見出し画像

プレゼンでの説得力をグッと高める話し方-How to make your presentation more persuasive-

皆さんこんばんわ。前回の記事では、恋人との会話を盛り上げる方法とは!?についてご紹介させていただきました。大事なのは、話を合わせることではなく、感情を合わせるとの事でした。気になる方はそちらの記事も併せてチェックしてみて下さい。そして今回はタイトルの内容について『心を思い通りにするテクニック』より一部抜粋してご紹介させていただきます。

Good evening everyone. In the previous article, we introduced you to the method of making conversation with your partner more exciting! The important thing is not to match what you say, but to match your emotions. If you are interested, please check out that article as well. This time, we will introduce the contents of the title with an excerpt from "Techniques to make your heart go the way you want it."

”「言葉によって相手をどれだけ動かせるか」という話し方であれば、声のトーンや話し方によって説得力を増すことが可能です。最初から最後まで同じトーンで話してはダメです。古い心理学では「プレゼンはなるべくゆっくり、分かりやすく話すべきだ」と言われていました。しかし、現代心理学では「最初は早口で話し、後はゆっくり話すほうが良い」ということになっています。”

"If you are talking about how much you can move the other person with your words, you can increase your persuasiveness by changing the tone of your voice and the way you speak. Don't speak in the same tone from start to finish. In old psychology, it was said that "presentations should be spoken as slowly and clearly as possible." However, modern psychology says that "it is better to speak quickly at first and then slowly afterwards."

”最初はよどみなく早口で話します。自信のある態度を見せて聴衆の信頼感を得ると同時に、聴衆が冷静に考える時間を奪い、こちらのペースに乗せてしまいます。聴衆がギリギリついていけるくらいのスピードで話すのがベストです。相手の姿勢が前のめりになってきたり、うなずく回数が増えてきたら、だんだん話すスピードを落とし、ゆっくり噛み締めるようにして、情報を相手の頭の中に入れていきます。”

"At first, speak quickly and smoothly. By appearing confident, you gain the audience's trust, but at the same time, you take away their time to think things through calmly, forcing them to follow your pace. It's best to speak at a speed that the audience can barely keep up with. When the other person starts to lean forward or nod more frequently, gradually slow down your speaking speed and let the information sink into the other person's head."

皆さんいかがだったでしょうか。学校や職場などプレゼンを行うシチュエーションって様々ですよね。代表的なメラビアンの法則にもあるように人は言語から得る情報はたったの7%。そのほかは視覚や聴覚から情報を得ています。もちろんプレゼンの中身も大事ですが、話し方やスピードを意識するとさらによくなるかもしれません。今回の記事が何か参考になれば幸いです。それではまた。ありがとうございました。

What did you all think? There are many situations in which you have to give a presentation, such as at school or at work. As the well-known Mehrabian Law states, people only get 7% of the information from language. The rest is from sight and hearing. Of course, the content of your presentation is important, but it may be even better if you pay attention to the way you speak and the speed at which you speak. I hope this article was helpful to you. Until next time. Thank you.


【前回記事】

参考文献:『心を思い通りにするテクニック』
著者:メンタリストDaiGo

いいなと思ったら応援しよう!