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231023 スクワット(深)・余地と特化

スクワット(深)
12:54、最高58回


将来を見越しての設計
本当に難しいですよね…( ・_・)

予測を立てても
世情や世論の変化で
着地点だって
変わってシまいますからね

僕が関わらせて貰える時は
世の中の動きを
読めないモノとして
範囲だけ決めちゃう事で

動くであろう範囲を
余地として
設定サセて貰うんです

それでも
外れまくるんですけどね…

後は
本質的な機能に特化して
他の機能的余地を
諦めちゃう事で

機能の時間的な
持久力を高めて
交換やメンテナンス等の
ランニングコストを
少なくスる事を目論む

前者は
家電で謂うなら
パーツの配置環境に
余地を持たせて

メンテナンス時に
その時代時代の
新しいパーツが組めるように
ゆとりを持たせるケース

後者は
クルマで謂うなら

燃費に特化するのか
運動性能に特化するのか等
設計段階で割り切って
突き詰めて決めてしまい

長い間ユーザーを
満足させる方法


231023 Squat (deep),・room and specialization

Squat (deep)
12:54, maximum 58 times

Design for the future
It's really difficult...( ・_・)

Even if you make a prediction, the final destination may change due to changes in social conditions and public opinion.

When I can get involved
By deciding only the scope as something that cannot read the movements of the world
I'm given a margin of movement within which I'm likely to move.

nevertheless
It keeps coming off though...

After that
By specializing in essential functions and giving up on other functional possibilities.
The aim is to increase the temporal durability of functions and reduce running costs such as replacement and maintenance.

The former is
In terms of home appliances
A case that allows room for the parts placement environment so that new parts of the era can be assembled during maintenance.

The latter is
If you say it in a car
Do you specialize in fuel efficiency or maneuverability?
How to satisfy users for a long time by thoroughly deciding on it at the design stage

By Google translation


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