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商品購入における人間の心理とは!?-What is the psychology of consumers when purchasing products?-

皆さんこんばんわ。前回の記事では、プレゼンでの説得力をグッと高める話し方についてご紹介させていただきました。現代心理学では「最初は早口で話し、後はゆっくり話すほうが良い」との事でした。気になる方はそちらの記事も併せてチェックしてみて下さい。そして今回はタイトルの内容について『心を思い通りにするテクニック』より一部抜粋してご紹介させていただきます。

Good evening everyone. In the previous article, I introduced a way to speak that will greatly increase the persuasiveness of your presentation. Modern psychology says that it is better to speak quickly at first and then slowly afterwards. If you are interested, please check out that article as well. And this time, I will introduce some excerpts from "Techniques to make your mind go with your will" regarding the contents of the title.

”心理学で使える原理として「ゴルディロックス効果」があります。いわゆる「松竹梅の原理」と言われるものです。レストランに三つのコースがあったとして、Aが三千円、Bが四千円、Cが六千円だったら、多くの人がBを選びます。しかし、AとBだけを提示すると70%の人がAを選ぶことがわかっています。もし、あなたの売りたいものが四千円の商品だったら、わざと三千円と六千円の商品を用意しましょう。”

There is a principle in psychology that can be used called the "Goldilocks effect." It is also known as the "Shochiku-Ume principle." If a restaurant has three courses, A costs 3,000 yen, B costs 4,000 yen, and C costs 6,000 yen, many people will choose B. However, it has been found that if only A and B are offered, 70% of people will choose A. If what you want to sell is a 4,000 yen product, then you should purposely offer products that cost 3,000 yen and 6,000 yen.”

”すると、四千円の商品を選ぶ確率は50%以上に向上し、三千円と六千円の商品も20〜30%ほどよく売れます。人間は比較対象がないと、選ぶのを嫌がります。二つだと安い方が売れます。三つ並ぶと真ん中の商品を選びやすくなり、他の二つも買いやすくなるのです。この場合の値段の比率は3:4:6が良いとされています。”

”Then, the probability of choosing the 4,000 yen product increases to over 50%, and the 3,000 yen and 6,000 yen products also sell 20-30% better. People are reluctant to choose if they have nothing to compare it to. When there are two products, the cheaper one sells better. When there are three products lined up, it becomes easier to choose the middle product, and the other two also become easier to buy. In this case, a price ratio of 3:4:6 is considered good.

皆さんいかがだったでしょうか。心あたりはありましたか?僕も初めて入るお店や知らない物では無難に真ん中を選んでいることが多い気がします。あとは店員さに違いを聞いて選んだり。販売者の場合は、選択肢を一つに絞るのではなく複数にして、お客様に選んでいただくようにすると良いかもしれません。今回の記事が何か参考になれば幸いです。それではまた。ありがとうございました。

What did you all think? Did you find any of these answers resonate with you? I also tend to choose the middle one when I'm in a new store or looking for something I don't know. I also sometimes ask the store clerk about the differences and then choose. If you're a seller, it might be a good idea to offer multiple options instead of narrowing it down to one, and let the customer choose. I hope this article was helpful in some way. Until next time. Thank you.

【前回記事】

参考文献:『心を思い通りにするテクニック』
著者:メンタリストDaiGo

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