Beastie Boys were an American rap rock group from New York City, formed in 1978.
ビースティ・ボーイズは、1978年に結成されたニューヨーク出身のアメリカのラップロックグループである。
The group was composed of Michael "Mike D" Diamond (vocals, drums), Adam "MCA" Yauch (vocals, bass), and Adam "Ad-Rock" Horovitz (vocals, guitar, programming).
マイケル "マイクD "ダイヤモンド(ボーカル、ドラム)、アダム "MCA "ヤウチ(ボーカル、ベース)、アダム "アドロック "ホロヴィッツ(ボーカル、ギター、プログラミング)で構成されていた。
Beastie Boys were formed out of members of experimental hardcore punk band the Young Aborigines in 1978, with Diamond as vocalist, Jeremy Shatan on bass guitar, John Berry on guitar, and Kate Schellenbach on drums.
ビースティ・ボーイズは、1978年に実験的ハードコア・パンクバンド「ヤング・アボリジンズ」のメンバーから結成され、ダイヤモンドがボーカル、ジェレミー・シャタンがベース、ジョン・ベリーがギター、ケイト・シェレンバックがドラムを担当していました。
When Shatan left in 1981, Yauch replaced him on bass and the band changed their name to Beastie Boys.
1981年にシャタンが脱退すると、代わりにヤウクがベースを担当し、バンド名をビースティ・ボーイズに改名した。
Berry left shortly thereafter and was replaced by Horovitz.
その後間もなくベリーが脱退し、ホロヴィッツが後任となった。
After achieving local success with the 1983 comedy hip hop single "Cooky Puss", Beastie Boys made a full transition to hip hop, and Schellenbach left.
1983年のコメディヒップホップシングル「Cooky Puss」で地元で成功を収めた後、ビースティ・ボーイズはヒップホップに完全移行し、シェレンバッハは脱退した。
They toured with Madonna in 1985 and a year later released their debut album, Licensed to Ill (1986), the first rap record to top the Billboard 200 chart.
1985年にマドンナとツアーを行い、その1年後にデビューアルバム『Licensed to Ill』(1986年)をリリース、ラップレコードとして初めてビルボード200チャートの上位にランクインした。
Their second album, Paul's Boutique (1989), composed almost entirely of samples, was a commercial failure, but later received critical acclaim.
ほぼサンプルだけで構成されたセカンド・アルバム『ポールズ・ブティック』(1989年)は商業的には失敗したが、後に批評家の称賛を受ける。
Check Your Head (1992) and Ill Communication (1994) found mainstream success, followed by Hello Nasty (1998), To the 5 Boroughs (2004), The Mix-Up (2007), and Hot Sauce Committee Part Two (2011).
Check Your Head』(1992年)と『Ill Communication』(1994年)でメインストリームでの成功を収め、その後『Hello Nasty』(1998年)、『To the 5 Boroughs』(2004年)、『The Mix-Up』(2007年)、『Hot Sauce Committee Part Two』(2011年)を発表した。
Beastie Boys have sold 20 million records in the United States and had seven platinum-selling albums from 1986 to 2004.
ビースティ・ボーイズは、1986年から2004年まで、米国で2000万枚のレコードを売り上げ、7枚のプラチナム・セラーのアルバムを出した。
They are the biggest-selling rap group since Billboard began recording sales in 1991.
ビルボードが1991年に売上を記録し始めて以来、最も売れたラップグループである。
In 2012, they became the third rap group to be inducted into the Rock and Roll Hall of Fame.
2012年、彼らはラップグループとして3番目にロックの殿堂入りを果たした。
In the same year, Yauch died of cancer and Beastie Boys disbanded.
同年、ヤウクが癌で死去し、ビースティ・ボーイズは解散した。
The remaining members have released several retrospective works, including a book, a documentary, and a career-spanning compilation album.
残されたメンバーは、本、ドキュメンタリー、キャリアを網羅したコンピレーションアルバムなど、いくつかの回顧的作品を発表している。
History(沿革) 1978–1983: Formation and early years(結成と初期) The members of the group were raised in Jewish households growing up.
メンバーはユダヤ人の家庭で育ち、成長した。
Prior to forming Beastie Boys, Michael Diamond was part of a number of bands such as the Walden Jazz Band, BAN, and the Young Aborigines.
ビースティ・ボーイズ結成以前、マイケル・ダイアモンドはウォルデン・ジャズ・バンド、BAN、ヤング・アボリジンズなど数多くのバンドに所属していた。
Beastie Boys formed in July 1981 when the Young Aborigines bassist Jeremy Shatan left New York City for the summer and the remaining members Michael Diamond, John Berry and Kate Schellenbach formed a new hardcore punk band with Adam Yauch.
ビースティ・ボーイズは1981年7月、ヤング・アボリジンズのベーシスト、ジェレミー・シャタンが夏の間ニューヨークを離れ、残ったマイケル・ダイアモンド、ジョン・ベリー、ケイト・シェレンバックがアダム・ヤウチと新しいハードコア・パンクバンドを結成した時に結成された。
In a 2007 interview with Charlie Rose, Yauch recalled that it was Berry who suggested the name Beastie Boys.
2007年のチャーリー・ローズとのインタビューでヤウクは、ビースティ・ボーイズという名前を提案したのはベリーだったと振り返っている。
Although the band stated that "Beastie" is an acronym standing for "Boys Entering Anarchistic States Towards Inner Excellence", in the Charlie Rose interview, both Yauch and Diamond acknowledged that the acronym was an "afterthought" conceived after the name was chosen.
バンドは「ビースティ」は「Boys Entering Anarchistic States Towards Inner Excellence」の頭文字を取ったものだと述べているが、チャーリー・ローズのインタビューでは、ヤウチとダイアモンドの両名は、この頭文字は名前が決まった後に考え出された「余談」であることを認めている。
The band supported Bad Brains, the Dead Kennedys, the Misfits and Reagan Youth at venues such as CBGB, A7, Trudy Hellers Place and Max's Kansas City, playing at the latter venue on its closing night.
バンドは、CBGB、A7、Trudy Hellers Place、Max's Kansas Cityなどの会場でBad Brains、Dead Kennedys、Misfits、Reagan Youthをサポートし、後者の会場では閉店の夜に演奏している。
In November 1982, Beastie Boys recorded the 7-inch EP Polly Wog Stew at 171A studios, an early recorded example of New York hardcore.
1982年11月、ビースティ・ボーイズは7インチEP『Polly Wog Stew』を171Aスタジオで録音し、ニューヨーク・ハードコアの初期の録音例となった。
On November 13, 1982, Beastie Boys played Philip Pucci's birthday for the purposes of his short concert film, Beastie.
1982年11月13日、ビースティ・ボーイズは、フィリップ・プッチの誕生日に、彼の短編コンサート映画『ビースティ』のために演奏した。
Pucci held the concert in Bard College's Preston Drama Dance Department Theatre.
プッチはバード・カレッジのプレストン・ドラマ・ダンス学科の劇場でコンサートを開催した。
This performance marked Beastie Boys' first on screen appearance in a published motion picture.
この公演は、ビースティ・ボーイズが公開映画で初めてスクリーンに登場したことを意味する。
Pucci's concept for Beastie was to distribute a mixture of both a half dozen 16 mm Bell & Howell Filmo cameras, and 16 mm Bolex cameras to audience members and ask that they capture Beastie Boys performance from the audience's own point of view while a master sync sound camera filmed from the balcony of the abandoned theater where the performance was held.
プッチの『ビースティ』のコンセプトは、観客に6台の16mmベル&ハウエルフィルモカメラと16mmボレックスカメラを配布し、観客自身の視点からビースティ・ボーイズのパフォーマンスを撮影してもらい、マスターシンクサウンドカメラが公演会場の廃劇場のバルコニーから撮影するというものであった。
The opening band for that performance was the Young and the Useless, which featured Adam Horovitz as the lead singer.
その公演のオープニングバンドは、アダム・ホロヴィッツをリードボーカルに迎えたヤング・アンド・ザ・ユーズレス。
A one-minute clip of Beastie was subsequently excerpted and licensed by Beastie Boys for use in the "Egg Raid on Mojo" segment of the "Skills to Pay the Bills" long-form home video released by Capitol Records.
その後、ビースティの1分間の映像は、キャピトル・レコードから発売された長編ホームビデオ "Skills to Pay the Bills" の "Egg Raid on Mojo" コーナーに抜粋され、ビースティ・ボーイズのライセンスで使用されることになった。
"Skills to Pay the Bills" later went on to be certified Gold by the Recording Industry Association of America (RIAA).
Skills to Pay the Bills はその後、全米レコード協会(RIAA)からゴールドに認定された。
Berry left the group in 1982 (later forming Thwig, Big Fat Love and Bourbon Deluxe) and was replaced by Horovitz, who had become close friends with Beastie Boys.
ベリーは1982年にグループを脱退し(後にThwig、Big Fat Love、Bourbon Deluxeを結成)、代わりにBeastie Boysと親交のあったHorovitzが加入した。
The band also recorded and then performed its first hip hop track, "Cooky Puss", based on a prank call by the group to a Carvel Ice Cream franchise in 1983.
バンドはまた、1983年にグループがカーベル・アイスクリームのフランチャイズにかけたいたずら電話を基に、初のヒップホップ・トラック「Cooky Puss」を録音し、その後演奏した。
It was a part of the new lineup's first EP, also called Cooky Puss, which was the first piece of work that showed their incorporation of the underground rap phenomenon and the use of samples.
この曲は、新しいラインナップの最初のEPの一部で、同じくCooky Pussと呼ばれ、彼らがアンダーグラウンド・ラップ現象を取り入れ、サンプルを使用したことを示す最初の作品であった。
It quickly became a hit in New York underground dance clubs and night clubs.
この作品はすぐにニューヨークのアンダーグラウンドのダンスクラブやナイトクラブでヒットとなった。
After "Beastie Revolution" was later sampled in a British Airways commercial, Beastie Boys threatened to sue them over the use of the song, and the airline immediately paid them $40,000 in royalties.
その後「ビースティ・レボリューション」がブリティッシュ・エアウェイズのCMでサンプリングされると、ビースティ・ボーイズはこの曲の使用に関して訴訟を起こすと脅し、エアラインはすぐに4万ドルのロイヤリティを支払った。
1984–1987: Def Jam years and Licensed to Ill(デフ・ジャム時代と「Licensed to Ill」時代) Following the success of "Cooky Puss", the band began to incorporate rap into their sets.
Cooky Puss」の成功を受けて、バンドはセットにラップを取り入れるようになった。
They hired a DJ for their live shows, New York University student Rick Rubin, who began producing records soon thereafter.
ライブでは、ニューヨーク大学の学生であるリック・ルービンをDJとして雇い、その後すぐにレコードのプロデュースを始める。
"I met Mike first," Rubin recalled.
「マイクと最初に会ったのは僕だ」とルービンは振り返る。
"I thought he was an arrogant asshole. Through spending time with the Beasties I grew to see that they had this great sense of humour. It wasn't that they were assholes, and even if it was, they were funny with it."
「傲慢なクソ野郎だと思った。ビースティーズと一緒に過ごすうちに、彼らが素晴らしいユーモアのセンスを持っていることが分かってきたんだ。彼らがろくでなしというわけではなかったし、そうであったとしても、それを面白がっていたんだ"
Rubin formed Def Jam Recordings with fellow NYU student Russell Simmons, and approached the band about producing them for his new label.
ルービンは、同じニューヨーク大学の学生であるラッセル・シモンズとDef Jam Recordingsを設立し、自分の新しいレーベルでのプロデュースをバンドに持ち掛けた。
As the band was transitioning to hip hop, Schellenbach was fired in 1984, with Diamond taking over on drums.
バンドがヒップホップに移行していた1984年、シェレンバックは解雇され、ダイヤモンドがドラムを担当することになった。
In their 2018 memoir, Ad-Rock expressed regret for firing Schellenbach, which he attributed to her not fitting with the "new tough-rapper-guy identity".
2018年の回顧録でアドロックはシェレンバックを解雇したことに後悔を表明しており、その理由を「新しいタフ・ラッパー・ガイのアイデンティティ」に合わなかったためとしている。
The band's 12-inch single "Rock Hard" (1984) was the second Def Jam record crediting Rubin as producer (the first was "It's Yours" by T La Rock and Jazzy Jay).
バンドの12インチシングル「Rock Hard」(1984年)は、ルービンをプロデューサーとしてクレジットした2枚目のDef Jamレコードとなった(1枚目はT La RockとJazzy Jayによる「It's Yours」)。
On July 22, 1986, Beastie Boys opened for John Lydon's post-Sex Pistols band Public Image Ltd., and supported Madonna on her North American The Virgin Tour.
1986年7月22日、ビースティ・ボーイズはジョン・ライドンのポストセックス・ピストルズのバンド、パブリック・イメージ社のオープニングを務め、マドンナの北米ツアー「ザ・ヴァージン」に同行した。
Then headlining with Fishbone and Murphy's Law with DJ Hurricane and later in the year, the group was on the Raising Hell tour with Run-DMC, Whodini, LL Cool J, and the Timex Social Club.
その後、フィッシュボーン、DJハリケーンを擁するマーフィーズ・ロウとヘッドライナーを務め、同年末にはランDMC、ホーディニ、LLクールJ、タイメックス・ソーシャル・クラブとレイジング・ヘル・ツアーに参加した。
Thanks to this exposure, "Hold It Now, Hit It" charted on Billboard's US R&B and dance charts.
この露出のおかげで、"Hold It Now, Hit It "はビルボードのUS R&Bとダンスチャートにチャートインした。
"She's on It" from the Krush Groove soundtrack continued in a rap/metal vein while a double A-side 12", "Paul Revere/The New Style", was released at the end of the year.
「Krush Grooveのサウンドトラックに収録された "She's on It" はラップ/メタルの流れを汲み、年末にはダブルA面の12インチ "Paul Revere/The New Style" がリリースされた。
The band recorded Licensed to Ill in 1986 and released it on November 15, 1986.
1986年、バンドはLicensed to Illをレコーディングし、1986年11月15日にリリースした。
The album was favorably reviewed by Rolling Stone magazine.
このアルバムはローリングストーン誌で好意的に評価された。
Licensed to Ill became one of the best-selling rap albums of the 1980s and the first rap album to go number 1 on the Billboard 200 chart, where it stayed for five weeks.
Licensed to Illは1980年代で最も売れたラップアルバムのひとつとなり、ビルボード200チャートで1位を獲得した最初のラップアルバムとなり、5週間滞在した。
It also reached number 2 on the Top R&B album chart.
また、トップR&Bアルバムチャートで2位を記録した。
It was Def Jam's fastest selling debut record to date and sold over nine million copies.
この作品は、Def Jamのデビュー作としてはこれまでで最速の売り上げを記録し、900万枚以上を売り上げました。
The fourth single, "(You Gotta) Fight for Your Right (To Party!)", reached number 7 on the US Billboard Hot 100.
4枚目のシングル「(You Gotta) Fight for Your Right (To Party!)」は、全米ビルボードホット100で7位を記録した。
Although the group has sold over 26 million records in the US, this is their only single to peak in the US top ten or top twenty.
全米で2,600万枚以上のレコードを売り上げている彼らだが、全米トップ10またはトップ20にランクインしたシングルはこの1枚のみである。
The accompanying video (directed by Ric Menello and Adam Dubin) became an MTV staple.
この曲のビデオ(監督:リック・メネロとアダム・デュビン)はMTVの定番となった。
Another song from the album, "No Sleep till Brooklyn", peaked at number 14 on the UK Singles Chart.
アルバムからのもうひとつの曲、「No Sleep till Brooklyn」はイギリスのシングル・チャートで14位を記録した。
The band took the Licensed to Ill tour around the world the following year.
翌年、バンドはLicensed to Illツアーを世界各地で行った。
The tour was troubled by lawsuits and arrests, with the band accused of provoking the crowd.
このツアーは、バンドが観客を挑発したと非難され、訴訟や逮捕に悩まされた。
This culminated in a notorious gig at the Royal Court Theatre, Liverpool, England, on May 30, 1987, that erupted into a riot approximately 10 minutes after the group hit the stage and the arrest of Adam Horovitz by Merseyside Police.
1987年5月30日、リバプールのロイヤル・コート・シアターで行われたギグは、バンドがステージに上がって約10分後に暴動となり、マージーサイド警察によってアダム・ホロヴィッツが逮捕されるという悪名高いものになった。
He was charged with assault causing grievous bodily harm.
彼は、重篤な身体的損害をもたらす暴行の罪で起訴された。
1988–1989: Move to Capitol Records and Paul's Boutique(キャピトル・レコードとポールズ・ブティックに移籍) In 1988, Beastie Boys appeared in Tougher Than Leather, a film directed by Rubin as a star vehicle for Run-D.M.C. and Def Jam Recordings.
1988年、ビースティ・ボーイズはルービン監督の映画『Tougher Than Leather』に出演し、ランD.M.C.とデフ・ジャム・レコーディングスのスターとして出演した。
After Def Jam stopped paying them for work they'd already done and were owed money for, Beastie Boys left Def Jam and signed with Capitol Records.
Def Jamが、既に行った仕事に対する報酬の支払いを停止した後、ビースティ・ボーイズはDef Jamを離れ、キャピトル・レコードと契約した。
The second Beastie Boys album, Paul's Boutique, was released on July 25, 1989.
1989年7月25日、ビースティ・ボーイズのセカンド・アルバム『ポールズ・ブティック』がリリースされた。
Produced by the Dust Brothers, it blends eclectic samples and has been described as an early work of experimental hip hop.
ダスト・ブラザーズがプロデュースしたこのアルバムは、折衷的なサンプルをブレンドし、実験的ヒップホップの初期の作品と評されている。
It failed to match the sales of Licensed to Ill, reaching number 14 on the US album charts, but later attracted acclaim; Rolling Stone ranked it number 156 on its list of the 500 Greatest Albums of All Time.
Licensed to Illの売上には及ばず、全米アルバムチャートで14位となったが、後にローリングストーン誌の「史上最高のアルバム500枚」で156位にランクインし、賞賛を浴びることになる。
1990–1996: Check Your Head and Ill Communication(チェック・ユア・ヘッド」と「イル・コミュニケーション) Check Your Head was recorded in the band's G-Son studio in Atwater Village, California, and released on its Grand Royal record label.
Check Your Head』はカリフォルニア州アトウォーター・ビレッジにあるバンドのG-Sonスタジオで録音され、Grand Royalレコード・レーベルからリリースされた。
The band was influenced to play instruments on this album by Dutch group Urban Dance Squad; with Mike D on drums, Yauch on bass, Horovitz on guitar and Mark Ramos Nishita ("Keyboard Money Mark") on keyboards.
バンドはこのアルバムでオランダのグループ、アーバン・ダンス・スクワッドに影響を受け、ドラムにマイクD、ベースにヤウチ、ギターにホロヴィッツ、キーボードにマーク・ラモス西田(「キーボード・マネー・マーク」)を迎えて楽器を演奏している。
Mario Caldato, Jr., who had helped in the production of Paul's Boutique, engineered the record and became a longtime collaborator.
Paul's Boutiqueの制作を手伝っていたMario Caldato, Jr.がこのレコードのエンジニアを務め、長年のコラボレーターとなった。
Check Your Head was released in 1992 and was certified double Platinum in the US and peaked at number 10 on the Billboard 200.
Check Your Head』は1992年にリリースされ、アメリカではダブル・プラチナに認定され、ビルボード200では10位を記録した。
The single "So What'cha Want" reached number 93 on the Billboard Hot 100 and charted on both the Rap and Modern Rock Chart, while the album's first single, "Pass the Mic", peaked at number 38 on the Hot Dance Music chart.
シングル「So What'cha Want」はBillboard Hot 100で93位を記録し、ラップとモダンロックチャートの両方にチャートイン、アルバムのファーストシングル「Pass the Mic」はHot Dance Musicチャートで38位を獲得した。
The album also introduced a more experimental direction, with funk and jazz inspired songs including "Lighten Up" and "Something's Got to Give".
このアルバムでは、「Lighten Up」や「Something's Got to Give」など、ファンクやジャズにインスパイアされた曲もあり、より実験的な方向性も打ち出した。
The band returned to their hardcore punk roots for the song "Time for Livin'", a cover of a 1974 Sly and the Family Stone song.
1974年のスライ・アンド・ザ・ファミリー・ストーンの曲をカバーした「Time for Livin'」では、バンドはハードコア・パンクのルーツに立ち戻った。
The addition of instruments and the harder rock sound of the album could be considered a precursor to the nu metal genre of music to come out in the later half of the 1990s.
楽器が加わり、よりハードなロックサウンドになったこのアルバムは、1990年代後半に登場する音楽ジャンル「ニューメタル」の先駆けともいえる。
Beastie Boys signed an eclectic roster of artists to their Grand Royal label, including Luscious Jackson, Sean Lennon, and Australian artist Ben Lee.
ビースティ・ボーイズは、ルシャス・ジャクソン、ショーン・レノン、オーストラリアのアーティスト、ベン・リーなど、多彩なアーティストとグランド・ロイヤル・レーベルで契約した。
The group owned Grand Royal Records until 2001.
グループは2001年までグランド・ロイヤル・レコードを所有していた。
Grand Royal's first independent release was Luscious Jackson's album In Search of Manny in 1993.
グランド・ロイヤルの最初のインディペンデント・リリースは、1993年のルシャス・ジャクソンのアルバム『In Search of Manny』であった。
Also in 1993, the band contributed the track "It's the New Style" (with DJ Hurricane) to the AIDS benefit album No Alternative, produced by the Red Hot Organization.
また、1993年には、Red Hot Organizationが制作したAIDSチャリティーアルバム『No Alternative』に「It's the New Style」(DJ Hurricaneとの共作)を提供した。
Beastie Boys also published Grand Royal Magazine, with the first edition in 1993 featuring a cover story on Bruce Lee, artwork by George Clinton, and interviews with Kareem Abdul-Jabbar and A Tribe Called Quest's MC Q-Tip.
ビースティ・ボーイズはグランド・ロイヤル・マガジンも発行し、1993年の創刊号ではブルース・リーのカバーストーリー、ジョージ・クリントンのアートワーク、カリーム・アブドゥル・ジャバーとア・トライブ・コールド・クエストのMC Qティップのインタビューが掲載されている。
The 1995 issue of the magazine contained a memorable piece on the mullet.
1995年発行の同誌には、マレットに関する印象的な記事が掲載された。
The Oxford English Dictionary cites this as the first published use of the term, along with the lyrics from the band's 1994 song, "Mullet Head".
オックスフォード英語辞典は、バンドの1994年の曲「Mullet Head」の歌詞とともに、この用語が初めて公表されたものとしている。
That term was not heard in the 1980s, even though that decade has retroactively been hailed as the mullet's peak in popularity.
その用語は、1980年代には聞かれなかった。その10年間はマレットの人気のピークとして遡及的に歓迎されているにもかかわらず。
The OED says that the term was "apparently coined, and certainly popularized, by US hip-hop group Beastie Boys".
OEDは、この用語は "明らかに米国のヒップホップグループのビースティ・ボーイズによって、造語され、確かに普及した "と述べている。
Grand Royal Magazine is also responsible for giving British band Sneaker Pimps their name.
グランド・ロイヤル・マガジンは、イギリスのバンド、スニーカー・ピンプスにその名を与えたことでも知られる。
Ill Communication, released in 1994, saw Beastie Boys' return to the top of the charts when the album debuted at number 1 on the Billboard 200 and peaked at number 2 on the R&B/hip hop album chart.
1994年にリリースされたIll Communicationは、Billboard 200で1位、R&B/ヒップホップアルバムチャートで2位となり、ビースティ・ボーイズのチャート上位への返り咲きとなった。
The single "Sabotage" became a hit on the modern rock charts and the music video, directed by Spike Jonze, received extensive play on MTV.
シングル「サボタージュ」はモダンロックチャートでヒットし、スパイク・ジョーンズが監督したミュージックビデオはMTVで幅広く再生された。
"Get It Together" reached the top 10 on the Billboard Hot 100.
Get It Together はBillboard Hot 100でトップ10に入りました。
Also in 1994, the band released Some Old Bullshit, featuring the band's early independent material, which made it to number 46 on the Billboard Independent Albums chart.
また、1994年には、バンドの初期のインディーズ作品を収録した『Some Old Bullshit』をリリースし、ビルボード・インディペンデント・アルバム・チャートで46位を記録している。
Beastie Boys headlined at Lollapalooza—an American travelling music festival—in 1994, together with The Smashing Pumpkins.
ビースティ・ボーイズは、1994年にアメリカの巡回音楽フェスティバル「ロラパルーザ」で、スマッシング・パンプキンズと共にヘッドライナーを務めました。
In addition, the band performed three concerts (in Los Angeles, New York City, and Washington, D.C.) to raise money for the Milarepa Fund and dedicated the royalties from "Shambala" and "Bodhisattva Vow" from the Ill Communication to the cause.
また、ミラレパ基金への寄付を募るために3回のコンサート(ロサンゼルス、ニューヨーク、ワシントンDC)を行い、『イル・コミュニケーション』からの「シャンバラ」「菩薩の誓い」の印税を同基金に捧げました。
The Milarepa Fund aims to raise awareness of Tibetan human rights issues and the exile of the Dalai Lama.
ミラレパ基金は、チベットの人権問題やダライ・ラマの亡命に対する認識を高めることを目的としている。
In 1996, Yauch organized the largest rock benefit show since 1985's Live Aid – the Tibetan Freedom Concert, a two-day festival at Golden Gate Park in San Francisco that attracted over 100,000 attendees.
1996年、ヤウチは1985年のライブ・エイド以来最大のロック慈善興行、サンフランシスコのゴールデンゲート・パークで2日間にわたって10万人以上を動員したフェスティバル「チベタン・フリーダム・コンサート」を開催した。
In 1995, the popularity of Beastie Boys was underlined when tickets for an arena tour went on sale in the US and Madison Square Garden and Chicago's Rosemont Horizon sold out within 30 minutes.
1995年、アメリカでアリーナツアーのチケットが発売され、マディソン・スクエア・ガーデンとシカゴのローズモント・ホライズンが30分以内に完売したことで、ビースティ・ボーイズの人気が裏付けられることになった。
One dollar from each ticket sold went through Milarepa to local charities in each city on the tour.
チケット1枚の売り上げから1ドルがミラレパを通じて、ツアーの各都市の地元慈善団体に寄付された。
Beastie Boys toured South America and Southeast Asia for the first time.
ビースティ・ボーイズが初めて南米と東南アジアのツアーを行った。
The band also released Aglio e Olio, a collection of eight songs lasting just 11 minutes harking back to their punk roots, in 1995.
1995年、パンクのルーツであるわずか11分の8曲からなる『Aglio e Olio』をリリース。
The In Sound from Way Out!, a collection of previously released jazz/funk instrumentals, was released on Grand Royal in 1996 with the title and artwork a homage to an album by electronic pop music pioneers Perrey and Kingsley.
1996年には、過去にリリースされたジャズ/ファンクのインストゥルメンタル曲を集めた『The In Sound from Way Out!』がグランド・ロイヤルからリリースされ、タイトルとアートワークはエレクトロニック・ポップ・ミュージックのパイオニア、ペリー&キングスレーによるアルバムへのオマージュであった。
In 1992, Beastie Boys decided to sample portions of the sound recording of "Choir" by James Newton in various renditions of their song "Pass the Mic".
1992年、ビースティ・ボーイズは、自分たちの曲「Pass the Mic」の様々な演奏の中で、ジェームス・ニュートンの「Choir」の音源の一部をサンプリングすることにした。
The band did not obtain a license from Newton to use the composition.
このとき、バンドはNewtonから楽曲の使用許諾を得ませんだった。
Pursuant to their license from ECM Records, Beastie Boys digitally sampled the opening six seconds of Newton's sound recording of "Choir", and repeated this six-second sample as a background element throughout their song.
ECMレコードからのライセンスに従い、ビースティ・ボーイズはニュートンが録音した「Choir」の冒頭6秒をデジタルサンプリングし、この6秒のサンプルを曲全体の背景要素として繰り返した。
Newton brought suit, claiming that the band infringed his copyright in the underlying composition of "Choir".
Newtonは、このバンドが「Choir」の原曲の著作権を侵害しているとして、訴訟を起こした。
The district court granted Beastie Boys summary judgment.
連邦地裁は、ビースティ・ボーイズの略式判決を認めた。
The district court said that no license was required because the three-note segment of "Choir" lacked the requisite originality and was therefore not copyrightable.
連邦地裁は、"Choir "の3音節は必要なオリジナリティを欠いており、したがって著作権侵害には当たらないので、ライセンスは必要ないとしたのだった。
The decision was affirmed on appeal.
この判決は、控訴審でも支持された。
1997–2001: Hello Nasty(ハロー・ナスティ) Beastie Boys began work on the album Hello Nasty at the G-Son studios, Los Angeles in 1995, but continued to produce and record it in New York City after Yauch moved to Manhattan in 1996.
ビースティ・ボーイズは、1995年にロサンゼルスのG-Sonスタジオでアルバム『Hello Nasty』の制作を開始したが、1996年にヤウチがマンハッタンに移ってからは、ニューヨークで制作と録音を継続した。
The album displayed a substantial shift in musical feel, with the addition of Mix Master Mike.
このアルバムは、ミックス・マスター・マイクの参加により、音楽的なフィーリングが大幅に変化したことを示す。
The album featured bombastic beats, rap samples, and experimental sounds.
このアルバムは、大げさなビート、ラップのサンプル、実験的なサウンドを特徴としている。
Released on July 14, 1998, Hello Nasty earned first week sales of 681,000 in the US and went straight to number 1 in the US, the UK, Germany, Australia, the Netherlands, New Zealand, and Sweden.
1998年7月14日に発売されたHello Nastyは、アメリカで初週68万1000枚を売り上げ、アメリカ、イギリス、ドイツ、オーストラリア、オランダ、ニュージーランド、スウェーデンで連続1位を獲得した。
The album achieved number 2 rank on the charts in Canada and Japan, and reached top-ten chart positions in Austria, Switzerland, Ireland, Belgium, Finland, France and Israel.
カナダと日本ではチャート2位を獲得し、オーストリア、スイス、アイルランド、ベルギー、フィンランド、フランス、イスラエルではチャートトップ10入りを果たした。
Beastie Boys won two Grammy Awards in 1999, receiving the Grammy Award for Best Alternative Music Album for Hello Nasty as well as the Grammy Award for Best Rap Performance by a Duo or Group for "Intergalactic".
ビースティ・ボーイズは1999年のグラミー賞で2部門を受賞し、「ハロー・ナスティ」でグラミー賞の最優秀オルタナティブ・ミュージック・アルバム賞を、「インターギャラクティック」でグラミー賞の最優秀ラップパフォーマンス(デュオまたはグループ)賞を受賞した。
This was the first and, as of 2008, only time that a band had won awards in both rap and alternative categories.
これは、バンドがラップとオルタナティブの両部門で受賞した初めてのケースであり、2008年現在、唯一のケースである。
Also at the 1998 MTV Video Music Awards they won the Michael Jackson Video Vanguard Award for their contribution to music videos.
また、1998年のMTV Video Music Awardsでは、ミュージック・ビデオへの貢献が認められ、Michael Jackson Video Vanguard Awardを受賞した。
The following year at the 1999 MTV Video Music Awards they also won the award for Best Hip Hop Video for their hit song "Intergalactic".
翌1999年のMTV Video Music Awardsでは、ヒット曲「Intergalactic」でBest Hip Hop Videoを受賞した。
Beastie Boys used both appearances at the Video Music Awards to make politically charged speeches of considerable length to the sizable MTV audiences.
ビースティ・ボーイズは、この2回のビデオ・ミュージック・アワードに出演し、MTVの大勢の観客を前にして、政治色の強いスピーチを長々と行った。
At the 1998 ceremony, Yauch addressed the issue of Muslim people being stereotyped as terrorists and that most people of the Muslim faith are not terrorists.
1998年の授賞式でヤウクは、イスラム教徒がテロリストとしてステレオタイプ化されている問題を取り上げ、イスラム教信者のほとんどはテロリストではない、と述べた。
These comments were made in the wake of the US Embassy bombings that had occurred in both Kenya and Tanzania only a month earlier.
このコメントは、そのわずか1ヶ月前にケニアとタンザニアで起きたアメリカ大使館爆破事件をきっかけになされたものであった。
At the 1999 ceremony in the wake of the horror stories that were coming out of Woodstock 99, Adam Horovitz addressed the fact that there had been many cases of sexual assaults and rapes at the festival, suggesting the need for bands and festivals to pay much more attention to the security details at their concerts.
1999年のウッドストック99の式典で、アダム・ホロヴィッツは、フェスティバルで性的暴行やレイプが多発した事実を取り上げ、バンドやフェスティバルがコンサートでのセキュリティの詳細にもっと注意を払う必要があることを示唆した。
Beastie Boys started an arena tour in 1998.
ビースティ・ボーイズは1998年にアリーナツアーを開始。
Through Ian C. Rogers, the band made live downloads of their performances available for their fans, but were temporarily thwarted when Capitol Records removed them from its website.
イアン・C・ロジャースを通じて、バンドはファンのために演奏のライブ・ダウンロードを可能にしたが、キャピトル・レコードがウェブサイトからそれらを削除したため、一時的に妨害された。
Beastie Boys was one of the first bands who made MP3 downloads available on their website.
ビースティ・ボーイズは、ウェブサイトでMP3ダウンロードを可能にした最初のバンドの一つである。
The group got a high level of response and public awareness as a result including a published article in The Wall Street Journal on the band's efforts.
ビースティ・ボーイズは、MP3ダウンロードをウェブサイトで公開した最初のバンドのひとつで、ウォール・ストリート・ジャーナルに記事が掲載されるなど、高い反響と社会的認知を得ることができた。
On September 28, 1999, Beastie Boys joined Elvis Costello to play "Radio Radio" on the 25th anniversary season of Saturday Night Live.
1999年9月28日、ビースティ・ボーイズはエルビス・コステロと共に、『サタデー・ナイト・ライブ』の25周年記念シーズンで「レディオ・レディオ」を演奏した。
Beastie Boys released The Sounds of Science, a two-CD anthology of their works in 1999.
ビースティ・ボーイズは1999年、2枚のCDからなるアンソロジー『ザ・サウンズ・オブ・サイエンス』をリリース。
This album reached number 19 on the Billboard 200, number 18 in Canada, and number 14 on the R&B/Hip Hop chart.
このアルバムはビルボード200で19位、カナダで18位、R&B/ヒップホップチャートで14位を記録した。
The one new song, the single "Alive", reached number 11 on the Billboard Modern Rock chart.
新曲1曲のシングル「Alive」はビルボード・モダン・ロック・チャートで11位を記録した。
In 2000, Beastie Boys had planned to co-headline the "Rhyme and Reason Tour" with Rage Against the Machine and Busta Rhymes, but the tour was canceled when drummer Mike D sustained a serious injury due to a bicycle accident.
2000年、ビースティ・ボーイズはレイジ・アゲインスト・ザ・マシーン、バスタ・ライムズと「ライム・アンド・リーズン・ツアー」の共同ヘッドラインを務める予定だったが、ドラマーのマイクDが自転車事故により重傷を負い、ツアーは中止となった。
The official diagnosis was fifth-degree acromioclavicular joint dislocation; he needed surgery and extensive rehabilitation.
正式な診断は第5度肩鎖関節脱臼で、手術と大規模なリハビリを必要とした。
By the time he recovered, Rage Against the Machine had disbanded, although they would reunite seven years later.
回復するまでにレイジ・アゲインスト・ザ・マシーンは解散していたが、7年後に再結成することになる。
Under the name Country Mike, Mike D recorded an album, Country Mike's Greatest Hits, and gave it to friends and family for Christmas in 2000.
カントリー・マイクの名でアルバム『カントリー・マイクのグレイテスト・ヒッツ』を録音し、2000年のクリスマスに友人や家族に贈った。
Adam "Ad-Rock" Horovitz's side project BS 2000 released Simply Mortified in 2001.
Adam "Ad-Rock" HorovitzのサイドプロジェクトBS 2000は、2001年にSimply Mortifiedをリリースした。
In October 2001, after the September 11, 2001 attacks, Beastie Boys organized and headlined the New Yorkers Against Violence Concert at the Hammerstein Ballroom.
2001年10月、9月11日の同時多発テロの後、ビースティ・ボーイズはハマースタイン・ボールルームでNew Yorkers Against Violence Concertを企画し、ヘッドライナーを務めた。
2002–2008: To the 5 Boroughs and The Mix-Up(トゥ・ザ・5ボロウズとザ・ミックスアップ) In 2002, Adam Yauch started building a new studio facility, Oscilloscope Laboratories, in downtown Manhattan, New York and the band started work on a new album there.
2002年、アダム・ヤウクはニューヨークのマンハッタンのダウンタウンに新しいスタジオ施設「オシロスコープ・ラボラトリーズ」の建設を開始し、バンドはそこで新しいアルバムの制作を開始した。
The band released a protest song, "In a World Gone Mad", against the 2003 Iraq war as a free download on several websites, including the Milarepa website, the MTV website, MoveOn.org , and Win Without War.
2003年のイラク戦争に対する抗議歌「In a World Gone Mad」を、Milarepaのウェブサイト、MTVのウェブサイト、MoveOn.org 、Win Without Warなどいくつかのウェブサイトで無料ダウンロードとして発表した。
The 19th and 20th Tibetan Freedom Concerts were held in Tokyo and Taipei, Beastie Boys' first Taiwan appearance.
第19回と第20回チベタン・フリーダム・コンサートが東京と台北で開催され、ビースティ・ボーイズは台湾に初出演した。
Beastie Boys also headlined the Coachella Valley Music and Arts Festival.
ビースティ・ボーイズは、コーチェラ・バレー・ミュージック&アート・フェスティバルのヘッドライナーも務めました。
Their single, "Ch-Check It Out", debuted on The O.C. in "The Vegas" episode from Season 1, which aired April 28, 2004.
彼らのシングル「Ch-Check It Out」は、2004年4月28日に放送されたシーズン1の「The Vegas」エピソードでThe O.C.にデビューした。
To the 5 Boroughs was released worldwide on June 15, 2004.
To the 5 Boroughs』は2004年6月15日に全世界で発売された。
It was the first album the band produced themselves and reached number 1 on the Billboard albums chart, number 2 in the UK and Australia, and number 3 in Germany.
バンドが自分たちで制作した最初のアルバムで、ビルボードのアルバムチャートで1位、イギリスとオーストラリアで2位、ドイツで3位を記録した。
The first single from the album, "Ch-Check It Out", reached number 1 in Canada and on the US Modern Rock Tracks chart.
アルバムからのファーストシングル「Ch-Check It Out」は、カナダとアメリカのModern Rock Tracksチャートで1位を獲得した。
The album was the cause of some controversy with allegations that it installed spyware when inserted into the CD drive of a computer.
このアルバムは、コンピュータのCDドライブに挿入するとスパイウェアがインストールされるという疑惑があり、いくつかの論争の原因となった。
The band denied this allegation, defending that there is no copy protection software on the albums sold in the US and UK.
バンドはこの疑惑を否定し、米国と英国で販売されているアルバムにはコピー防止ソフトは入っていないと弁明している。
While there is Macrovision CDS-200 copy protection software installed on European copies of the album, this is standard practice for all European releases on EMI/Capitol Records released in Europe, and it does not install spyware or any form of permanent software.
欧州盤にはMacrovision CDS-200というコピーガードソフトがインストールされているが、これは欧州で発売されるEMI/Capitol Recordsの全作品の標準仕様であり、スパイウェアやいかなる形態の永久保存ソフトもインストールされることはない。
The band stated in mid-2006 that they were writing material for their next album and would be producing it themselves.
バンドは2006年半ばに、次のアルバムのための素材を書いており、自分たちでプロデュースする予定であると述べている。
Speaking to British music weekly NME (April 26, 2007), Diamond revealed that a new album was to be called The Mix-Up.
イギリスの音楽週刊誌NME(2007年4月26日号)の取材に対し、ダイアモンドはニューアルバムが『ザ・ミックスアップ』と名づけられることを明らかにした。
Despite initial confusion regarding whether the album would have lyrics as opposed to being purely instrumental, the Mic-To-Mic blog reported that Capitol Records had confirmed it would be strictly instrumental and erroneously reported a release date scheduled for July 10, 2007.
当初は歌詞があるのか、それとも純粋なインストゥルメンタルなのかで混乱したが、Mic-To-Micブログは、Capitol Recordsがこのアルバムが厳格なインストゥルメンタルであると確認し、リリース日が2007年7月10日と誤って報じたと報告した。
(The album was eventually released June 26, as originally reported.) On May 1, 2007, this was further cemented by an e-mail sent to those on the band's mailing list – explicitly stating that the album would be all instrumental: OK, here's our blurb about our new album—it spits hot fire!—hot shit! it's official... it's named The Mix-Up. g'wan. all instrumental record. "see I knew they were gonna do that!" that's a quote from you. check the track listing and cover below. you love us. don't you?
(2007年5月1日、バンドのメーリングリストに送られた電子メールには、アルバムがすべてインストゥルメンタルであることが明記されており、このことはさらに確実なものとなりました。OK、これが僕らのニューアルバムの紹介文だ、熱い炎が吹き出るぜ!-熱いクソ!公式だ...名前はThe Mix-Up。「このアルバムのトラックリストとジャケットをご覧ください。
The band subsequently confirmed the new album and announced a short tour that focused on festivals as opposed to a traditional tour, including the likes of Sónar (Spain), Roskilde (Denmark), Hurricane/Southside (Germany), Bestival (Isle of Wight), Electric Picnic (Ireland) and Open'er Festival (Poland).
バンドはその後、ニューアルバムを発表し、Sónar(スペイン)、Roskilde(デンマーク)、Hurricane/Southside(ドイツ)、Bestival(ワイト島)、Electric Picnic(アイルランド)および Open'er Festival(ポーランド)など、従来のツアーとは対照的にフェスティバルに焦点を当てた短いツアーを発表している。
Beastie Boys performed at the UK leg of Live Earth July 7, 2007 at Wembley Stadium, London with "Sabotage", "So What'cha Want", "Intergalactic", and "Sure Shot".
ビースティ・ボーイズは2007年7月7日にロンドンのウェンブリー・スタジアムで行われたLive Earthの英国公演で、「Sabotage」、「So What'cha Want」、「Intergalactic」、「Sure Shot」などを披露した。
They worked with Reverb, a non-profit environmental organization, on their 2007 summer tour, and headlined the Langerado Music Festival in South Florida on Friday, March 7, 2008.
2007年夏のツアーでは、非営利環境保護団体Reverbと協力し、2008年3月7日(金)には南フロリダで開催されたLangerado Music Festivalのヘッドライナーを務めました。
The band won a Grammy for The Mix-Up in the "Best Pop Instrumental Album" category at the 50th Annual Grammy Awards in 2008.
2008年の第50回グラミー賞では、『The Mix-Up』が「最優秀ポップ・インストゥルメンタル・アルバム」部門でグラミー賞を受賞している。
2009–2012: Hot Sauce Committee(ホットソース委員会) In February 2009, Yauch revealed their forthcoming new album had taken the band's sound in a "bizarre" new direction, saying "It's a combination of playing and sampling stuff as we're playing, and also sampling pretty obscure records."
2009年2月、Yauchは、近日発売予定のニューアルバムがバンドのサウンドを「奇妙な」新しい方向へと導いていることを明らかにし、「演奏しながらサンプリングしたり、かなり無名のレコードをサンプリングしたりする組み合わせなんだ」と語っている。
The tentative title for the record was Tadlock's Glasses, of which Yauch explained the inspiration behind the title: We had a bus driver years ago who used to drive Elvis' back up singers. His name was Tadlock and Elvis gave him a pair of glasses which he was very proud of. So for some reason that title—Tadlock's Glasses—has just been bouncing around.
レコードの仮タイトルは「Tadlock's Glasses」で、このうちYauchはタイトルの背後にあるインスピレーションを説明した。何年か前に、エルヴィスのバックシンガーを乗せていたバスの運転手がいたんだ。彼の名前はタドロックで、エルヴィスは彼にメガネをプレゼントして、それをとても自慢していたんだ。だから、「タドロックのメガネ」というタイトルが、なぜかずっとついて回っていたんです。
On May 25, 2009, it was announced during an interview on Late Night with Jimmy Fallon that the name of their new album would be Hot Sauce Committee and was set for release on September 15 (with the track listing of the album announced through their mailing list on June 23).
2009年5月25日、Late Night with Jimmy Fallonのインタビューで、ニューアルバムの名称がHot Sauce Committeeとなり、9月15日にリリースされることが発表された(アルバムのトラックリストは6月23日に彼らのメーリングリストを通じて発表されている)。
The album included a collaboration with Santigold who co-wrote and sang with the band on the track "Don't Play No Game That I Can't Win".
このアルバムには、「Don't Play No Game That I Can't Win」という曲でバンドと共作・歌唱したSantigoldとのコラボレーションが収録されている。
In June, the group appeared at Bonnaroo Music and Arts Festival and performed the new single from the album titled "Too Many Rappers" alongside rapper Nas who appears on the track.
6月にはBonnaroo Music and Arts Festivalに出演し、アルバムからのニューシングル「Too Many Rappers」を、同曲に参加しているラッパーのNasと共に披露した。
It would be the last live performance by Beastie Boys as a trio.
これがトリオとしてのビースティ・ボーイズの最後のライブとなる。
The group would have toured the UK later in the year in support of the new record.
この後、新譜を引っ提げて英国ツアーを行う予定です。
Speaking to Drowned in Sound, Beastie Boys revealed that Part 2 was done.
Drowned in Soundの取材に対し、ビースティ・ボーイズはPart 2が完成していることを明らかにした。
Mike D also hinted it may be released via unusual means: Pt. 2 is pretty much done. Basically we were making ...Pt 1, had too many songs, so we recorded some more songs. Which sounds bizarre but it actually worked out, because it made it clear to us which songs were going to be on ...Pt 1. Then we had this whole other album of songs: ...Pt 2. ...Pt 1's going to be your regular CD in the stores and to download, but ...Pt 2 is going to be released in...we're still figuring it out, but a different way. More of a 2009 style. You could get in the shower one day and, boom, all of a sudden you're showered with MP3s. Or we might send people a seven-inch every few weeks, so you have a whole box set.
Mike Dはまた、変わった方法でリリースされるかもしれないとほのめかしている。Pt.2はほぼ完成している。基本的に僕らは...Pt 1を作っていて、曲が多すぎたから、何曲か追加でレコーディングしたんだ。奇抜に聞こえるかもしれないけど、実際うまくいったよ。Pt 1は通常のCDとして店頭に並び、ダウンロード販売されますが、Pt 2は...まだ検討中ですが、別の方法でリリースされる予定です。もっと2009年のスタイルに近い。ある日、シャワーを浴びたら、突然MP3のシャワーを浴びることになるかもしれません。あるいは、数週間おきに7インチを送り、ボックスセットにしてしまうかもしれない。
On July 20, Yauch announced on the band's official YouTube channel and through the fan mailing list, the cancellation of several tour dates and the postponement of the new album due to the discovery of a cancerous tumor in his parotid gland and a lymph node.
7月20日、ヤウクはバンドの公式YouTubeチャンネルとファンメーリングリストで、耳下腺とリンパ節に癌腫瘍が見つかったため、いくつかのツアー日程のキャンセルとニューアルバムの延期を発表した。
The group also had to cancel their co-headlining gig at the Osheaga Festival in Montreal and also another headlining spot for the first night of the All Points West Festival in Jersey City, New Jersey.
また、モントリオールで開催されたOsheaga Festivalでの共同ヘッドライナー公演、さらにニュージャージー州ジャージーシティで開催されたAll Points West Festivalの初日のヘッドライナー公演もキャンセルせざるを得なくなった。
In late October 2010, Beastie Boys sent out two emails regarding the status of Hot Sauce Committee Pts. 1 and 2 to their online mailing list.
2010年10月下旬、ビースティ・ボーイズはHot Sauce Committee Pts.の状況について2通のメールをオンライン・メーリングリストに送信した。1と2の状況について、彼らのオンラインメーリングリストに2通のメールを送りました。
An email dated October 18 read: "Although we regret to inform you that Hot Sauce Committee Part 1 will continue to be delayed indefinitely, Hot Sauce Committee Part 2 will be released on time as originally planned in spring of 2011."
10月18日付けのメールにはこうある。"Hot Sauce Committee Part 1が無期限に延期され続けることは残念ですが、Hot Sauce Committee Part 2は当初の予定通り2011年の春にリリースされる予定です。"
One week later, a second email was sent out, reading as follows: In what can only be described as a bizarre coincidence, following an exhaustive re-sequence marathon, Beastie Boys have verified that their new Hot Sauce Committee Part 2 will be composed of the same 16 tracks originally slated for inclusion on Hot Sauce Committee Part 1. The record (part 2 that is) will be released as planned in spring 2011 on Capitol. The tracks originally recorded for Hot Sauce Committee Part 2 (which now are actually back on Part 1) have now apparently been bumped to make room for the former Hot Sauce Committee Part 1 material. Wait, what? I know it's weird and confusing, but at least we can say unequivocally that Hot Sauce Committee Part 2 is coming out on time, which is more than I can say about Part 1, and really is all that matters in the end." says Adam "MCA" Yauch. "We just kept working and working on various sequences for part 2, and after a year and half of spending days on end in the sequencing room trying out every possible combination, it finally became clear that this was the only way to make it work. Strange but true, the final sequence for Hot Sauce Committee Part 2 works best with all its songs replaced by the 16 tracks we originally had lined up in pretty much the same order we had them in for Hot Sauce Committee Part 1. So we've come full circle.
その1週間後、次のような内容の2通目のメールが送信された。奇妙な偶然としか言いようがないが、徹底的なリシーケンス・マラソンの結果、ビースティ・ボーイズは彼らの新しいHot Sauce Committee Part 2が、Hot Sauce Committee Part 1に収録される予定だった16曲と同じ曲で構成されることを確認した。このアルバム(パート2)は予定通り2011年春にCapitolからリリースされる予定です。Hot Sauce Committee Part 2のために録音されたトラックは、Hot Sauce Committee Part 1のためのスペースを確保するため、現在はPart 1に戻されているようです。待って、何?でも、少なくともHot Sauce Committee Part 2が予定通りにリリースされることは間違いない。"私たちはパート2のために様々なシークエンスに取り組み続け、1年半の間、シークエンスルームで何日もかけてあらゆる組み合わせを試した結果、ついにこれしかないということが明らかになったんです。不思議なことに、Hot Sauce Committee Part 2の最終的なシークエンスは、Hot Sauce Committee Part 1で並べた16曲をほぼ同じ順番で全曲入れ替えたときに最もうまくいくのです。というわけで、一回りしてきました。
The official release dates were April 27, 2011, for Japan; April 29 in the UK and Europe, and May 3, 2011, in the US.
正式な発売日は、日本が2011年4月27日、イギリスとヨーロッパが4月29日、アメリカは5月3日だった。
The third single for the album "Make Some Noise" was made available for download on April 11, 2011, as well as a limited edition 7-inch vinyl single for Record Store Day five days later with a Passion Pit remix of the track as a b-side.
アルバムの3枚目のシングル「Make Some Noise」は、2011年4月11日にダウンロード販売され、その5日後のレコード・ストア・デイには、同曲のPassion PitリミックスをB面にした7インチ盤の限定シングルが発売された。
The track was leaked online on April 6 and subsequently made available via their blog.
この曲は4月6日にネット上に流出し、その後彼らのブログで公開された。
On April 22, Beastie Boys emailed out the cryptic message "This Sat, 10:35 am EST – Just listen, listen, listen to the beat box".
4月22日、ビースティ・ボーイズは「This Sat, 10:35 am EST - Just listen, listen, listen to the beat box」という暗号のようなメッセージを電子メールで送信した。
A day later, they live streamed their album online via beatbox inside Madison Square Garden.
その1日後、彼らはマディソン・スクエア・ガーデン内でビートボックスを使ってアルバムをオンラインでライブストリーミングした。
The band was announced as an inductee into the Rock and Roll Hall of Fame in December 2011.
2011年12月、ロックの殿堂入りが発表された。
They were inducted by Chuck D and LL Cool J on April 14, 2012.
2012年4月14日、Chuck DとLL Cool Jによって殿堂入りが発表された。
Yauch was too sick to attend the ceremony, having been admitted to NewYork–Presbyterian Hospital the same day, therefore the group didn't perform; instead Black Thought, Travie from Gym Class Heroes and Kid Rock performed a medley of their songs.
ヤウクは同日、ニューヨーク・プレスビテリアン病院に入院していたため、式典には出席できず、代わりにブラックソート、ジム・クラス・ヒーローズのトラヴィー、キッド・ロックが彼らの曲をメドレーで演奏した。
Diamond and Horovitz accepted and read a speech that Yauch had written.
ダイアモンドとホロヴィッツはそれを受け、ヤウチが書いたスピーチを朗読した。
2012–present: Deaths of Yauch and Berry, and disbandment(2012年~現在: ヤウチとベリーの死去、解散) On May 4, 2012, Yauch died from cancer at the age of 47.
2012年5月4日、ヤウクは癌のため47歳の若さで亡くなった。
Mike D told Rolling Stone that Beastie Boys had recorded new music in late 2011, but did not say if these recordings would be released.
マイクDはローリングストーン誌に対し、ビースティ・ボーイズが2011年末に新曲をレコーディングしたと語ったが、これらのレコーディングがリリースされるかどうかは明言しなかった。
He also said that Beastie Boys would likely disband due to the death of MCA, though he was open to making new music with Ad-Rock and that "Yauch would genuinely want us to try whatever crazy thing we wanted but never got around to".
また、アドロックと新曲を作ることには前向きで、「ヤウクは純粋に、俺たちがやりたかったけどやらなかったどんなクレイジーなことにも挑戦してほしいと思っているだろう」としながらも、MCAの死によってビースティ・ボーイズが解散する可能性が高いと語っている。
In June 2014, Mike D confirmed that he and Ad-Rock would not make music under the Beastie Boys name again.
2014年6月、マイク・Dは自分とアド・ロックが二度とビースティ・ボーイズ名義で音楽を作らないことを確認した。
Founding Beastie Boys guitarist John Berry died on May 19, 2016, aged 52, as a result of frontotemporal dementia, following several years of ill health.
ビースティ・ボーイズの創設者であるギタリストのジョン・ベリーは、数年間の体調不良の後、前頭側頭型認知症のため、2016年5月19日に52歳で死去した。
He was credited with naming the band Beastie Boys and played guitar on the first EP.
彼はバンド名をビースティ・ボーイズと名付け、最初のEPでギターを弾いたとされている。
The first Beastie Boys show took place at Berry's loft.
ビースティ・ボーイズの最初のライブは、ベリーのロフトで行われた。
Yauch's will forbids the use of Beastie Boys music in advertisements.
ヤウクの遺言により、ビースティ・ボーイズの楽曲を広告に使用することは禁じられている。
In June 2014, Beastie Boys won a lawsuit against Monster Energy for using their music in a commercial without permission.
2014年6月、ビースティ・ボーイズはモンスター・エナジーを相手に、自分たちの音楽を無断でCMに使用されたとして訴訟を起こし、勝訴した。
They were awarded $1.7 million in damages and $668,000 for legal fees.
損害賠償として170万ドル、弁護士費用として66万8000ドルを獲得した。
In October 2018, Mike D and Ad-Rock released a memoir, Beastie Boys Book, recounting events throughout the group's history.
2018年10月、マイク・Dとアド・ロックは、グループの歴史を通しての出来事を振り返った回顧録『ビースティ・ボーイズ・ブック』を発表した。
The book was adapted into a documentary in April 2020, titled Beastie Boys Story, directed by Spike Jonze and premiered on Apple TV+.
この本は2020年4月、スパイク・ジョーンズ監督による『Beastie Boys Story』というタイトルでドキュメンタリー映画化され、Apple TV+で初公開された。
The book and documentary were also complemented by the compilation album Beastie Boys Music, released in October 2020.
また、この本とドキュメンタリーには、2020年10月に発売されたコンピレーション・アルバム『Beastie Boys Music』も加えられた。
Tibetan Freedom Concert(チベタン・フリーダム・コンサート) In 1994, Yauch and activist Erin Potts organized the Tibetan Freedom Concert in order to raise awareness of humans rights abuses by the Chinese government on the Tibetan people.
1994年、ヤウチは活動家のエリン・ポッツとともに、中国政府によるチベット人への人権侵害への関心を高めるために「チベタン・フリーダム・コンサート」を開催した。
Yauch became aware of this after hiking in Nepal and speaking with Tibetan refugees.
ヤウクは、ネパールでハイキングをしてチベット難民と話した後、このことに気づいたのだった。
The events became annual, and shortly after went international with acts such as Live, Mike Mills and Michael Stipe of R.E.M., Rage Against the Machine, The Smashing Pumpkins, and U2.
このイベントは毎年開催されるようになり、まもなくLive、R.E.M.のMike MillsとMichael Stipe、Rage Against the Machine、The Smashing Pumpkins、U2といったアーティストが参加して国際的なイベントに発展した。
Musical style, influences, and legacy(音楽スタイル、影響、レガシー) Originally a hardcore punk band, Beastie Boys had largely abandoned the genre in favor of hip hop and rap rock by the time work began on their debut studio album Licensed to Ill.
元々ハードコア・パンクバンドだったビースティ・ボーイズは、スタジオデビューアルバム『Licensed to Ill』の制作が始まる頃には、そのジャンルをほぼ放棄し、ヒップホップとラップロックに傾倒していた。
The group mixed elements of hip hop, punk, funk, electro, jazz and Latin music into their music.
彼らはヒップホップ、パンク、ファンク、エレクトロ、ジャズ、ラテン音楽の要素を自分たちの音楽の中に混ぜ込んだ。
They have also been described as alternative hip hop, alternative rock and punk rap.
彼らはまた、オルタナティブ・ヒップホップ、オルタナティブ・ロック、パンク・ラップと表現されることもある。
Around the time of the release of their debut album, Licensed to Ill, Mike D started to appear on stage and in publicity photographs wearing a large Volkswagen emblem attached to a chain-link necklace.
デビューアルバム『Licensed to Ill』のリリースと前後して、マイクDはチェーンリンクのネックレスに大きなフォルクスワーゲンのエンブレムを付けてステージや広報写真に登場するようになった。
This started a rash of thefts of the emblem from vehicles around the world as fans tried to emulate him.
これがきっかけで、彼の真似をしようと、世界中の車からエンブレムの盗難が相次ぐようになった。
A controversial concert in Columbus, Georgia in 1987 led to the passage of a lewdness ordinance in that city.
1987年にジョージア州コロンバスで行われたコンサートが物議を醸し、同市で淫行条例が制定されるきっかけとなった。
Beastie Boys are considered very influential in both the hip hop and rock music scenes, with artists such as Eminem, Rage Against the Machine, Hed PE, Limp Bizkit, Sublime, and Blur citing them as an influence.
ビースティ・ボーイズはヒップホップとロックの両方の音楽シーンで非常に影響力があると考えられており、エミネム、レイジ・アゲインスト・ザ・マシン、ヘドPE、リンプ・ビズキット、サブライム、ブラーなどのアーティストが彼らの影響を受けたと挙げている。
Beastie Boys have had four albums reach the top of the Billboard album charts (Licensed to Ill, Ill Communication, Hello Nasty and To the 5 Boroughs) since 1986.
ビースティ・ボーイズは1986年以来、4枚のアルバム(Licensed to Ill, Ill Communication, Hello Nasty, To the 5 Boroughs)がビルボードのアルバムチャートの上位にランクインしている。
In the November 2004 issue, Rolling Stone named "Sabotage" the 475th song on their 500 Greatest Songs of All Time list.
2004年11月号で、ローリング・ストーンは「Sabotage」を500 Greatest Songs of All Timeの475番目の曲に選出した。
In their April 2005 issue, Rolling Stone ranked them number 77 on their list of the 100 Greatest Artists of All Time.
2005年4月号では、ローリング・ストーン誌の「史上最も偉大な100人のアーティスト」の77位にランクインした。
VH1 ranked them number 89 on their list of their 100 Greatest Artists of All Time.
VH1が選ぶ「史上最も偉大なアーティスト100人」では89位にランクイン。
On September 27, 2007, it was announced that Beastie Boys were one of the nine nominees for the 2008 Rock and Roll Hall of Fame Inductions.
2007年9月27日、ビースティ・ボーイズが2008年のロックの殿堂入りの候補者9人のうちの1人であることが発表された。
In December 2011, they were announced to be official 2012 inductees.
2011年12月、彼らは2012年の殿堂入りを正式に発表された。
Beastie Boys have many high-profile longtime fans, including UFC president Dana White, who has a hand-signed bass guitar signed by all three members in his office and a copy of the Beastie Boys book.
ビースティ・ボーイズには著名な長年のファンが多く、UFC会長のダナ・ホワイトは、オフィスにメンバー3人の手書きのサイン入りベースギターとビースティ・ボーイズの本を置いているそうです。
Speaking on the death of Adam Yauch, White said, "I seriously haven't been impacted by a death in a long time like I was with the Beastie Boys".
アダム・ヤウクの死について、ホワイトは「ビースティ・ボーイズのときほど、死によって衝撃を受けたことは、マジで久しぶりだ」と語った。
Actor Seth Rogen, who appeared in the video for "Make Some Noise", also said, "I'm a huge Beastie Boys fan and they just called and asked if I wanted to be a part of it, and I said yes without hesitation. I didn't need to hear anything. I didn't need to see anything, any concepts. I was just like, 'I will literally do anything you ask me to do".
また、「Make Some Noise」のビデオに出演した俳優のセス・ローゲンは、「僕はビースティ・ボーイズの大ファンで、ただ電話で参加したいかと聞かれ、迷わずイエスと答えたんだ。何も聞く必要はなかった。何も聞く必要はなかったし、何も見る必要もなかったし、どんなコンセプトも必要なかった。ただ、『頼まれたことは何でもやります』って感じだった。」
Ben Stiller was seen in the crowd for the DVD release Awesome; I Fuckin' Shot That! and featured Horovitz in his movie While We're Young, where he said, "I'm a huge Beastie Boys fan, so doing that, for me, was beyond anything".
ベン・スティラーは、DVDリリース「Awesome; I Fuckin' Shot That!」の観客の中にいて、映画「While We're Young」でホロヴィッツを取り上げ、「僕はビースティ・ボーイズの大ファンだから、僕にとってそれをやることは何にも変えがたいことだった」と語っている。
Eminem was highly influenced by the Beastie Boys and cited them alongside LL Cool J as being the reason he got into rap.
エミネムはビースティ・ボーイズに強い影響を受け、ラップを始めたきっかけとして、LLクールJと並んで彼らを挙げている。
During an interview with MTV after the death of Yauch, he said, "Adam Yauch brought a lot of positivity into the world and I think it's obvious to anyone how big of an influence the Beastie Boys were on me and so many others. They are trailblazers and pioneers and Adam will be sorely missed. My thoughts and prayers are with his family, Mike D., and Ad-Rock."
ヤウクの死後、MTVのインタビューで彼は、「アダム・ヤウクは世界にたくさんのポジティブなものをもたらしたし、ビースティ・ボーイズが僕や他の多くの人にどれだけ大きな影響を与えたかは、誰の目にも明らかだと思うんだ。彼らは先駆者であり、パイオニアであり、アダムがいなくなることはとても寂しいことです。彼の家族、マイク・D、そしてアド・ロックに思いを馳せ、祈りを捧げます。
His album cover for Kamikaze paid homage to Licensed to Ill and he also paid homage in his "Berzerk" video.
Kamikazeのアルバム・ジャケットはLicensed to Illへのオマージュであり、「Berzerk」のビデオでもオマージュを捧げている。
In an interview with Rolling Stone, Beavis and Butt-Head creator Mike Judge acknowledged he was a fan of the band, citing his favorite song as "Fight for Your Right", as the Beastie Boys appeared on Beavis and Butt-Head on numerous occasions.
Beavis and Butt-Headの作者であるMike JudgeはRolling Stoneのインタビューで、Beavis and Butt-HeadにBeastie Boysが何度も出演したことから、自分がバンドのファンであることを認め、好きな曲は「Fight for Your Right」であることを挙げている。
Kid Rock wrote an in-depth tribute to Yauch after being influenced by the band, which said, "I thought I was the 4th member of Beastie Boys in 7th grade. You couldn't tell me I wasn't. The first time I ever saw them on stage was a very early show of theirs before Licensed to Ill came out, opening for Run DMC at Joe Louis Arena. My jaw dropped to the floor!"
キッド・ロックは、バンドに影響を受けた後、ヤウチへの深い賛辞を書き、その中で「7年生の時、俺はビースティ・ボーイズの4番目のメンバーだと思ってたんだ。そうでないとは言えなかったよ。初めて彼らのステージを見たのは、Licensed to Illが出る前のごく初期のライヴで、Joe Louis ArenaでRun DMCのオープニングを飾った時だった。あごが床に落ちちゃったよ!"
In 2020, Spin Magazine ranked Beastie Boys as the 12th most influential artist of the previous 35 years.
2020年、Spin Magazineはビースティ・ボーイズを過去35年間で最も影響力のあるアーティスト第12位にランクインさせた。
Sampling lawsuit(サンプリング訴訟) In 2003, Beastie Boys were involved in the landmark sampling decision, Newton v. Diamond.
2003年、ビースティ・ボーイズは画期的なサンプリング判決「ニュートン対ダイヤモンド」に関与している。
In that case, a federal judge ruled that the band was not liable for sampling James Newton's "Choir" in their track, "Pass the Mic".
この事件では、連邦判事が、彼らの楽曲「Pass the Mic」でJames Newtonの「Choir」をサンプリングしてもバンドに責任はないとの判決を下した。
The sample used is the six-second flute stab.
使用されたサンプルは、6秒間のフルートの刺さった部分である。
In short, Beastie Boys cleared the sample but obtained only the rights to use the sound recording and not the composition rights to the song "Choir".
つまり、ビースティ・ボーイズはサンプルをクリアしたものの、音源の使用権のみを取得し、「Choir」という曲の作曲権は取得していなかったのだ。
In the decision, the judge found that: when viewed in relation to Newton's composition as a whole, the portion is neither quantitatively nor qualitatively significant... Because Beastie Boys' use of the sound recording was authorized, the sole basis of Newton's infringement action is his remaining copyright interest in the 'Choir' composition. We hold today that Beastie Boys' use of a brief segment of that composition, consisting of three notes separated by a half-step over a background C note, is not sufficient to sustain a claim for copyright infringement.
判決では、「Newtonの楽曲全体との関連で見た場合、この部分は量的にも質的にも重要ではない...。Beastie Boysによる録音物の使用は許可されていたため、Newtonの侵害訴訟の唯一の根拠は、「Choir」作曲における彼の残りの著作権持分である。我々は今日、ビースティ・ボーイズが、バックグラウンドのC音の上に半音ずつ離れた3つの音からなるその楽曲の短い部分を使用したことは、著作権侵害の主張を支持するのに十分ではないと判断するものである。」と判断された。