見出し画像

(今日の映像)Sheela Gowda | Remains

Sheela Gowda | Remains


Sheela Gowda | Remains | Pirelli HangarBicocca

Pirelli HangarBicocca 8:18min (註)設定から、日本語字幕にできます。

Remains-Sheela Gowda

Remains
Curated by Nuria Enguita and Lucia Aspesi / 4 April - 15 September 2019

Sheela Gowda (Bhadravati, Karnataka, India, 1957; lives and works in Bangalore) is considered one of the major exponents of contemporary art in India. After studying at the Ken School of Art and Visva-Bharati University (India), Gowda deepened her research on painting at the Royal College of Art in London.
Her practice ranges from drawing, to sculpture, to large-scale installations and involves the use of materials that often convey cultural values ​​linked to the context from which they come. Her works, characterized by a strong plastic value, take elements of modernism as their starting point, reworked by the artist through production processes with strong ritualistic associations.
The emphasis on the process is also linked to local artisan traditions and to the dimension of work implicit in artistic creation. The exhibition is Sheela Gowda’s first solo show in Italy and, in addition to new production, features works created from 1992 to the present, including watercolours, prints and site-specific installations. The latter are characterised by a wide variety of materials – such as hair, organic substances, cow dung, incense and natural pigments – and are presented in close dialogue with the iconic architecture of the Navate of Pirelli HangarBicocca. Her works have been exhibited in numerous solo shows at international contexts and institutions, including Ikon Gallery, Birmingham (2017); Pérez Art Museum, Miami, Para Site, Hong Kong (2015); Centre international d’art et du paysage, Vassivière (2014); Irish Museum of Modern Art, Dublin, Lunds Konsthall, Lund, Van Abbemuseum, Eindhoven [travelling exhibition] (2013-14); Iniva, London (2011); Office for Contemporary Art (OCA), Oslo (2010). Sheela Gowda has also taken part in important group exhibitions, such as the 31st Sao Paulo Biennial (2014); 1st Kochi-Muziris Biennial (2012); 53rd Venice Biennial, 9th Sharjah Biennial (2009); 9th Lyon Biennial, documenta 12 (2007).-Pirelli HangarBicocca

概約-残されたもの

シーラ・ゴウダ
残されたもの
ヌリア・エンギタとルシア・アスペシ著 / 2019年4月4日 - 9月15日

シーラ・ゴウダ(1957年インド、カルナータカ州バドラヴァティ生まれ、バンガロール在住)は、インドの現代美術を代表する著名な人物の一人とされています。ケン美術学校とヴィシュヴァ・バーラティ大学(インド)で学んだ後、ゴウダはロンドンの王立芸術大学で絵画の研究をさらに進めました。
彼の作品は、ドローイングから彫刻、大規模なインスタレーションまで多岐にわたり、その作品が生まれた背景に関連した文化的価値を伝える素材の使用を伴います。強い造形的価値を特徴とする彼の作品は、モダニズムの要素を出発点とし、強い儀式的関連性を伴う制作プロセスを通じてアーティストによって作り直されています。
プロセスの重視は、地元の工芸の伝統や芸術的創造に内在する労働の側面にも関連しています。この展覧会はシーラ・ゴウダにとってイタリアでの初の個展であり、新作に加え、水彩画、版画、特定の場所に特化したインスタレーションなど、1992年から現在までに制作された作品が展示されます。後者は、髪の毛、有機物、牛糞、お香、天然顔料など、多種多様な素材が特徴で、ピレリ・ハンガー・ビコッカのナヴァーテの象徴的な建築と密接に対話しながら展示されています。
彼の作品は、バーミンガムのアイコンギャラリー(2017年)を含む国際的な会場や機関での多数の個展で展示されています。ペレス美術館(マイアミ)、パラサイト(香港)(2015年)ヴァシヴィエール国際芸術・景観センター(2014年)アイルランド近代美術館(ダブリン)、ルンド美術館(ルンド)、ファン・アッベ美術館(アイントホーフェン)[巡回展](2013-14年) Iniva、ロンドン(2011年)現代美術事務所(OCA)、オスロ(2010年)。シーラ・ゴウダは、第31回サンパウロ・ビエンナーレ(2014年)などの重要なグループ展にも参加しています。第1回コーチ・ムジリス・ビエンナーレ(2012年)第53回ヴェネツィア・ビエンナーレ、第9回シャルジャ・ビエンナーレ(2009年)第9回リヨン・ビエンナーレ、ドクメンタ12(2007年)。

シーラ・ゴウダ(Sheela Gowda)

gane sheela gouda studio with dog heroine ubs

シーラ・ゴウダ(Sheela Gowda,1957- /インドのアーティスト-具象的な油絵から、インスタレーションまで多様)、インドのベンガルールで暮らし、活動している。
彼女の作品の主なインスピレーションは、インドの文化、歴史、宗教、そしてシーラ・ゴウダが日々目にする物です。
彼女は、忘れられがちなインドの貧しい人々の生活、仕事、生活環境をテーマに作品を制作する。その素材もそこから得ているものが多い。

シーラ・ゴウダのアートワーク

ランダムになります、シーラ・ゴウダのアートワークは続きます。お時間の許す折に・・・

#シーラ・ゴウダ #Sheela_Gowda #インドのアーティスト #Behold #油絵 #インスタレーション #インドの文化 #インドの貧しい人々の生活 #視覚言語 #モスク破壊後の暴力 #インドの素材 #コンテンツ会議 #とは #アート #現代アート #art #イメージと文化 #牛糞 #過去の残骸と未来の永遠を再定義 #Remains #過ぎ去ったもの #インドの儀式の素材

いいなと思ったら応援しよう!

artoday - chiaki
応援いただきましたら、現代アートの活動に使わせていただきます。

この記事が参加している募集