多読をしよう 小話 #5 The Clever Student
前回の記事では、短い英語の小話を通じてリーディングの練習を楽しんでいただけましたでしょうか?今回も、引き続き「多読」をテーマに、もう一つの英語の小話をお届けします。
英語での読書は、語彙力を増やし、リーディングスピードを向上させるために最適な方法です。今回も日本語の対訳を用意しているので、気軽に英語の世界を楽しんでみてください。
それでは、5回目の「多読」を始めましょう!
The Clever Student
During a college exam, a professor warns the students, “You have exactly two hours to complete this test. I will not accept any exams after time is up.”
Two hours pass, and the professor starts collecting the exams. One student keeps writing furiously and ignores the professor's instructions. Fifteen minutes later, the student finally gets up and tries to hand in the exam.
The professor says, "I told you, no exams accepted after two hours."
The student confidently asks, "Do you know who I am?"
The professor replies, "No, and I don't care."
The student smiles, shoves the exam into the middle of the pile of completed exams, and says, "Great!" before running out of the room.
次に対訳と中学では習わない単語を載せています。確認くださいね。
対訳と単語
The Clever Student
During a college exam, a professor warns the students, “You have exactly two hours to complete this test. I will not accept any exams after time is up.”
During(〜の間) complete(完了する)
大学の試験中、教授が学生たちに警告する。「この試験を終えるのにちょうど2時間だ。時間が過ぎたら試験は一切受け付けない。」
Two hours pass, and the professor starts collecting the exams. One student keeps writing furiously and ignores the professor's instructions. Fifteen minutes later, the student finally gets up and tries to hand in the exam.
collecting(集める) furiously(猛烈に) ignores(無視する) instructions(指示)
2時間が経過し、教授が試験を回収し始める。一人の学生が必死に書き続け、教授の指示を無視する。15分後、その学生はようやく立ち上がり、試験を提出しようとする。
The professor says, "I told you, no exams accepted after two hours."
accepted(受け入れられた)
教授は言う。「言っただろう、2時間過ぎたら試験は受け付けないと」
The student confidently asks, "Do you know who I am?"
confidently(自信を持って)
学生は自信満々に尋ねる。「先生、私が誰だか知ってますか?」
The professor replies, "No, and I don't care."
教授は答える。「知らないし、興味もない」
The student smiles, shoves the exam into the middle of the pile of completed exams, and says, "Great!" before running out of the room.
shoves(押し込む) pile(山)
学生はにっこり笑い、試験用紙を完了した試験の山の真ん中に押し込み、「よかった!」と言って教室を飛び出していった。
今回の小話はいかがでしたか?
先生が自分の名前を知らないならズルしよう、という賢い?生徒の話でした。
少しずつ「多読」に慣れていくことで、英語の文章を読むのが楽しくなってくるはずです。英語のリーディングは、継続することで着実に力がついていきます。次回も、新しいストーリーとともに、皆さんの英語学習をサポートしていきたいと思います。
ぜひ、今回の小話についての感想や質問をコメントでシェアしてください!それでは、また次の「多読」でお会いしましょう!
この本でもっと多読をしてみよう!
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