241217 OHVなら対向ピストン、四股
SUBARUがOHVに言及シたとか
水平対向の全幅問題に取り組むとか
聞く度に嘆息1つ
対向ピストンエンジン
大昔は造って居たんじゃ
ないのかしら
って調べたら経歴が無かった
ユンカースとかが造ってたから
ジーメンスの富士重工なら
戦車とかで造ってるかと思った
まぁデータが無いなら
ゼロベースだから着手デキないか
…( ・_・)ムー
もっと言うなら
トヨタの直列3発を
供給シて貰って
この際
ボクサー以外のエンジンにも
研究をスタートして…
なんて想ったけど
ソレをシたらダメなブランド
なのかも知れませんね
対向ピストンエンジン
利点だらけよね
燃焼系は中央に集められるし
動弁系はバルタイなどで
複雑化シて居て
今日日のエンジンでは
最も重い部位だから
左右に散ってるより
中央に鎮座シている方が
遙かに中央マスだし
しかもシリンダー2筒に対して
動弁系1系統だから
トータル6気筒に対して
動弁系3つで済む訳です
OHVより遙かに狭く
前後長も小さくデキます
241217 Opposed pistons if OHV, Shiko
SUBARU mentioned OHV.
or that they are tackling the width problem of horizontally opposed vehicles.
One sigh of relief every time I hear
Opposed piston engine
I wonder if they used to make them a long time ago.
I looked it up and there's no record of them.
Junkers or something like that made them, so...
I thought Fuji Heavy Industries of Siemens might have made them for tanks or something.
Well, if there's no data.
I guess they can't start from scratch.
...( ・_・) mu
More to the point...
Toyota's three inline engines.
At this time...
I was thinking of starting research on engines other than boxers...
But it might be a bad brand to do so...
Opposed piston engine
It has a lot of advantages.
The combustion system is centralized.
The valve train is the heaviest part of today's engines due to the complexity of valve timing, etc.
It's better to have it sitting in the center than scattered to the left and right.
It is much more central mass
And since there is only one valve train per two cylinders
That means only 3 valve train systems for 6 cylinders in total.
It is much narrower than OHV, and the front and rear lengths are smaller.
by DeepL
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