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クロームのクッキーに関するアップデートは広告主にとっては好ましくなく、グルーグルにとっては良い事だ―Chrome’s Cookie Update Is Bad for Advertisers but Good for Google


The world’s most popular browser is about to make it a lot harder for advertisers to track your online activity.

世界で最も人気のあるブラウザともいえるクロームは、広告主におけるオンライン活動を追跡する行為に対して制限を強化していくという動きをしています。

GOOGLE CHROME IS ditching third-party cookies for good. If all goes according to plan, then future updates to the world’s most popular web browser will rewrite the rules of online advertising and make it far harder to track the web activity of billions of people. But it’s not that simple. What seems like a big win for privacy may, ultimately, only serve to tighten Google’s grip on the advertising industry and web as a whole.

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具体的にはサードパーティのCookieを永久に破棄するという事です。 この計画が全てプランどおりに進んだ場合、オンライン広告のルールが変更されるのと同じ意味合いにもなるのではないかとも考えられます。なぜなら、何十億にもわたる人々のWebアクティビティを追跡することが困難になるからです。けれども、この変更(問題)はそれほど単純というわけでもありません。 この変更はプライバシー保護にとっての大きな優位性につながります。それは結果として、広告業界、Web全体に対して、Googleの優位性をさらに強固なものへとしていくだろう、という見方もできるからです。

Critics and regulators say the move risks putting smaller advertising firms out of business and could harm websites that rely on ads to make money. For most people, the change will be invisible, but behind the scenes, Google is planning to put Chrome in control of some of the advertising process.

この動きは小規模な広告会社を廃業させる、広告業を生業としてお金を稼ぐウェブサイトに対して損害を与える可能性があるのではないか、との見方をする批評家や規制当局も存在します。この流れは舞台裏での動きであり、ほとんどの人にとって、この変更を実感する事はないのではないかと思います。

To do this it plans to use browser-based machine learning to log your browsing history and lump people into groups alongside others with similar interests.

Googleはブラウザベースの機械学習を使用し、クロームにより閲覧履歴を記録し、同様の関心を持つ人々をグループにまとめるという、広告プロセスの一部制御を計画しています。

“They're going to get rid of the infrastructure that allows individualized tracking and profiling on the web,” says Bennett Cyphers, a technologist at the civil liberties group the Electronic Frontier Foundation. “They're going to replace it with something that still allows targeted advertising—just doing it a different way.”

Electronic Frontier財団、civil liberties group技術者であるベネットサイファーズは「Googleはウェブ上の個別追跡と、プロファイリングを可能とする仕組みを取り除き、それにかわる方法にてターゲットを絞った広告を可能にする、と代替となる手法に置き換えるつもりです。」と述べています。

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Google’s plan to replace third-party cookies comes from its Privacy Sandbox, a set of proposals for improving online ads without obliterating the ad industry. Aside from getting rid of third-party cookies, the Privacy Sandbox also deals with issues such as advertising fraud, reducing the number of captchas people see, and introducing new ways for companies to measure the performance of their ads. Many Google critics say parts of the proposals are an improvement on the existing setup and good for the web.

サードパーティのCookieを置き換える計画は、ウェブにおいて良い事だ、と多くのグーグルに関する評論家は述べています。
それは、広告業界を破壊することなくオンライン広告を改善するための一連の提案であるからです。つまり既存設定における一部の改善であり、Privacy SandboxにあるサードパーティのCookieを取り除くだけでなく、広告詐欺、人々が目にするキャプチャ数の削減という面ユーザー向けの観点だけではなく、広告主向けの、広告のパフォーマンスを測定するための新しい方法の導入なども用意されているから、という点もあるからではないでしょうか。

Change is necessary. The online advertising industry is, to put it mildly, unwieldy. It comprises billions of data points about all of our lives that are automatically traded every second of every day. Such a substantial change to this system will impact a raft of businesses, from brands advertising products and services online to the ad tech networks and news organizations that propel those ads to every corner of the web.


オンライン広告業界は、私たちの生活に関連する数十億のデータポイント、毎日、毎秒自動的に取引する事で構成されています。この状態は控えめに言っても扱いにくく、変化が必要ではないでしょうか。

今回、この大幅な変更は、製品やサービスをオンラインで宣伝するブランドなどの広告主からはじまり、広告をWebの隅々まで宣伝する広告技術ネットワークや、広告を生業とする企業に至るまで、多くの範囲で影響を与える事になります。

The Privacy Sandbox proposals are complicated and technical. Google is already testing some, while others remain firmly at the development stage. Privacy Sandbox is documented online, and Google has altered its plans based on feedback and counterproposals from rivals. But, ultimately, when it comes to Chrome, everything is controlled by Google.

今回の提案は技術的であり、複雑なものです。 Googleは開発段階でありつつもすでにいくつかのテストを実施しています。Googleはライバルからの反対提案や、フィードバックに基づいて計画を変更したという背景もありますが、 プライバシーサンドボックスはオンラインで文書化されていて、結局はChromeに関して、すべてがGoogleによって制御される事になります。

クッキー溶ける


The removal of third-party cookies from Chrome, first announced in January 2020, has been a long time coming. “Third-party cookies were awful,” Cyphers says. “They were the most privacy-invasive technology in the world for a while.

2020年1月に発表された、ChromeからのサードパーティCookie削除は長い間待ち望まれていた事でした。 「サードパーティのCookieはひどいものであった」 「彼らはしばらくの間、世界で最もプライバシーを侵害するテクノロジーであった。」とCyphers氏は発言しています。

” When Google does remove them in 2022, it won’t be first—but its huge market share does mean it will have the biggest impact. 

Googleが占めるシェアは莫大です。 今回の行為は、他に先だって実行されるわけではありません。しかし2022年に完全な実行が行われた場合、マーケットに対して最大の影響を与えることにつながります。 

Apple’s Safari, the second-biggest browser behind Chrome, limited cookie tracking in 2017. Mozilla’s Firefox blocked third-party cookies in 2019; the problem is so vast that the browser is currently blocking 10 billion trackers per day.

Chromeに次ぐ2番目に大きなブラウザとなるAppleのSafariは、2017年にCookieの追跡を制限しました。MozillaのFirefoxは2019年にサードパーティのCookieをブロックしました。ブラウザは現在1日あたり100億のトラッカーをブロックしています。問題は非常に大きいと考えられます。

If you’re using Chrome at the moment, then the websites you visit, with a few exceptions, will add a third-party cookie to your device. These cookies—small snippets of code—are able to track your browsing history and display ads based on this. 

例外もあり全てというわけではありませんが、現在Chromeを使用している場合、アクセスしたウェブサイト経由で、サードパーティのCookieが、利用したデバイスに追加されています。 これらのCookieをもとに、閲覧履歴を追跡し、これに基づいて広告を表示することができます。

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Third-party cookies send all the data they collect back to a different domain than the one you’re currently on.

 サードパーティのCookieは、収集したすべてのデータを、現在使用しているドメインとは異なるドメインに送り返します。

First-party cookies, by comparison, beam data back to the owners of the domain you’re visiting at the time.

それに対して、ファーストパーティのCookieは、その時点でアクセスしているドメインの所有者に対してデータを送信しています。

Third-party cookies are the main reason why the shoes you looked at two weeks ago are still stalking you around the web. All the data gathered by third-party cookies is used to build user profiles, which can include your interests, the things you buy, and your behavior online, and this can be fed back to murky data brokers. 

2週間前に見た靴が、まだウェブ上で表示される主な理由はサードパーティのCookieによるものです。 このCookieに基づき収集されたすべてのデータは、ユーザープロファイルの作成に使用されています。これにはオンライン上であなたの購入したもの、オンラインでの行動など、興味を示した内容が含まれ、データブローカーにフィードバックされているということです。

“The intention really was to initiate a certain set of proposals about how older technologies like third-party cookies, as well as others, can be replaced by privacy-preserving API alternatives,” says Chetna Bindra, a product lead on Google’s ads business.

Googleの広告ビジネスのプロダクトリーダーであるChetnaBindraは「今回の変更意図は、サードパーティのCookieやその他の古いテクノロジーを、プライバシーを保護するAPIの代替技術に置き換える、という改善です」と述べています。

https://www.wired.com/story/chrome-cookie-update-advertisers-google/

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