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投稿初日!自己紹介から

<English follows Japanese>
初めての投稿は、学校の初登校と同じで、右も左もわからないし、特段明るい自信もない。でも自分がやってきた仕事と成果には自信を持つように過ごしてきた。たくさんのことをさせてもらって、毎日フル回転させ、ブドウ糖と戦いながら得た、知識・経験・学びをこれからシリーズで紹介します。テーマは”カスタマーサービス”。本題に入る前に1回目は自己紹介を中心に。

🔸自己紹介🔸
ふとしたきっかけは、たまたま目にした日経新聞の一面、20代前半。”お客様対応”の募集でした。それほど知識や技術もなく、人と話すのが好き、という理由から門戸を叩き、面接もあれよあれよと進み、あっという間に1ヶ月のトレーニングを経て、私はカスタマーサービスのキャリアをスタートさせました。

あれから20年が過ぎ、これまでカスタマーサービスのバックオフィス、マネージメントと呼ばれる仕事に従事してきました。特に外資事業会社の多かったため、いわゆる”お客様第一主義”という永遠の題目だけでなく、”効率性”、”テクノロジーの効果的な活用”、”グローバリゼーションの導入と浸透”に携わってきた。
時には今後の成功50%ほどしか自信がないケースでも、”やってみないとわからないことだらけ”を信念に貫き通した20年以上。

この連載記事を通して、カスタマーサービスで働いている人、キャリアアップを考えている人、キャリアに行き詰まっている人、キャリアを勝ち得たが次の一手に試行錯誤している人、はたまたカスタマーサービスという世の中の物差しだと決してポジティブではないであろう仕事に真剣に取り組んでみたいと思っている人へ、メッセージを伝えたいと思います。

ここまで読んでいただきありがとうございました!よろしければフォローいただけると嬉しいです。

Dear Reader, my first post is like the first day of school: I don't know anything that I should do, and I'm not particularly bright or confident. But I've spent my time feeling confident in the work I've done and the results I've achieved. I've been given a lot to do, and I'll be sharing my knowledge, experiences, and learnings that I've gained while working full rotation every day and fighting glucose in the coming series of posts. The theme is “Customer Service. Before I get into the main topic, let me introduce myself in the first installment.

<Self-Introduction>
It all started when I happened to see the front page of a Nikkei newspaper, in my early 20s.” It was an opening for a “customer service representative. I didn't have much knowledge or skills, but I liked talking to people, so I knocked on the door, the interview went quickly, and in no time at all, after a month of training, I started my career in customer service.

Twenty years have passed since then, and I have been involved in the back office and management of customer service for the past 20 years, especially since many of the companies I worked for were for international/global companies, and I have learned a lot about not only the eternal theme of “customer first,” but also “efficiency,” “effective use of technology,” “globalization”, and “implementation and adoption, audit of globalization”. For more than 20 years, I have held to the belief that “We never know until we try it,” even in cases where I am sometimes only 50% confident of future success.

Through this series of articles, I would like to share my message with those who are working in customer service role, those who are considering career progression, those who are stuck in own careers, those who have achieved success in own careers but are still trying to figure out their next endeavor. Also, I would like to convey a message to those who are seriously considering taking up customer service job.

Thank you for reading this far! If you would like to follow my post, I am very happy.

Thank you!



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