見出し画像

🌆SEIMEI🌇

市川團十郎がゲスト出演する「櫻井・有吉THE夜会」が、本日2月27日22:00から放送される。


27日放送回のメイン企画は「本当は教えたくないスターがこっそり通う名店」。團十郎は、家族で行きつけの炭焼き窯ステーキ店を紹介する。また番組では中島健人のプライベートに密着し、中島が親友と共に東京・新宿や原宿で趣味や食事を満喫する様が公開される。

``Sakurai/Ariyoshi THE Night Party'', in which Danjuro Ichikawa will appear as a guest, will be broadcast from 22:00 on February 27th.


The main project of the episode broadcast on the 27th is ``A famous restaurant that stars who don't really want to tell about secretly go to.'' Danjuro introduces the charcoal-grilled steak restaurant that his family frequents. The program will also take a close look at Kento Nakajima's private life, and show how he enjoys hobbies and meals in Tokyo's Shinjuku and Harajuku with his best friends.





安倍晴明の世界を描くJAPAN THEATER 『SEIMEI』。異なる分野のクリエイターが参加することで生まれる新しい作品への期待とその可能性を語ってくださった市川團十郎さん。

 歌舞伎が持つ伝統と革新のバランス。固定概念を打破する必要性や、伝統を守りながら新しい表現を模索することの必要性……伝統芸能としての歌舞伎の本質を保ちながら、いかに現代に適応していくかという課題に対する團十郎さんの真剣な姿勢が見えてくる。

JAPAN THEATER "SEIMEI" depicts the world of Seimei Abe. Danjuro Ichikawa talked about the new expectations and possibilities for works created by the participation of creators from different fields.


We can see Danjuro's serious attitude toward the issue of how to adapt to modern spatial times while looking at the essence of Kabuki as a traditional performing art: the need to break through fixed ideas, the need to look at new forms of expression while preserving tradition.


市川團十郎「難しい時代がいきなり来た、という感じがします」歌舞伎界の今後への率直な思い

2/26(水) 7:02配信

双葉社 THE CHANGE

「自分の仕事でみんな精いっぱいになってしまうような時代じゃないですか」

市川團十郎撮影/有坂政晴

 シンプルかつ力強い言葉が響く。

「自分の身の回りのこと、自分の仕事でみんな精いっぱいになってしまうような時代じゃないですか。そういうときに演劇を楽しむというのは、なかなか難しい。

Danjuro Ichikawa: ``It's difficult, but it feels like it came all of a sudden.'' Honest thoughts on the future of the Kabuki wor

Futabasha THE CHANGE

``Isn't it the time when everyone is completely absorbed in their own work?''

Simple and powerful words resonate.

``We don't live in an era where everyone around us is devoted to their own work.In times like these, it's difficult to ask whether you're enjoying theater.


 皆様に時間的、金銭的余裕、心身の余裕があってこそ、初めて嗜好(しこう)品であるエンターテインメントに足を踏み入れてもらえる。昨今はそれがなかなか厳しいんですよね。でも、そういう時期こそ、“慌てずに頑張る”というだけじゃないですかね」

そして、次にどう打ち出せるか、という将来への視座も。

「歌舞伎という伝統は大きなアドバンテージである一方で、ディスアドバンテージでもあるわけですよ。アドバンテージのほうを伸ばさないといけないけれど、それを伸ばせないような環境下にある、

Kabuki's balance between tradition and innovation. We can see Danjuro's serious attitude toward the issue of how to adapt to modern times while preserving the essence of Kabuki as a traditional performing art: the need to break away from stereotypes, the need to explore new forms of expression while preserving tradition. [3rd/Total 3 times]


To director #Hiroi Oji

#We talked about the charm of SEIMEI 😊

Today is the last day of this video series!

Please check it out ✅

#Danjuro Ichikawa #Toa Shimazaki (Lil Kansai)


Check out @japantheater_seimei's Instagram video

いいなと思ったら応援しよう!