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【ルー・リード】英語版ウィキペディアを日本語で読む【Lou Reed】

Lewis Allan Reed (March 2, 1942 – October 27, 2013) was an American musician, songwriter, and poet.

ルイス・アラン・リード(Lewis Allan Reed、1942年3月2日 - 2013年10月27日)は、アメリカの音楽家、作詞家、詩人である。

He was the guitarist, singer, and principal songwriter for the rock band the Velvet Underground and had a solo career that spanned five decades.

ロックバンド、ヴェルヴェット・アンダーグラウンドのギタリスト、シンガー、主要なソングライターであり、50年にわたるソロキャリアを持つ。

Although not commercially successful during its existence, the Velvet Underground became regarded as one of the most influential bands in the history of underground and alternative rock music.

商業的な成功は収められなかったが、アンダーグラウンドやオルタナティブ・ロックの歴史において最も影響力のあるバンドのひとつとみなされるようになった。

Reed's distinctive deadpan voice, poetic and transgressive lyrics, and experimental guitar playing were trademarks throughout his long career.

リードの特徴的な冗舌な声、詩的で攻撃的な歌詞、実験的なギター演奏は、彼の長いキャリアを通じてのトレードマークでした。

Having played guitar and sung in doo-wop groups in high school, Reed studied poetry at Syracuse University under Delmore Schwartz, and had served as a radio DJ, hosting a late-night avant garde music program while at college.

高校時代にドゥーワップグループでギターと歌を演奏していたリードは、シラキュース大学でデルモア・シュワルツの下で詩を学び、大学在学中にはラジオDJとして深夜の前衛音楽番組のホストを務めていたことがある。

After graduating from Syracuse, he went to work for Pickwick Records in New York City, a low-budget record company that specialized in sound-alike recordings, as a songwriter and session musician.

シラキュース大学卒業後、彼はニューヨークのピックウィック・レコードという低予算のレコード会社で、ソングライター兼セッション・ミュージシャンとして働き始めた。

A fellow session player at Pickwick was John Cale; together with Sterling Morrison and Angus MacLise, they would form the Velvet Underground in 1965.

ピックウィックのセッション・プレイヤー仲間にジョン・ケイルがおり、スターリング・モリソン、アンガス・マクライズとともに、1965年にヴェルヴェット・アンダーグラウンドを結成することになる。

After building a reputation on the avant garde music scene, they gained the attention of Andy Warhol, who became the band's manager; they in turn became something of a fixture at The Factory, Warhol's art studio, and served as his "house band" for various projects.

前衛的な音楽シーンで評判となった彼らは、アンディ・ウォーホルの目に留まり、バンドのマネージャーとなる。ウォーホルのアートスタジオ、ザ・ファクトリーに常駐し、彼のハウスバンドとしてさまざまなプロジェクトに参加した。

The band released their first album, now with drummer Moe Tucker and featuring German singer Nico, in 1967, and parted ways with Warhol shortly thereafter.

1967年、ドラマーにモー・タッカーを迎え、ドイツ人シンガー、ニコをフィーチャーしたファースト・アルバムをリリースし、その後まもなくウォーホルと決別する。

Following several lineup changes and three more little heard albums, Reed quit the band in 1970.

その後、数回のメンバーチェンジを経て、3枚のアルバムを発表した後、1970年にリードはバンドを脱退した。

After leaving the band, Reed would go on to a much more commercially successful solo career, releasing twenty solo studio albums.

バンド脱退後、リードはソロ活動で商業的成功を収め、20枚のソロ・スタジオ・アルバムを発表した。

His second, Transformer (1972), was produced by David Bowie and arranged by Mick Ronson, and brought him mainstream recognition.

2作目の『トランスフォーマー』(1972年)は、デヴィッド・ボウイのプロデュースとミック・ロンソンのアレンジで、彼にメインストリームでの認知をもたらした。

The album is considered an influential landmark of the glam rock genre, anchored by Reed's most successful single, "Walk on the Wild Side".

このアルバムは、リードの最も成功したシングル「ワイルドサイドを歩け」を中心に、グラム・ロックというジャンルに影響を与えたランドマークとみなされている。

After Transformer, the less commercial but critically acclaimed Berlin peaked at No. 7 on the UK Albums Chart.

Transformerの後、商業的にはそれほどでもないが、批評家からは高い評価を受けたBerlinが全英アルバム・チャートで7位を記録した。

Rock 'n' Roll Animal (a live album released in 1974) sold strongly, and Sally Can't Dance (1974) peaked at No. 10 on the Billboard 200; but for a long period after, Reed's work did not translate into sales, leading him deeper into drug addiction and alcoholism.

ロックンロール・アニマル』(1974年発売のライブ・アルバム)は好調なセールスを記録し、『サリー・キャント・ダンス』(1974年)はビルボード200で10位を記録した。しかしその後長い間、リードの作品はセールスにつながらず、彼はドラッグ中毒とアルコール依存に深く陥ることとなった。

Reed cleaned up in the early 1980s, and gradually returned to prominence with The Blue Mask (1982) and New Sensations (1984), reaching a critical and commercial career peak with his 1989 album New York.

1980年代前半に自浄作用を発揮し、『ブルー・マスク』(1982年)、『ニュー・センセーションズ』(1984年)で徐々に復帰、1989年のアルバム『ニューヨーク』で批評的にも商業的にもピークに達する。

Reed participated in the re-formation of the Velvet Underground in the 1990s, and made several more albums, including a collaboration album with John Cale titled Songs for Drella which was a tribute to their former mentor Andy Warhol.

1990年代にはヴェルヴェット・アンダーグラウンドの再結成に参加し、さらに数枚のアルバムを制作。その中には、かつての恩師アンディ・ウォーホルに捧げたジョン・ケイルとのコラボレーション・アルバム『ソングス・フォー・ドレラ』も含まれている。

Magic and Loss (1992) would become Reed's highest-charting album on the UK Albums Chart, peaking at No. 6.

マジック・アンド・ロス』(1992年)はリードのアルバムとして全英アルバム・チャートの最高位6位を記録した。

He contributed music to two theatrical interpretations of 19th century writers, one of which he developed into an album titled The Raven.

19世紀の作家の演劇的解釈による2つの作品に音楽を提供し、そのうちの1つは『The Raven』というアルバムに発展させた。

He married his third wife Laurie Anderson in 2008, and recorded the collaboration album Lulu with Metallica.

2008年に3番目の妻ローリー・アンダーソンと結婚し、メタリカとのコラボレーション・アルバム『Lulu』をレコーディング。

He died in 2013 of liver disease.

2013年、肝臓疾患のため死去。

Reed has been inducted into the Rock and Roll Hall of Fame twice; as a member of the Velvet Underground in 1996 and as a solo act in 2015.

リードは、1996年にヴェルヴェット・アンダーグラウンドのメンバーとして、2015年にソロとして、2度にわたりロックの殿堂入りを果たしている。

Biography(バイオグラフィー)

1942–57: Early life(1942-57年:幼少期)

Lewis Allan Reed was born on March 2, 1942, at Beth-El Hospital (later Brookdale) in Brooklyn and grew up in Freeport, Long Island.

ルイス・アラン・リードは1942年3月2日にブルックリンのベス・エル病院(後のブルックデール)で生まれ、ロングアイランドのフリーポートで成長した。

Reed was the son of Toby (née Futterman) (1920–2013) and Sidney Joseph Reed (1913–2005), an accountant.

リードは会計士のトビー(旧姓フッターマン)(1920-2013)とシドニー・ジョセフ・リード(1913-2005)の息子であった。

His family was Jewish and his grandparents were Russian Jews who had fled antisemitism; his father had changed his name from Rabinowitz to Reed.

家族はユダヤ人で、祖父母は反ユダヤ主義から逃れてきたロシア系ユダヤ人だった。父親はラビノウィッツからリードに名前を変えていた。

Reed said that although he was Jewish, his “real god was rock 'n' roll“.

リードは、ユダヤ人でありながら「本当の神様はロックンロールだった」と語っている。

Reed attended Atkinson Elementary School in Freeport and went on to Freeport Junior High School.

リードは、フリーポートのアトキンソン小学校に通い、フリーポート中学校に進学した。

His sister Merrill, born Margaret Reed, said that as an adolescent, he suffered panic attacks, became socially awkward and "possessed a fragile temperament" but was highly focused on things that he liked, mainly music.

妹のメリルはマーガレット・リードといい、思春期にはパニック障害を起こし、社会的に不器用になり、「もろい気性だった」というが、好きなこと、主に音楽には高い集中力を発揮していた。

Having learned to play the guitar from the radio, he developed an early interest in rock and roll and rhythm and blues, and during high school played in several bands.

ラジオからギターを習い、ロックンロールやリズムアンドブルースに早くから興味を持ち、高校時代にはいくつかのバンドで演奏していた。

He began experimenting with drugs at the age of 16.

16歳からはドラッグの実験も始めた。

Reed was dyslexic.

リードは失読症であった。

1958–64: Early recordings and education(初期のレコーディングと教育)

Reed's first recording was as a member of a doo-wop three-piece group called the Jades, with Reed providing guitar accompaniment and singing backing vocals.

リードの最初のレコーディングは、ジェイズというドゥーワップの3人組グループのメンバーとして行われ、リードはギター伴奏とバッキングボーカルを担当した。

After participating at a talent show at Freeport Junior High School in early 1958, and receiving an enthusiastic response from the audience, the group was given the chance to record an original single "So Blue" with the B-side "Leave Her for Me" later that year.

1958年初めにフリーポート中学校のタレントショーに参加し、観客から熱狂的な反応を得たグループは、同年末にオリジナルシングル「So Blue」とB面「Leave Her for Me」を録音する機会を得ます。

While the single didn't chart, notable saxophonist King Curtis was brought in as a session musician by the producer Bob Shad to play on both songs, and the single was played by a substitute DJ during the Murray the K radio show, which gave Reed his first-ever airplay.

このシングルはチャートインしなかったが、プロデューサーのボブ・シャッドがセッション・ミュージシャンとして連れてきた著名なサックス奏者キング・カーティスが2曲で演奏し、また、このシングルがラジオ番組「Murray the K」で代役DJによってプレイされ、リードは初めてエアプレイされることになった。

Reed's love for playing music and his desire to play gigs brought him into confrontation with his anxious and unaccommodating parents.

音楽が好きでライブに出たいというリードは、心配性で融通のきかない両親と対立することになった。

His sister recalled that during his first year in college he was brought home one day, having had a mental breakdown, after which he remained "depressed, anxious, and socially unresponsive" for a time, and that his parents were having difficulty coping.

彼の姉は、大学1年のある日、彼が精神的に崩壊して家に連れてこられ、その後しばらく「落ち込み、不安で、社会的反応がない」状態が続き、両親が対応に困っていたと回想している。

Visiting a psychologist, Reed's parents were made to feel guilty as inadequate parents, and they consented to giving Lou electroconvulsive therapy (ECT).

心理学者を訪ねたリードの両親は、不十分な親として罪悪感を持たされ、ルーに電気けいれん療法(ECT)を施すことに同意した。

Reed appeared to blame his father for the treatment to which he had been subjected.

リードは、自分が受けた治療について、父親を責めているように見えた。

He wrote about the experience in his song, "Kill Your Sons" from the album Sally Can't Dance (1974).

彼はその体験をアルバム『サリー・キャント・ダンス』(1974年)に収録されている「キル・ユア・サンズ」という曲の中で書いている。

Reed later recalled the experience as having been traumatic and leading to memory loss.

リードは後に、この体験がトラウマとなり、記憶喪失につながったと回想している。

He believed that he was treated to dispel his feelings of homosexuality.

彼は、同性愛の感情を払拭するために治療を受けたと信じていた。

After Reed's death, his sister denied the ECT treatments were intended to suppress his "homosexual urges", asserting that their parents were not homophobic but had been told by his doctors that ECT was necessary to treat Reed's mental and behavioral issues.

リードの死後、妹は電気ショック療法が彼の「同性愛の衝動」を抑えるためのものであったことを否定し、両親は同性愛嫌悪者ではなく、リードの精神と行動の問題を治療するために電気ショック療法が必要であると医師から聞かされていたと主張した。

Upon his recovery from his illness and associated treatment, Reed resumed his education at Syracuse University in 1960, studying journalism, film directing, and creative writing.

病気とそれに伴う治療から回復したリードは、1960年にシラキュース大学で学業を再開し、ジャーナリズム、映画監督、創作を学びた。

He was a platoon leader in ROTC; he said he was later expelled from the program for holding an unloaded gun to his superior's head.

ROTCでは小隊長を務めたが、後に弾の入っていない銃を上司の頭に突きつけたとして、プログラムから除名されたという。

Reed played music on campus under numerous band names (one being 'L.A. and the Eldorados') and played throughout Central New York.

リードは、学内で数々のバンド名(「L.A.アンド・ザ・エルドラドス」というバンド名)で音楽を演奏し、ニューヨーク中心部でも演奏していた。

Per his bandmates, they were routinely kicked out of fraternity parties for their brash personalities and insistence on performing their own material.

バンド仲間によると、彼らはその生意気な性格と自分たちの曲を演奏することに固執したため、友愛会から追い出されることが日常茶飯事だったそうである。

In 1961, he began hosting a late-night radio program on WAER called Excursions on a Wobbly Rail.

1961年、彼はWAERの深夜ラジオ番組「Excursions on a Wobbly Rail」のホストを務めるようになった。

Named after a song by pianist Cecil Taylor, the program typically featured doo wop, rhythm and blues, and jazz, particularly the free jazz developed in the mid-1950s.

ピアニストのセシル・テイラーの曲にちなんで名付けられたこの番組は、ドゥーワップ、リズム&ブルース、ジャズ、特に1950年代半ばに発展したフリー・ジャズを取り上げるのが常であった。

Reed said that when he started out he was inspired by such musicians as Ornette Coleman, who had "always been a great influence" on him; he said that his guitar on "European Son" was his way of trying to imitate the jazz saxophonist.

リードは、デビュー当時、オーネット・コールマンなどのミュージシャンに「いつも大きな影響を受けていた」と語り、「ヨーロッパの息子」でのギターは、このジャズサックス奏者の真似をしようとしたものだという。

Reed's sister said that during her brother's time at Syracuse, the university authorities had tried unsuccessfully to expel him because they did not approve of his extracurricular activities.

リードの姉によると、シラキュース大学時代、大学当局は兄の課外活動を認めず、退学させようとしたが失敗したという。

At Syracuse University, he studied under poet Delmore Schwartz, who he said was "the first great person I ever met", and they became friends.

シラキュース大学では、詩人のデルモア・シュワルツに師事し、「私が初めて会った偉大な人」と語り、友人となった。

He credited Schwartz with showing him how "with the simplest language imaginable, and very short, you can accomplish the most astonishing heights."

シュワルツは、「想像しうる最も簡単な言葉、そして非常に短い言葉で、最も驚くべき高みを達成することができる」ことを教えてくれたと、彼は信じている。

One of Reed's fellow students at Syracuse in the early 1960s (who also studied under Schwartz) was the musician Garland Jeffreys; they remained close friends until the end of Reed's life.

1960年代初頭、シラキュース大学でリードと同じようにシュワルツに師事した仲間に、音楽家のガーランド・ジェフリーズがいた。彼らはリードの最期まで親しい友人であり続けた。

Jeffreys recalled Reed's time at Syracuse: "At four in the afternoon we'd all meet at [the bar] The Orange Grove. Me, Delmore and Lou. That would often be the center of the crew. And Delmore was the leader – our quiet leader."

ジェフリーズはリードのシラキュース時代のことをこう語っている。「午後の4時になると、みんなで(バーの)オレンジグローブに集まっていたんだ。私とデルモアとルーの3人で。そこがクルーの中心になることが多かった。デルモアがリーダーで、静かなリーダーだったんだ」。

While at Syracuse, Reed was also introduced to intravenous drug use for the first time, and quickly contracted hepatitis.

シラキュース在学中、リードは初めて静脈内麻薬にも手を出し、すぐに肝炎に感染してしまった。

Reed later dedicated the song "European Son", from the first Velvet Underground album, to Schwartz.

後にリードは、ヴェルヴェット・アンダーグラウンドのファースト・アルバムに収録されている「ヨーロッパの息子」という曲をシュワルツに捧げている。

In 1982, Reed recorded "My House" from his album The Blue Mask as a tribute to his late mentor.

1982年、リードは亡き師へのオマージュとして、アルバム『ザ・ブルー・マスク』から「マイ・ハウス」を録音した。

He later said that his goals as a writer were "to bring the sensitivities of the novel to rock music" or to write the Great American Novel in a record album.

後に彼は、作家としての目標は「小説の感性をロック・ミュージックに持ち込むこと」あるいは「偉大なるアメリカ小説をレコード・アルバムに書くこと」であると語っている。

Reed met Sterling Morrison, a student at City University of New York, while the latter was visiting mutual friend, and fellow Syracuse student, Jim Tucker.

ニューヨーク市立大学の学生だったスターリング・モリソンは、共通の友人であり、シラキュース大学の学生でもあったジム・タッカーを訪ねているときに、リードは出会いた。

Reed graduated from Syracuse University's College of Arts and Sciences with a B.A. cum laude in English in June 1964.

1964年6月、リードはシラキュース大学の芸術科学部を優秀な成績で卒業し、英語の学士号を取得した。

1964–70: Pickwick and the Velvet Underground(ピックウィックとヴェルヴェット・アンダーグラウンド)

In 1964, Reed moved to New York City to work as an in-house songwriter for Pickwick Records.

1964年、リードはニューヨークに移り、ピックウィック・レコードの社内ソングライターとして働くことになった。

He can be heard singing lead on two cuts on The Surfsiders Sing The Beach Boys Songbook.

彼は、The Surfsiders Sing The Beach Boys Songbookの2曲でリードを歌っているのを聴くことができます。

For Pickwick, Reed also wrote and recorded the single "The Ostrich", a parody of popular dance songs of the time, which included lines such as "put your head on the floor and have somebody step on it".

ピックウィックのために、リードはシングル「The Ostrich」を書き、録音した。この曲は、当時人気のあったダンスソングのパロディで、「頭を床につけて、誰かに踏んでもらおう」といったセリフが含まれていた。

His employers felt that the song had hit potential, and assembled a supporting band to help promote the recording.

この曲は、「頭を床につけて、誰かに踏んでもらおう」というような内容のもので、雇い主はこの曲がヒットする可能性があると考え、レコーディングのプロモーションのためにサポートバンドを結成した。

The ad hoc band, called the Primitives: Reed, Welsh musician John Cale, who had recently moved to New York to study music and was playing viola in composer La Monte Young's Theatre of Eternal Music, Tony Conrad and sculptor Walter De Maria.

その場しのぎのバンドはプリミティブスと呼ばれた。リード、ウェールズのミュージシャン、ジョン・ケイル、トニー・コンラッド、彫刻家のウォルター・デ・マリアである。

Cale and Conrad were surprised to find that for "The Ostrich", Reed tuned each string of his guitar to the same note, which they began to call his "ostrich guitar" tuning.

ケイルとコンラッドは、リードが「The Ostrich」のためにギターの各弦を同じ音にチューニングしていることに驚き、それを「ダチョウ・ギター」と呼ぶようになった。

This technique created a drone effect similar to their experimentation in Young's avant-garde ensemble.

このチューニングは、ヤングの前衛的なアンサンブルの実験と同じようなドローン効果をもたらすものであった。

Disappointed with Reed's performance, Cale was nevertheless impressed by Reed's early repertoire (including "Heroin"), and a partnership began to evolve.

リードの演奏に失望したケイルは、それでもリードの初期のレパートリー(「ヘロイン」など)に感銘を受け、パートナーシップを築き始めた。

Reed and Cale (who played viola, keyboards and bass guitar) lived together on the Lower East Side, and invited Reed's college acquaintance guitarist Sterling Morrison and Cale's neighbor drummer Angus MacLise to join the band, thus forming the Velvet Underground.

リードとケイル(ヴィオラ、キーボード、ベースを担当)はローワー・イーストサイドに同居し、リードの大学時代の知人であるギタリストのスターリング・モリソンとケイルの隣人のドラマー、アンガス・マクリセをバンドに誘い、ベルベット・アンダーグラウンドを結成することになる。

When the opportunity came to play their first paying gig at Summit High School in Summit, New Jersey, MacLise quit because he believed that accepting money for art was a sellout and did not want to participate in a structured gig.

ニュージャージー州サミットの高校で初めて有料ライブをすることになったとき、マクリゼは「芸術で金を受け取るのは売国行為だ」と考え、仕組みのあるライブには参加したくないと辞めた。

He was replaced on drums by Moe Tucker, the sister of Reed and Morrison's mutual friend Jim Tucker.

彼の代わりにドラムを担当したのは、リードとモリソンの共通の友人ジム・タッカーの妹であるモー・タッカーであった。

Initially a fill in for that one show she soon became a full-time member with her drumming an integral part of the band's sound, despite Cale's initial objections.

当初は1回のライブのための代役だったが、ケイルの反対にもかかわらず、彼女のドラムはバンドのサウンドに欠かせない存在となり、すぐにフル・メンバーになった。

Though it had little commercial success, the band is considered one of the most influential in rock history.

商業的な成功はほとんどなかったが、このバンドはロック史に最も影響を与えたと考えられている。

Reed was the main singer and songwriter in the band.

リードはバンドのメインシンガーであり、ソングライターであった。

The band soon came to the attention of Andy Warhol.

このバンドはすぐにアンディ・ウォーホルの目に留まるようになった。

One of Warhol's first contributions was to integrate them into the Exploding Plastic Inevitable.

ウォーホルの最初の貢献のひとつは、彼らを「エクスプロージング・プラスチック・イネヴァティヴ」に組み入れたことでした。

Warhol's associates inspired many of Reed's songs as he fell into a thriving, multifaceted artistic scene.

ウォーホルの仲間は、盛んで多面的な芸術シーンに陥ったリードの曲の多くにインスピレーションを与えた。

Reed rarely gave an interview without paying homage to Warhol as a mentor.

リードは、師匠としてのウォーホルに敬意を表さないインタビューはめったにない。

Warhol pushed the band to take on a chanteuse, the German former model and singer Nico.

ウォーホルはバンドに、ドイツ人の元モデルで歌手のニコをシャンチュエーターとして迎え入れるよう働きかけた。

Despite his initial resistance, Reed wrote several songs for Nico to sing, and the two were briefly lovers.

当初は抵抗していたが、リードはニコに歌ってもらうために何曲か書き、2人は一時恋人同士になった。

The Velvet Underground & Nico was released in March 1967 and peaked at No. 171 on the U.S. Billboard 200.

1967年3月にリリースされた『ヴェルヴェット・アンダーグラウンド&ニコ』は、全米ビルボード200で171位を記録した。

Much later, Rolling Stone listed it as the 13th greatest album of all time; Brian Eno once stated that although few people bought the album, most of them were inspired to form their own bands.

ブライアン・イーノはかつて、このアルバムを買った人はほとんどいなかったが、そのほとんどが自分のバンドを結成するきっかけになったと述べている。

Václav Havel credited the album, which he bought while visiting the U.S., with inspiring him to become president of Czechoslovakia.

ヴァーツラフ・ハヴェルは、アメリカを訪れた際に購入したこのアルバムが、彼をチェコスロバキアの大統領にするきっかけになったと述べている。

By the time the band recorded White Light/White Heat, Nico had quit the band and Warhol had been fired, both against Cale's wishes.

ホワイト・ライト/ホワイト・ヒート』のレコーディング時には、ニコはバンドを脱退し、ウォーホルはケイルの意向に反して解雇されていた。

Warhol's replacement as manager was Steve Sesnick.

ウォーホルの後任のマネージャーは、スティーブ・セスニックだった。

In September 1968, Cale left the band at Reed's behest.

1968年9月、ケイルはリードの意向でバンドを脱退した。

Morrison and Tucker were discomfited by Reed's tactics but continued with the band.

モリソンとタッカーはリードの戦術に狼狽したが、バンドを継続した。

Cale's replacement was Boston-based musician Doug Yule, who played bass guitar, keyboards and who would soon share lead vocal duties in the band with Reed.

Caleの後任はボストン在住のミュージシャン、Doug Yuleで、彼はベースとキーボードを担当し、まもなくリードとリード・ヴォーカルを担当することになる。

The band now took on a more pop-oriented sound and acted more as a vehicle for Reed to develop his songwriting craft.

バンドはよりポップなサウンドになり、リードがソングライティングの技術を向上させるための手段としても機能するようになった。

They released two studio albums with this lineup: 1969's The Velvet Underground and 1970's Loaded.

このメンバーで2枚のスタジオ・アルバムを発表した。1969年の『The Velvet Underground』と1970年の『Loaded』である。

Reed left the Velvet Underground in August 1970.

1970年8月、リードはヴェルヴェット・アンダーグラウンドを脱退。

The band disintegrated after Morrison and Tucker departed in 1971.

1971年にモリソンとタッカーが脱退し、バンドは崩壊した。

1970–75: Glam rock and commercial breakthrough(グラム・ロックと商業的ブレイク)

After leaving the Velvet Underground, Reed moved to his parents' home on Long Island, and took a job at his father's tax accounting firm as a typist, by his own account earning $40 a week ($279 in 2021 dollars).

ヴェルヴェット・アンダーグラウンド脱退後、リードはロングアイランドの実家に移り住み、父親の経営する税務会計事務所でタイピストとして働き、自分の計算では週40ドル(2021年のドル換算で279ドル)の収入を得ていた。

In 1971, he signed a recording contract with RCA Records and recorded his first solo album at Morgan Studios in Willesden, London with session musicians including Steve Howe and Rick Wakeman from the band Yes.

1971年、RCAレコードとレコーディング契約を結び、ロンドンのウィレスデンにあるモーガン・スタジオで、バンド「イエス」のスティーヴ・ハウやリック・ウェイクマンらセッション・ミュージシャンと共に初のソロアルバムを録音した。

The album, Lou Reed, contained versions of unreleased Velvet Underground songs, some of which had originally been recorded for Loaded but shelved.

このアルバム『ルー・リード』には、ヴェルヴェット・アンダーグラウンドの未発表曲のヴァージョンが収録されており、その一部はもともと『ローデッド』のために録音されていたものの棚上げされていたものだった。

This album was overlooked by most pop music critics and did not sell well, although music critic Stephen Holden, in Rolling Stone, called it an "almost perfect album. ... which embodied the spirit of the Velvets."

このアルバムはほとんどのポップミュージック評論家に見落とされ、売れなかったが、音楽評論家のスティーブン・ホールデンは『ローリングストーン』で「ほとんど完璧なアルバムだ」と評した。ヴェルヴェッツの精神を体現している」と評した。

Holden went on to compare Reed's voice with those of Mick Jagger and Bob Dylan and to praise the poetic quality of his lyrics.

ホールデンは続けて、リードの声をミック・ジャガーやボブ・ディランの声と比較し、彼の歌詞の詩的な質を賞賛した。

Reed's commercial breakthrough album, Transformer, was released in November 1972.

リードの商業的ブレイクスルーとなるアルバム『トランスフォーマー』は、1972年11月にリリースされた。

Transformer was co-produced by David Bowie and Mick Ronson, and it introduced Reed to a wider audience, especially in the UK.

トランスフォーマー』はデヴィッド・ボウイとミック・ロンソンの共同プロデュースで、特にイギリスでリードをより多くの聴衆に紹介した。

The single "Walk on the Wild Side" was a salute to the misfits and hustlers who once surrounded Andy Warhol in the late '60s and appeared in his films.

シングル「ワイルドサイドを歩け」は、かつて60年代後半にアンディ・ウォーホルを取り囲み、彼の作品に登場した不良やハスラーたちに敬意を表したものである。

Each of the song's five verses describes a person who had been a fixture at The Factory during the mid-to-late 1960s: (1) Holly Woodlawn, (2) Candy Darling, (3) "Little Joe" Dallesandro, (4) "Sugar Plum Fairy" Joe Campbell and (5) Jackie Curtis.

ホリー・ウッドローン、キャンディ・ダーリン、リトル・ジョー、シュガー・プラム・フェアリー、ジョー・キャンベル、ジャッキー・カーチス。

The song's transgressive lyrics evaded radio censorship.

この曲は、歌詞の内容が過激なため、ラジオの検閲を逃れることができた。

Though the jazzy arrangement (courtesy of bassist Herbie Flowers and saxophonist Ronnie Ross) was musically atypical for Reed, it eventually became his signature song.

ベース奏者のハービー・フラワーズとサックス奏者のロニー・ロスの手によるジャジーなアレンジは、リードにとって音楽的に非典型的だったが、やがて彼の代表曲となった。

It came about as a result of a commission to compose a soundtrack to a theatrical adaptation of Nelson Algren's novel of the same name; the play failed to materialize.

この曲は、ネルソン・オールグレンの同名小説の舞台化にあたり、サウンドトラックの作曲を依頼されたことがきっかけで生まれたが、舞台は実現しなかった。

"Walk on the Wild Side" was Reed's only entry in the Billboard Hot 100 singles chart, at No. 16.

「ウォーク・オン・ザ・ワイルド・サイド」は、リードにとって唯一のビルボード・ホット100シングル・チャート入り(16位)である。

Ronson's arrangements brought out new aspects of Reed's songs.

ロンソンによるアレンジは、リードの曲の新たな側面を引き出すことになった。

"Perfect Day", for example, features delicate strings and soaring dynamics.

例えば、"Perfect Day "は、繊細なストリングスと高鳴るようなダイナミクスが特徴である。

It was rediscovered in the 1990s and allowed Reed to drop "Walk on the Wild Side" from his concerts.

1990年代に再発見され、リードはコンサートから「ワイルドサイドを歩け」を取り上げることができた。

Bowie and Reed fell out during a late-night meeting which led to Reed hitting Bowie.

ボウイとリードは深夜の会合で喧嘩になり、リードがボウイを殴るという事件が起きた。

Bowie had told Reed that he would have to "clean up his act" if they were to work together again.

ボウイはリードに、再び一緒に仕事をするならば、「自分の行動をきれいにする必要がある」と言ったのだった。

Reed hired a local New York bar-band, the Tots, to tour in support of Transformer and spent much of 1972 and early 1973 on the road with them.

リードはトランスフォーマーのサポート・ツアーのために地元ニューヨークのバー・バンド、トッツを雇い、1972年と1973年初頭の大半を彼らと共にツアーで過ごした。

Though they improved over the months, Reed (with producer Bob Ezrin's encouragement) decided to recruit a new backing band in anticipation of the upcoming Berlin album.

彼らは数ヶ月の間に上達したが、リードはプロデューサーのボブ・エズリンの勧めもあって、来るべきベルリンのアルバムを見越して新しいバックバンドを採用することにした。

He chose keyboardist Moogy Klingman to come up with a new five-member band on barely a week's notice.

彼はキーボーディストのムーギー・クリングマンを選び、1週間という短い期間で5人の新しいバンドを結成した。

Reed married Bettye Kronstad in 1973.

リードは1973年にベティ・クロンスタッドと結婚した。

She later said he had been a violent drunk when on tour.

彼女は後に、彼がツアー中に暴力的な酔っ払いになっていたことを語っている。

Berlin (July 1973) was a concept album about two speed-freaks in love in the city.

ベルリン』(1973年7月)は、都会で恋に落ちたスピード狂の2人を描いたコンセプト・アルバムだった。

The songs variously concern domestic violence ("Caroline Says I", "Caroline Says II"), drug addiction ("How Do You Think It Feels"), adultery and prostitution ("The Kids"), and suicide ("The Bed").

家庭内暴力(「Caroline Says I」、「Caroline Says II」)、薬物中毒(「How Do You Think It Feels」)、不倫と売春(「The Kids」)、自殺(「The Bed」)など様々な曲が取り上げられている。

Reed's late 1973 European tour, featuring lead guitarists Steve Hunter and Dick Wagner, mixed his Berlin material with older numbers.

リード・ギタリストのスティーブ・ハンターとディック・ワグナーを迎えた1973年後半のヨーロッパ・ツアーでは、ベルリンの楽曲と古いナンバーが混在していた。

Response to Berlin at the time of its release was negative, with Rolling Stone pronouncing it "a disaster".

ベルリン』に対するリリース時の反応は否定的で、ローリング・ストーン誌は「大失敗」と断定している。

Reed found the poor reviews it received very frustrating.

リードは、このアルバムが受けた評価の低さに非常に不満を感じていた。

Since then the album has been critically reevaluated, and in 2003 Rolling Stone included it in their list of the 500 greatest albums of all time.

その後、このアルバムは再評価され、2003年にはローリング・ストーン誌の「史上最高のアルバム500枚」に選ばれている。

Berlin peaked at No. 7 on the UK Albums Chart.

ベルリン』は全英アルバム・チャートで7位を記録した。

Following the commercial disappointment of Berlin, Reed befriended Steve Katz of Blood, Sweat & Tears (who was the brother of his then-manager Dennis Katz), who suggested Reed put together a "great live band" and release a live album of Velvet Underground songs.

Berlinの商業的落胆の後、リードはBlood, Sweat & Tearsのスティーブ・カッツ(当時のマネージャー、デニス・カッツの弟)と親しくなり、彼はリードに「素晴らしいライブバンド」を結成してベルベット・アンダーグラウンドの曲でライブアルバムをリリースすることを提案した。

Katz would come on board as producer, and the album Rock 'n' Roll Animal (February 1974) contained live performances of the Velvet Underground songs "Sweet Jane", "Heroin", "White Light/White Heat", and "Rock and Roll".

カッツはプロデューサーとして参加することになり、アルバム『ロックンロール・アニマル』(1974年2月)には、ヴェルヴェット・アンダーグラウンドの楽曲「スイート・ジェーン」、「ヘロイン」、「ホワイトライト/ホワイトヒート」、「ロックンロール」のライブ演奏が収められている。

Wagner's live arrangements, and Hunter's intro to "Sweet Jane" which opened the album, gave Reed's songs the live rock sound he was looking for, and the album peaked at No. 45 on the Billboard 200 for 28 weeks and soon became Reed's biggest selling album.

ワグナーのライブ・アレンジと、アルバムのオープニングを飾ったハンターの「Sweet Jane」のイントロは、リードの楽曲に彼が求めていたライブ・ロック・サウンドを与え、アルバムはビルボード200で28週にわたって45位を記録、すぐにリードにとって最も売れたアルバムとなった。

It went gold in 1978, with 500,000 certified sales.

1978年には50万枚の売上を記録し、ゴールドに認定された。

Sally Can't Dance which was released later that year (in August 1974), became Reed's highest-charting album in the United States, peaking at No. 10 during a 14-week stay on the Billboard 200 album chart in October 1974.

同年末(1974年8月)に発売された『サリー・キャント・ダンス』は、1974年10月のビルボード200アルバム・チャートで14週連続10位となり、リードのアメリカでの最高位となった。

In October 2019, an audio tape of publicly unknown music by Reed, based on Warhol's 1975 book, "The Philosophy of Andy Warhol: From A to B and Back Again", was reported to have been discovered in an archive at The Andy Warhol Museum in Pittsburgh, Pennsylvania.

2019年10月、ウォーホルが1975年に出版した『アンディ・ウォーホルの哲学:AからB、そして再び』に基づいて、リードの公的に知られていない音楽を録音したオーディオテープが、ペンシルヴェニア州ピッツバーグのアンディ・ウォーホル博物館のアーカイブで発見されたと報告された。

1975–79: Addiction and creative work(中毒と創作活動)

Throughout the 1970s, Reed was a heavy user of methamphetamine and alcohol.

1970年代を通じて、リードは覚醒剤とアルコールのヘビーユーザーであった。

In the summer of 1975, he was booked to headline Startruckin' 75 in Europe, a touring rock festival organized by Miles Copeland.

1975年の夏、彼はマイルス・コープランドが主催するヨーロッパでのツアー・ロック・フェスティバル、Startruckin' 75のヘッドライナーとして予約されていた。

However, Reed's drug addiction made him undependable and he never performed on the tour, causing Copeland to replace him with Ike & Tina Turner.

しかし、リードの薬物依存症は彼を頼りなくさせ、彼はツアーに出演せず、コープランドは彼をアイク&ティナ・ターナーと交代させることになった。

Reed's album Metal Machine Music (1975) was an hour of modulated feedback and guitar effects.

リードのアルバム『メタル・マシン・ミュージック』(1975年)は、変調したフィードバックとギター・エフェクトを1時間に凝縮したものであった。

Described by Rolling Stone as the "tubular groaning of a galactic refrigerator", many critics interpreted it as a gesture of contempt, an attempt to break his contract with RCA or to alienate his less sophisticated fans.

ローリング・ストーン誌は「銀河系冷蔵庫のチューブ状のうなり」と評し、多くの批評家はこのアルバムを、RCAとの契約を破棄するため、あるいは洗練されていないファンを遠ざけるための軽蔑の意思表示であると解釈した。

Reed claimed that the album was a genuine artistic effort inspired by the drone music of La Monte Young, and suggesting that quotations of classical music could be found buried in the feedback, but he also said, "Well, anyone who gets to side four is dumber than I am."

リードは、このアルバムはラ・モンテ・ヤングのドローン音楽に触発された本物の芸術的努力だと主張し、クラシック音楽の引用がフィードバックの中に埋もれていることを示唆したが、"まあ、サイド4まで来た人は私より馬鹿だ "とも言った。

Lester Bangs declared it "genius", though also psychologically disturbing.

レスター・バングスは、心理的な不安もあるが、「天才」と断言した。

The album, now regarded as a visionary textural guitar masterpiece by some music critics, was reportedly returned to stores by the thousands and was withdrawn after a few weeks.

今では一部の音楽評論家から幻のテクスチャー・ギターの傑作とみなされているこのアルバムは、数千枚単位で店に返品され、数週間後に撤去されたと伝えられている。

1975's Coney Island Baby was dedicated to Reed's then-partner Rachel Humphreys, a transgender woman Reed dated and lived with for three years.

1975年の『コニーアイランド・ベイビー』は、リードの当時のパートナーであり、リードが交際し3年間一緒に暮らしたトランスジェンダーの女性、レイチェル・ハンフリーズに捧げられたものである。

Humphreys also appears in the photos on the cover of Reed's 1977 "best of" album, Walk on the Wild Side: The Best of Lou Reed.

ハンフリーズは、1977年のリードの「ベスト盤」アルバム『Walk on the Wild Side』のジャケットの写真にも写っている。ザ・ベスト・オブ・ルー・リード

Rock and Roll Heart was his 1976 debut for his new record label Arista, and Street Hassle (1978) was released in the midst of the punk rock scene he had helped to inspire.

ロックンロール・ハート』は1976年に彼の新しいレコード会社アリスタからデビューし、『ストリート・ハッスル』(1978年)は彼が触発されたパンクロック・シーンの真っ只中にリリースされたものである。

Reed took on a watchful, competitive and sometimes dismissive attitude towards punk.

リードはパンクに対して、監視的、競争的、そして時には否定的な態度をとった。

Aware that he had inspired them, he regularly attended shows at CBGB to track the artistic and commercial development of numerous punk bands, and a cover illustration and interview of Reed appeared in the first issue of Punk magazine by Legs McNeil.

自分が彼らを刺激したことを自覚していた彼は、CBGBでのライヴに定期的に通い、数多くのパンク・バンドの芸術的、商業的発展を追跡し、レッグス・マクニールによるパンク誌の創刊号にはリードの表紙イラストとインタビューが掲載されている。

Reed released his third live album, Live: Take No Prisoners, in 1978; some critics thought it was his "bravest work yet", while others considered it his "silliest".

リードは3枚目のライブ・アルバム『Live』を発表。1978年、リードは3枚目のライブアルバム『テイク・ノー・プリズナーズ』を発表した。ある評論家はこれを彼の「これまでで最も勇敢な作品」だと考え、また別の評論家は彼の「最も愚かな作品」だと考えた。

Rolling Stone described it as "one of the funniest live albums ever recorded" and compared Reed's monologs with those of Lenny Bruce.

ローリング・ストーン誌はこのアルバムを「これまで録音された中で最も面白いライブ・アルバムの一つ」と評し、リードの独白をレニー・ブルースのそれと比較した。

Reed felt it was his best album to date.

リードはこのアルバムが自分のベストアルバムだと感じていた。

The Bells (1979) featured jazz trumpeter Don Cherry.

ベルズ』(1979年)はジャズ・トランペッターのドン・チェリーをフィーチャーしたものである。

During 1979 Reed toured extensively in Europe and throughout the United States performing a wide range of songs, including a suite of core songs from his Berlin album and the title track from The Bells featuring Chuck Hammer on guitar-synth.

1979年、リードはヨーロッパと全米で大規模なツアーを行い、アルバム『Berlin』の主要曲や、ギターとシンセでチャック・ハマーを迎えた『The Bells』のタイトル曲など、さまざまな曲を演奏した。

Around this time Reed also appeared as a record producer in Paul Simon's film One-Trick Pony.

この頃、リードはポール・サイモンの映画『ワン・トリック・ポニー』にレコード・プロデューサーとして出演している。

From around 1979 Reed began to wean himself off drugs.

1979年頃から、リードは薬物を断つようになった。

1980–89: Marriage and mid-period(結婚と中年期)

Reed married British designer Sylvia Morales in 1980.

1980年、イギリス人デザイナー、シルヴィア・モラレスと結婚。

Morales inspired Reed to write several songs, particularly "Think It Over" from 1980's Growing Up in Public and "Heavenly Arms" from 1982's The Blue Mask.

モラレスはリードにいくつかの曲を書かせ、特に1980年の『グローイング・アップ・イン・パブリック』収録の「シンク・イット・オーバー」と1982年の『ザ・ブルーマスク』収録の「ヘブンリー・アームズ」は、リードにインスピレーションを与えた。

The latter album was enthusiastically received by critics such as Rolling Stone writer Tom Carson, whose review began, "Lou Reed’s The Blue Mask is a great record, and its genius is at once so simple and unusual that the only appropriate reaction is wonder. Who expected anything like this from Reed at this late stage of the game?"

後者のアルバムは、ローリング・ストーンのライター、トム・カーソンなどの評論家から熱狂的に受け入れられ、その批評は「ルー・リードの『ブルー・マスク』は素晴らしいレコードで、その天才は同時にとてもシンプルで異常で、適切な反応は驚きだけだ」と始まっています。この後期のリードからこのようなものを誰が期待しただろうか"

In the Village Voice, Robert Christgau called The Blue Mask "his most controlled, plainspoken, deeply felt, and uninhibited album."

ヴィレッジ・ヴォイスでロバート・クリストガウはThe Blue Maskを "彼の最もコントロールされた、平明で、深く感じられ、奔放なアルバム "と評した。

After Legendary Hearts (1983) and New Sensations (1984), Reed was sufficiently reestablished as a public figure to become a spokesman for Honda scooters.

レジェンダリー・ハーツ』(1983年)と『ニュー・センセーションズ』(1984年)の後、リードは公人として十分に再確立され、ホンダのスクーターのスポークスマンになった。

In the early 1980s, Reed worked with guitarists including Chuck Hammer on Growing Up in Public, and Robert Quine on The Blue Mask and Legendary Hearts.

1980年代前半、リードはチャック・ハマーと『グローイング・アップ・イン・パブリック』、ロバート・クワインと『ブルー・マスク』、『レジェンダリー・ハーツ』で共演した。

Reed's 1984 album New Sensations marked the first time that Reed had charted within the US Top 100 since 1978's Street Hassle, and the first time that Reed had charted in the UK altogether since 1976's Coney Island Baby.

1984年のアルバム『ニュー・センセーションズ』は、リードが1978年の『ストリート・ハッスル』以来初めてアメリカのトップ100にチャートインし、リードが1976年の『コニー・アイランド・ベイビー』以来初めてイギリスで全英チャートインした作品となった。

Although its lead single "I Love You, Suzanne" only charted at No. 78 on the UK Singles Chart it did receive light rotation on MTV.

リード・シングルの「I Love You, Suzanne」はUKシングル・チャートで78位にとどまったが、MTVで軽く紹介された。

Two more singles were released from the album: "My Red Joystick" and the Dutch-only release "High in the City" but they both failed to chart.

このアルバムからはさらに2枚のシングルがリリースされた。「マイ・レッド・ジョイスティック」とオランダ盤のみの「ハイ・イン・ザ・シティ」であるが、いずれもチャートインには至らなかった。

In 1998, The New York Times observed that in the 1970s, Reed had a distinctive persona: "Back then he was publicly gay, pretended to shoot heroin onstage, and cultivated a 'Dachau panda' look, with cropped peroxide hair and black circles painted under his eyes."

1998年、ニューヨーク・タイムズ紙は、1970年代、リードは独特の人物像を持っていたと観察している。"当時、彼は公にゲイであり、ステージ上でヘロインを撃つふりをし、切り詰めたペルオキシド・ヘアと目の下に塗った黒いサークルで「ダッハウ・パンダ」のような外見を育んでいた"。

The newspaper wrote that in 1980, "Reed renounced druggy theatrics, even swore off intoxicants themselves, and became openly heterosexual, openly married."

新聞は、1980年に、"リードは薬物的な芝居を放棄し、酔っぱらいそのものも断ち、公然と異性愛者になり、公然と結婚した。"と書いている。

On September 22, 1985, Reed performed at the first Farm Aid concert in Champaign, Illinois.

1985年9月22日、イリノイ州シャンペーンで行われた第1回ファーム・エイド・コンサートに、リードは出演した。

He performed "Doin' the Things That We Want To", "I Love You, Suzanne", "New Sensations" and "Walk on the Wild Side" as his solo set, later playing bass for Roy Orbison during his set.

彼はソロ・セットとして「Doin' Things That We Want To」、「I Love You, Suzanne」、「New Sensations」、「Walk on the Wild Side」を演奏し、その後ロイ・オービソンのセットでベースを弾いた。

In June 1986, Reed released Mistrial (co-produced with bassist Fernando Saunders).

1986年6月、リードは「ミストリアル」(ベーシストのフェルナンド・サンダースとの共同プロデュース)を発表。

To support the album, he released two music videos: "No Money Down" and "The Original Wrapper".

このアルバムをサポートするために、彼は2つのミュージック・ビデオを発表した。"No Money Down" と "The Original Wrapper" の2本のミュージックビデオを発表。

In the same year, he joined Amnesty International's A Conspiracy of Hope short tour and was outspoken about New York City's political issues and personalities.

同年、アムネスティ・インターナショナルの「A Conspiracy of Hope」ショート・ツアーに参加し、ニューヨークの政治問題や人物について率直な意見を述べるようになった。

He also appeared on Steven Van Zandt's 1985 anti-Apartheid song "Sun City", pledging not to play at that resort.

また、スティーブン・ヴァン・ザントの1985年の反アパルトヘイトの歌「サンシティ」に出演し、そのリゾート地で演奏しないことを誓った。

The 1989 album New York, which commented on crime, AIDS, civil rights activist Jesse Jackson, then-President of Austria Kurt Waldheim and Pope John Paul II, became his second gold-certified work when it passed 500,000 sales in 1997.

1989年のアルバム『ニューヨーク』は、犯罪、エイズ、公民権活動家のジェシー・ジャクソン、当時のオーストリア大統領クルト・ワルトハイム、ローマ法王ヨハネ・パウロ2世についてコメントしたもので、1997年に50万枚を突破し、彼にとって2作目のゴールド認定作品となった。

Reed was nominated for a Grammy Award for best male rock vocal performance for the album.

リードはこのアルバムでグラミー賞の最優秀男性ロック・ヴォーカル・パフォーマンス賞にノミネートされた。

1990–99: Velvet Underground reunion and various projects(ヴェルヴェット・アンダーグラウンドの再結成と様々なプロジェクト)

Reed met John Cale for the first time in several years at Warhol's funeral in 1987.

1987年、ウォーホルの葬儀で数年ぶりにジョン・ケイルと再会。

They worked together on the album Songs for Drella (April 1990), a song cycle about Warhol.

彼らはウォーホルについて歌ったアルバム『ソングス・フォー・ドレラ』(1990年4月)で一緒に仕事をした。

On the album, Reed sings of his love for his late friend, and criticizes both the doctors who were unable to save Warhol's life and Warhol's would-be assassin, Valerie Solanas.

このアルバムでリードは亡き友人への愛を歌い、ウォーホルの命を救えなかった医師とウォーホルの暗殺者となるはずだったヴァレリー・ソラナスの両方を批判している。

In 1990, the first Velvet Underground lineup reformed for a Fondation Cartier benefit show in France.

1990年、フランスで行われたカルティエ財団の慈善公演で、ヴェルヴェット・アンダーグラウンドの最初のメンバーが再結成された。

In June and July 1993, the Velvet Underground again reunited and toured Europe, including an appearance at the Glastonbury Festival; plans for a North American tour were canceled following a dispute between Reed and Cale.

1993年6月から7月にかけて、ヴェルヴェット・アンダーグラウンドは再び再結成し、グラストンベリー・フェスティバルへの出演を含むヨーロッパ・ツアーを行った。北米ツアーの計画は、リードとケイルの論争に伴いキャンセルされた。

Reed had released his sixteenth solo album, Magic and Loss, in January 1992.

リードは1992年1月に16枚目のソロアルバム『マジック・アンド・ロス』を発表していた。

The album is focused on mortality, inspired by the death of two close friends from cancer.

このアルバムは、親しい友人2人を癌で亡くしたことに触発され、死生観に焦点を当てたものである。

In 1994, he appeared in A Celebration: The Music of Pete Townshend and The Who.

1994年、『A Celebration』に出演。ピート・タウンゼントとザ・フーの音楽』(The Music of Pete Townshend and The Who)。

In the same year, he and Morales were divorced.

同年、モラレスと離婚。

In 1995, Reed made a cameo appearance in the unreleased video game Penn & Teller's Smoke and Mirrors.

1995年、リードは未発売のビデオゲーム『ペン&テラーの煙と鏡』にカメオ出演した。

If the player selects the "impossible" difficulty setting, Reed appears shortly after the game begins as an unbeatable boss who murders the player with his laser beam eyes.

プレイヤーが難易度「不可能」を選択すると、ゲーム開始直後にリードがレーザービームの目でプレイヤーを殺害する無敵のボスとして登場する。

Reed then pops up on the screen and says to the player, "This is the impossible level, boys. Impossible doesn't mean very difficult, very difficult is winning the Nobel Prize, impossible is eating the sun."

そして、リードが画面に現れ、プレイヤーに向かって「これは不可能なレベルだ、お前たち」と言う。不可能というのは非常に難しいという意味ではなく、非常に難しいというのはノーベル賞を取ること、不可能というのは太陽を食べることだ "と。

In 1996, the Velvet Underground were inducted into the Rock and Roll Hall of Fame.

1996年、ヴェルヴェット・アンダーグラウンドはロックの殿堂入りを果たした。

At the ceremony, Reed, Cale and Tucker performed a song titled "Last Night I Said Goodbye to My Friend", dedicated to Sterling Morrison, who had died the previous August.

その式典でリード、ケイル、タッカーは、前年8月に亡くなったスターリング・モリソンに捧げた「Last Night I Said Goodbye to My Friend」というタイトルの曲を演奏した。

In February 1996 Reed released Set the Twilight Reeling, and later that year, Reed contributed songs and music to Time Rocker, a theatrical interpretation of H. G. Wells' The Time Machine by experimental director Robert Wilson.

1996年2月、リードは『Set the Twilight Reeling』を発表し、同年末、実験的演出家ロバート・ウィルソンがH・G・ウェルズの『タイムマシン』を演劇的に解釈した『タイムロッカー』に歌と音楽を提供した。

The piece premiered in the Thalia Theater, Hamburg, and was later also shown at the Brooklyn Academy of Music in New York.

この作品はハンブルクのタリアシアターで初演され、その後ニューヨークのブルックリン音楽院でも上映された。

From 1992, Reed was romantically linked to avant-garde artist Laurie Anderson, and the two worked together on several recordings.

1992年から前衛芸術家のローリー・アンダーソンと恋愛関係になり、二人はいくつかのレコーディングで共演した。

They married on April 12, 2008.

2008年4月12日、二人は結婚した。

2000–12: Rock and ambient experimentation(2000年〜2012年:ロックとアンビエントの実験)

In February 2000, Reed worked with Robert Wilson at the Thalia Theater again, on POEtry, another production inspired by the works of a 19th-century writer, this time Edgar Allan Poe.

2000年2月、タリアシアターでロバート・ウィルソンと再び仕事をし、19世紀の作家、今回はエドガー・アラン・ポーの作品に触発された「POEtry」を上演した。

In April 2000, Reed released Ecstasy.

2000年4月、リードは「Ecstasy」をリリースした。

In January 2003, Reed released a 2-CD set, The Raven, based on POEtry.

2003年1月、リードはPOEtryをもとにした2枚組CD「The Raven」をリリースした。

The album consists of songs written by Reed and spoken-word performances of reworked and rewritten texts of Edgar Allan Poe by actors, set to electronic music composed by Reed.

このアルバムは、リードが作曲した曲と、俳優がエドガー・アラン・ポーの文章を再編集して書き直した口語のパフォーマンスからなり、リードが作曲した電子音楽に合わせて演奏されている。

It features Willem Dafoe, David Bowie, Steve Buscemi, and Ornette Coleman.

ウィレム・デフォー、デヴィッド・ボウイ、スティーブ・ブシェミ、オーネット・コールマンが出演している。

A single disc CD version of the album, focusing on the music, was also released.

音楽に焦点を当てた1枚もののCD版もリリースされた。

In May 2000, Reed performed before Pope John Paul II at the Great Jubilee Concert in Rome.

2000年5月、ローマで開催されたグレート・ジュビリー・コンサートで、リードはローマ法王ヨハネ・パウロ2世の前で演奏した。

In 2001, Reed made a cameo appearance in the movie adaptation of Prozac Nation.

2001年、リードは映画化された「プロザック・ネイション」にカメオ出演した。

On October 6, 2001, the New York Times published a Reed poem called "Laurie Sadly Listening" in which he reflects on the September 11 attacks (also referred to as 9/11).

2001年10月6日、ニューヨーク・タイムズ紙は、9月11日の同時多発テロ(9.11とも呼ばれる)を振り返るリードの詩「Laurie Sadly Listening」を掲載した。

Incorrect reports of Reed's death were broadcast by numerous US radio stations in 2001, caused by a hoax email (purporting to be from Reuters) which said he had died of a drug overdose.

2001年、ロイター通信からのデマメール(薬物の過剰摂取で死亡したとの内容)により、米国の多くのラジオ局でリードの死に関する誤った報道がなされた。

In April 2003, Reed began a world tour featuring the cellist Jane Scarpantoni and singer Anohni.

2003年4月、リードはチェリストのジェーン・スカルパントーニと歌手のアノーニを迎えてワールドツアーを開始した。

In 2003, Reed released a book of photographs, Emotions in Action.

2003年、リードは写真集「Emotions in Action」を発表。

This comprised an A4-sized book called Emotions and a smaller one called Actions laid into its hard cover.

これは、A4サイズの「Emotions」と、そのハードカバーに挟まれた小さな「Actions」で構成されている。

In January 2006, he released a second book of photographs, Lou Reed's New York.

2006年1月、2冊目の写真集『Lou Reed's New York』を発表。

A third volume, Romanticism, was released in 2009.

2009年には第3弾『Romanticism』を発表。

In 2004, a Groovefinder remix of his song "Satellite of Love", called "Satellite of Love '04", was released.

2004年、彼の曲「Satellite of Love」のグルーヴファインダー・リミックス「Satellite of Love '04」がリリースされる。

It peaked at No. 10 on the UK Singles Chart.

この曲はイギリスのシングルチャートで10位を記録した。

In October 2006, Reed appeared at Hal Willner's Leonard Cohen tribute show "Came So Far for Beauty" in Dublin, along with Laurie Anderson, Nick Cave, Anohni, Jarvis Cocker, and Beth Orton.

2006年10月、リードはダブリンで行われたハル・ウィルナーのレナード・コーエン追悼公演「Came So Far for Beauty」に、ローリー・アンダーソン、ニック・ケイヴ、アノーニ、ジャーヴィス・コッカー、ベス・オートンとともに出演した。

He played a heavy metal version of Cohen's "The Stranger Song".

彼はコーエンの「The Stranger Song」のヘヴィメタル・ヴァージョンを演奏した。

In December that year, Reed played a series of shows at St. Ann's Warehouse, Brooklyn, based on Berlin.

同年12月、リードはベルリンを拠点にブルックリンのセント・アンズ・ウェアハウスで一連の公演を行った。

Reed played with guitarist Steve Hunter, who played on the original album and Rock 'n' Roll Animal, and was joined by singers Anohni and Sharon Jones.

リードはオリジナル・アルバムやロックンロール・アニマルに参加したギタリストのスティーブ・ハンターと共演し、シンガーのアノーニとシャロン・ジョーンズが参加した。

The show was produced by Bob Ezrin, who also produced the original album, and Hal Willner.

プロデュースは、オリジナル・アルバムも手がけたボブ・エズリンと、ハル・ウィルナー。

The show played at the Sydney Festival in January 2007 and in Europe during June and July 2007.

このショーは2007年1月にシドニー・フェスティバルで、2007年6月から7月にかけてヨーロッパで演奏された。

The album version of the concert, entitled Berlin: Live at St. Ann's Warehouse, and a live film recording of these concerts were both released in 2008.

このコンサートのアルバム版のタイトルは「Berlin」。Live at St. Ann's Warehouse)、およびこれらのコンサートを収録したライブフィルムが2008年にリリースされた。

In April 2007, he released Hudson River Wind Meditations, an album of ambient meditational music.

2007年4月、アンビエントな瞑想音楽のアルバム『Hudson River Wind Meditations』をリリース。

It was released on the Sounds True record label.

Sounds Trueレコード・レーベルから発売された。

In June 2007, he performed at the Traffic Festival 2007 in Turin, Italy, a five-day free event organized by the city.

2007年6月、イタリア・トリノで開催された5日間の無料イベント「Traffic Festival 2007」に出演。

In the same month "Pale Blue Eyes" was included in the soundtrack of the French-language film, The Diving Bell and the Butterfly.

同月、「Pale Blue Eyes」がフランス語の映画「The Diving Bell and the Butterfly」のサウンドトラックに収録される。

In August 2007, Reed recorded "Tranquilize" with the Killers in New York City, a duet with Brandon Flowers for the B-side/rarities album Sawdust.

2007年8月、リードはニューヨークでキラーズと「Tranquilize」を録音し、B面/レアリティアルバム「Sawdust」のためにブランドン・フラワーズとデュエットした。

On October 2 and 3, 2008, he introduced his new group, which was later named Metal Machine Trio, at the Walt Disney Concert Hall Complex in Los Angeles.

2008年10月2日と3日、ロサンゼルスのWalt Disney Concert Hall Complexで、後にMetal Machine Trioと名付けられた彼の新グループを紹介した。

The trio featured Ulrich Krieger (saxophone) and Sarth Calhoun (electronics), and played improvized instrumental music inspired by Metal Machine Music.

このトリオはウルリッヒ・クリーガー(サックス)とサース・カルフーン(エレクトロニクス)をフィーチャーし、メタル・マシン・ミュージックにインスパイアされた即興のインストゥルメンタル音楽を演奏した。

Recordings of the concerts were released under the title The Creation of the Universe.

このコンサートの録音は「The Creation of the Universe」というタイトルでリリースされた。

The trio played at New York's Gramercy Theatre in April 2009, and appeared as part of Reed's band at the 2009 Lollapalooza.

このトリオは2009年4月にニューヨークのグラマシー・シアターで演奏し、2009年のロラパルーザではリードのバンドの一員として出演した。

Reed provided the voice of Maltazard, the villain in the 2009 Luc Besson animated/live-action feature film Arthur and the Revenge of Maltazard and appeared as himself in Wim Wenders' 2008 film Palermo Shooting.

リードは2009年のリュック・ベッソンのアニメ/実写長編映画『アーサーとマルタザードの復讐』で悪役マルタザードの声を担当し、ヴィム・ヴェンダースの2008年映画『パレルモ・シューティング』に本人役で出演している。

Reed played "Sweet Jane" and "White Light/White Heat" with Metallica at Madison Square Garden during the twenty-fifth anniversary celebration of the Rock and Roll Hall of Fame on October 30, 2009.

2009年10月30日に行われたロックの殿堂25周年記念式典で、リードはメタリカと共に「Sweet Jane」と「White Light/White Heat」を演奏した。

In 2010, Reed featured on the song "Some Kind of Nature" with virtual band Gorillaz, from their third studio album Plastic Beach.

2010年、リードはバーチャルバンドGorillazの3枚目のスタジオアルバム『Plastic Beach』に収録されている楽曲「Some Kind of Nature」に参加した。

In October 2011, Metallica and Reed released the collaboration album Lulu.

2011年10月、メタリカとリードはコラボレーション・アルバム『Lulu』をリリースした。

It was based on the "Lulu" plays by the German playwright Frank Wedekind (1864–1918).

このアルバムは、ドイツの劇作家フランク・ヴェーデキント(1864-1918)の戯曲「Lulu」を題材にしている。

The album received mixed and mainly negative reviews from music critics.

このアルバムは、音楽評論家から様々な、主に否定的な評価を受けた。

Reed joked that he had no fans left.

リードは「自分にはもうファンがいない」と冗談を言った。

The album debuted at No. 36 on the Billboard 200 with first-week sales of 13,000 copies.

このアルバムはビルボード200で初登場36位、初週売上は1万3,000枚でした。

In 2012, Reed collaborated with indie rock band Metric on "The Wanderlust", the tenth track on their fifth studio album Synthetica.

2012年、リードはインディーロックバンド、メトリックの5枚目のスタジオアルバムSyntheticaの10曲目に収録されている「The Wanderlust」でコラボレーションを行った。

This was to be the last original composition he worked on.

これが彼が手がけた最後のオリジナル曲となった。

Posthumous release(死後のリリース)

In June 2022, Lou Reed Archive Series was announced by Light in the Attic Records with Laurie Anderson.

2022年6月、Light in the Attic RecordsからLaurie Andersonと共にLou Reed Archive Seriesが発表された。

The collection will release unreleased material with an album called Words & Music, May 1965.

このコレクションでは、『Words & Music, May 1965』というアルバムで未発表音源を発表する予定だ。

Death, legacy, and honors(死、遺産、栄誉)

Reed had suffered from hepatitis and diabetes for several years.

リードは数年前から肝炎と糖尿病を患っていた。

He practiced tai chi during the last part of his life.

彼は人生の最後の時期に太極拳を実践していた。

He was treated with interferon but developed liver cancer.

インターフェロンで治療していたが、肝臓がんを発症。

In May 2013, he underwent a liver transplant at the Cleveland Clinic.

2013年5月、クリーブランド・クリニックで肝移植を受けた。

Afterward, on his website, he wrote of feeling "bigger and stronger" than ever, but on October 27, 2013, he died from liver disease at his home in East Hampton, New York, at the age of 71.

その後、自身のホームページで、これまで以上に「大きく、強く」なったと綴っていたが、2013年10月27日、ニューヨーク州イーストハンプトンの自宅で肝臓疾患のため、71歳で死去した。

He was cremated and the ashes were given to his family.

火葬され、遺灰は家族に贈られた。

His widow, Laurie Anderson, said his last days were peaceful, and described him as a "prince and a fighter".

未亡人のローリー・アンダーソンは、彼の最期は穏やかだったと述べ、彼を「王子であり、闘士」であったと評している。

David Byrne, Patti Smith, David Bowie, Morrissey, Iggy Pop, Courtney Love, Lenny Kravitz, and many others also paid tribute to Reed.

デヴィッド・バーン、パティ・スミス、デヴィッド・ボウイ、モリッシー、イギー・ポップ、コートニー・ラブ、レニー・クラヴィッツなど、多くの人々がリードに賛辞を贈った。

Former Velvet Underground members Moe Tucker and John Cale made statements on Reed's death, and those from outside the music industry paid their respects such as Cardinal Gianfranco Ravasi.

元ヴェルヴェット・アンダーグラウンドのモー・タッカーやジョン・ケイルはリードの死について声明を出し、ジャンフランコ・ラヴァシ枢機卿など音楽業界以外の人々も追悼の意を表している。

On October 27, 2013, the day of Reed's death, Pearl Jam dedicated their song "Man of the Hour" to him at their show in Baltimore and then played "I'm Waiting for the Man".

リードの命日である2013年10月27日、パール・ジャムはボルチモアでのライヴで楽曲「Man of the Hour」をリードに捧げ、その後「I'm Waiting for the Man」を演奏している。

On the day of his death, the Killers dedicated their rendition of "Pale Blue Eyes" to Reed at the Life Is Beautiful festival in Las Vegas.

彼の死の当日、ラスベガスで開催されたLife Is Beautifulフェスティバルで、キラーズはリードに「Pale Blue Eyes」の演奏曲を捧げた。

My Morning Jacket performed a cover of "Oh! Sweet Nuthin'" in California, while Arctic Monkeys performed "Walk on the Wild Side" in Liverpool.

マイ・モーニング・ジャケットはカリフォルニアで「オー!スウィート・ナッシン」のカヴァーを演奏し、アークティック・モンキーはリバプールで「ウォーク・オン・ザ・ワイルドサイド」を演奏した。

That same night, Phish opened their show in Hartford, Connecticut, with the Velvet Underground's "Rock & Roll".

同じ日の夜、フィッシュはコネチカット州ハートフォードで、ヴェルヴェット・アンダーグラウンドの「ロックンロール」でライヴの幕開けを飾った。

On November 14, 2013, a three-hour public memorial was held near Lincoln Center's Paul Milstein Pool and Terrace.

2013年11月14日、リンカーン・センターのポール・ミルスタイン・プール・アンド・テラス付近で、3時間に及ぶ公開追悼式が行われた。

Billed as "New York: Lou Reed at Lincoln Center", the ceremony featured favorite Reed recordings selected by family and friends.

ニューヨーク」と銘打たれた。Lou Reed at Lincoln Center」と銘打たれたこの式典では、家族や友人が選んだリードのお気に入りのレコードが演奏された。

On March 14, 2014, Richard Barone and Alejandro Escovedo produced and hosted the first full-scale tribute to Lou Reed at the SXSW Music Festival in Austin, Texas, with over twenty international acts performing Reed's music.

2014年3月14日、テキサス州オースティンのSXSW音楽祭で、リチャード・バロンとアレハンドロ・エスコヴェドが初めて本格的なルー・リードへのトリビュートを制作・主催し、20組以上の国際アーティストがリードの曲を演奏した。

Reed's estate was valued at $30 million, $20 million of which accrued after his death.

リードの遺産は3000万ドルと評価され、そのうち2000万ドルは彼の死後発生したものです。

He left everything to his wife and his sister.

彼はすべてを妻と妹に遺した。

Reed's induction into the Rock and Roll Hall of Fame as a solo artist was announced on December 16, 2014.

リードがソロ・アーティストとしてロックの殿堂入りを果たしたことは、2014年12月16日に発表された。

He was inducted by Patti Smith at a ceremony in Cleveland on April 18, 2015.

2015年4月18日にクリーブランドで行われた式典で、パティ・スミスによって殿堂入りさせられた。

In 2017, Lou Reed: A Life was published by the Rolling Stone critic Anthony DeCurtis.

2017年、ローリング・ストーンの評論家アンソニー・デカーティスによって『Lou Reed: A Life』が出版された。

Asteroid 270553 Loureed, discovered by Maik Meyer at Palomar Observatory in 2002, was named in his honor.

2002年にパロマー天文台のマイク・メイヤーが発見した小惑星270553ルーリードは、彼にちなんで命名された。

The official naming citation was published by the Minor Planet Center on June 2, 2015 (M.P.C. 94391).

正式な命名引用文は、2015年6月2日に小惑星センターから発表された(M.P.C. 94391)。

Spiders with furry bodies are known as velvet spiders and one which was recently discovered in Spain is named Loureedia, because it has a velvet body and lives underground.

毛皮のような体を持つクモはベルベットスパイダーと呼ばれ、最近スペインで発見されたものは、ベルベットの体を持ち地中に生息することからルーレディアと名付けられた。

An archive of his letters and other personal effects was donated to the New York Public Library for the Performing Arts, where it can be viewed by members of the public.

彼の手紙や私物を集めたアーカイブがニューヨーク公立舞台芸術図書館に寄贈され、一般の人も閲覧できるようになった。

In June 2022, the Library for the Performing Arts at Lincoln Center hosted the "Lou Reed: Caught Between the Twisted Stars", the first exhibition drawn from Reed's archive.

2022年6月、リンカーン・センターの舞台芸術図書館で、リードのアーカイブから引き出された初の展覧会「Lou Reed: Caught Between the Twisted Stars」が開催された。

In 2015, in unofficial biography Notes From The Velvet Underground, biographer Howard Sounes described Reed as having been misogynistic and violent toward women he was in relationships with and racist, having called Donna Summer and Bob Dylan racial and ethnic slurs.

2015年、非公式伝記『Notes From The Velvet Underground』の中で、伝記作家のハワード・スーンズは、リードは交際した女性に対して女性差別的で暴力的、ドナ・サマーやボブ・ディランを人種・民族的中傷で呼んだ人種差別主義者だったと評している。

Equipment(機材)

Guitars(ギター)

Lou Reed's main guitar during the Velvet Underground era was a 1964 Gretsch Country Gentleman, which he modified extensively, to the extent that it became unplayable.

ヴェルヴェット・アンダーグラウンド時代のルー・リードのメインギターは1964年製のグレッチ・カントリー・ジェントルマンだったが、演奏不可能になるほど大幅に改造してしまった。

He played various stock Fender Telecasters, later favoring models that were built specifically for him, such as the Rick Kelly 'Lou Reed's T' Custom Telecaster and the Fender Custom Shop Danny Gatton Telecaster.

彼は様々なフェンダー純正テレキャスターを弾きましたが、後にリック・ケリー「ルー・リードのT」カスタム・テレキャスターやフェンダー・カスタムショップ・ダニー・ガットンのテレキャスターなど、彼のために特別に作られたモデルを好んで使用した。

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