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June 17, 2024: Change of My Mind(意識改革)

As I have said in some of my articles, I have now been trying to change and improve my articles to post on the blog site note. But I am now in a struggle to find the way. So far, I have tried to create a fictional story, but to no avail. I have tried to find as many tips as possible to create it and tried some of them. But I have still failed to create a story. So, I reflected on what was wrong with what I had done. Then, I was aware that I might not have the basic skills to create a story. I looked for something to develop my skills and found a game, Rory’s Story Cubes. I knew it from one of Brett’s articles on the blog site note, and it is now just in my hands.
But I was a little confused about it. It had nothing but nine dice in the package. However, I managed to learn about and understand how to play them on its website. The dice have also surprised me a little. They have the symbols on each side of the dice and not numbers. I understand what most of them mean, but I have a few that I do not understand. It seems that I will take a lot of time to understand and enjoy the game, and to create a story.
What I had done for the game has made me aware that my way of learning the game may prevent me from creating a story. I am very slow, and need a lot of time, to get used to anything new. I do not have the mind to start anything at first and learn how to do with them by trial and error. In any case, I should start and enjoy the game at first, otherwise, it will take forever to create a fictional story. Change of my mind is the beginning to create a story.
Enjoy meeting the unknown!

 いくつかの記事で述べたように、今、noteに投稿する記事を変更改善しようとしています。でも、その方法を見つけるのに苦労しています。これまでは、架空のストーリーを作ろうとしてきたのですが、駄目でした。たくさんのヒントを探し、いくつか試してみました。それでもストーリーを描けませんでした。そこで、自分のやってきたことのどこに問題があったのか振り返りました。そしたら、自分には物語を作る基礎的なスキルがないのかもしれないということに気付きました。それで、スキルを磨くものを探したところ、「ローリーズストーリーキューブス」というゲームを見つけました。Brettさんの記事で知り、今、手元にあります。
 でも、このゲームに少し戸惑いました。パッケージには9個のサイコロしか入っていなかったのです。遊び方は、このゲームのウェブサイトで学びました。サイコロにも少し驚きました。サイコロの各面には、数字ではなく、記号が書かれています。ほとんどの記号の意味はわかるのですが、いくつかわからないものもあります。どうも、ゲームを理解し、楽しみ、物語を描けるようになるには時間がかかりそうです。
 このゲームについて今までやってきたことから、 自分の学び方が物語を作る妨げになっていることに気付きました。新しいことに慣れるのが遅く、時間がかかります。いきなり何かを始めて、試行錯誤しながらやり方を覚えていくというようなことはできないのです。でも、なにわともあれ、まずはゲームを始めて楽しむこと。そうしないと、いつまでたっても、ストーリーは描けません。意識改革こそが、ストーリー作りの始まりのようです。
未知との遭遇を楽しみましょう!



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