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相手の怒りを鎮める有効な謝罪の仕方-How to apologize effectively to calm the other person's anger-

皆さんこんばんわ。前回の記事では、ウソっぽいと思われないように相手を褒めるには!?についてご紹介させていただきました。「肯定語と否定語を混ぜた場合」より「肯定語だけを言った場合」の方が見え見えのお世辞であっても相手は気分が良くなってしまうとの事でした。気になる方はそちらの記事も併せてチェックしてみて下さい。そして今回はタイトルの内容について『心を思い通りにするテクニック』より一部抜粋してご紹介させていただきます。

Good evening everyone. In the previous article, we introduced how to compliment someone without sounding fake! We said that if you only say positive words, the other person will feel better, even if it's obvious flattery, than if you mix positive and negative words. If you're interested, please check out that article as well. And this time, we'll introduce the contents of the title with an excerpt from "Techniques to make your heart go the way you want it."

”人が怒っている時は、過度に感情的になっていますので、いきなり相手に会って謝ることはお勧めできません。ベストな謝り方は、感情の伝わりにくい方法から順番に三段階で謝ることです。最初は文字で誤り、次に音声で誤り、最後に会って謝ります。文章では殴ることも怒鳴ることもできませんが、声なら怒鳴ることができ、対面すれば殴ることも可能になります。つまり人間の感情はこの順番で伝えやすくなるのです。一方、心理学では「単純接触効果」と言っていますが、”

”When a person is angry, they become overly emotional, so it is not recommended to suddenly apologize to the other person in person. The best way to apologize is to apologize in three stages, starting with the method that is least likely to convey your emotions. First apologize in writing, then apologize in voice, and finally apologize in person. You cannot hit or yell in writing, but you can yell with your voice, and you can hit someone face to face. In other words, human emotions are easier to convey in this order.

”人間の好意は接触回数に比例して向上することがわかっています。相手の怒りを鎮めたい時は、一度に謝るのではなく、何度かに分けて謝るのが理にかなっています。では実際にどうするのかというと、まず最初にメールで謝ります。次に電話を入れて謝ります。最後は相手のところへ出向き、対面して謝ります。この段階を踏むと、大抵の場合、3回目に会って謝る時には、相手の怒りはかなり鎮まっています。”

”On the other hand, psychology has this thing called the "mere exposure effect," and it's known that human liking increases in proportion to the number of contacts. If you want to calm someone's anger, it makes sense to apologize in several instalments, rather than all at once. So how do you actually do this? First, apologize by email. Next, call and apologize. Finally, go to the other person and apologize face-to-face. If you go through these steps, in most cases, by the time you meet and apologize for the third time, the other person's anger has calmed down considerably.”

皆さんいかがだったでしょうか。仕事やプライベートで相手を怒らせてしまった時、どのようにしたら良いのか難しいですよね。まずは誠心誠意相手に謝るしかありません。その時の手段として三段階に分けて謝ることでより相手の怒りを鎮めることができるようです。是非試してみてはいかがでしょうか。今回の記事が何か参考になれば幸いです。それではまた。ありがとうございました。

What did you all think? When you make someone angry at work or in your personal life, it's hard to know what to do. The only thing you can do is apologize to the other person sincerely. It seems that apologizing in three steps can calm the other person's anger better. Why not give it a try? I hope this article was helpful in some way. Until next time. Thank you.


【前回記事】


参考文献:『心を思い通りにするテクニック』
著者:メンタリストDaiGo

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