リーディング(1)
[音読1]意味内容を考えながら、下記の英文を音読しましょう。
1. Its surface temperature is about 250 degrees Celsius.
2. What matters is that the masses are nearly the same.
[和訳]上記の英文を、自然な日本語で和訳しましょう。
[音読2]意味内容を考えながら、上記の英文を再度、音読しましょう。
¥300
【第2回】教養としての科学英語入門
リーディング(1)
[音読1]意味内容を考えながら、下記の英文を音読しましょう。
1. This position has been criticized by many scientists.
2. The radius of the circle is 7.2 centimeters.
[和訳]上記の英文を、自然な日本語で和訳しましょう。
[音読2]意味内容を考えながら、上記の英文を再度、音読しましょう。
¥300
【第3回】教養としての科学英語入門
リーディング(1)
[音読1]意味内容を考えながら、下記の英文を音読しましょう。
1. In the latter case, air friction is negligible.
2. This is not a disadvantage of nuclear energy.
[和訳]上記の英文を、自然な日本語で和訳しましょう。
[音読2]意味内容を考えながら、上記の英文を再度、音読しましょう。
¥300
【第4回】教養としての科学英語入門
リーディング(1)
[音読1]意味内容を考えながら、下記の英文を音読しましょう。
1. They are 30 to 35 millimeters in length.
2. A number of factors are involved in this phenomenon.
[和訳]上記の英文を、自然な日本語で和訳しましょう。
[音読2]意味内容を考えながら、上記の英文を再度、音読しましょう。
¥300
【第5回】教養としての科学英語入門
リーディング(1)
[音読1]意味内容を考えながら、下記の英文を音読しましょう。
1. It may be a valuable tool for analyzing qualitative data.
2. This is a device to measure humidity.
[和訳]上記の英文を、自然な日本語で和訳しましょう。
[音読2]意味内容を考えながら、上記の英文を再度、音読しましょう。
¥300
【第6回】教養としての科学英語入門
リーディング(1)
[音読1]意味内容を考えながら、下記の英文を音読しましょう。
1. The above-mentioned argument is based on incomplete data.
2. Therefore, this line of research program is highly promising.
[和訳]上記の英文を、自然な日本語で和訳しましょう。
[音読2]意味内容を考えながら、上記の英文を再度、音読
¥300
【第7回】教養としての科学英語入門
リーディング(1)
[音読1]意味内容を考えながら、下記の英文を音読しましょう。
1. The base has a radius of 9.3 centimeters.
2. The same principle is used for a different purpose.
[和訳]上記の英文を、自然な日本語で和訳しましょう。
[音読2]意味内容を考えながら、上記の英文を再度、音読しましょう。
¥300
【第8回】教養としての科学英語入門
リーディング(1)
[音読1]意味内容を考えながら、下記の英文を音読しましょう。
1. This phenomenon occurs because of temperature changes.
2. It is a yellow solid with a characteristic odor.
[和訳]上記の英文を、自然な日本語で和訳しましょう。
[音読2]意味内容を考えながら、上記の英文を再度、音読しましょう。
¥300
【第9回】教養としての科学英語入門
リーディング(1)
[音読1]意味内容を考えながら、下記の英文を音読しましょう。
1. Hence, this equation has at least two solutions.
2. This analysis seems somewhat problematic.
[和訳]上記の英文を、自然な日本語で和訳しましょう。
[音読2]意味内容を考えながら、上記の英文を再度、音読しましょう。
¥300
【第10回】教養としての科学英語入門
リーディング(1)
[音読1]意味内容を考えながら、下記の英文を音読しましょう。
1. Let us summarize the main points of this theory.
2. These two terms mean an increase and a decrease in demand,
respectively.
[和訳]上記の英文を、自然な日本語で和訳しましょう。
[音読2]意味内容を考えながら、上記の英
¥300
【第11回】教養としての科学英語入門
リーディング(1)
[音読1]意味内容を考えながら、下記の英文を音読しましょう。
1. Note that all are assumed to be identical.
2. It is equal to about one tenth the size of a human cell.
[和訳]上記の英文を、自然な日本語で和訳しましょう。
[音読2]意味内容を考えながら、上記の英文を再度、音読しましょう。
¥300
【第12回】教養としての科学英語入門
リーディング(1)
[音読1]意味内容を考えながら、下記の英文を音読しましょう。
1. Plants can absorb necessary nutrients from the soil.
2. The number of bacteria doubled every 3 minutes.
[和訳]上記の英文を、自然な日本語で和訳しましょう。
[音読2]意味内容を考えながら、上記の英文を再度、音読しましょう。
¥300
【第13回】教養としての科学英語入門
リーディング(1)
[音読1]意味内容を考えながら、下記の英文を音読しましょう。
1. This is one of the most important issues in cancer research.
2. This kind of criticism would be obviously pointless.
[和訳]上記の英文を、自然な日本語で和訳しましょう。
[音読2]意味内容を考えながら、上記の英文を再度、音読しましょう。