて『営業の働き方大全』より一部抜粋してご紹介させて頂きます。

Good evening everyone. In the previous article, we introduced how top salespeople use lunches. Having a time limit for lunch meetings allows for in-depth discussions without wasting time. If you are interested, please check out that article. This time, we will introduce the contents of the title with an excerpt from "The Complete Guide to Working in Sales."

”先延ばしにしてしまう原因は予定がざっくりしているからです。「明日か明後日あたりに時間が取れそうだ」などと希望的観測で予定を立ててはなりません。そうではなく1つのタスクに対して「必要な行動を算出し稼動日で割っていく」という方法できっちりと予定を立てるのがベストです。このように予定を立てれば前の日に慌てて徹夜することもなくなります。”

”The reason we procrastinate is because our schedules are vague. Don't make schedules based on wishful thinking, such as "I'll probably have time tomorrow or the day after." Instead, it's best to plan precisely for each task by calculating the number of actions required and dividing it by the number of working days. If you plan in this way, you won't have to stay up all night in a panic the day before.”

”まとめてやるとなると実行するのが難しくなりますが、小さい単位に分けることでハードルが低くなり行動しやすくなります。どんな大きな仕事も分割すれば小さな集合体です。仕事量を日数で割り、同じ量をすることで締め切りは楽々クリアできるのです。”

”Doing things all at once can be difficult, but dividing them into smaller units lowers the hurdle and makes it easier to act. Any big job can be divided into smaller chunks. By dividing the amount of work by the number of days and doing the same amount, you can easily clear the deadline.”

皆さんいかがだったでしょうか。大きな課題があるとつい先延ばしになってしまうこともあるかと思います。ただ先延ばしにしても結局自分の首を絞めるだけであまりいいことありませんよね。大きな仕事は小さく分割して考えてみてはいかがでしょうか。今回の記事が何か少しでも参考になれば幸いです。それではまた。ありがとうごいました。

What did you all think? I think that when you have a big task, you may end up procrastinating. However, procrastinating only ends up hurting yourself, so there is not much point in doing so. Why not try to break down a big task into smaller pieces? I hope this article was helpful to you, even if only a little. Until next time. Thank you very much.

【前回記事】


参考文献:営業の働き方大全
著者:菊原智明
大和書房

いいなと思ったら応援しよう!