【シド・ヴィシャス】英語版ウィキペディアを日本語で読む【Sid Vicious】
概要
John Simon Ritchie (10 May 1957 – 2 February 1979), better known by his stage name Sid Vicious, was an English musician, best known as the bassist and co-vocalist for the punk rock band Sex Pistols.
ジョン・サイモン・リッチー(1957年5月10日 - 1979年2月2日)は、芸名シド・ヴィシャスとして知られるイギリスのミュージシャンであり、パンクロックバンド、セックス・ピストルズのベーシストおよび共同ボーカルとして最もよく知られている人物である。
Despite dying in 1979 at age 21, he remains an icon of the punk subculture; one of his friends noted that he embodied "everything in punk that was dark, decadent and nihilistic."
1979年に21歳で亡くなったが、パンクのサブカルチャーの象徴的存在であり、友人の一人は、彼が「パンクの暗黒、退廃、虚無のすべて」を体現していると述べている。
Early life(幼少期)
John Simon Ritchie was born on 10 May 1957 in Lewisham to John and Anne Ritchie nee McDonald (1933–1996).
ジョン・サイモン・リッチーは、1957年5月10日、ルイシャムでジョン・リッチーとアン・リッチー旧姓マクドナルド(1933-1996)の間に生まれた。
Anne had dropped out of school and joined the British Army, where she met Ritchie's father, a guardsman at Buckingham Palace and a semi-professional trombone player on the London jazz scene.
アンは学校を中退して英国陸軍に入隊し、そこでバッキンガム宮殿の衛兵でロンドンのジャズシーンでセミプロのトロンボーン奏者だったリッチーの父と出会う。
Shortly after Ritchie's birth, he and his mother moved to Ibiza, where they expected to be joined by his father, who did not appear and provided no financial support—Anne reportedly sold marijuana to get by.
リッチーの誕生後まもなく、彼と母親はイビザ島に移り住みましたが、父親は現れず、経済的な支援も受けられませんでした。
With the help of the British Embassy in Spain, Anne returned to England and settled in Tunbridge Wells, Kent, where she enrolled her son known as John in Sandown Court School (now The Skinners' Kent Academy).
スペインの英国大使館の援助を受けてイギリスに戻ったアンは、ケント州タンブリッジウェルズに住み、ジョンと呼ばれる息子をサンダウンコートスクール(現スキナーズ・ケント・アカデミー)に入学させた。
In 1965, Anne married Christopher Beverley, who died six months later of kidney failure.
1965年、アンはクリストファー・ビバリーと結婚しましたが、半年後に腎不全のため亡くなりた。
Anne and John lived briefly in Bristol and Clevedon, Somerset, where John attended Clevedon School.
アンとジョンはブリストルとサマセット州クリーブドンに短期間滞在し、ジョンはクリーブドン・スクールに通いた。
In 1971, the pair moved to Stoke Newington in Hackney, east London, where John attended Clissold Park School (now Stoke Newington School).
1971年、二人はロンドン東部のハックニーにあるストーク・ニューイントンに移り、ジョンはクリソルド・パーク・スクール(現ストーク・ニューイントン・スクール)に通うようになる。
At this time, he began using the name 'John Beverley'.
この頃から「ジョン・ビバリー」という名前を使うようになった。
By 1973, Anne's life was consumed by her addiction to heroin and opiates, to the point where she was unaware that her son was attending Westminster Kingsway College, then known as Kingsway College of Further Education and as a community and vocational school for students with difficulties.
1973年まで、アンはヘロインとアヘンに溺れ、息子がウエストミンスター・キングスウェイ・カレッジ(当時はキングスウェイ・カレッジ・オブ・ファーザー・エデュケーションと呼ばれ、困難を抱える学生のためのコミュニティ・スクール、職業訓練校)に通っていたことも知らないほどであった。
While at Kingsway—which he was likely attending to complete his 'O Levels' (GCE Ordinary Level), John indicated to a counsellor that he was contemplating suicide; there were also claims that he was torturing and killing cats.
Oレベル(GCE普通レベル)を取得するために通っていたと思われるキングスウェイで、ジョンはカウンセラーに自殺を考えていることを告げ、猫を拷問して殺しているという話もあった。
When John turned 16 that year, Anne kicked him out of her home.
その年、ジョンさんが16歳になると、アンは彼を家から追い出した。
In 1973, Beverley met fellow Kingsway student John Lydon, who introduced him to his friends John Grey and John Wardle.
1973年、ビバリーはキングスウェイの学生だったジョン・ライドンと出会い、彼の友人ジョン・グレイとジョン・ウォードルに紹介される。
All four, who became known locally as 'The Four Johns', quit school and began squatting in various dismal locations.
地元では「フォー・ジョンズ」と呼ばれるようになった4人は、学校を辞め、さまざまな悲惨な場所で不法占拠を始めた。
Three of the four Johns would then take nicknames: Lydon nicknamed Beverley "Sid Vicious" after Beverley was bitten by Lydon's hamster Sid (named after Syd Barrett).
4人のうち3人はあだ名で呼ばれるようになる。ライドンは、ビバリーがライドンの飼っていたハムスターのシド(シド・バレットにちなんで命名)に噛まれたことから、ビバリーに「シド・ヴィシャス」というニックネームをつけた。
Lydon's bandmate, guitarist Steve Jones gave him the name Johnny Rotten, and Sid nicknamed Wardle Jah Wobble.
ライドンのバンド仲間であるギタリストのスティーブ・ジョーンズは彼にジョニー・ロッテンという名前をつけ、シドはワードルにジャー・ウォブルというニックネームをつけた。
The four young men started hanging around the King's Road in Chelsea, London which, at the time, was the epicentre of 'Swinging London', when music and fashion were burgeoning.
4人の若者は、当時、音楽とファッションが急成長していた「スウィンギング・ロンドン」の中心地であるロンドンのチェルシーにあるキングスロードをぶらつき始めた。
A favourite spot was Malcolm McLaren and Vivienne Westwood's clothing store, SEX.
マルコム・マクラーレンとヴィヴィアン・ウエストウッドの衣料品店「SEX」がお気に入りの場所であった。
There, Vicious met American expatriate Chrissie Hynde, before she formed her group the Pretenders, who reportedly tried (and failed) to convince Vicious to join her in a sham marriage so she could get a work permit.
ヴィシャスはそこで、アメリカから移住してきたクリッシー・ハインドと出会い、彼女がプリテンダーズを結成する前に、ヴィシャスが労働許可証を取得できるように偽装結婚をするよう説得しようとしたが(失敗した)、と伝えられている。
According to Lydon, he and Vicious took up busking, with Lydon singing and occasionally playing the violin and Vicious playing a tambourine or an acoustic guitar.
ライドンによると、彼とヴィシャスはバスキングを始め、ライドンは歌と時々バイオリン、ヴィシャスはタンバリンかアコースティック・ギターを演奏していたそうだ。
They would play Alice Cooper covers, and people gave them money to stop.
彼らはアリス・クーパーのカヴァーを演奏し、人々は彼らにお金を渡してやめさせたという。
In 1975, Lydon joined Jones, Glen Matlock and Paul Cook in the formation of the band the Sex Pistols, managed by McLaren—Vicious was photographed watching the band attack their audience at the Nashville Rooms in Kensington in 1976.
1975年、ライドンはジョーンズ、グレン・マトロック、ポール・クックとともに、マクラーレンがマネジメントするバンド、セックス・ピストルズを結成。1976年、ケンジントンのナッシュヴィル・ルームで、バンドが観客を攻撃する様子を撮影された。
Vicious then began his musical career.
ヴィシャスはその後、音楽活動を開始する。
The Flowers of Romance and Siouxsie and the Banshees (1976)
In 1976, Vicious co-founded, as vocalist and saxophone player, the Flowers of Romance along with the Clash co-founder Keith Levene and Viv Albertine, who would go on to become the guitarist of The Slits.
1976年、クラッシュの共同創設者キース・レヴィーン、後にスリッツのギタリストとなるヴィヴ・アルバティンとともに、ヴォーカルとサックス奏者としてフラワーズ・オブ・ロマンスを結成する。
During this time, he learned to play bass by listening to the first Ramones album Ramones, fixating on the up-tempo bump-and-grind pattern of the song "I Don't Wanna Go Down to the Basement", a pattern he would apply to most of his playing from then on.
この間、ラモーンズのファースト・アルバム『ラモーンズ』を聴いてベースを学び、「アイ・ドント・ウォナ・ゴー・ダウン・トゥ・ザ・ベースメント」のアップテンポのバンプ&グラインド・パターンにこだわり、以後の演奏にこのパターンを多用するようになる。
In June 1976, Vicious went to a Sex Pistols concert at the 100 Club.
1976年6月、ヴィシャスは100クラブで行われたセックス・ピストルズのコンサートに足を運んだ。
Nick Kent, who had played guitar with the Sex Pistols early on and had left music to become an NME music critic and champion of punk rock (and who was Hynde's boyfriend), was also there, and was apparently blocking Vicious' view.
そこには、初期にセックス・ピストルズでギターを弾き、音楽を離れてNMEの音楽評論家となりパンクロックの擁護者となったニック・ケント(ヒンデの恋人だった)も来ており、ヴィシャスの視界を遮っていたらしい。
Vicious, high on speed, lashed Kent's head with a rusted motorcycle chain which, according to Hynde, he carried with him.
ハイになったヴィシャスは、ヒンデによると、持ち歩いていた錆びたオートバイのチェーンでケントの頭をなでた。
The incident was reported in the papers but no charges were laid.
この事件は新聞で報道されたが、起訴されることはなかった。
Although the songs they wrote would later be performed by other bands, The Flowers of Romance did not perform live, or record any music.
彼らが作った曲は、のちに他のバンドによって演奏されることになるが、ザ・フラワーズ・オブ・ロマンスはライブも行わず、レコーディングも行わなかった。
But Vicious came to the attention of members of The Damned.
しかし、ヴィシャスはダムドのメンバーの目に留まることになる。
He was considered, along with Dave Vanian, for the position of lead singer, but Vicious failed to show for the audition.
デイヴ・ヴァニアンと共にリード・シンガーの座を狙われたが、ヴァイシャスはオーディションに現れなかった。
Vicious contended that Vanian and his associates had intentionally withheld information about the audition to ensure that Vicious missed the audition.
ヴィシャスは、ヴァニアンとその仲間がヴィシャスがオーディションを欠席するように、意図的にオーディションに関する情報を隠したと主張した。
On 20 September 1976, Vicious appeared with Siouxsie and the Banshees, playing drums at their first gig at the 100 Club Punk Special in London's Oxford Street, a two-day festival co-founded by McLaren.
1976年9月20日、ヴィシャスはシウクシー・アンド・ザ・バンシーズと共に、マクラーレンが共同で設立した2日間のフェスティバル、ロンドンのオックスフォード・ストリートで行われた100 Club Punk Specialでの最初のライブでドラムを叩いて出演した。
The following day, Vicious went to The Damned's performance.
翌日、ヴィシャスはザ・ダムドの公演に行った。
Drunk and high on amphetamines, he hurled his glass at the stage, attempting to strike Vanian.
アンフェタミンでハイになった彼は、ステージに向かってグラスを投げつけ、ヴァニアンに当たろうとした。
He missed, the glass shattered against a pillar and blinded a woman in one eye.
しかし、グラスは柱に当たって砕け、女性の片目をつぶしてしまった。
Vicious was arrested and imprisoned at Ashford Remand Centre.
ヴィシャスは逮捕され、Ashford Remand Centreに収監された。
Westwood and Albertine visited Vicious in prison, with Albertine bringing the book Helter Skelter as a gift.
ウエストウッドとアルバティンは獄中のヴィシャスを訪ね、アルバティンは『ヘルタースケルター』をプレゼントとして持ってきた。
Sex Pistols (1977–1978)
In February 1977, McLaren announced that Glen Matlock had been "thrown out of the band" because "he liked the Beatles", and that he had been replaced by Vicious.
1977年2月、マクラーレンはグレン・マトロックが「ビートルズが好き」という理由で「バンドから放り出された」と発表し、ヴィシャスと入れ替わったという。
In his autobiography I Was a Teenage Sex Pistol, Matlock says he quit because he was "sick of all the bullshit".
自伝『I Was a Teenage Sex Pistol』の中で、マトロックは「すべてのたわごとにうんざりした」ために辞めたと語っている。
In the 2000 documentary The Filth and the Fury, the band members agreed that there was tension between Matlock and Rotten, but Matlock says that those tensions were aggravated by McLaren, who wanted to generate chaos in the band as a creative mechanism, and as a way of building the band's image.
2000年のドキュメンタリー『The Filth and the Fury』では、マトロックとロッテンの間に緊張関係があったことはバンドメンバーも認めているが、マトロックによると、その緊張関係はマクラーレンが悪化させたもので、彼は創造的メカニズムとして、またバンドのイメージを高める方法としてバンド内にカオスを生み出そうとしたのだそうだ。
He wanted Matlock to leave, and to replace him with Vicious, saying "if Johnny Rotten is the voice of punk, then Vicious is the attitude."
ジョニー・ロッテンがパンクの声なら、ヴィシャスはその姿勢だ」と言って、マトロックを脱退させ、ヴィシャスを後任に据えることを望んだ。
Vicious had become the Sex Pistols' uber-fan, never missing a concert.
ヴィシャスはセックス・ピストルズの大ファンとなり、コンサートを欠かさなかった。
He was encouraged to be drunk and disorderly, with Wobble saying "Sid was offered up as a sacrificial lamb by the people around the Pistols. None of them would have gone over the top. He was their kamikaze pilot, and they were all too happy to strap him in and send him off."
彼は酔っぱらって暴れることを奨励され、ウォブルは「シドはピストルズの周りの人たちから生贄の羊として差し出されたんだ。誰一人として大げさなことはしなかった。彼は彼らの神風特攻隊員であり、彼らは彼を縛り付けて送り出すことに大満足だった」。
In March 1977, the Sex Pistols were signed to A&M Records.
1977年3月、セックス・ピストルズはA&Mレコードと契約した。
In celebration, they trashed the company's offices, and then held a private party at the Speakeasy, a club and restaurant frequented by established members of the London music scene.
1977年3月、セックス・ピストルズはA&Mレコードと契約し、そのお祝いに会社のオフィスを壊し、ロンドンの音楽シーンの有名人がよく行くクラブ兼レストラン「スピークイージー」でプライベート・パーティーを開催した。
The Sex Pistols members confronted the BBC DJ Bob Harris, who was the presenter of the Old Grey Whistle Test, a television show which featured non-chart music.
セックス・ピストルズのメンバーは、チャート以外の音楽を取り上げるテレビ番組「Old Grey Whistle Test」の司会者であったBBCのDJ、ボブ・ハリスと対峙した。
Blocking Harris behind the bar, broken bottles in hand, they demanded to know when they would be on the show.
彼らは、割れた瓶を片手にハリスをバーの後ろにブロックし、自分たちがいつ番組に出演できるかを要求した。
A bar fight ensued.
バーで喧嘩になった。
Sid Vicious jammed a broken bottle into the face of BBC recording engineer George Nicholson.
シド・ヴィシャスは割れた瓶をBBCの録音技師ジョージ・ニコルソンの顔面に突き刺した。
Harris was rescued by the Procol Harum road crew, who grouped around him and escorted him out of the club, where they found that police had had to cordon off the entire block.
ハリスはプロコル・ハルムのロード・クルーに助けられ、彼の周りに集まってクラブから連れ出したが、そこで彼らは警察がブロック全体を封鎖しなければならないことを知った。
None of the Sex Pistols were arrested but, the next day, A&M dropped them and Capital Radio banned all Sex Pistols music from its stations.
セックス・ピストルズは誰も逮捕されなかったが、翌日、A&Mは彼らを解雇し、キャピタル・ラジオはセックス・ピストルズの音楽をすべて放送禁止にした。
Vicious played his first gig with the Sex Pistols on 3 April 1977 at The Screen On The Green; his debut was filmed by Don Letts and appears in Punk Rock Movie.
ヴィシャスは1977年4月3日にザ・スクリーン・オン・ザ・グリーンでセックス・ピストルズと最初のギグを行った。彼のデビューはドン・レッツによって撮影され、『Punk Rock Movie』に登場する。
But he could not play well and had no bass experience, so guitarist Steve Jones played bass on the band's debut album Never Mind the Bollocks, Here's the Sex Pistols.
しかし、彼はうまく演奏できず、ベースの経験もなかったため、バンドのデビュー・アルバム『Never Mind the Bollocks, Here's the Sex Pistols』ではギタリストのスティーブ・ジョーンズがベースを弾いた。
Vicious was allowed to play bass on one track, "Bodies" but his contribution was later overdubbed by Jones.
ヴィシャスは1曲の「Bodies」でベースを弾くことを許されたが、彼の貢献は後にジョーンズによってオーバーダビングされた。
He also missed most of the band's rehearsals and recording sessions because he was in hospital with hepatitis, likely caused by intravenous drug use.
また、静脈注射による薬物使用が原因と思われる肝炎で入院していたため、バンドのリハーサルやレコーディング・セッションのほとんどを欠席している。
By this time, Vicious was using heroin, with many believing that his mother was his supplier.
この頃、ヴィシャスはヘロインを使用しており、彼の母親が供給者であるという説が有力であった。
Dee Dee Ramone had seen him shooting drugs on more than one occasion, and Rotten's friend John Gray had found Vicious shooting speed while he was still living with his mother; Vicious told him that the drugs were "me mum's".
ディー・ディー・ラモーンは何度も彼が麻薬を打つところを目撃しており、ロッテンの友人ジョン・グレイは、彼がまだ母親と暮らしていた時にスピードを打っているところを発見し、ヴィシャスはその麻薬を「俺の母親のもの」だと話した。
Also in 1977, Vicious met Nancy Spungen, an American groupie living in London, who had a history of psychological problems and was also a heroin addict.
1977年、ヴィシャスはロンドン在住のアメリカ人グルーピー、ナンシー・スパンゲンと知り合うが、彼女は精神的な問題を抱え、ヘロイン中毒者でもあった。
Spungen, who had initially set her sights on Rotten and who supported herself by alternately dealing drugs and working as a topless dancer, made herself useful on the King's Road scene by procuring drugs for musicians.
スパンゲンは当初ロッテンに狙いを定め、ドラッグの売買とトップレスダンサーを交互にこなしていたが、ミュージシャンのためにドラッグを調達し、キングスロードのシーンで重宝されるようになった。
She and Vicious became inseparable, which caused problems with the band, whose members did not like her; McLaren admitted to planning to have her abducted and forced onto a plane back to the United States.
ヴィシャスとは切っても切れない仲になり、彼女を嫌うバンドメンバーとの間で問題になった。マクラーレンは、彼女を誘拐してアメリカに帰国させる計画を立てたことを認めている。
The two had a strange relationship; Vicious played nursemaid when she was sick and was shy and polite with her mother, who reported watching Nancy cut his meat for him.
2人は奇妙な関係にあった。ヴィシャスは病気の時には看護婦をし、母親に対してはシャイで礼儀正しく、ナンシーが自分のために肉を切るのを見ていたと報告している。
On the other hand, Spungen was known to be verbally abusive and physically aggressive.
一方、スパンゲンは暴言を吐き、身体的に攻撃的なことで知られていた。
Vicious may have facilitated Spungen's occasional prostitution (and watched).
ヴィシャスはスプンゲンが時折売春をするのを助長していた(見ていた)のかもしれない。
According to Rotten's wife Nora Forster, Vicious often hit Nancy and, in her last conversation with her mother, Spungen admitted that beatings which she had previously said were at the hands of strangers actually came from Vicious.
ロッテの妻ノーラ・フォースターによると、ヴィシャスはしばしばナンシーを殴り、母親との最後の会話で、それまで他人の手によるものだと言っていた殴打が、実はヴィシャスからだったことをシュパンゲンは認めている。
They shared an infatuation with knives.
二人はナイフに熱中していた。
Beginning in July, with Spungen in tow, the band went on a Scandinavian tour, then toured Holland and the UK.
7月からシュパンゲンを従えてスカンジナビア・ツアーを行い、その後オランダとイギリスをツアーした。
On 28 October 1977, their only album Never Mind the Bollocks, Here's the Sex Pistols was released and, due in part to notoriety (particularly of the song "God Save the Queen"), and in spite of sales bans at major retailers, the album debuted at number one on the UK Album Charts and went gold on 17 November.
1977年10月28日、彼らの唯一のアルバム『Never Mind the Bollocks, Here's the Sex Pistols』が発売され、悪評(特に「God Save the Queen」という曲)もあり、大手小売店での販売禁止にもかかわらず、アルバムはイギリスのアルバムチャートで1位を獲得、11月17日にはゴールドを獲得した。
It remained a best-seller for nearly a year, spending 48 weeks in the top 75.
このアルバムは1年近くベストセラーを続け、48週にわたってトップ75にランクインした。
It is frequently listed as the most influential punk album of all time.
このアルバムは、史上最も影響力のあるパンク・アルバムとして頻繁にリストアップされている。
On 24 December 1977, the Sex Pistols played The Royal Links Pavilion, Cromer; the next day, the band played two shows at Ivanhoes in Huddersfield, West Yorkshire.
1977年12月24日、セックス・ピストルズはクロマーのロイヤル・リンクス・パビリオンで演奏し、翌日、バンドは西ヨークシャー州ハダスフィールドのアイヴァンホーズで2公演を行った。
It was during the national Fire Brigades Strike and the band performed a matinee for the children of firefighters.
この日は全国消防団ストライキの最中で、バンドは消防士の子供たちのためにマチネーを披露した。
In the 2013 documentary Never Mind the Baubles: Xmas '77 with the Sex Pistols, Lydon claimed that Vicious had to be warned not to be the "hardcore, tough rocker bloke" in front of the children.
2013年のドキュメンタリー映画『Never Mind the Baubles』の中で。Xmas '77 with the Sex Pistols』でライドンは、ヴィシャスが子どもたちの前で「ハードコアでタフなロッカー野郎」にならないよう注意しなければならなかったと主張している。
The track of Vicious singing the Johnny Thunders song "Born to Lose" which appears on Sid Sings, was recorded during this performance, as Vicious stepped in when Lydon left the stage to pose as Father Christmas.
Sid Sings』に収録されているジョニー・サンダースの曲「Born to Lose」をヴィシャスが歌うトラックは、この公演で録音されたもので、ライドンがファーザー・クリスマスのポーズでステージから去った時にヴィシャスが代役を務めている。
These were the Sex Pistols' last performances in Britain, until the original members reunited for the Filthy Lucre tour in 1996.
1996年のFilthy Lucreツアーでオリジナル・メンバーが再結成されるまで、これがセックス・ピストルズのイギリスでの最後の公演となった。
In January 1978, the Sex Pistols embarked on a two-week US tour.
1978年1月、セックス・ピストルズは2週間のアメリカ・ツアーに出発した。
There was rising tension within the band.
バンド内は緊張が高まっていた。
Rotten was barely speaking to anyone.
ロッテンは誰ともほとんど口をきかない状態だった。
Warner Bros., which organised and staffed the tour, insisted that Vicious clean up his heroin habit so he was using methadone.
ツアーを企画し、スタッフを派遣したワーナー・ブラザーズは、ヴィシャスにヘロイン中毒を治すように要求し、彼はメタドンを使用していた。
He was in a constant state of semi-withdrawal and furious that the band had blocked Spungen from accompanying them on the tour.
彼は常に半吸収状態で、バンドがスプンゲンをツアーに同行させないようにしたことに激怒していた。
McLaren had long been keeping Vicious on rations of $14.00 (US) a week but he still managed to find drugs.
マクラーレンはヴィシャスに週給14ドル(US)を与えていたが、彼はまだドラッグを見つけることができた。
To make matters worse, McLaren, ever eager for more chaos and careful that journalists were on-scene, booked the band, not into the clubs of New York, but into bars in Louisiana, Georgia, Tennessee, and Texas.
さらに悪いことに、マクラーレンはさらなる混乱を求め、ジャーナリストが現場にいることを警戒して、バンドをニューヨークのクラブではなく、ルイジアナ、ジョージア、テネシー、テキサスのバーにブッキングしてしまった。
In San Antonio on 8 January, Vicious felt antagonised by an audience member and struck him on the head with his bass.
1月8日、サンアントニオで、ヴィシャスは観客から反感を買い、彼の頭をベースで殴った。
Before the Sex Pistols took the stage of the Longhorn Ballroom in Dallas on 10 January, Vicious carved the words "gimme a fix" into his chest with a razor (later joking that "if you try to kill yourself [with a razor to the chest], it won't work").
1月10日、ダラスのロングホーン・ボールルームのステージにセックス・ピストルズが登場する前、ヴィシャスはカミソリで自分の胸に「gimme a fix」という文字を刻んだ(後に「(胸にカミソリで)自殺しようとしても、うまくいかないよ」とジョークを飛ばした)。
He greeted the audience by calling them "cowboy faggots"; in return, he was struck by a full can of beer to the head.
観客を「カウボーイ・ホモ」と呼んで挨拶し、お返しに缶ビールを頭部に一発くらわした。
The next night, 11 January, he punched a hole in the Green Room wall after the band’s show at Cain's Ballroom in Tulsa.
翌1月11日の夜、タルサのケインズ・ボールルームでのバンドのライヴの後、グリーン・ルームの壁に穴をあけた。
It was long rumoured that at their 14 January show at the Winterland Ballroom in San Francisco, Vicious did not bother to plug in his bass at all, although video from the show makes it clear when Jones' guitar cuts out during "Bodies" that Sid was both playing bass and the right notes.
1月14日のサンフランシスコのWinterland Ballroomでのライヴでは、ヴィシャスはベースを全く接続しなかったと長い間噂されていたが、ライヴの映像から、「Bodies」でジョーンズのギターがカットアウトしたとき、シドがベースと正しい音の両方を弾いていることが明らかである。
There is also a pre-show soundcheck audio recording where Johnny says to turn Sid down because his bass was too loud.
また、ショーの前のサウンドチェックの音声記録には、ジョニーがシドのベースが大きすぎるから音を小さくするように言っているものもある。
At the end of the show, Johnny Rotten uttered the famous quote "Ever get the feeling you've been cheated?", marking the end of the Sex Pistols.
ショーの最後にジョニー・ロッテンは「騙されたような気になったことはないか」という有名な言葉を発し、セックス・ピストルズの終わりを告げた。
Post-Sex Pistols
On 19 January, Vicious boarded a flight from San Francisco to New York.
1月19日、ヴィシャスはサンフランシスコからニューヨーク行きの便に乗った。
By the time the plane landed at JFK Airport, he had slipped into a diazepam-, methadone- and alcohol-induced coma and was rushed to a hospital in Queens where, as he told the photographer Roberta Bayley, the doctor told him that if he did not quit drinking, he would be dead in six months.
JFK空港に着陸するまでに、彼はジアゼパム、メタドン、アルコールによる昏睡状態に陥り、クイーンズの病院に運ばれたが、写真家のロバータ・ベイリーに語ったように、医師は「酒をやめなければ、6カ月で死ぬだろう」と告げたという。
When he was released, he re-united with Spungen.
退院後、彼はシュプンゲン氏と再会した。
In April, the two travelled to Paris to film the Sex Pistols mockumentary The Great Rock 'n' Roll Swindle, where they spent most of their time in their hotel room, doing drugs.
4月、セックス・ピストルズのモキュメンタリー映画『The Great Rock 'n' Roll Swindle』の撮影のためパリに渡った2人は、ホテルの部屋でほとんどの時間をドラッグに費やしていた。
Director Julien Temple was able to get Vicious to attend production long enough to record three songs: "C'Mon Everybody", "Something Else" and "My Way".
監督のジュリアン・テンプルは、ヴィシャスを3曲録音するのに十分な時間、制作に参加させることができた。「C'Mon Everybody」、「Something Else」、「My Way」である。
When Vicious returned to his hotel, he found that Spungen had retaliated for being left alone by (superficially) cutting her wrists.
ヴィシャスがホテルに戻ると、スプンゲンが一人にされたことに腹を立て、手首を切っていた。
The couple then travelled to London where, by August, they needed to return to the US but had no money.
その後、二人はロンドンに渡り、8月にはアメリカに帰る必要があったが、お金がなかった。
He bumped into Glen Matlock, who by this point had founded the band Rich Kids, and suggested that they play a gig together.
その頃、リッチ・キッズというバンドを結成していたグレン・マトロックに偶然出会い、一緒にライブをしようと提案された。
For this concert, Vicious and Matlock recruited Rich Kids guitarist and singer Steve New, and the Damned's drummer Rat Scabies.
このコンサートのために、ヴィシャスとマトロックはリッチ・キッズのギタリスト兼シンガーのスティーブ・ニューとダムドのドラマー、ラット・スケイビーズを採用した。
They called themselves Vicious White Kids and performed once—at the Electric Ballroom in Camden Town on 15 August 1978.
彼らは自分たちをヴィシャス・ホワイト・キッズと名乗り、1978年8月15日にカムデン・タウンのエレクトリック・ボールルームで一度だけ演奏を行った。
Sid did not play bass in this band; he was the lead singer.
シドはこのバンドではベースを弾かず、リード・シンガーとして活動していた。
Spungen joined on backing vocals but Matlock made sure that her microphone was not plugged in for the concert.
スパンゲンはバッキング・ヴォーカルで参加したが、マトロックはコンサートのために彼女のマイクが接続されていないことを確認した。
Vicious and Spungen then returned to New York, where they settled into Room 100 of the Hotel Chelsea, after causing a fire in their first room, as Mr.
ヴィシャスとシュパンゲンはその後ニューヨークに戻り、最初の部屋で火事を起こした後、ホテル・チェルシーの100号室に落ち着いたMr.
and Mrs.
とMrs.
John Ritchie.
ジョン・リッチー夫妻として。
Spungen acted as his manager, putting together the band of Steve Dior, Jerry Nolan and Arthur Kane and booking him, for the most part, into the New York clubs Max's Kansas City and CBGB.
スパンゲンは彼のマネージャーとして、スティーブ・ディオール、ジェリー・ノーラン、アーサー・ケインのバンドをまとめ、ほとんどの場合、ニューヨークのクラブ「マックス・カンサス・シティ」や「CBGB」に彼をブッキングしていた。
Spungen sang with him, and they were sometimes joined by Mick Jones and Johnny Thunders.
シュパンゲンは彼と一緒に歌い、時にはミック・ジョーンズやジョニー・サンダースも参加した。
He drew large crowds, though some performances were "hellish", with the audience booing his attempted imitation of Rotten, and Vicious insulting the audience.
彼は多くの観客を集めたが、ロッテンの真似をしようとすると観客からブーイングが起きたり、ヴィシャスが観客を侮辱するなど、「地獄絵図」のようなパフォーマンスもあった。
Examples of this can be heard in the in-between tracks on his live album Sid Sings; these performances were also released in 2002 (and again in 2011), as Live at Max's Kansas City, NY 1978.
このような例は、彼のライブアルバム『Sid Sings』の幕間の曲で聞くことができる。これらのパフォーマンスは、2002年(そして2011年)にも『Live at Max's Kansas City, NY 1978』としてリリースされている。
In the documentary Who Killed Nancy?, Dior said that Vicious "got good money for those shows" but Spungen often had to call her parents for money.
ドキュメンタリー映画『誰がナンシーを殺したか』の中で、ディオールはヴィシャスが「それらのショーで良い金を得ていた」と語っているが、スパンゲンはしばしば金のために両親に電話をかけなければならなかった。
In one of these conversations, Spungen said that she was having problems with her kidneys, and asked her mother to look into getting her, and Sid, into a detox programme.
その会話の中で、スパンゲンは腎臓に問題があると言い、母親に対して自分とシドがデトックス・プログラムに入れるかどうか調べてほしいと頼んだ。
Death of Nancy Spungen(ナンシー・スパンゲンの死)
On the night of 11 October 1978, Sid and Nancy hosted a party in their hotel room, during which Vicious took approximately 30 Tuinol tablets and, while numerous people came and went, was comatose for the rest of the night.
1978年10月11日の夜、シドとナンシーはホテルの部屋でパーティーを開き、その際ヴィシャスは約30錠のトゥイノールを服用し、多くの人が出入りする中、その晩ずっと昏睡状態に陥りた。
At about 11:00 the next morning, hotel staff found Spungen dead on the bathroom floor, with a knife wound to her abdomen.
翌朝11時頃、ホテルのスタッフがバスルームの床で、腹部にナイフで傷を負ったシュパンゲンが死んでいるのを発見した。
Vicious was found wandering the hallway.
ヴィシャスは廊下を彷徨っているところを発見された。
He first claimed to have killed her, then said he remembered nothing.
彼は最初、彼女を殺したと主張したが、その後、何も覚えていないと言った。
Two people who had been at the party stated that Nancy was alive at 5:00 a.m.
パーティーに参加していた2人は、午前5時にナンシーが生きていたと供述している。
The murder weapon was identified as a Jaguar K-11 hunting knife, which Nancy had purchased for Sid a few days earlier.
凶器は、ナンシーが数日前にシドのために購入したジャガーK-11ハンティングナイフと確認された。
Vicious was arrested and charged with second-degree murder.
ヴィシャスは第二級殺人で逮捕、起訴された。
He told police that he and Nancy had argued that night but gave conflicting versions of what happened next, saying, "I stabbed her, but I never meant to kill her" then saying that he did not remember anything, then that Spungen had fallen onto the knife.
彼はその夜、ナンシーと口論になったと警察に供述したが、その後起こったことについて、「彼女を刺したが、殺すつもりはなかった」→「何も覚えていない」→「スパンゲンがナイフの上に落ちた」と、相反する供述をしている。
Later, the arresting officer, Sgt Thomas Kilroy of the Third Homicide Unit, was quoted as having said: "After an investigation, Vicious admitted killing Miss Spungen during a dispute."
その後、逮捕した第3殺人課のトマス・キルロイ巡査部長の発言が引用されている。"捜査の結果、ヴィシャスは争った際にスパンゲンさんを殺害したことを認めた"
Lawyer Michael Berger first dealt with the matter, but McLaren and Anne Beverley were lawyer-shopping.
弁護士のマイケル・バーガーが最初に対応したが、マクラーレンとアン・ビバリーは弁護士探しをした。
They interviewed several high-profile lawyers, including Melvin Belli, Gerald B. Lefcourt and William Kunstler before settling on F. Lee Bailey.
メルビン・ベリ、ジェラルド・B・レフコート、ウィリアム・クンストラーなど著名な弁護士と面談し、F・リー・ベイリーに決定した。
Bailey never appeared in court, but another lawyer from his firm, Jim Merberg, arranged for Vicious to be released on $50,000.00 bail, with the conditions that he not leave New York and that he sign in daily at the 3rd Homicide Unit offices, and at the Lafayette Street Methadone Center.
ベイリーが法廷に現れることはなかったが、彼の事務所の別の弁護士、ジム・メルバーグが、ニューヨークを離れないこと、第3殺人課の事務所とラファイエット通りのメサドンセンターで毎日サインすることを条件に、5万ドルの保釈金でヴィシャスを釈放するよう手配してくれたのだ。
All legal costs were paid by The Sex Pistols' label, Virgin Records.
訴訟費用はすべてセックス・ピストルズのレーベル、ヴァージン・レコードが負担した。
Vicious returned to the Chelsea Hotel, where he was joined by McLaren and his mother.
ヴィシャスはチェルシー・ホテルに戻り、マクラーレンと彼の母親と合流した。
McLaren firmly believed that Vicious was innocent.
マクラーレンは、ヴィシャスの無実を固く信じていた。
Noting that the knife was left in plain view and that the couple kept their cash in a drawer, he believed that Spungen caught one of the party guests stealing money and was stabbed by that person.
ナイフが見えるところに置いてあったこと、夫婦が現金を引き出しの中に入れていたことなどから、スパンゲンがパーティーの客の一人が金を盗んだところを捕まえて、その人物に刺されたと考えた。
Given the number of people who had been through the hotel room on the night of the murder, Bailey had his investigator look into the possibility that a third party was involved in Spungen's death.
殺人のあった夜にホテルの部屋を通った人数が多いことから、ベイリー氏は調査員に、第三者がシュパンゲンの死に関与している可能性を調べさせた。
Bailey also hired forensic psychiatrist Dr. Stephen Teich to evaluate Vicious.
ベイリー氏はまた、法医学者のスティーブン・タイチ博士を雇い、ヴィシャスの鑑定を依頼した。
After their initial conversation, during which Vicious was preoccupied by the 'working class in Berlin' and remained fixated on the television, Teich told Anne Beverley that Sid must not be left alone.
最初の会話で、ヴィシャスは「ベルリンの労働者階級」に気をとられ、テレビに釘付けになったままだった。テイチはアン・ビバリーに、シドは一人にしてはいけないと言った。
Hours later, Beverley called Teich and said that Sid had slashed his arms with a smashed light bulb.
数時間後、ベヴァリーからテイチへ電話があり、シドが潰れた電球で腕を切りつけたという。
Teich returned to the hotel and called an ambulance.
テイチはホテルに戻り、救急車を呼んだ。
EMS staff arrived with the police; when Sid saw them, he headed for the window but was blocked by Teich.
救急隊員は警察と一緒に到着し、それを見たシドは窓際に向かったが、テイチによって阻まれた。
He was taken to Bellevue Hospital and then moved to the New York-Presbyterian Westchester Behavioral Health Center in White Plains, New York.
ベルビュー病院に運ばれ、その後、ニューヨーク州ホワイトプレーンズのニューヨーク・プレスビテリアン・ウェストチェスター行動医療センターに移された。
He was released on 26 November and returned to the Chelsea.
11月26日に退院し、チェルシーに戻った。
At this time, Rotten tried to contact Vicious, but his calls were barred by Beverley and McLaren.
このとき、ロッテンはヴィシャスに連絡を取ろうとしたが、ベヴァリーとマクラーレンによって通話が禁止された。
On 28 November, Vicious was interviewed by the Irish journalist Bernard Clarke.
11月28日、ヴィシャスはアイルランドのジャーナリスト、バーナード・クラークのインタビューに応じた。
He said that Spungen's death was "meant to happen" and that "Nancy always said she'd die before she was 21."
彼は、シュパンゲンの死は "起こるべくして起こった "と言い、"ナンシーはいつも21歳になる前に死ぬと言っていた "と言った。
He said that he just wanted to have fun.
彼は、ただ楽しみたいだけだと言った。
When asked where he would like to be, he replied, "Under the ground."
どこに行きたいかと聞かれ、"地面の下 "と答えた。
In the meantime, McLaren announced that the Sex Pistols would reunite to record a Christmas album to benefit Sid's defence, and sold T-shirts with the slogan, "She's Dead, I'm Alive, I'm Yours."
一方、マクラーレンは、シドの弁護のためにセックス・ピストルズを再結成してクリスマス・アルバムを録音すると発表し、"彼女は死んだ、私は生きている、私はあなたのもの "というスローガンのTシャツを売り出した。
Assault on Todd Smithッド・スミスへの暴行)
Vicious had started seeing women again and was casually involved with rocker Judy Nylon, Dee Dee Ramone's ex-girlfriend Connie Gripp, an aspiring actress named Michele Robison and Johnny Rotten's ex-girlfriend, Danielle Boothe.
ヴィシャスは再び女性と付き合い始め、ロッカーのジュディ・ナイロン、ディー・ディー・ラモーンの元カノ、コニー・グリップ、女優志望のミシェル・ロビソン、ジョニー・ロッテンの元カノ、ダニエル・ブースなどと気軽に交際していた。
On 5 December, Vicious went to the Hurrah night club with Boothe, the photographers David Still and Peter Kodick Gravelle, and the comedian Michael Morra (aka Rockets Redglare) who was Sid's self-appointed bodyguard.
12月5日、ヴィシャスはブーツ、写真家のデヴィッド・スティル、ピーター・コディック・グラベル、そしてシドの自称ボディガードだったコメディアンのマイケル・モーラ(別名ロケッツ・レッドグレア)とナイトクラブ「Hurrah」に出向いた。
Playing that night was Skafish; their drum roadie was a woman named Tarrah, who was the girlfriend of Todd Smith (Patti Smith's brother).
その夜演奏していたのはスカフィッシュで、彼らのドラムのローディーはタラーという女性で、トッド・スミス(パティ・スミスの弟)のガールフレンドであった。
Vicious began flirting with Tarrah.
ヴィシャスはタラーといちゃつき始めた。
She rebuffed him and he pinched her.
彼女は彼をはねつけ、彼は彼女をつねった。
Smith told him to back off and Vicious smashed a beer bottle and jammed it into Smith's face.
スミスが手を引くように言うと、ヴィシャスはビール瓶を叩き割ってスミスの顔に突き刺した。
Smith required five stitches.
スミスは5針縫う必要がありた。
Morra told police that Smith provoked Sid, that the bottle broke in Sid's hand and, producing the glass shards, said that Smith's wound was the accidental result of flying glass.
モーラは、スミスがシドを挑発したこと、瓶はシドの手の中で割れたこと、そしてガラスの破片を出しながら、スミスの傷はガラスが飛んできたことによる偶然の結果であると警察に話した。
On 7 December, Vicious was arrested and charged with assault.
12月7日、ヴィシャスは暴行罪で逮捕され、起訴された。
The judge agreed that Vicious had broken the terms of his previous bail and sent him to Rikers Island, where he underwent enforced detoxification.
判事はヴィシャスが以前の保釈条件を破ったことに同意し、彼をライカーズ島に送り、そこで強制的な解毒治療を受けさせた。
While he was in Rikers, Anne Beverley brought Robison to visit her son.
彼がライカーズに入っている間、アン・ビバリーはロビソンを連れて息子に面会した。
On 18 January, Vicious appeared in court, represented by Jim Merberg.
1月18日、ヴィシャスはジム・マーバーグの代理人として法廷に現れた。
To everyone's surprise, the judge, James Leff, not only released Vicious on $10,000.00 bail, but reduced his previous bail conditions—he now had to report to the Homicide Unit only three days a week and did not have to appear at the methadone centre at all.
驚いたことに、裁判官のジェームス・レフは、ヴィシャスを1万ドルで保釈しただけでなく、これまでの保釈条件を引き下げたのである。
Leff applied one condition—that Vicious not frequent night clubs.
レフは、ヴィシャスがナイトクラブに出入りしないことという条件をつけた。
While it was widely reported, including by Rotten, that Mick Jagger paid Vicious' bail, that was untrue; Virgin Records continued to pay his legal fees.
ミック・ジャガーがヴィシャスの保釈金を払ったとロッテンをはじめ広く報道されたが、それは事実ではなく、ヴァージン・レコードが彼の弁護士費用を払い続けていた。
Anne Beverley, who was in court with Robison, was happy with the outcome, telling reporters "Now the public will know he is a good boy."
ロビソンと共に法廷にいたアン・ビバリーは、この結果に満足し、記者団に "これで世間は彼が良い子だと知るだろう "と語った。
Death and aftermath(死とその余波)
On the morning of 1 February 1979, after completing his detoxification programme, Vicious was released from Rikers Island.
1979年2月1日の朝、解毒プログラムを終えたヴィシャスはライカーズ島から釈放された。
When he arrived in Manhattan, and by chance, he met his friend Peter Gravelle.
マンハッタンに到着した彼は、偶然にも友人のピーター・グラベルに会った。
Vicious asked Gravelle to find him some heroin.
ヴィシャスはグラベルにヘロインを見つけてくるように頼んだ。
Gravelle brought $200 worth of the drug to the apartment of Michele Robison at 63 Bank St., where he joined Vicious, Robison, Beverley, Jerry Only and Howie Pyro.
グラベルは200ドル分の麻薬をバンク・ストリート63番地のミシェル・ロビソンのアパートに持ち込み、そこでヴィシャス、ロビソン、ビバリー、ジェリー・オンリー、ハウイ・パイロと一緒になった。
Gravelle said that they sat around doing drugs, and he left at 3:00 a.m.
グラベルは、座ってドラッグをやりながら、午前3時に帰ったという。
Only said that he and Anne Beverley made dinner, and that he left early, when the drug use began.
OnlyはAnne Beverleyと夕食を作り、薬物使用が始まったときに早く帰ったと語った。
He noted that Vicious was already nodding off, yet Gravelle said that Robison gave Vicious four quaaludes to help him sleep.
彼は、ヴィシャスがすでに居眠りをしていたことを指摘しましたが、グラベルは、ロビソンがヴィシャスに4錠のクアールードを与えて眠らせたと述べている。
Vicious died in the night, of a drug overdose.
ヴィシャスはその夜、薬物の過剰摂取で死亡した。
Robison and his mother discovered his body the next morning.
翌朝、ロビソンと彼の母親が彼の遺体を発見した。
In the 1996 book Please Kill Me: The Uncensored Oral History of Punk by Legs McNeil and Gillian McCain, Vicious' friend, photographer Eileen Polk, said that no New York funeral home was willing to hold a funeral or burial for Vicious due to his reputation.
1996年に出版されたレッグス・マクニールとジリアン・マケインによる『Please Kill Me: The Uncensored Oral History of Punk』では、ヴィシャスの友人で写真家のアイリーン・ポークが、ヴィシャスの評判のためにニューヨークの葬儀社は誰も葬儀や埋葬をしてくれないと述べている。
There is no evidence of this and the scenario is unlikely.
その証拠はなく、このシナリオはありえない。
Anne Beverley claimed that Vicious and Spungen had made a suicide pact and that Vicious' death was not accidental.
アン・ビバリーは、ヴィシャスとシュパンゲンが心中したのであり、ヴィシャスの死は偶発的なものではなかったと主張した。
She produced a handwritten note, which she said she found in the pocket of Sid's leather jacket, reading "We had a death pact, and I have to keep my half of the bargain. Please bury me next to my baby. Bury me in my leather jacket, jeans and motorcycle boots. Goodbye."
彼女は、シドの革ジャンのポケットから見つけたという手書きのメモを出し、「私たちは死の協定を結びました。赤ん坊の隣に私を埋めてください。私のレザージャケットとジーンズとオートバイブーツを着て埋めてください。さようなら"
According to Deborah Spungen, Vicious wrote a letter to her when he was last hospitalised, saying approximately the same thing.
デボラ・スパンゲンによると、ヴィシャスは最後に入院したとき、彼女に手紙を書き、ほぼ同じことを言ったという。
"We always knew that we would go to the same place when we died", he wrote.
私たちはいつも、死んだら同じ場所に行くと思っていた と彼は書いている。
"We so much wanted to die together in each other's arms. I cry every time I think about that. I promised my baby that I would kill myself if anything ever happened to her, and she promised me the same. This is my final commitment to my love."
私たちは、お互いの腕の中で一緒に死にたいと強く思っていました。そのことを考えるたびに涙が出ます。私は赤ちゃんに何かあったら自殺すると約束し、彼女も私に同じ約束をしました。これが私の愛に対する最後の約束です。
Spungen was Jewish, and is buried in a Jewish cemetery in Pennsylvania.
シュプンゲンはユダヤ人であり、ペンシルバニア州のユダヤ人墓地に埋葬されている。
As an inter-faith burial was not possible, Sid's body was cremated at Garden State Crematory in New Jersey.
宗教を超えた埋葬はできないので、シドの遺体はニュージャージー州のガーデンステート火葬場で火葬にされた。
According to Polk, Anne Beverley asked Deborah Spungen if she could scatter Vicious' ashes over Nancy's grave and Spungen said no.
ポークによると、アン・ビバリーはデボラ・スパンゲンにナンシーの墓の上にヴィシャスの遺灰を撒いていいか尋ねたが、スパンゲンは断った。
Regardless, Polk said that Jerry Only drove Beverley, her sister, and two of Vicious' friends, to Nancy's gravesite, where Beverley scattered Sid's ashes.
しかし、ポークによると、ジェリー・オンリーはビバリーと彼女の妹、そしてヴィシャスの友人2人をナンシーの墓まで送り、ビバリーがシドの遺灰を散骨したという。
By the time of Sid's death, he and Nancy were internationally notorious.
シドの死によって、彼とナンシーは国際的に悪名高い存在となった。
His death made the front pages of most New York newspapers for days, and Robison's apartment building was thronged by reporters.
彼の死は何日もニューヨークの新聞の一面を飾り、ロビソンのアパートは記者でごった返した。
Robison would soon change her name.
ロビソンは、まもなく名前を変えることになる。
The first of many posthumous albums appeared in 1980; Sid Vicious, released by EMI sub-label Innocent Records, has as its jacket image the photo of Vicious' body being removed from 63 Bank St. In the 2006 documentary Final 24, author Alan Parker claimed that Anne Beverley purposely administered a fatal dose of heroin to Vicious because he was afraid of going back to prison and had doubts about how good his lawyers were, even though the lawyers were certain they would clear his name.
多くの遺作となる最初のアルバムは1980年に登場した。EMIのサブレーベル、イノセント・レコードからリリースされた『シド・ヴィシャス』は、ヴィシャスの遺体が63バンク・ストリートから運び出される写真をジャケット画像としている。2006年のドキュメンタリー『ファイナル24』で作家アラン・パーカーは、アン・ビバリーが意図的にヴィシャスにヘロインの致死量を投与したのは、彼が再び刑務所へ戻るのが怖くて、弁護士は彼の無実を証明してくれると確信していたが、弁護士の腕に疑問を抱いていたためだと主張している。
Parker's claim was immediately met with criticism, but the rumour became widespread.
パーカーの主張はすぐに批判を浴びたが、この噂は広まった。
In a 2018 episode of the This Strange Life podcast, Parker admitted to inventing the story.
2018年のポッドキャスト「This Strange Life」のエピソードで、パーカーはこの話を捏造したことを認めた。
He said he did so in order to garner a higher fee from the producers of Final 24.
ファイナル24』のプロデューサーから高いギャラを得るためにそうしたという。
In his 2007 book Pretty Vacant: A History of Punk, director Phil Strongman stated his conviction that it was actor Michael Morra who killed Nancy Spungen, noting that it was Morra who brought the Tuinol to the party, and that Morra knew about the large amounts of cash kept in the bedside table drawer.
2007年の著書『Pretty Vacant: フィル・ストロングマン監督は、ナンシー・スパンゲンを殺したのは俳優のマイケル・モーラであるという確信を述べ、パーティにツイノールを持ち込んだのはモーラであり、ベッドサイドテーブルの引き出しに保管されていた多額の現金をモーラが知っていたことに言及した。
Morra publicly denied this but privately confessed it to friends, however Howie Pyro insists that it was Morra's habit to tell stories for attention.
モーラは公には否定していたが、友人には内々に告白していた。しかし、ハウイー・パイロは、注目を集めるために話をするのはモーラの癖だと主張している。
Morra died in 2001.
モーラは2001年に亡くなっている。
Strongman also implicated Morra's friend, punk rocker Neon Leon, who lived down the hall from Sid and Nancy and who was found to be in possession of many of Sid's belongings, including his famed leather jacket and two of his gold records.
Strongmanはまた、モーラの友人でパンクロッカーのNeon Leonを巻き込んだ。彼はシドとナンシーの廊下の先に住んでいて、有名な革ジャンと彼のゴールドレコード2枚を含むシドの多くの持ち物を持っていることが判明した。
Leon said that Vicious had given the items to him for safe-keeping.
レオンは、ヴィシャスが保管のためにそれらを自分に渡したと語った。
He also told the Village Voice that he knew who the murderer was, although he refused to name the person.
また、Village Voice誌の取材に対し、犯人の名前は伏せたが、犯人を知っていると語った。
Leon now performs under another name and lives outside the United States.
レオンは現在、別の名前で活動し、米国外に住んでいる。
Legacy(遺物)
Several online sources state that the estate of Sid Vicious continues to earn approximately $400,000 annually in royalties.
いくつかのオンライン情報源は、シド・ヴィシャスの遺産は毎年およそ40万ドルの印税を稼ぎ続けていると述べている。
These statements are not verified.
これらの記述は検証されていない。
In Lonely Boy, Jones states that Vicious' estate passed to maternal cousins.
ロンリーボーイ』の中でジョーンズは、ヴィシャスの遺産は母方のいとこに渡ったと述べている。
In 2006, the Sex Pistols were inducted into the Rock and Roll Hall of Fame.
2006年、セックス・ピストルズはロックの殿堂入りを果たした。
The surviving members declined to attend the ceremony.
存命のメンバーは式典への出席を辞退した。
Anne Beverley had taken possession of Sid's bass guitar, a white Fender Precision Bass with a black Pickguard and a leather strap with the name 'Sid' etched into it.
アン・ビバリーはシドのベース・ギター、白いフェンダー・プレシジョン・ベースに黒いピックガードと「シド」の名前が刻まれた革紐を所持していた。
Shortly before her death (of a drug overdose in 1996) she sold it to Steve Jones for £2,000.
1996年に薬物の過剰摂取で亡くなる直前、彼女はそれをスティーブ・ジョーンズに2,000ポンドで売却している。
Steven Severin of Siouxsie and the Banshees remembered Vicious in positive terms, saying "Before he got deeply into drugs, he was one of the funniest guys. He had a brilliant sense of humour, goofy, sweet, and very cute."
スーシー・アンド・ザ・バンシーズのスティーブン・セヴェリンはヴィシャスを肯定的に記憶しており、「ドラッグにのめり込む前は、最も愉快な男の一人だった」と語っている。ユーモアのセンスが抜群で、おっちょこちょいで、優しくて、とてもキュートだった "と。
In 2009, Lydon told The Independent "I'm sorry, God, for the day I brought Sid into the band. He felt so isolated, poor old Sid, because he wasn't the sharpest knife on the block. The best aspect of his character, which was his humour, just vanished the day he joined the Pistols."
2009年、ライドンはThe Independent紙に「神様、シドをバンドに引き入れた日のことを申し訳なく思っています。彼は孤立感を感じていたよ、かわいそうなシド。彼の性格の一番の長所であるユーモアは、彼がピストルズに参加した日に消えてしまったんだ。
On 20 January 2009, a 30-minute documentary about Sid Vicious titled In Search of Sid and recorded 30 years after his death by musician and long-term friend of Vicious Jah Wobble was aired on the BBC Radio 4.
2009年1月20日、ミュージシャンでヴィシャスの長年の友人であるジャー・ウォブルが彼の死後30年経って録音した『In Search of Sid』というタイトルのシド・ヴィシャスに関する30分のドキュメンタリー番組がBBCラジオ4で放送された。
Present day(現在)
As of 2022, Sid Vicious-themed souvenirs are widely available for purchase, and anything possibly having belonged to him fetches high prices.
2022年現在、シド・ヴィシャスをテーマにした記念品は広く販売されており、彼のものである可能性のあるものは高値で取引されている。
In 2011, a suit of Vicious sold at auction by Christie's for GBP 11,000.
2011年、ヴィシャスのスーツがクリスティーズのオークションで11,000英ポンドで落札された。
Any recording with Vicious in it has been repeatedly released.
ヴィシャスが出演しているレコードは繰り返しリリースされている。
His singles "My Way" and "It's Shit" were last released by the American label Cleopatra Records in 2021.
彼のシングル「マイ・ウェイ」と「イッツ・シット」は、2021年にアメリカのレーベル、クレオパトラ・レコードからリリースされたのが最後である。
Also in 2021, Cleopatra's sub-label, Anarchy Records, released the album Love Kills.
また2021年にはクレオパトラのサブレーベルであるアナーキー・レコードからアルバム『ラヴ・キルズ』がリリースされた。
Music tributes(音楽へのオマージュ)
Numerous bands have recorded songs about Sid Vicious.
数多くのバンドがシド・ヴィシャスに関する曲を録音している。
In 1979, the band Helpless Huw released the four-track recording Sid Vicious Was Innocent.
1979年、バンドHelpless Huwは4トラック収録の『Sid Vicious Was Innocent』をリリースした。
In 1982, the Exploited included the song "Sid Vicious Was Innocent" on their album Troops of Tomorrow.
1982年、エクスプロイテッドはアルバム『Troops of Tomorrow』に「Sid Vicious Was Innocent」という曲を収録した。
Former frontman for the Clash, Joe Strummer, recorded "Love Kills" and "Dum Dum Club" for the Sid and Nancy soundtrack.
元クラッシュのフロントマン、ジョー・ストラマーはシド・アンド・ナンシーのサウンドトラックのために「Love Kills」と「Dum Dum Club」をレコーディングしている。
In 1986, the Ramones released "Love Kills" on their album Animal Boy, which was a tribute to both Sid and Nancy.
1986年、ラモーンズはアルバム『アニマル・ボーイ』で「Love Kills」をリリースし、シドとナンシーの両方に敬意を表している。
In 2017, Foster the People released "Loyal Like Sid & Nancy", which references Vicious and Spungen's relationship, as the second single from their album Sacred Hearts Club.
2017年、フォスター・ザ・ピープルは、ヴィシャスとスパンゲンの関係を参照した「Loyal Like Sid & Nancy」をアルバム『Sacred Hearts Club』からのセカンド・シングルとして発表した。
In 2015, Medusa released a music video to their song "Sid and Nancy" which portrays the two as children.
2015年、メデューサは2人を子供の頃に描いた楽曲「シド・アンド・ナンシー」のミュージック・ビデオを公開した。
In 2017, Industrial Metal band Powerman 5000 released a single called "Sid Vicious in a Dress," which is about a female punk rocker who exhibits similar chaos and violent nature of the former Sex Pistols bassist.
2017年、インダストリアル・メタル・バンドPowerman 5000が、元セックス・ピストルズのベーシストに似たカオスと暴力性を示す女性パンクロッカーをテーマにした「Sid Vicious in a Dress」というシングルを発表した。
In 2017, singer-songwriter Phoebe Bridgers recorded a track entitled "Chelsea", included on her debut album Stranger in the Alps.
2017年、シンガーソングライターのフィービー・ブリジャーズは、デビュー・アルバム『Stranger in the Alps』に収録された「Chelsea」というトラックを録音している。
The track was originally a poem about Vicious and Spungen's relationship in their final two months of life - Bridgers was so enthralled with the story, she turned it into a song.[citation needed] In his 2022 album "Mainstream Sellout", artist Machine Gun Kelly released a track titled "Sid & Nancy", about a couple who was deeply in love but shared some dark ideas.
このトラックは元々、ヴィシャスとスパンゲンの最後の2ヶ月間の関係を描いた詩だったが、ブリジャーズはその物語に魅了され、歌にした[citation needed] アーティストのマシンガン・ケリーは2022年のアルバム『メインストリーム セルアウト』で、深い愛情を持ちながら暗い考えを共有していたカップルを描いた「シド&ナンシー」というトラックを発表した。
The song ends with the sound of two consecutive gunshots.
この曲は、2発の連続する銃声の音で終わります。
Portrayals(映像表現)
The critically-acclaimed 1986 film Sid and Nancy, directed by Alex Cox, portrays Sid's life from his joining the Sex Pistols to the end of his life.
1986年に公開された映画『シド・アンド・ナンシー』は、アレックス・コックスが監督し、シドのセックス・ピストルズ加入から最期までを描き、高い評価を受けた。
It stars Gary Oldman as Sid Vicious and Chloe Webb as Nancy Spungen.
主演はシド・ヴィシャス役のゲイリー・オールドマンとナンシー・スパンゲン役のクロエ・ウェブ。
Oldman's performance was praised by Uncut as a "hugely sympathetic reading of the punk figurehead as a lost and bewildered manchild" though Oldman detested the film and punk music in general.
オールドマンはこの映画とパンク音楽全般を嫌っていたが、オールドマンの演技は『アンカット』によって「パンクの象徴であるシドを、迷い、戸惑う子供として非常に共感的に読み取っている」と評価された。
In 1993, Ade Edmondson played Vicious in The Comic Strip Presents: Demonella.[citation needed] In the film, which was directed by Paul Bartel, Vicious resides in Hell with Oscar Wilde, Adolf Hitler, Genghis Khan and Marie Antoinette.
1993年、エイド・エドモンドソンは『The Comic Strip Presents』でヴィシャスを演じた。ポール・バーテルが監督したこの映画では、ヴィシャスはオスカー・ワイルド、アドルフ・ヒトラー、チンギス・ハーン、マリー・アントワネットと共に地獄に住むことになる[citation needed]。
The Foo Fighters' 1997 video for "Everlong" is about Sid and Nancy, with Sid defending Nancy against party demons.
フー・ファイターズの1997年の「エバーロング」のビデオは、シドとナンシーの話で、シドがパーティーの悪魔からナンシーを守るというもの。
Dave Grohl and Taylor Hawkins play Sid and Nancy, respectively.
デイヴ・グロールとテイラー・ホーキンスが、それぞれシドとナンシーを演じている。
Love, Springfieldian Style, the Valentine's Day episode of The Simpsons 2008 season, spoofs Sid and Nancy's relationship.
ザ・シンプソンズ2008年シーズンのバレンタインデーのエピソード「Love, Springfieldian Style」は、シドとナンシーの関係をスプーフィングしている。
In September 2009, the Roy Smiles play Kurt and Sid debuted at the Trafalgar Studios in London's West End.
2009年9月、ロンドンのウエストエンドにあるトラファルガー・スタジオで、ロイ・スマイルズの舞台『カートとシド』がデビューした。
The play, set in Kurt Cobain's greenhouse on the day of his suicide, revolves around the ghost of Sid Vicious visiting Cobain to try and convince him not to kill himself.
この舞台は、カート・コバーンが自殺した日の温室を舞台に、シド・ヴィシャスの亡霊がコバーンを訪ねて自殺しないよう説得するという内容。
Vicious was played by Danny Dyer.
ヴィシャスを演じたのは、ダニー・ダイアー。
In January 2021, FX announced that a series about the Sex Pistols, called Pistol, had gone into production, with Vicious to be portrayed by Louis Partridge.
2021年1月、FXはセックス・ピストルズを題材にしたシリーズ「Pistol」の制作に入ったことを発表し、ヴィシャスはルイ・パートリッジが演じることになった。
It is based on Steve Jones' memoir Lonely Boy and is directed by Danny Boyle.
スティーブ・ジョーンズの回顧録『Lonely Boy』を基に、ダニー・ボイルが監督を務める。
Lydon called the series "The most disrespectful shit I've ever had to endure" and unsuccessfully sued to block the use of the Sex Pistols' music in the series.
ライドンはこのシリーズを「これまで耐えなければならなかった中で最も無礼なクソ映画」と呼び、シリーズでセックス・ピストルズの音楽を使用しないよう訴え、失敗に終わっている。
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