241027 対向ピストンエンジン
対向ピストンエンジン
のマスの集中化について
クランクシャフトとOHC
果たしてドチラが重たいのか
ショートストローク化デキるなら
クランクシャフトの方が
圧倒的に軽くデキると想う
だってクランクの半径を
小さくデキる上に
遠心力の出所のが短くなるんだから
帰結とシて遠心力を小さくデキて
振動も煽動抵抗も
小さくナるんじゃないかな
問題は
今日日の燃費問題
熱効率が上がれば
燃費も良くナる筈だから
志向や方向性とシては
正しいんでしょうね
その上で高回転化や
ハイパワー化は夢
と言うか憧れであります
クランク半径は大きく
せざるを得ないだろうから
高回転化よりは高トルク化が
目標とシては適切かしら
そしたらディーゼル?
いやぁガソリンが良いなぁ
ガソリンエンジンの総合力に
期待シたいとは想いませんか皆さん
(角栄)
静粛性は
かなり期待できる筈
大昔に実用化デキた物は
技術的にも枯らし易い筈です
ミラーでもアトキンソンでも
イイから過給シて
1.5倍膨張ストローク
を実現スるのは
どうかしら
241027 Opposed piston engine
Mass Centralization in Opposed Piston Engines
Crankshaft and OHC
Which one is heavier?
If it is possible to short stroke
I think crankshaft is much lighter
Because the radius of crankshaft is smaller
and the source of centrifugal force will be shorter.
The result is that the centrifugal force can be reduced
vibration and agitation resistance will be smaller.
The problem is
Today's fuel consumption problem
If thermal efficiency is improved
Fuel efficiency should improve.
I think it's the right direction.
I'm sure that's correct.
On top of that, higher RPM and higher power is a dream
I mean, it's my dream!
The crank radius will have to be enlarged
I think it is more appropriate to aim for high torque rather than high RPM.
Then diesel?
No, I prefer gasoline.
Don't you all have high expectations for the overall power of gasoline engines?
(Kakuei)
Quietness should be very promising.
The one that was put to practical use a long time ago
It should be easy to wither technically.
Miller or Atkinson
It doesn't matter, just supercharge the engine.
and achieve 1.5 times the expansion stroke.
by DeepL
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