Beck David Hansen (born Bek David Campbell; July 8, 1970) is an American musician, singer, songwriter, and record producer.
ベック・デイヴィッド・ハンセン(Bek David Campbell、1970年7月8日生まれ)は、アメリカのミュージシャン、シンガー、ソングライター、レコードプロデューサーである。
He rose to fame in the early 1990s with his experimental and lo-fi style, and became known for creating musical collages of wide-ranging genres.
1990年代前半にその実験的でローファイなスタイルで有名になり、幅広いジャンルの音楽のコラージュを作成することで知られるようになった。
He has musically encompassed folk, funk, soul, hip hop, electronic, alternative rock, country, and psychedelia.
フォーク、ファンク、ソウル、ヒップホップ、エレクトロニック、オルタナティブロック、カントリー、サイケデリアなどを音楽的に網羅する。
He has released 14 studio albums (three of which were released on indie labels), as well as several non-album singles and a book of sheet music.
これまでに14枚のスタジオアルバム(うち3枚はインディーズレーベルから発売)と、アルバム以外のシングル、楽譜集をリリースしている。
Born and raised in Los Angeles, Beck grew towards hip-hop and folk in his teens and began to perform locally at coffeehouses and clubs.
ロサンゼルスで生まれ育ったベックは、10代でヒップホップやフォークに傾倒し、地元のコーヒーハウスやクラブで演奏するようになる。
He moved to New York City in 1989 and became involved in the city's anti-folk movement.
1989年にニューヨークに移住し、同市のアンチフォーク運動に参加するようになる。
Returning to Los Angeles in the early 1990s, he cut his breakthrough single "Loser", which became a worldwide hit in 1994, and released his first major album, Mellow Gold, the same year.
1990年代初頭にロサンゼルスに戻り、1994年にブレイクしたシングル「Loser」を世界的にヒットさせ、同年メジャー1stアルバム『Mellow Gold』をリリース。
Odelay, released in 1996, topped critic polls and won several awards.
1996年にリリースされた『Odelay』は評論家の投票で上位に入り、いくつかの賞を受賞した。
He released the country-influenced, twangy Mutations in 1998, and the funk-infused Midnite Vultures in 1999.
1998年にはカントリーの影響を受けたツンデレな『Mutations』、1999年にはファンクを取り入れた『Midnite Vultures』を発表。
The soft-acoustic Sea Change in 2002 showcased a more serious Beck, and 2005's Guero returned to Odelay's sample-based production.
2002年のソフトアコースティックな『Sea Change』では、よりシリアスなベックを見せ、2005年の『Guero』では、Odelayのサンプルベースのプロダクションに戻りた。
The Information in 2006 was inspired by electro-funk, hip hop, and psychedelia; 2008's Modern Guilt was inspired by '60s pop music; and 2014's folk-infused Morning Phase won Album of the Year at the 57th Grammy Awards.
2006年の『The Information』はエレクトロ・ファンク、ヒップホップ、サイケデリアからインスピレーションを受け、2008年の『Modern Guilt』は60年代のポップミュージックからインスピレーションを受け、2014年のフォーク調の『Morning Phase』は第57回グラミー賞でアルバム・オブ・ザ・イヤーを獲得した。
His 2017 album, Colors, won awards for Best Alternative Album and Best Engineered Album at the 61st Annual Grammy Awards.
2017年のアルバム『Colors』は、第61回グラミー賞でベスト・オルタナティブ・アルバム賞とベスト・エンジニアド・アルバム賞を受賞した。
His fourteenth studio album, Hyperspace, was released on November 22, 2019.
2019年11月22日に14枚目のスタジオ・アルバム『Hyperspace』をリリース。
With a pop art collage of musical styles, oblique and ironic lyrics, and postmodern arrangements incorporating samples, drum machines, live instrumentation and sound effects, Beck has been hailed by critics and the public throughout his musical career as being among the most idiosyncratically creative musicians of 1990s and 2000s alternative rock.
ポップアート的な音楽スタイルのコラージュ、斜に構えた皮肉な歌詞、サンプル、ドラムマシン、生楽器、音響効果を取り入れたポストモダンなアレンジメントで、ベックはその音楽キャリアを通じて、1990年代と2000年代のオルタナティブ・ロックで最も特異な創造性を持つミュージシャンとして、評論家や世間から賞賛されてきた。
Two of Beck's most popular and acclaimed recordings are Odelay and Sea Change, both of which were ranked on Rolling Stone's list of the 500 greatest albums of all time.
ベックの最も人気があり、高い評価を得ている2枚のアルバム「Odelay」と「Sea Change」は、ローリング・ストーンの選ぶ「史上最高のアルバム500」にランクインしている。
The four-time platinum artist has collaborated with several artists and has made several contributions to soundtracks.
4度のプラチナ・ディスクを獲得したこのアーティストは、複数のアーティストとコラボレーションを行い、サウンドトラックにも何度か参加している。
Early life(生い立ち) Beck was born Bek David Campbell in Los Angeles, California, on July 8, 1970, the son of American visual artist Bibbe Hansen and Canadian arranger, composer, and conductor David Campbell.
ベックは1970年7月8日にカリフォルニア州ロサンゼルスで、アメリカのビジュアルアーティスト、ビッベ・ハンセンとカナダのアレンジャー、作曲家、指揮者のデヴィッド・キャンベルの息子として生まれた。
Bibbe Hansen grew up amid Andy Warhol's The Factory art scene of the 1960s in New York City and was a Warhol superstar.
ビッベ・ハンセンは、1960年代のニューヨークのアンディ・ウォーホルのアートシーン「ザ・ファクトリー」の中で育ち、ウォーホルのスーパースターであった。
She moved to California at age 17 and met Campbell there.
17歳でカリフォルニアに移り住み、そこでキャンベルと出会う。
Beck's maternal grandfather, artist Al Hansen, was of Norwegian descent and was a pioneer in the avant-garde Fluxus movement.
ベックの母方の祖父はノルウェー系のアーティスト、アル・ハンセンで、前衛的なフルクサス運動のパイオニアであった。
Beck's maternal grandmother was Jewish, and Beck has said that he considers himself Jewish because he was "raised celebrating Jewish holidays".
ベックの母方の祖母はユダヤ人であり、ベックは「ユダヤ教の祝日を祝って育った」ことから、自分をユダヤ人だと考えていると語っている。
Beck was born in a rooming house near downtown Los Angeles.
ベックはロサンゼルスのダウンタウン近くの下宿屋で生まれた。
As a child, he lived in a declining neighborhood near Hollywood Boulevard.
子供のころは、ハリウッド大通りに近い衰退した地域に住んでいた。
He later recalled, "By the time we left there, they were ripping out miles of houses en masse and building low-rent, giant apartment blocks."
私たちがそこを離れるころには、何マイルもの家を一斉に取り壊して、低家賃の巨大なアパート群を建てていた」と、後に回想している。
The working-class family struggled financially, moving to Hoover and Ninth Street, a neighborhood populated primarily by Koreans and Salvadorian refugees.
労働者階級の一家は経済的に苦しくなり、韓国人やサルバドール難民が主に住むフーバーと9番街の界隈に引っ越した。
He was sent for a time to live with his paternal grandparents in Kansas, later remarking that he thought "they were kind of concerned" about his "weird" home life.
カンザス州の父方の祖父母の家に一時期預けられたが、後に「奇妙な」家庭生活を「心配してくれているような気がした」と語っている。
Since his paternal grandfather was a Presbyterian minister, Beck grew up influenced by church music and hymns.
父方の祖父が長老派の牧師だったため、ベックは教会の音楽と賛美歌の影響を受けて育った。
He also spent time in Europe with his maternal grandfather.
また、母方の祖父とヨーロッパで過ごしたこともある。
After his parents separated when he was 10, Beck stayed with his mother and brother Channing in Los Angeles, where he was influenced by the city's diverse musical offerings—everything from hip hop to Latin music and his mother's art scene—all of which would later reappear in his work.
10歳の時に両親が離婚した後、ベックは母親と弟のチャニングと一緒にロサンゼルスに滞在し、ヒップホップからラテン音楽まで多様な音楽と母親のアートシーンに影響を受けたが、これらはすべて後に彼の作品に再登場することになる。
Beck obtained his first guitar at 16 and became a street musician, often playing Lead Belly covers at Lafayette Park.
16歳で初めてギターを手にしたベックは、ストリート・ミュージシャンとなり、ラファイエット・パークでリード・ベリーのカバーをよく演奏していた。
During his teens, Beck discovered the music of Sonic Youth, Pussy Galore, and X, but remained uninterested in most music outside the folk genre until many years into his career.
10代でソニック・ユース、プッシー・ガロア、Xの音楽に出会ったが、キャリアを重ねるまでフォーク以外の音楽にはほとんど興味を示さなかった。
The first contemporary music that made a direct connection with Beck was hip hop, which he first heard on Grandmaster Flash records in the early 1980s.
ベックと直接的な関係を持った最初の現代音楽はヒップホップで、1980年代初頭にグランドマスター・フラッシュのレコードで初めて聴いた。
Growing up in a predominantly Latin district, he found himself the only white child at his school, and quickly learned how to breakdance.
ラテン系住民が多い地区で育った彼は、学校で唯一の白人の子供であることに気づき、すぐにブレイクダンスの踊り方を覚えた。
When he was 17, Beck grew fascinated after hearing a Mississippi John Hurt record at a friend's house, and spent hours in his room trying to emulate Hurt's finger-picking techniques.
17歳のとき、友人の家でミシシッピ・ジョン・ハートのレコードを聴いて魅了されたベックは、ハートのフィンガーピッキングテクニックを真似ようと何時間も部屋にこもりた。
Shortly thereafter, Beck explored blues and folk music further, discovering Woody Guthrie and Blind Willie Johnson.
その後まもなく、ベックはブルースとフォーク音楽をさらに探求し、ウディ・ガスリーやブラインド・ウィリー・ジョンソンに出会いた。
Feeling like "a total outcast", Beck dropped out of school after junior high.
完全にのけ者にされた」と感じたベックは、中学を卒業すると学校を退学した。
He later said that although he felt school was important, he felt unsafe there.
学校は大切だが、安全でないと感じたと後に語っている。
When he applied to the new performing arts high school downtown, he was rejected.
ダウンタウンに新しくできたパフォーミング・アーツ・ハイスクールを受験したが、不合格になった。
His brother took him to post-Beat jazz places in Echo Park and Silver Lake.
兄に連れられて、エコーパークやシルバーレイクのポストビートジャズの店にも行った。
He hung out at the Los Angeles City College, perusing records, books and old sheet music in its library.
ロサンゼルス・シティ・カレッジの図書館で、レコードや本、古い楽譜を読みあさった。
He used a fake ID to sit in on classes there, and he also befriended a literature instructor and his poet wife.
偽のIDで授業を傍聴し、文学部の先生とその詩人の奥さんとも親しくなった。
He worked at a string of menial jobs, including loading trucks and operating a leaf blower.
トラックの積み込みや草刈り機など、下働きもした。
Career(経歴) Early performances and first releases (1988–1993)(初期の演奏と最初のリリース) Beck began as a folk musician, switching between country blues, Delta blues, and more traditional rural folk music in his teenage years.
ベックはフォーク・ミュージシャンとして活動を始め、10代の頃はカントリー・ブルース、デルタ・ブルース、そしてより伝統的な田舎のフォーク・ミュージックを行き来していた。
He began performing on city buses, often covering Mississippi John Hurt alongside original, sometimes improvisational compositions.
バスで演奏するようになり、ミシシッピ・ジョン・ハートをカバーしたり、時には即興で作曲したオリジナル曲を演奏することもあった。
"I'd get on the bus and start playing Mississippi John Hurt with totally improvised lyrics.
「バスに乗ると、ミシシッピー・ジョン・ハートを即興の歌詞で演奏し始めるんだ。
Some drunk would start yelling at me, calling me Axl Rose.
酔っぱらいが僕に向かって叫び始め、僕のことをアクセル・ローズと呼んだんだ。
So I'd start singing about Axl Rose and the levee and bus passes and strychnine, mixing the whole thing up," he later recalled.
それで俺はアクセル・ローズと堤防とバスパスとストリキニーネについて歌い始め、全部混ぜてしまったんだ」と後に回想している。
He was also in a band called Youthless that hosted Dadaist-inspired freeform events at city coffee shops.
彼はまた、Youthlessというバンドで、街のコーヒーショップでダダイストに影響を受けた自由形式のイベントを主催していた。
"We had Radio Shack mics and this homemade speaker and we'd draft people in the audience to recite comic books or do a beatbox thing, or we'd tie the whole audience up in masking tape," Beck recalled.
「ラジオ・シャックのマイクと自作のスピーカーを使って、観客にコミックを朗読させたり、ビートボックスをさせたり、観客全員をマスキングテープで縛ったりしていました」とベックは当時を振り返っている。
In 1989, Beck caught a bus to New York City with little more than $8.00 and a guitar.
1989年、ベックはわずか8ドルとギター1本を持って、バスでニューヨークへ向かいた。
He spent the summer attempting to find a job and a place to live with little success.
彼は夏を仕事と住む場所を探そうとしたが、ほとんど成功しなかった。
Beck eventually began to frequent Manhattan's Lower East Side and stumbled upon the tail end of the East Village's anti-folk scene's first wave.
やがてベックはマンハッタンのローワー・イースト・サイドに通うようになり、イースト・ヴィレッジのアンチフォーク・シーンの第一波の末端に偶然出くわした。
Beck became involved in a loose posse of acoustic musicians—including Cindy Lee Berryhill, Kirk Kelly, Paleface, and Lach, headed by Roger Manning—whose raggedness and eccentricity placed them well outside the acoustic mainstream.
ベックは、シンディ・リー・ベリーヒル、カーク・ケリー、ペイルフェイス、ロジャー・マニング率いるラッチなど、アコースティック・ミュージシャンたちの緩やかな集団に参加するようになり、彼らはボロさと風変わりさでアコースティックの主流から大きく外れていた。
"The whole mission was to destroy all the clichés and make up some new ones," said Beck of his New York years.
「ベックは、ニューヨーク時代について次のように語っています。「すべての決まり文句を壊して、新しいものを作るのが使命だった。
"Everybody knew each other. You could go up onstage and say anything, and you wouldn't feel weird or feel any pressure."
「誰もがお互いを知っていた。ステージに上がって何でも言えるし、変にプレッシャーを感じることもなかったよ。」
Inspired by that freedom and by the local spoken-word performers, Beck began to write free-associative, surrealistic songs about pizza, MTV, and working at McDonald's, turning mundane thoughts into songs.
その自由さと地元のスポークンワードパフォーマーに触発されたベックは、ピザ、MTV、マクドナルドでの仕事について自由連想的でシュールな歌を書き始め、ありふれた考えを歌に変えていったのである。
Beck was roommates with Paleface, sleeping on his couch and attending open mic nights together.
ベックはパレフェイスのルームメイトで、彼のソファで寝たり、一緒にオープン・マイク・ナイトに参加したりしていた。
Daunted by the prospect of another homeless New York winter, Beck returned to his home of Los Angeles in early 1991.
ニューヨークの冬がまたやってくるという予感に怯えたベックは、1991年初頭、故郷のロサンゼルスに戻りた。
"I was tired of being cold, tired of getting beat up," he later remarked.
「寒さに疲れ、殴られることにも疲れた」と彼は後に語っている。
"It was hard to be in New York with no money, no place [...] I kinda used up all the friends I had. Everyone on the scene got sick of me."
「お金も場所もないニューヨークにいるのは辛かった......。シーンのみんなは俺にうんざりしていたよ。」
Back in Los Angeles, Beck began to work at a video store in the Silver Lake neighborhood, "doing things like alphabetizing the pornography section".
ロサンゼルスに戻ったベックは、シルバーレイク地区にあるビデオ店で働き始め、「ポルノ・コーナーのアルファベット順の整理などをした。」
He began performing in arthouse clubs and coffeehouses such as Al's Bar and Raji's.
彼は、アルズバーやラジズといったアートハウス・クラブやコーヒーハウスでパフォーマンスを始めた。
In order to keep indifferent audiences engaged in his music, Beck would play in a spontaneous, joking manner.
無関心な観客を自分の音楽に引きつけるために、ベックは自発的に、冗談を交えながら演奏していた。
"I'd be banging away on a Son House tune and the whole audience would be talking.
「私がSon Houseの曲を演奏していると、観客は皆、話し出すんだ。
So maybe out of desperation or boredom, or the audience's boredom, I'd make up these ridiculous songs just to see if people were listening," he later remarked.
だから、自暴自棄になったり、退屈になったり、観客が退屈になったりして、みんなが聞いているかどうか確かめるために、こんな馬鹿げた曲を作ったんだ」と、後に語っている。
Virtually an unknown to the public and an enigma to those who met him, Beck would hop onstage between acts in local clubs and play "strange folk songs", accompanied by "what could best be described as performance art" while sometimes wearing a Star Wars stormtrooper mask.
地元のクラブで演奏の合間にステージに上がり、「奇妙なフォークソング」を演奏し、時にはスターウォーズのストームトルーパーのマスクをかぶり、「パフォーマンスアートと呼ぶにふさわしい」ものを伴っていたのだった。
Beck met someone who offered to help record demos in his living room, and he began to pass cassette tapes around.
ベックは、自宅のリビングルームでデモの録音を手伝ってくれる人に出会い、カセットテープを回し始めた。
Eventually, Beck gained key boosters in Margaret Mittleman, the West Coast's director of talent acquisitions for BMG Music Publishing, and the partners behind independent record label Bong Load Custom Records: Tom Rothrock, Rob Schnapf and Brad Lambert.
やがてベックは、BMG Music Publishingの西海岸人材獲得担当ディレクターであるマーガレット・ミトルマンや、独立系レコード会社Bong Load Custom Recordsのパートナーたちという重要な支援者を得ることになる。トム・ロスロック、ロブ・シュナップフ、ブラッド・ランバートの3人だ。
Schnapf saw Beck perform at Jabberjaw and felt he would suit their small venture.
SchnapfはJabberjawでBeckが演奏しているのを見て、彼が自分たちの小さなベンチャーにふさわしいと感じたのだった。
Beck expressed a loose interest in hip hop, and Rothrock introduced him to Carl Stephenson, a record producer for Rap-A-Lot Records.
ベックはヒップホップに軽い興味を示し、ロスロックはRap-A-Lot Recordsのレコードプロデューサーであるカール・スティーブンソンに彼を紹介した。
In 1992, Beck visited Stephenson's home to collaborate.
1992年、ベックはスティーブンソンの自宅を訪れ、共同作業を行うことになった。
The result—the slide-sampling hip hop track "Loser"—was a one-off experiment that Beck set aside, going back to his folk songs, making his home tapes such as Golden Feelings, and releasing several independent singles.
その結果、スライドサンプリングのヒップホップ・トラック「Loser」が生まれたが、これは一過性の実験で、ベックはその後、フォークソングに戻り、「Golden Feelings」などのホームテープを制作し、いくつかのインディーズ・シングルをリリースした。
Mellow Gold, and independent albums (1993–1994)(メロウ・ゴールド、インディペンデント・アルバム) By 1993, Beck was living in a rat-infested shed near a Los Angeles alleyway with little money.
1993年、ベックはロサンゼルスの路地裏のネズミだらけの小屋で、わずかなお金で暮らしていた。
Bong Load issued "Loser" as a single in March 1993 on 12" vinyl with only 500 copies pressed.
Bong Loadは1993年3月に「Loser」を12インチレコードで500枚だけプレスしてシングルとしてリリースした。
Beck felt that "Loser" was mediocre, and only agreed to its release at Rothrock's insistence.
ベックは「Loser」を平凡な曲だと感じ、ロスロックの強い希望でリリースに同意した。
"Loser" unexpectedly received radio airplay, starting in Los Angeles, where college radio station KXLU was the first to play it, and later on Santa Monica College radio station KCRW, where radio host Chris Douridas played the song on Morning Becomes Eclectic, the station's flagship music program.
「ロサンゼルスの大学ラジオ局KXLUが最初に流し、その後サンタモニカ大学のラジオ局KCRWの看板音楽番組Morning Becomes Eclecticで司会者のクリス・ドーリダスがこの曲を流したのだ。
"I called the record label that day and asked to have Beck play live on the air," Douridas said.
「その日のうちにレコード会社に電話して、ベックのライブ演奏をお願いしたんだ」とドゥリダス氏。
"He came in that Friday, rapped to a tape of 'Loser' and did his song 'MTV Makes Me Want to Smoke Crack.'" That night, Beck performed at the Los Angeles club Cafe Troy to a packed audience and talent scouts from major labels.
彼はその金曜日にやってきて、「Loser」のテープに合わせてラップし、彼の曲「MTV Makes Me Want to Smoke Crack」を演奏したのです。その夜、ベックはロサンゼルスのクラブCafe Troyで、満員の観客とメジャーレーベルのタレントスカウトを前にパフォーマンスを行った。
The song then spread to Seattle through KNDD The End, and KROQ-FM began playing the song on an almost hourly basis.
その後、この曲はKNDD The Endを通じてシアトルに広がり、KROQ-FMはほぼ1時間ごとにこの曲を流し始めた。
As Bong Load struggled to press more copies of "Loser", Beck was beset with offers to sign with major labels.
Bong Loadが「Loser」のプレス枚数を増やすのに苦労している間、Beckはメジャーレーベルとの契約のオファーに悩まされることになった。
During the bidding war in November, Beck spent several days in Olympia, Washington, recording material with Calvin Johnson of Beat Happening, which would later see release the following year on Johnson's K Records as One Foot in the Grave.
11月の入札合戦の最中、ベックはワシントン州オリンピアで数日間、Beat HappeningのCalvin Johnsonとレコーディングを行い、翌年、JohnsonのK RecordsからOne Foot in the Graveとしてリリースされることになる。
A fierce bidding war ensued, with Geffen Records A&R director Mark Kates signing Beck in December 1993 amid intense competition from Warner Bros. and Capitol.
ワーナー・ブラザースやキャピトルとの激しい競り合いの中、1993年12月にゲフィン・レコードのA&Rディレクター、マーク・ケイツがベックと契約を結びた。
Beck's non-exclusive contract with Geffen allowed him an unusual amount of creative freedom, with Beck remaining free to release material through such small, independent labels as Flipside, which issued the sprawling, 25-track collection of pre-"Loser" recordings titled Stereopathetic Soulmanure on February 22 the following year.
ゲフィンとの非独占契約により、ベックは創作の自由を与えられ、フリップサイドのような小さな独立レーベルから自由に作品をリリースすることができた。フリップサイドは翌年2月22日に『Stereopathetic Soulmanure』という25トラックの『Loser』以前のレコーディングの膨大なコレクションを発表した。
By the time Beck released his first album for Geffen, the low-budget, genre-blending Mellow Gold on March 1, "Loser" was already in the top 40 and its video in MTV's Buzz Bin.
ベックがゲフェンから最初のアルバム『Mellow Gold』を低予算でリリースした3月1日には、「Loser」はすでにトップ40に入り、そのビデオはMTVのBuzz Binに掲載されていた。
"Loser" quickly ascended the charts in the U.S., reaching a peak of number ten on the Billboard Hot 100 singles chart and topping the Modern Rock Tracks chart.
Loser は米国ですぐにチャートを駆け上がり、ビルボード・ホット100のシングルチャートで最高10位を記録、モダン・ロック・トラックスチャートでも上位にランクされた。
The song also charted in the UK, Australia, New Zealand, and throughout Europe.
この曲は英国、オーストラリア、ニュージーランド、ヨーロッパ全体でもチャート入りした。
Beck's newfound position of attention led to his characterization as the "King of Slackers", as the media dubbed him the center of the new so-called "slacker" movement.
ベックの新たな注目のポジションは、メディアが彼を新しいいわゆる「怠け者」ムーブメントの中心と呼んだように、「怠け者の王」と評されるに至った。
Critics, feeling it the essential follow-up to Radiohead's "Creep", found vacantness in the lyrics of "Loser" strongly associated with Generation X, although Beck himself strongly contested his position as the face of the "slacker" generation: "Slacker my ass. I mean, I never had any slack. I was working a $4-an-hour job trying to stay alive. That slacker stuff is for people who have the time to be depressed about everything."
レディオヘッドの「クリープ」に続く作品として、批評家たちは「敗者」の歌詞にジェネレーションXと強く結びついた空虚さを感じたが、ベック自身は「怠け者」世代の顔としての自分の立場に強く異議を唱えた。「怠け者なんかじゃない。つまり、俺は怠けたことがないんだ。私は生きるために時給4ドルの仕事をしていたんだ。スラック(怠け者)なんていうのは、何もかもが憂鬱になるような暇人のやることだ。」
Backlash and Odelay (1994–1997)(バックラッシュとオドレイ) Feeling as though he was "constantly trying to prove myself", Beck suffered a backlash, with skeptics denouncing him as a self-indulgent fake and the latest marketing opportunity.
ベックは「常に自分を証明しようとしている」ように感じ、懐疑的な人たちから、自己満足の偽物、最新のマーケティングの機会だと非難され、反発を受けた。
In the summer of 1994, Beck was struggling and many of his fellow musicians thought he had lost his way.
1994年の夏、ベックは苦境に立たされ、多くのミュージシャン仲間は彼が道を踏み外したと考えていた。
Combined with the song's wildly popular music video and the world tour, Beck reacted believing the attention could not last, resulting in a status as a "one-hit wonder".
この曲のPVとワールドツアーが大好評だったこともあり、ベックはこの注目度が長続きしないと考え、結果的に「一発屋」としての地位を獲得した。
At other concerts, crowds were treated to twenty minutes of reggae or Miles Davis or jazz-punk iterations of "Loser".
他のコンサートでは、観客はレゲエやマイルス・デイヴィス、ジャズ・パンクの「Loser」を20分ほど繰り返し聴いた。
At one-day festivals in California, he surrounded himself with an artnoise combo.
カリフォルニアの一日限りのフェスティバルでは、アートノイズコンボに囲まれた。
The drummer set fire to his cymbals; the lead guitarist "played" his guitar with the strings faced towards his body; and Beck changed the words to "Loser" so that nobody could sing along.
ドラマーはシンバルに火をつけ、リードギタリストは弦を体の方に向けてギターを「演奏」し、ベックは「Loser」の歌詞を変えて誰も歌えないようにした。
"I can't tell you how many times I was looking at faces that were looking back at me with complete bewilderment—or just pointing and shaking their heads and laughing—while performing during that period," he later recalled.
「その頃、演奏中に何度、困惑した顔で私を見返したり、指をさして首を振って笑ったりしていたことか」と、後に彼は回想している。
Despite this, Beck gained the respect of his peers, such as Tom Petty and Johnny Cash, and created an entire wave of bands determined to recapture the Mellow Gold sound.
しかし、ベックはトム・ペティやジョニー・キャッシュといった同業者から尊敬を集め、メロウ・ゴールド・サウンドを再現しようとするバンドが続出するようになった。
Feeling his previous releases were just collections of demos recorded over the course of several years, Beck desired to enter the studio and record an album in a continuous linear fashion, which became Odelay.
それまでの作品は、数年がかりで録音したデモの寄せ集めに過ぎないと感じていたベックは、スタジオに入って連続した線的な方法でアルバムを録音することを望み、それが「Odelay」である。
Beck blends country, blues, rap, jazz and rock on Odelay, the result of a year and half of feverish "cutting, pasting, layering, dubbing, and, of course, sampling".
カントリー、ブルース、ラップ、ジャズ、ロックをブレンドした『Odelay』は、1年半に及ぶ熱狂的な「カット、ペースト、レイヤー、ダビング、そしてもちろんサンプリング」の結果である。
Each day, the musicians started from scratch, often working on songs for 16 hours straight.
毎日、ゼロからスタートし、16時間ぶっ続けで曲を作ることもあったという。
Odelay's conception lies in an unfinished studio album Beck first embarked on following the success of "Loser", chronicling the difficult time he experienced: "There was a cycle of everyone dying around me," he recalled later.
Odelayのコンセプトは、Beckが「Loser」の成功後に初めて着手した未完成のスタジオアルバムにあり、彼が経験した困難な時期を記録しています。「私の周りでは、誰もが死んでいくサイクルだった」と彼は後に振り返っている。
He was constantly recording, and eventually put together an album of somber, orchestrated folk tunes; one that, perhaps, "could have been a commercial blockbuster along with similarly themed work by Smashing Pumpkins, Nine Inch Nails and Nirvana".
彼は常にレコーディングを行い、最終的に地味でオーケストレーションされたフォーク曲のアルバムをまとめました。おそらく、「Smashing Pumpkins、Nine Inch Nails、Nirvanaによる同様のテーマの作品と並んで、商業的に大ヒットする可能性があった」作品でしょう。
Instead, Beck plucked one song from it—the Odelay album closer "Ramshackle"—and shelved the rest ("Brother" and "Feather In Your Cap" were, however, later released as B-sides).
しかし、ベックはその中から1曲、Odelayのアルバムのクローズである「Ramshackle」を選び、残りは棚上げにしました(ただし、「Brother」と「Feather In Your Cap」は後にB面としてリリースされています)。
Beck was introduced to the Dust Brothers, producers of the Beastie Boys' album Paul's Boutique, whose cut-and-paste, sample-heavy production suited Beck's vision of a more fun, accessible album.
ベックは、ビースティ・ボーイズのアルバム『Paul's Boutique』のプロデューサーであるダスト・ブラザーズを紹介され、そのカット&ペーストでサンプルを多用したプロダクションは、より楽しくて親しみやすいアルバムというベックのビジョンに合っていた。
After a record executive explained that Odelay would be a "huge mistake", he spent many months thinking "that I'd blown it forever".
レコード会社の重役がOdelayは「大きな間違い」だと説明した後、彼は「永遠に吹っ切れた」と思って何か月も過ごした。
Odelay was released on June 18, 1996, to commercial success and critical acclaim.
Odelayは1996年6月18日にリリースされ、商業的な成功と批評家の称賛を得た。
The record produced several hit singles, including "Where It's At", "Devils Haircut", and "The New Pollution", and was nominated for the Grammy Award for Album of the Year in 1997, winning a Grammy Award for Best Alternative Music Album as well as a Grammy Award for Best Male Rock Vocal Performance for "Where It's At".
Where It's At」、「Devils Haircut」、「The New Pollution」などのヒットシングルを生み出し、1997年のグラミー賞の年間最優秀アルバム賞にノミネートされ、グラミー賞の最優秀オルタナティブミュージックアルバムと、グラミー賞の最優秀男性ロックボーカル賞を「Where It's At」で獲得した。
During one busy week in January 1997, he landed his Grammy nominations, appeared on Saturday Night Live and Howard Stern, and did a last-minute trot on The Rosie O'Donnell Show.
1997年1月のある忙しい週に、彼はグラミー賞にノミネートされ、Saturday Night LiveとHoward Sternに出演し、The Rosie O'Donnell Showにギリギリまで出演したのだった。
The combined buzz gave Odelay a second wind, leading to an expanded fan base and additional exposure Beck enjoyed but, like several executives at Geffen, was bewildered by the success of Odelay.
その結果、Odelayに第二の風が吹き、ファン層が拡大し、さらに露出が増えることになりた。
He would often get recognized in public, which made him feel strange.
人前で認められることが多くなり、不思議な気持ちになったそうだ。
"It's just weird. It doesn't feel right. It doesn't feel natural to me. I don't think I was made for that. I was never good at that," he later told Pitchfork.
「変な感じだ。違和感がある。違和感がある。僕はそういうことに向いていないんだと思う。僕はそういうのが苦手だったんだ」と、後にピッチフォークに語っている。
Odelay sold two million copies and put "one-hit wonder" criticisms to rest.
Odelayは200万枚を売り上げ、「一発屋」批判を一掃した。
During this time, he contributed the song "Deadweight" to the soundtrack of the film A Life Less Ordinary (1997).
この間、映画『A Life Less Ordinary』(1997年)のサウンドトラックに「Deadweight」を提供している。
Mutations and Midnite Vultures (1998–2001)(ミューテーションズとミッドナイトヴァルチャーズ) Having not been in a proper studio since "Deadweight", Beck felt anxious to "go in and just do some stuff real quick", and compiled several songs he had had for years.
デッドウェイト」以来、まともなスタジオに入っていなかったベックは、「とにかく早く何かやりたい」と感じ、何年も前から持っていた曲を何曲かまとめた。
Beck and his bandmates hammered out fourteen songs in fourteen days, although just twelve made it onto the album, 1998's Mutations.
ベックと彼のバンドメンバーは14日間で14曲を作り上げたが、12曲だけが1998年のアルバム『ミューテーションズ』に収録された。
Beck decided on Nigel Godrich, producer for Radiohead's OK Computer the previous year, to be behind the boards for the project.
ベックは、前年のレディオヘッドの『OK Computer』のプロデューサー、ナイジェル・ゴドリッチにこのプロジェクトの裏方を依頼することにした。
Godrich was leaving the United States for England in a short time, which led to the album's quick production schedule—"No looking back, no doctoring anything".
Godrichは短期間で米国から英国に渡る予定だったため、アルバムの制作スケジュールは「振り返ることなく、何も手を加えることなく」短期間で行われた。
The whole point of the record was to capture the performance of the musicians live, an uncharacteristic far-cry from the cut-and-paste aesthetic of Odelay.
このアルバムのポイントは、ミュージシャンのパフォーマンスをライブで捉えることであり、『Odelay』のカット&ペーストの美学とは一線を画している。
Though the album was originally slated for release by Bong Load Records, Geffen intervened and issued the record against Beck's wishes.
このアルバムは当初Bong Load Recordsからリリースされる予定でしたが、Geffenが介入し、Beckの意思に反してレコードが発行された。
The artist then sought to void his contracts with both record labels, and in turn the labels sued him for breach of contract.
その後、ベックは両レーベルとの契約無効を訴え、レーベルは契約違反でベックを訴えた。
The litigation went on for years and it remains unclear to this day if it has ever been completely resolved.
この訴訟は何年も続き、完全に解決したかどうかは今日まで不明である。
Beck was later awarded Best Alternative Music Performance for Mutations at the 42nd Grammy Awards.
その後、ベックは「ミューテーションズ」で第42回グラミー賞の最優秀オルタナティブ・ミュージック・パフォーマンス賞を受賞した。
Midnite Vultures, Beck's next studio effort, was originally recorded as a double album, and more than 25 nearly completed songs were left behind.
ベックの次のスタジオ作品である『Midnite Vultures』は、もともとダブルアルバムとして録音されており、25曲以上の完成間近の曲が残されていた。
In the studio, Beck and producers studied contemporary hip hop and R&B, specifically R. Kelly, in order to embrace and incorporate those influences in the way Al Green and Stax records had done in previous decades.
スタジオでベックとプロデューサーは、アル・グリーンやスタックス・レコードが過去数十年間に行ったように、それらの影響を受け入れて取り入れるために、現代のヒップホップとR&B、特にR・ケリーを研究した。
In July 1998, a core group began to assemble at Beck's Pasadena home: bassist Justin Meldal-Johnsen, keyboardist Roger Joseph Manning Jr., and producer-engineers Mickey Petralia and Tony Hoffer.
1998年7月、ベックのパサディナの自宅に、ベーシストのジャスティン・メルダル=ジョンセン、キーボーディストのロジャー・ジョセフ・マニング・ジュニア、プロデューサー兼エンジニアのミッキー・ペトラリアとトニー・ホッファーという中心メンバーが集まり始めた。
Dozens of session players passed through, including Beck's father, David Campbell, who played viola and arranged some of the strings.
また、ベックの父親であるデイヴィッド・キャンベルはビオラを演奏し、ストリングスの一部をアレンジするなど、何十人ものセッションプレイヤーが通いた。
The musicians held communal meals and mountain-bike rides on dusty trails nearby, but remained focused on Beck's instructions: to make an up-tempo album that would be fun to play on tour night after night.
ミュージシャンたちは共同で食事をしたり、近くの埃っぽい小道をマウンテンバイクで走ったりしたが、ベックからの指示、つまりツアーで毎晩演奏しても楽しいアップテンポのアルバムを作ることに集中しつづけた。
"I had so many things going on", said Beck of the recording process.
「レコーディングのプロセスについて、ベックは次のように語っている。
"I had a couple of rooms of computers hooked up, I was doing B sides for Japan, I was programming beats in one room and someone would be cooking dinner in the other room."
「コンピューターが接続された部屋が2つほどあって、日本向けのB面を作ったり、ある部屋ではビートをプログラミングして、別の部屋では誰かが夕食を作ったりしていたよ。
In November 1999, Geffen released the much-anticipated Midnite Vultures, which attracted confusion: "fans and critics misguidedly worried whether it was serious or a goof," and as a result, The New York Times wrote that the album "never won the audience it deserved".
1999年11月、Geffenは待望のMidnite Vulturesをリリースしたが、これは混乱を招いた。「ファンや批評家たちは、このアルバムが本気なのかおふざけなのか見当違いの心配をし、その結果、ニューヨークタイムズはこのアルバムが「それに値する聴衆を獲得することはなかった」と書いている。
The record was supported by an extensive world tour.
このアルバムは、大規模なワールドツアーでサポートされた。
For Beck, it was a return to the high-energy performances that had been his trademark as far back as Lollapalooza.
ベックにとっては、Lollapaloozaまで遡って彼のトレードマークであったハイエナジーなパフォーマンスへの回帰であった。
The live stage set included a red bed that descended from the ceiling for the song "Debra", and the touring band was complemented by a brass section.
ライブステージのセットには、「Debra」という曲で天井から降りてくる赤いベッドがあり、ツアーバンドはブラスセクションによって補完されていた。
Midnite Vultures was nominated for Best Album at the 43rd Annual Grammy Awards.
Midnite Vulturesは第43回グラミー賞でベストアルバムにノミネートされた。
Sea Change (2002–2003)(シーチェンジ) In 2000, Beck and his fiancée, stylist Leigh Limon, ended their nine-year relationship.
2000年、ベックは婚約者であったスタイリストのリー・リモンと9年間の交際に終止符を打つ。
Beck lapsed into a period of melancholy and introspection, during which he wrote the bleak, acoustic-based tracks later found on Sea Change.
ベックはメランコリーと内省の時期に陥り、その間に、後に『Sea Change』に収録されるアコースティックベースの荒涼とした楽曲を書き上げた。
Beck sat on the songs, not wanting to talk about his personal life; he later said that he wanted to focus on music and "not really strew my baggage across the public lobby".
ベックは私生活について話したくないため、曲作りに腰を据えていた。後に彼は、音楽に集中したいので「公共のロビーに自分の荷物をばらまかないようにしたい」と語っている。
Eventually, however, he decided the songs spoke to a common experience (a relationship breakup), and that it would not seem self-indulgent to record them.
しかし、最終的には、この曲は共通の体験(恋愛の破局)を歌っており、録音しても独りよがりには見えないと判断した。
In 2001, Beck drifted back to the songs and called producer Nigel Godrich.
2001年、Beckは再びこの曲に戻り、プロデューサーのNigel Godrichに連絡した。
Retailers initially predicted that the album would not receive much radio support, but they also believed that Beck's maverick reputation and critical acclaim, in addition to the possibility of multiple Grammy nominations, might offset Sea Change's noncommercial sound.
小売業者は当初、このアルバムはラジオであまり支持されないだろうと予測していたが、ベックの破天荒な評判と批評家の評価、さらにグラミー賞に複数回ノミネートされる可能性もあり、Sea Changeの非商業的なサウンドを相殺するかもしれないと考えていた。
Sea Change, issued by Geffen in September 2002, was regardless a commercial hit and critical darling, with Rolling Stone revering it as "the best album Beck has ever made, [...] an impeccable album of truth and light from the end of love. This is his Blood on the Tracks."
2002年9月にゲフェンからリリースされたSea Changeは、商業的なヒットと批評家の支持に関係なく、ローリングストーン誌は「ベックが作った最高のアルバム、愛の果てにある真実と光の非の打ち所のないアルバム」と評価した。これは彼のブラッド・オン・ザ・トラックスだ "と評された。
The album was later listed by the magazine as one of the best records of the decade and of all-time, and it also placed second on the year's Pazz & Jop Critics Poll.
このアルバムは後に同誌で、この10年間と史上最高のレコードの1つに挙げられ、その年のPazz & Jop批評家投票では2位となりた。
Sea Change yielded a low-key, theater-based acoustic tour, as well as a larger tour with The Flaming Lips as Beck's opening and backing band.
Sea Change』では、劇場を中心とした控えめなアコースティック・ツアーと、ベックのオープニング・バンドおよびバックバンドとしてフレーミング・リップスを迎えた大規模なツアーが行われた。
Beck was playful and energetic, sometimes throwing in covers of The Rolling Stones, Big Star, The Zombies and The Velvet Underground.
ベックは遊び心がありエネルギッシュで、時にはローリング・ストーンズ、ビッグ・スター、ゾンビーズ、ベルベット・アンダーグラウンドのカバーも披露した。
Following the release of Sea Change, Beck felt newer compositions were sketches for something more evolved in the same direction, and wrote nearly 35 more songs in the coming months, keeping demos of them on tapes in a suitcase.
Sea Changeのリリース後、ベックは新しい作曲が同じ方向でより進化した何かのためのスケッチだと感じ、その後数ヶ月でさらに35曲近く書き、それらのデモをテープにしてスーツケースにしまっておいた。
During his solo tour, the tapes were left backstage during a stop in Washington, D.C., and Beck was never able to recover them.
ソロ・ツアーの途中、ワシントンD.C.に立ち寄った際、そのテープはバックステージに置き去りにされ、ベックはそれを回収することができなかった。
It was disheartening to the musician, who felt the two years of songwriting represented something more technically complex.
2年間の曲作りが、より技術的に複雑なものであると感じていたミュージシャンは、このことに落胆した。
As a result, Beck took a break and wrote no original compositions in 2003.
その結果、ベックは2003年に休養を取り、オリジナル曲を書かなくなった。
Feeling as though it might take him a while to "get back to that [songwriting] territory", he entered the studio with Dust Brothers to complete a project that dated back to Odelay.
あの(曲作りの)領域に戻るには時間がかかりそうだ」と感じた彼は、Odelayまでさかのぼるプロジェクトを完成させるため、Dust Brothersとスタジオに入りた。
Nearly half of the songs had existed since the 1990s.
曲の半分近くは1990年代から存在していた。
Guero and The Information (2004–2007)(ゲロとザ・インフォメーション) Guero, Beck's eighth studio album, was recorded over the span of nine months during which several significant events occurred in his life: his girlfriend, Marissa Ribisi, became pregnant; they were married; their son, Cosimo, was born; and they moved out of Silver Lake.
ベックの8枚目のスタジオ・アルバム『Guero』は、彼の人生においていくつかの重要な出来事が起こった9ヶ月間にレコーディングされた。恋人のマリッサ・リビシが妊娠、結婚、息子のコジモが誕生し、シルバーレイクから引っ越してきたのだ。
The collaboration with the Dust Brothers, his second, was notable for their use of high-tech measures to achieve a lo-fi sound.
2作目となるダスト・ブラザーズとのコラボレーションは、ローファイなサウンドを実現するためにハイテクを駆使していることが特徴的だった。
For example, after recording a "sonically perfect" version of a song at one of the nicest recording studios in Hollywood, the Dust Brothers processed it in an Echoplex to create a gritty, reverb-heavy sound: "We did this high-tech recording and ran it through a transistor radio. It sounded too good, that was the problem."
例えば、ハリウッドでも指折りのレコーディングスタジオで「音的に完璧な」曲を録音した後、ダスト・ブラザーズはそれをエコープレックスで加工し、硬質でリバーブの効いたサウンドを作り出したのである。「このハイテクな録音をトランジスタラジオに通したんだ。ハイテクで録音したものをトランジスタラジオに通したんだ、それが問題だったんだ"。
Initially due to be released in October 2004, Guero faced delays and did not come out until March 2005, though unmastered copies of the tracks surfaced online in January.
当初2004年10月にリリースされる予定だったGueroは、2005年3月まで発売されなかったが、1月にはマスタリングされていない楽曲がネット上に出回った。
Guero debuted at number two on the Billboard 200, selling 162,000 copies, an all-time sales high.
GueroはBillboard 200で2位を記録し、16万2千枚を売り上げ、過去最高の売り上げを記録した。
Lead single "E-Pro" peaked at number one at Modern Rock radio, making it his first chart-topper since "Loser".
リード・シングル「E-Pro」はモダン・ロック・ラジオで1位を獲得し、「Loser」以来のチャート・トッパーとなった。
Beck, inspired by the Nintendocore remix scene and feeling a connection with its lo-fi, home-recording method, collaborated with artists 8-Bit and Paza on Hell Yes, an EP issued in February 2005.
Nintendocoreのリミックスシーンに触発され、そのローファイでホームレコーディングな手法に親近感を覚えたBeckは、アーティスト8-BitとPazaと共同で、2005年2月にEP『Hell Yes』を発表した。
In December 2005, Geffen also issued Guerolito, a fully reworked version of Guero featuring remixes by the Beastie Boys' Ad-Rock, the Dust Brothers' John King and Scottish electronic duo Boards of Canada.
2005年12月には、ビースティ・ボーイズのAd-Rock、ダスト・ブラザーズのJohn King、スコットランドのエレクトロニック・デュオBoards of Canadaのリミックスを収録したGueroのフルリメイク版GuerolitoもGeffenからリリースされている。
Guerolito combines remixes previously heard as B-sides and new versions of album tracks to make a track-by-track reconfiguration of the album.
Guerolitoは、以前B面として聴かれたリミックスとアルバム曲の新バージョンを組み合わせ、アルバムのトラックごとに再構成したものです。
Also released in 2005 was A Brief Overview, a 12-track promotional-only "History of Beck" compilation CD sampler that featured a combination of older and newer Beck tracks.
また、2005年には、Beckの新旧の楽曲を組み合わせた12曲入りのプロモーション専用の「History of Beck」コンピレーションCDサンプラー、A Brief Overviewもリリースされた。
The Information, Beck's ninth studio album, began production around the same time as Guero, in 2003.
Beckの9枚目のスタジオアルバムであるThe Informationは、Gueroと同時期の2003年に制作を開始した。
Working with producer Nigel Godrich, Beck built a studio in his garden, where they wrote many of the tracks.
プロデューサーのNigel Godrichと協力し、Beckは自宅の庭にスタジオを作り、そこで多くの曲を書き上げた。
"The idea was to get people in a room together recording live, hitting bad notes and screaming," said Beck, adding that the album is best described as "introspective hip hop".
「このアルバムは「内省的なヒップホップ」という表現がぴったりだと、Beckは述べている。
Beck described the recording process as "painful", noting that he edited down songs constantly and he perhaps recorded the album three times.
ベックはレコーディングのプロセスを「苦痛」と表現し、常に曲を編集し、おそらく3回レコーディングを行ったと述べている。
For the release, Beck was allowed for the first time to fulfill a long-running wish for an unconventional rollout: he made low-budget videos to accompany each song, packaged the CD with sheets of stickers so buyers could customize the cover, and leaked tracks and videos on his website months ahead of the album's release.
各曲に合わせた低予算のビデオを制作し、CDには購入者がジャケットをカスタマイズできるようにステッカーを貼り、アルバム発売の数ヶ月前には自身のウェブサイトで楽曲とビデオをリークするなど、型破りな展開で長年の願いを初めて叶えることができた。
Digital download releases automatically downloaded the song's additional video for each single sale, and physical copies came bundled with an additional DVD featuring fifteen videos.
デジタル・ダウンロード・リリースでは、シングルの販売ごとに曲の追加ビデオが自動的にダウンロードされ、物理的なコピーには15本のビデオを収録した追加DVDが同梱された。
Modern Guilt, production work, Record Club and Song Reader (2008–2013)(モダン・ギルト、制作活動、レコード・クラブ、ソング・リーダー) In 2007, Beck released the single "Timebomb", which was nominated for a Grammy Award for Best Solo Rock Vocal Performance.
2007年、Beckはシングル「Timebomb」をリリースし、グラミー賞のBest Solo Rock Vocal Performanceにノミネートされた。
For his next studio effort, his tenth, Beck tapped Danger Mouse to produce, and the two first met in December 2007 to record.
10作目となる次のスタジオ作品では、BeckはDanger Mouseをプロデュースに起用し、2007年12月に2人はレコーディングのために初めて顔を合わせた。
The duo knocked out two tracks in two days, but the notion that the album would be finished in a timely fashion soon evaporated.
二人は2日間で2曲を完成させましたが、アルバムがタイムリーに完成するという考えはすぐに崩れ去りた。
Beck had known Danger Mouse casually before, as many of his former musicians ended up working with Danger Mouse's side project, Gnarls Barkley.
ベックは以前からデンジャー・マウスとカジュアルな付き合いをしており、彼の元ミュージシャンの多くがデンジャー・マウスのサイドプロジェクト、Gnarls Barkleyで働くことになったからである。
Still, the musicians were surprised at how well they got along.
それでも、ミュージシャンたちはその仲の良さに驚いたという。
Following the grueling recording schedule, Beck was exhausted, calling it "the most intense work I've ever done on anything", relating that he "did at least 10 weeks with no days off, until four or five in the morning every night."
過酷なレコーディングスケジュールの後、ベックは疲れ果て、「今までで一番激しい仕事だった」と言い、「少なくとも10週間は休みなしで、毎晩朝の4時か5時までやった」と語っている。
Beck's original vision was a short 10-track burst with two-minute songs, but the songs gradually grew as he fit 'two years of songwriting into two and a half months."
ベックの当初の構想は、2分の曲で構成された10曲入りの短いものだったが、「2年間の曲作りを2ヶ月半に収めた」ことで曲は次第に増えていった。"
Modern Guilt (2008) was "full of off-kilter rhythms and left-field breakdowns, with an overall 1960s vibe."
Modern Guilt』(2008年)は、"オフキルターなリズムとレフトフィールドなブレイクダウンが満載で、全体的に1960年代の雰囲気が漂う作品 "であった。
Modern Guilt was the final release in Beck's contract with Geffen Records.
Modern Guilt』は、ベックがゲフィン・レコードと契約していた最後のリリースとなった。
Beck, then 38, had held the contract since his early 20s.
当時38歳だったベックは、20代前半からこの契約を持っていた。
Released from his label contract and going independent, Beck began working more heavily on his own seven-year-old label, which went through a variety of names.
レーベルとの契約から解放され、独立したベックは、7年前に設立された自身のレーベルでより精力的に活動するようになり、様々な名義を経て、現在に至っている。
His focus on smaller, more quixotic projects, Beck moonlighted as a producer, working with artists such as Charlotte Gainsbourg, Thurston Moore and Stephen Malkmus.
小規模で奇抜なプロジェクトに焦点を当てたベックは、プロデューサーとして、シャルロット・ゲンズブール、サーストン・ムーア、スティーブン・マルクマスといったアーティストと仕事をしながら副業をしていた。
Beck worked for five or six days a week at the small studio on his property in Malibu, and founded Record Club, a project whereby an entire classic album—by The Velvet Underground, Leonard Cohen, INXS, Yanni—would be covered by another singer in the span of a single day.
ベックはマリブにある自宅の小さなスタジオで週に5、6日働き、ベルベット・アンダーグラウンド、レナード・コーエン、INXS、ヤンニなどの名盤を1日のうちに別のシンガーがカバーするプロジェクト、レコードクラブを立ち上げた。
Beck provided four songs for the film Scott Pilgrim vs. the World (2010), each attributed to the title character's fictional band, Sex Bob-Omb.
ベックは映画『スコット・ピルグリムVS.ザ・ワールド』(2010年)に4曲を提供し、それぞれ主人公の架空のバンド、Sex Bob-Ombの曲として使用された。
Beck also collaborated with Philip Glass, Jack White, Tobacco of Black Moth Super Rainbow, Jamie Lidell, Seu Jorge, Childish Gambino, and The Lonely Island.
ベックはフィリップ・グラス、ジャック・ホワイト、タバコ・オブ・ブラックモス・スーパー・レインボー、ジェイミー・リデル、セウ・ジョージ、チャイルディッシュ・ガンビーノ、ロンリー・アイランドともコラボレートしている。
Song Reader, a project Beck released in December 2012, is 20 songs presented only as sheet music, in the hopes that enterprising musicians will record their own versions.
2012年12月にベックが発表したプロジェクト「Song Reader」は、20曲を楽譜としてのみ紹介し、意欲的なミュージシャンが自分たちのバージョンを録音することを期待したものである。
The idea of Song Reader came about nearly fifteen years prior, shortly after the release of Odelay.
Song Readerの構想は、その15年近く前、『Odelay』のリリース直後に生まれた。
When sent a book of transcribed sheet music for that album, Beck decided to play through it and grew interested in the world before recorded sound.
アルバム用に書き起こされた楽譜が送られてきたとき、Beckはそれを通して演奏することに決め、録音された音の前の世界に興味を持つようになったのだった。
He aimed to keep the arrangements as open as possible, to re-create the simplicity of the standards, and became preoccupied with creating only pieces that could fit within the Great American Songbook.
アレンジをできるだけオープンにし、スタンダードのシンプルさを再現することを目指し、Great American Songbookの中に収まる作品だけを作ることに夢中になったのだった。
In 2013 Beck began playing special Song Reader concerts with a variety of guests and announced he was working on a record of Song Reader material with other musicians as well as possibly a compilation of fan versions.
2013年、ベックはさまざまなゲストとソング・リーダーの特別コンサートを始め、他のミュージシャンとソング・リーダーの楽曲のレコードを制作していること、そしておそらくファンのヴァージョンをまとめたコンピレーションを制作していることを発表した。
In the summer of 2013, Beck was reported to be working on two new studio albums: one a more self-contained acoustic disc in the vein of One Foot in the Grave and another described as a "proper follow-up" to Modern Guilt.
2013年夏、ベックは2枚の新しいスタジオ・アルバムに取り組んでいると報じられた。1枚は『One Foot in the Grave』の流れを汲むより自己完結したアコースティック・アルバム、もう1枚は『Modern Guilt』の「適切なフォローアップ」であると説明されている。
Beck expected to release both albums independently, and released two standalone singles over the course of the summer: the electro ballad "Defriended" and the chorus-heavy "I Won't Be Long".
ベックはこの2枚のアルバムを単独でリリースする予定で、夏の間にエレクトロバラード「Defriended」とコーラスを多用した「I Won't Be Long」という2枚の単独シングルをリリースした。
A third single, "Gimme", appeared on September 17.
9月17日には3枚目のシングル "Gimme "が登場した。
In October 2013, Beck signed to Capitol Records.
2013年10月、ベックはキャピトル・レコードと契約した。
Morning Phase, Colors, and Hyperspace (2014–present)(モーニング・フェイズ、カラーズ、ハイパースペース(2014年~現在)) On January 20, 2014, Beck released the track "Blue Moon", which was to be the lead single for his twelfth studio album, Morning Phase.
2014年1月20日、ベックは12枚目のスタジオ・アルバム『モーニング・フェイズ』のリード・シングルとなる楽曲「ブルー・ムーン」をリリースした。
On February 4, second single "Waking Light" was released, just prior to the official release of Morning Phase on February 21, 2014.
2014年2月21日の『Morning Phase』の正式リリースに先立ち、2月4日にはセカンド・シングル「Waking Light」がリリースされた。
For the recording of the album, Beck reunited with many of the same musicians with whom he had worked on the critically acclaimed 2002 album Sea Change, and likely because of this, it has been noted that the two albums have a similar genre.
このアルバムのレコーディングのために、ベックは2002年に絶賛されたアルバム『シー・チェンジ』で共演した多くのミュージシャンと再会しており、そのためか、この2枚のアルバムはジャンルが似ていると指摘されることもある。
On February 8, 2015, at the 57th Annual Grammy Awards, Morning Phase won three Grammys: Best Engineered Album, Non-Classical; Best Rock Album; and Album of the Year.
2015年2月8日、第57回グラミー賞で、『モーニング・フェイズ』はグラミー賞を3部門受賞した。ベスト・エンジニアド・アルバム、ノン・クラシック、ベスト・ロック・アルバム、そしてアルバム・オブ・ザ・イヤーの3部門を受賞した。
Upon receiving the Album of the Year award, the album beat out Pharrell Williams's G I R L, Beyoncé's self-titled album, Sam Smith's In the Lonely Hour, and Ed Sheeran's x.
アルバム・オブ・ザ・イヤー受賞に際しては、ファレル・ウィリアムスの『G I R L』、ビヨンセのセルフタイトル・アルバム、サム・スミスの『In the Lonely Hour』、エド・シーラン『x』を抑えての受賞となった。
In the time after Morning Phase's release and general critical success, Beck mentioned that he had been working on another album at around the same time, but that the new album would be more of a pop record.
モーニング・フェイズのリリースと一般的な批評家による成功の後、ベックはほぼ同時期に別のアルバムを制作していたが、新しいアルバムはよりポップなレコードになると言及している。
Shortly after Morning Phase's Grammy wins, on June 15, 2015, Beck released the first single titled "Dreams" off this upcoming thirteenth studio album.
Morning Phaseがグラミー賞を受賞した直後の2015年6月15日、ベックはこの来るべき13枚目のスタジオ・アルバムから「Dreams」と題されたファースト・シングルをリリースした。
"I was really trying to make something that would be good to play live," he said shortly after its release.
ライヴで演奏するのに適したものを作ろうと本当に思っていたんだ と、彼はそのリリースの直後に語っている。
However, no further word was heard from Beck pertaining to the release of the album.
しかし、それ以降、ベックからアルバムのリリースに関わる言葉は聞かれなかった。
On June 2, 2016, almost a year after the initial release of "Dreams", Beck released a new single titled "Wow", along with a lyric video of the song and an announcement that his still untitled album would be released on October 21, 2016.
Dreams」の最初のリリースから約1年後の2016年6月2日、ベックは「Wow」と題したニュー・シングルを、同曲のリリック・ビデオとともにリリースし、まだタイトル未定のアルバムを2016年10月21日にリリースすることを発表した。
In September 2016, the album was delayed with no new release date announced and, on September 24, Beck said he did not know "when it's coming out. It's probably in a few months."
2016年9月、新たなリリース日が発表されないままアルバムは延期され、9月24日、ベックは「いつ出るかわからない」と発言した。おそらく数ヶ月後だろう "と述べた。
Once again, however, no further singles were released and no new release date was scheduled for the album.
しかし、再び、それ以上のシングルはリリースされず、アルバムの新たなリリース日も予定されていなかった。
On September 8, 2017, Beck released the single "Dear Life", which was quickly followed up with the official release of "Up All Night" on September 18.
2017年9月8日、ベックはシングル「Dear Life」をリリースし、その後すぐに9月18日に「Up All Night」を正式リリースした。
Colors was released on October 13, 2017.
Colors』は2017年10月13日にリリースされた。
It was recorded at co-executive producer Greg Kurstin's Los Angeles studio, with Beck and Kurstin playing nearly every instrument themselves.
共同エグゼクティブ・プロデューサーであるグレッグ・カースティンのロサンゼルスのスタジオで録音され、ベックとカースティンはほぼすべての楽器を自ら演奏している。
The experimental pop-fused record received generally positive reviews from critics.
実験的なポップを融合させたこのレコードは、批評家から概ね好意的な評価を得た。
The song 'Colors' from the album of the same name was included on the soundtrack for Forza Horizon 4 featuring on the track list for the 'Pulse' radio station in-game.
同名のアルバムに収録されている「Colors」は、『Forza Horizon 4』のサウンドトラックに収録され、ゲーム内のラジオ局「Pulse」のトラックリストにフィーチャーされている。
On July 18, 2018, Beck performed the title track Colors, and the first single "Wow" on The Late Show with Stephen Colbert.
2018年7月18日、ベックはThe Late Show with Stephen Colbertでタイトル曲「Colors」と、ファースト・シングル「Wow」を披露した。
On April 15, 2019, Beck released a single co-produced with Pharrell Williams titled "Saw Lightning" from his fourteenth studio album, titled Hyperspace.
2019年4月15日、ベックは14枚目のスタジオ・アルバム『Hyperspace』からPharrell Williamsとの共同制作によるシングル「Saw Lightning」をリリースした。
The song "Dark Places" was released on November 6, with the album being released on November 22.
11月6日には「Dark Places」がリリースされ、アルバムは11月22日に発売された。
Collaborations and contributions(コラボレーションと貢献) In 1999, Beck contributed to a tribute album for Bruce Haack and Esther Nelson and their label Dimension 5 Records.
1999年、BeckはBruce HaackとEsther Nelsonと彼らのレーベルDimension 5 Recordsのトリビュートアルバムに参加した。
The album, Dimension Mix, released in 2005, was a benefit for Cure Autism Now that was produced by Ross Harris, an early collaborator who designed the artwork for Mellow Gold.
2005年にリリースされたアルバム『Dimension Mix』は、『Mellow Gold』のアートワークをデザインした初期のコラボレーター、Ross HarrisがプロデュースしたCure Autism Nowのためのベネフィットであった。
On June 20, 2009, Beck announced that he was starting an experiment called Record Club, in which he and other musicians would record cover versions of entire albums in one day.
2009年6月20日、ベックは、自分と他のミュージシャンが1日でアルバム全曲のカバーバージョンを録音するというRecord Clubという試みを始めると発表した。
The first album covered by Beck's Record Club was The Velvet Underground & Nico.
BeckのRecord Clubでカバーされた最初のアルバムは、The Velvet Underground & Nicoだった。
Starting on June 18, the club began posting covers of songs from the album on Thursday evenings, each with its own video.
6月18日から、クラブは木曜日の夕方に、アルバムからの曲のカバーを、それぞれ動画付きで投稿し始めた。
On September 4, 2009, Beck announced the second Record Club album, Songs of Leonard Cohen.
2009年9月4日、ベックはRecord Clubの第2弾アルバム「Songs of Leonard Cohen」を発表した。
Contributors included MGMT, Devendra Banhart, Andrew Stockdale of Wolfmother and Binki Shapiro of Little Joy.
MGMT、Devendra Banhart、WolfmotherのAndrew Stockdale、Little JoyのBinki Shapiroらが参加した。
In the third Record Club venture, Wilco, Feist, Jamie Lidell and James Gadson joined Beck to cover Skip Spence's Oar.
Record Clubの第3弾として、Wilco、Feist、Jamie Lidell、James GadsonがBeckと一緒にSkip SpenceのOarをカバーした。
The first song, "Little Hands", was posted on Beck's website on November 12, 2009.
最初の曲「Little Hands」は2009年11月12日にBeckのウェブサイトに掲載された。
The Record Club has since covered albums by INXS and Yanni.
レコード・クラブはその後、INXSやYanniのアルバムもカバーしている。
On June 19, 2009, Beck announced Planned Obsolescence, a weekly DJ set put together by Beck or guest DJs.
2009年6月19日、ベックはPlanned Obsolescenceを発表、ベックまたはゲストDJによってまとめられた週刊DJセットである。
Soon after, on July 7, Beck announced that his website would be featuring "extended informal conversations with musicians, artists, filmmakers, and other various persons" in a section called Irrelevant Topics.
その直後の7月7日、ベックは自身のウェブサイトで「Irrelevant Topics」というセクションで「ミュージシャン、アーティスト、映画製作者、その他様々な人物との非公式な会話の延長」を特集することを発表した。
Then, on July 12, he added a section called Videotheque, which he said would contain "promotional videos from each album, as well as live clips, TV show appearances and other rarities".
そして、7月12日には「Videotheque」というセクションを追加し、「各アルバムのプロモーションビデオ、ライブクリップ、テレビ番組出演、その他のレアなもの」を掲載するという。
Also in 2009, Beck collaborated with Charlotte Gainsbourg on her album IRM, which was released in January 2010.
また2009年、ベックはシャルロット・ゲンズブールとコラボレーションし、2010年1月に発売されたアルバム『IRM』に参加した。
Beck wrote the music, co-wrote the lyrics, and produced and mixed the album.
ベックは作曲、作詞を共同で行い、アルバムのプロデュースとミキシングを担当した。
The lead single, "Heaven Can Wait", is a duet by Beck and Gainsbourg.
リードシングル「Heaven Can Wait」は、BeckとGainsbourgのデュエット曲である。
In late February 2010, it was announced that electronic artist Tobacco of Black Moth Super Rainbow had collaborated with Beck on two songs, "Fresh Hex" and "Grape Aerosmith", on his upcoming album Maniac Meat.
2010年2月下旬、Black Moth Super RainbowのエレクトロニックアーティストTobaccoが、Beckの次のアルバムManiac Meatの2曲、「Fresh Hex」と「Grape Aerosmith」でコラボレーションしたことが発表された。
Tobacco revealed that in making the album, Beck sent the vocal parts to him, and that they had never actually met.
Tobaccoは、アルバム制作にあたり、Beckがボーカルパートを送り、実際に会ったことはないことを明かした。
In March 2010, Beck revealed that he had produced songs for the new Jamie Lidell album, Compass.
2010年3月、BeckはJamie Lidellの新しいアルバム『Compass』の曲をプロデュースしたことを明らかにした。
In the summer of 2010, Beck contributed songs to both The Twilight Saga: Eclipse soundtrack, with "Let's Get Lost" (a duet with Bat for Lashes), and True Blood (HBO Original Series Soundtrack, Vol. 2), with "Bad Blood".
2010年夏、BeckはThe Twilight Saga: Eclipseのサウンドトラックに「Let's Get Lost」(Bat for Lashesとのデュエット)、True Blood (HBO Original Series Soundtrack, Vol. 2) に「Bad Blood」で曲を提供している。
He also contributed songs to the soundtrack of Edgar Wright's film Scott Pilgrim vs. the World, which was released in August 2010.
また、2010年8月に公開されたエドガー・ライト監督の映画『スコット・ピルグリムVS.ザ・ワールド』のサウンドトラックにも楽曲を提供している。
In 2011, he collaborated with Seu Jorge on a track titled "Tropicália (Mario C. 2011 Remix)" for the Red Hot Organization's most recent charitable album Red Hot+Rio 2, a follow-up to the 1996 album Red Hot + Rio.
2011年には、1996年に発売されたアルバム『Red Hot + Rio』に続くRed Hot Organizationの最新チャリティーアルバム『Red Hot+Rio 2』に、Seu Jorgeと共同で「Tropicália (Mario C. 2011 Remix)」という楽曲を提供している。
Proceeds from the sales will be donated to raise awareness and money to fight AIDS/HIV and related health and social issues.
販売収益は、AIDS/HIVおよび関連する健康・社会問題と戦うための意識向上と資金調達のために寄付されます。
He also contributed on the song "Attracted to Us" on Turtleneck & Chain, the second album from The Lonely Island.
また、The Lonely Islandのセカンドアルバム『Turtleneck & Chain』では、「Attracted to Us」という曲で貢献している。
Also in 2011, Beck produced a solo album by Thurston Moore of Sonic Youth called Demolished Thoughts.
また、2011年にはソニック・ユースのサーストン・ムーアのソロアルバム『Demolished Thoughts』をプロデュースしている。
An album he produced for Stephen Malkmus and the Jicks, Mirror Traffic, was released in August 2011.
Stephen Malkmus and the Jicksのためにプロデュースしたアルバム『Mirror Traffic』は2011年8月にリリースされた。
In October 2011, it was widely reported that Beck and producer Hector Castillo were collaborating with American composer Philip Glass to produce a remix album of the composer's works in honor of his 75th birthday.
2011年10月、BeckとプロデューサーのHector Castilloがアメリカの作曲家Philip Glassの75歳の誕生日を記念して、彼の作品のリミックスアルバムを共同制作していると大きく報じられた。
The album, Rework Philip Glass Remixed, was released on October 23, 2012, to critical acclaim, and featured Beck as both a curator and a performer.
2012年10月23日にリリースされたアルバム「Rework Philip Glass Remixed」は、ベックをキュレーターとして、またパフォーマーとしてフィーチャーし、批評家から高い評価を受けた。
In particular, Pitchfork described Beck's 22-minute contribution to the album, "NYC: 73–78", as "a fantasia ... the most startling and original piece of music with Beck's name on it in a while, and the first new work to bear his own spirit in even longer."
特に、Pitchforkは、Beckがアルバムに参加した22分間の作品「NYC: 73-78」は、"ファンタジア...Beckの名前がついた音楽の中で、ここしばらくで最も驚くべきオリジナルな作品であり、さらに長い間、彼自身の魂を込めた初めての新作だ "と評されている。
Reflecting on Beck's contribution to the album, Glass remarked that he was "impressed by the novelty and freshness of a lot of the ideas".
グラスはベックのアルバムへの貢献を振り返り、「多くのアイデアの斬新さと新鮮さに感銘を受けた」と述べている。
Beyond his work as a performer, Beck acted as the album's curator, bringing together a diverse collection of artists—including Amon Tobin, Tyondai Braxton, Nosaj Thing, and Memory Tapes—whose work had also been influenced by Glass.
ベックはパフォーマーとしての活動に加え、アルバムのキュレーターとして、エイモン・トービン、ティンダイ・ブラクストン、ノサジ・シング、メモリーテープなど、グラスが影響を受けた様々なアーティストを集めた。
In December 2012, an interactive iPhone app titled "Rework_" was released to complement the album.
2012年12月には、このアルバムを補完するインタラクティブなiPhoneアプリ「Rework_」がリリースされた。
Beck has contributed three new songs—"Cities", "Touch the People" and "Spiral Staircase"—to the video game Sound Shapes for PlayStation 3, PlayStation 4, and PlayStation Vita.
ベックはプレイステーション3、プレイステーション4、プレイステーションヴィータ用ビデオゲーム「Sound Shapes」に新曲3曲(「Cities」、「Touch the People」、「Spiral Staircase」)を提供している。
Beck collaborated on two songs for Childish Gambino's "Royalty" mixtape in 2012.
ベックは2012年にチャイルディッシュ・ガンビーノのミックステープ「Royalty」に2曲でコラボレーションした。
In 2014, Beck collaborated with Sia for the song "Moonquake Lake", which is featured in the soundtrack for the 2014 Annie film.
2014年、ベックはシーアとコラボレーションし、2014年の映画『アニー』のサウンドトラックに収録されている楽曲「Moonquake Lake」を制作。
In 2015, Beck collaborated with former Fun.
2015年、Beckは元Fun.とコラボ。
frontman Nate Ruess on the single "What This World Is Coming To", which was one of the Grammy-winning artist's many works featured on his debut solo album Grand Romantic released in June 2015.
のフロントマン、ネイト・ルースとシングル「What This World Is Coming To」を制作し、この曲はグラミー賞受賞アーティストが2015年6月にリリースしたソロ・デビュー・アルバム『グランド・ロマンティック』に収録された数多くの作品の一つである。
He also collaborated with electronic dance music duo The Chemical Brothers on their most recent album Born in the Echoes, providing lead vocals and also credited in writing for the track "Wide Open", released in July.
また、エレクトロニック・ダンス・ミュージック・デュオのザ・ケミカル・ブラザーズの最新アルバム『ボーン・イン・ザ・エコーズ』ではリード・ヴォーカルを担当し、7月にリリースしたトラック「Wide Open」では作曲でもクレジットされている。
In 2016, Beck collaborated with French electronic music band M83, providing vocals for the song "Time Wind" from their album Junk.
2016年、ベックはフランスのエレクトロニック・ミュージック・バンドM83とコラボレーションし、アルバム『Junk』収録曲「Time Wind」にヴォーカルを提供している。
He was also featured on "Tiny Cities" by Flume.
また、Flumeの「Tiny Cities」にもフィーチャーされている。
He also collaborated with Lady Gaga on the song "Dancin' in Circles", from her 2016 album Joanne.
また、レディー・ガガの2016年のアルバム『Joanne』に収録されている楽曲「Dancin' in Circles」でもコラボレーションしている。
In 2017, Beck appeared in the multiple award-winning film The American Epic Sessions, directed by Bernard MacMahon.
2017年、ベックは複数の賞を受賞した映画『The American Epic Sessions』(Bernard MacMahon監督)に出演した。
He recorded "14 Rivers, 14 Floods" backed by a full gospel choir, live onto the first electrical sound recording system from the 1920s.
フル・ゴスペル・クワイヤーをバックにした「14 Rivers, 14 Floods」を、1920年代から続く最初の電気式録音システムにライブで録音した。
In 2019, Beck worked with Jenny Lewis on the song "Do Si Do" from her album On the Line.
2019年、ベックはジェニー・ルイスのアルバム『On the Line』に収録された楽曲「Do Si Do」で共演した。
He also collaborated with Cage the Elephant on the song "Night Running" from their album Social Cues.
また、ケージ・ザ・エレファントのアルバム『Social Cues』に収録された楽曲「Night Running」でコラボレーションを行った。
In 2020, Beck collaborated with virtual band Gorillaz to create the song "The Valley of the Pagans" which appears on Song Machine, Season One: Strange Timez.
2020年、ベックはバーチャル・バンド、ゴリラズとコラボレーションし、『Song Machine, Season One: Strange Timez』に収録されている楽曲「The Valley of the Pagans」を制作した。
In 2021, Beck collaborated with Paul McCartney to make his hit single "Find My Way" on the album McCartney III Imagined.
2021年、ベックはポール・マッカートニーとコラボレーションし、アルバム『McCartney III Imagined』に収録されているヒットシングル「Find My Way」を制作した。
As for festival stages the artist was inter alia part of the Newport Folk Festival in July.
フェスティバルのステージについては、アーティストはとりわけ7月のニューポート・フォーク・フェスティバルに参加した。
Musical style(音楽スタイル) Beck's musical style has been considered alternative and indie.
ベックの音楽スタイルは、オルタナティヴやインディーとみなされている。
He has played many of the instruments in his music himself.
彼は音楽の中で多くの楽器を自分で演奏している。
Beck has also done some remixes for fellow artists, notably David Bowie and Björk.
また、デヴィッド・ボウイやビョークなど、他のアーティストのリミックスも手掛けている。
He has been known to synthesize several musical elements together in his music, including folk, psychedelia, electronic, country, Latin music, hip hop, funk, soul, blues, noise music, jazz, and many types of rock.
また、フォーク、サイケデリア、エレクトロニック、カントリー、ラテン音楽、ヒップホップ、ファンク、ソウル、ブルース、ノイズミュージック、ジャズ、ロックなど様々な音楽要素を自分の音楽の中で合成することでも知られている。
Because of this unconventional approach, Beck has been described as a postmodern musician.
このような型破りなアプローチのため、ベックはポストモダン・ミュージシャンと評されている。
He has also taken music from Los Angeles as a reference point in his songs.
また、彼はロサンゼルスの音楽を曲の参考としている。
Pitchfork Media applauded Midnite Vultures, saying, "Beck wonderfully blends Prince, Talking Heads, Paul's Boutique, 'Shake Your Bon-Bon', and Mathlete on Midnite Vultures, his most consistent and playful album yet."
ピッチフォーク・メディアは、"ベックは、プリンス、トーキング・ヘッズ、ポールズ・ブティック、「Shake Your Bon-Bon」、「Mathlete」を見事にブレンドし、これまでで最も一貫性があり遊び心のあるアルバム『Midnite Vultures』を発表した "と称賛している。
The review commented that his mix of "goofy piety and ambiguous intent" helped the album.
レビューでは、彼の「おふざけ的な信心深さと曖昧な意図」のミックスが、このアルバムを助けたとコメントしている。
A Beck song called "Harry Partch", a tribute to the composer of the same name and his "corporeal" music, employs Partch's 43-tone scale.
ベックの「ハリー・パーチ」という曲は、同名の作曲家と彼の「身体的」音楽への賛辞であり、パーチの43音音階を採用している。
Art career(アートキャリア) During 1998, Beck's art collaborations with his grandfather Al Hansen were featured in an exhibition titled "Beck & Al Hansen: Playing With Matches", which showcased solo and collaborative collage, assemblage, drawing and poetry works.
1998年、ベックは祖父のアル・ハンセンとのアートコラボレーションを「Beck & Al Hansen: Playing With Matches」と題した展覧会で紹介し、ソロとコラボレーションのコラージュ、アッサンブラージュ、ドローイング、詩の作品を展示した。
The show toured from the Santa Monica Museum of Art to galleries in New York City and Winnipeg, Manitoba, in Canada.
この展覧会は、サンタモニカ美術館からニューヨークとカナダのマニトバ州ウィニペグのギャラリーまで巡回した。
Beck chose Winnipeg due to a family connection, as his grandfather gave their famility stability through his work as a street car conductor in Winnipeg.
ベックがウィニペグを選んだのは、彼の祖父がウィニペグで路面電車の車掌として働き、家族に安定を与えたという、家族とのつながりがあったからです。
A catalog of the show was published by Plug in Editions/Smart Art Press.
この展覧会のカタログは、Plug in Editions/Smart Art Pressから出版された。
Personal life(個人的な生活) Beck's nine-year relationship with designer Leigh Limon and their subsequent breakup is said to have inspired his 2002 album, Sea Change.
ベックはデザイナーのリー・リモンと9年間交際し、その後破局したことが、2002年のアルバム『シー・チェンジ』のインスピレーションになったと言われている。
He wrote most of the songs for the album in one week after the breakup.
彼は破局後1週間でアルバムの曲のほとんどを書き上げた。
In April 2004, shortly before the birth of their son Cosimo Henri, Beck married actress Marissa Ribisi, the twin sister of actor Giovanni Ribisi.
2004年4月、息子Cosimo Henriが生まれる直前、Beckは俳優Giovanni Ribisiの双子の妹で女優のMarissa Ribisiと結婚した。
Their daughter, Tuesday, was born in 2007.
2007年に娘のチューズデーが誕生した。
Beck filed for divorce from Ribisi on February 15, 2019.
ベックは2019年2月15日、リビジとの離婚を申請。
Their divorce was finalized on September 3, 2021.
2人の離婚は2021年9月3日に成立した。
Beck has described himself as both Jewish and a Scientologist, but no longer identifies as the latter.
ベックは自らをユダヤ教徒とサイエントロジストの両方であると述べているが、もはや後者であるとは認めていない。
Through his parents, he has been involved in Scientology for most of his life; his ex-wife, Marissa, is also a second-generation Scientologist.
両親を通じて、彼は人生の大半をサイエントロジーに関与しており、元妻のマリッサもサイエントロジストの2世である。
He publicly acknowledged his affiliation for the first time in a New York Times Magazine interview on March 6, 2005.
2005年3月6日のニューヨーク・タイムズ誌のインタビューで、彼は初めて自分の所属を公に認めた。
Further confirmation came in an interview with the Sunday Tribune in June 2005, where he stated, "Yeah, I'm a Scientologist. My father has been a Scientologist for about 35 years, so I grew up in and around it."
さらに、2005年6月のサンデー・トリビューン紙のインタビューで、「ああ、僕はサイエントロジストだ」と述べ、さらに確認しました。私の父は約35年間サイエントロジストでしたので、私はその中で、そしてその周りで育ちました。"
Despite this, Beck disavowed previous reports of his being a Scientologist in a November 2019 interview with the Sydney Morning Herald and said, "I think there's a misconception that I'm a Scientologist. I'm not a Scientologist. I don't have any connection or affiliation with it."
にもかかわらず、ベックは2019年11月のシドニー・モーニング・ヘラルド紙のインタビューで、彼がサイエントロジストであるという過去の報道を否定し、「僕がサイエントロジストであるという誤解があると思うんだ。私はサイエントロジストではありません。何の関連も所属もないんだ。"
He added that "I was raised celebrating Jewish holidays, and I consider myself Jewish."
さらに、"私はユダヤ教の祝日を祝って育ちましたし、自分をユダヤ人だと思っています。"と付け加えた。
As mentioned above, Beck's mother is former Andy Warhol The Factory collaborator, artist/writer/performer Bibbe Hansen.
前述の通り、ベックの母親は元アンディ・ウォーホル・ザ・ファクトリーのコラボレーターで、アーティスト/ライター/パフォーマーのビベ・ハンセンである。
His siblings are fiber artist Channing Hansen (born in 1972 in Los Angeles, California) and poet Rain Whittaker.
兄弟にファイバーアーティストのチャニング・ハンセン(1972年カリフォルニア州ロサンゼルス生まれ)、詩人のレイン・ウィテカーがいる。
Beck sustained a spinal injury while filming the music video for 2005's "E-Pro".
ベックは2005年の「E-Pro」のミュージックビデオを撮影中に脊髄を損傷した。
The incident was severe enough to curtail his touring schedule for a few years, but he has since recovered.
この事故は、彼のツアースケジュールを数年間制限するほど深刻だったが、その後回復している。
Appearances in media(メディア出演) The 1986 punk rock musical film Population: 1, starring Tomata du Plenty of The Screamers, features a young Beck in a small nonspeaking role.
1986年のパンク・ロック・ミュージカル映画『人口』。1』では、ザ・スクリーマーズのトマタ・デュ・プレンティが主演し、若き日のベックが小さな喋らない役で出演している。
Beck also appears in Southlander (2001), an American independent film by Steve Hanft and Ross Harris.
ベックは、スティーブ・ハンフトとロス・ハリスによるアメリカのインディペンデント映画『サウスランダー』(2001年)にも出演している。
Beck has performed on Saturday Night Live seven times.
ベックはサタデーナイトライブに7回出演している。
During his 2006 performance in the Hugh Laurie episode, Beck was accompanied by the puppets that had been used onstage during his world tour.
2006年のヒュー・ローリーの回では、ワールド・ツアーで使用した人形をステージに伴って出演した。
He has made two cameo appearances as himself on Saturday Night Live: one in a sketch about medicinal marijuana, and one in a VH1 Behind the Music parody that featured "Fat Albert & the Junkyard Gang".
サタデー・ナイト・ライブでは、薬用マリファナに関するスケッチと、「ファット・アルバート&ジャンクヤード・ギャング」を取り上げたVH1 Behind the Musicのパロディで、本人役で2回カメオ出演している。
Beck performed a guest voice as himself on Matt Groening's animated show Futurama, in the episode "Bendin' in the Wind".
ベックはマット・グルーニングのアニメ番組「フューチュラマ」のエピソード「Bendin' in the Wind」に本人役でゲスト出演した。
He performed in episode 10 of the fourth season of The Larry Sanders Show, in which the producer character Artie (Rip Torn) referred to him as a "hillbilly from outer space".
The Larry Sanders Show』第4シーズンの第10話では、プロデューサー役のアーティ(リップ・トーン)が彼のことを「宇宙から来たヒルビリー」と呼ぶ場面で出演した。
He also made a very brief voice appearance in the 1998 cartoon feature film The Rugrats Movie, and guest-starred as himself in a 1997 episode of Space Ghost Coast to Coast titled "Edelweiss".
また、1998年のアニメ映画『The Rugrats Movie』ではごく短い時間だが声の出演をし、1997年の『Space Ghost Coast to Coast』では「Edelweiss」というタイトルで本人役でゲスト出演している。
On January 22, 2010, Beck appeared on the last episode of The Tonight Show with Conan O'Brien as a backup guitarist for a Will Ferrell-led rendition of Lynyrd Skynyrd's "Free Bird" alongside ZZ Top guitarist Billy Gibbons, Ben Harper, and O'Brien himself on guitar.
2010年1月22日、ベックはThe Tonight Show with Conan O'Brienの最終回に、ウィル・フェレルが演奏するリナード・スキナードの「Free Bird」のバックギタリストとして、ZZ Topのギタリストのビリー・ギボンズ、ベン・ハーパー、そしてオブライエン自身がギターで出演しているのと同時に出演した。
On March 1, 2014, Beck was the musical guest on a Saturday Night Live episode hosted by Jim Parsons.
2014年3月1日、ベックはジム・パーソンズが司会を務めるサタデー・ナイト・ライブのエピソードに音楽ゲストとして出演した。
Beck also appeared, as himself, in the 2017 film The Circle, giving a musical performance of the song "Dreams".
また、ベックは2017年の映画『ザ・サークル』に本人役で出演し、楽曲「Dreams」の音楽パフォーマンスを披露している。