小説『無題(第一稿)』のGoogle翻訳プロジェクト—(27)第1場のアワディー語化
まえがき
人間(私)と物語生成システム・生成AIとの共同で制作している実験小説(または流動小説)『無題(第一稿)』を、Google翻訳を用いて、可能な限り多くの言語に翻訳することを試みる。
第27回は、第1場のアワディー語への翻訳を掲載する。(自分では、読めない。)
翻訳元となるテキストデータは以下の通りとなっている。
・第1回から第22回まで:第一稿_初版
・第23回~現在:第一稿_誤字・脱字など文修正版
Google翻訳による翻訳語、人手でチェック・修正する、といった作業は、原則として行わない。やりっ放しとする。
今調べたところでは、Google翻訳で日本語から翻訳可能な言語は、250程度である。これらすべての言語に翻訳してみようと思う。
今は『無題』として、note上に第9章まで公表した(全12章を予定している)。
但し、原文そのままではなく、「暗号化」をかけた文章となっている。(また、その文章に基づき、画像生成AI、音楽生成AI、朗読ソフトを用いた「マルチメディア版」も、一部公表中である。)
しかし、翻訳の対象は、暗号化以前の原文そのものとする。
なお、小説『無題』は、完成版ではなく、第一稿であり、今後バージョンアップを続けて行く予定である。
さらに、冒頭の画像は画像生成AI、Image Creatorを使って、以下のような方法で作成した。
●日本語⇒アワディー語⇒日本語(Google翻訳による再翻訳)
「2階は1階よりも広い空間で、通路に合わせた赤い長椅子がいくつかあり、老若男女がたくさん座っています。黒丸が容疑者であるという兆候はまったくありませんでした。」
●画像生成のプロンプト(アワディー語語)
“दूसर मंजिल पहिली मंजिल से बड़ा जगह है, अऊर हर उम्र के कईयो पुरुष अऊर औरत कईयो लाल भोज पर बैठे हैं जवन गलियारन से मेल खात हैं। अइसन कौनो संकेत नाहीं रहा कि कुरोमारू बिल्कुल भी संदिग्ध रहा।”
●元の文章
「二階は一階より広い空間で、たくさん置かれた、通路と同じく赤い長椅子には、老若男女がかなり座っている。黒丸が怪しまれているような気配は全くない。」
『無題(第一稿)』 第一場 聞いたか坊主 アワディー語版
दृश्य 1: का तुमने ई सुना?
आज का दिन सफलतापूर्वक अभियान के लिए तय कीन गा रहा। उइ आपन घर छोड़त हैं, नदियन का पार करत हैं, इमारतन के बीच बुनत हैं, अऊर बस चलत हैं। फिर उ आज के युद्ध के मैदान मा पहुँचत हैं, जापानी शैली के छत वाली विडंबनापूर्ण इमारत के सामने, लेकिन ऊपर एक गगनचुंबी इमारत के साथ। सामने के छोटे से चौक मा बहुत लोग इकट्ठा हैं। कुछ मनई अऊर औरत भड़कीला या महँगा दिखै वाले कपड़ा पहिरत हैं, जबकि कुछ मामूली कपड़ा पहिरत हैं। अइसन नाहीं लागत है कि पोशाक ही ऑपरेशन का विफल कर देई। गंध से छुटकारा पावै के लिए मैं ओका धोवै के लिए दौड़ा। मैं खुद कई बार सार्वजनिक स्नान मा गय रहौं, शायद एक साल से अधिक समय मा पहली बार, लंबा बदबू से छुटकारा पावै के लिए। भावना मा खो जाय से पहिले, इमारत के सामने कईयो दरवाजा खुलिन अऊर बड़ी संख्या मा लोग एक के बाद एक बाहर निकलिन। फिर, चौक मा इकट्ठा लोगन के साथे घुलमिल जा। हालाँकि, तब तक प्लाजा मा इकट्ठा भए लोग अपने स्थानन से नाहीं हिले, अऊर जे इमारत से बाहर आए रहे, उ लोग ओनके बीच से आपन रास्ता बुनिन अऊर हर दिशा मा सड़कन पर चल दिहिन। अऊर फिर ई शहर द्वारा निगल जात है। ई आयोजन जारी है। दुइ मिनट, तीन मिनट, पाँच मिनट। प्रारंभिक अवलोकन के अनुसार, ई घटना लगभग दस मिनट तक जारी रहे के बाद, प्लाजा मा इकट्ठा भए लोग इमारत मा चले गें। रणनीति ई रही कि उ समय एक साथ कदम रखा जाय। हालांकि, जब हम इमारत के बाईं ओर एक अस्थायी निकास के रूप मा दिखाई देय वाले लोगन के एक बड़ा समूह से बाहर आवत देखेन तौ हम आपन मन बदल लिहेन। आधिकारिक प्रवेश द्वार के समय मा घुसब बहुत मुश्किल है। अगर अइसा है, त का अब आपका मौका है? लड़ाई शुरू होइ जात है। जब हम बाहर निकलै या प्रवेश द्वार के पास पहुँचेन तौ हम झुँझला गयेन अऊर दूसरी तरफ से बाहर आवै वाले लोगन के साथे घुलमिल गयेन, अऊर हम जवन अधेड़ उम्र के औरत से मिलत रहेन, ओसे जोर से कहिन, "ओह, एक मिनट रुको। हम कुछ भूल गयेन हेड।" प्रवेश द्वार तक। मैं अपने दिल मा जप करत रहौं कि मोका इज्जत के साथ तोड़ देय का चाही। एक परिचारक, काला कपड़ा पहिनले एक आदमी, निकास या प्रवेश द्वार के बगल मा खड़ा है। ऊ आवाज सुनिस होई। हम एक स्वाभाविक मुस्कान का मजबूर किहेन अऊर जल्दी से लाल कालीन क्षेत्र मा घुसेन। प्रभारी आदमी ● (कुरोमारू। अब से, मैं ओका कुरोमारू) के शरीर का अपने नंगे हाथन से नाहीं पकड़ सकत है, अऊर एक पल के लिए ऊ इशारा करत है मानो ऊ सवाल पूछै वाला है, लेकिन ऊ अभिनय करत है एक मनई के तरह जवन जल्दबाजी मा कुछ अइसन चीज का वापस पावै के लिए लौटत है जेका उ भूल गवा है, लगातार लाल कालीन के पीछे के क्षेत्र मा आगे बढ़त है। अधिकारी संभवतः दूसर अधिकारी से संपर्क करिहैं। हम एक आदमी का आपन दुश्मन बनाये हई, लेकिन हम रोक नाहीं पावत हई। भले ही आप इधर-उधर भागत हो, आपके पास आपन मिशन पूरा करै के अलावा कौनो चारा नाहीं है। मोर पास भावना मा लिप्त होय का समय नाहीं है, यहिसे मैं अबहियों भीड़भाड़ वाली इमारत से होके सामने के निकास से गुजरत हौं अऊर दूसरी मंजिल पर सीढ़ियन से ऊपर जात हौं। दूसर मंजिल पहिली मंजिल से बड़ा जगह है, अऊर हर उम्र के कईयो पुरुष अऊर औरत कईयो लाल भोज पर बैठे हैं जवन गलियारन से मेल खात हैं। अइसन कौनो संकेत नाहीं रहा कि कुरोमारू बिल्कुल भी संदिग्ध रहा। हम एक क्षण के लिए राहत महसूस किहिन अऊर एक खाली लाल चेज़ लाउंज के किनारे पर बैठ गइन। जब हम ओरे देखेन तौ हम देखेन कि दूसर छोर पर हरे रंग के कपड़ा पहिरे एक महिला परिचारिका एक-एक कइके कुर्सियन पर बैठे लोगन के पास आवत रही, अऊर लागत रही कि उ कुछ करत रही। मैं आँखि झुकावत हउँ। खराब। लागत है कि टिकट चेक करत हैं। हमार अनुमान है कि, पिछले प्रदर्शन के लिए हर जगह पोस्ट किए गए पोस्टरन के अनुसार, ``दिन का खंड'' समाप्त होइ चुका है, अऊर अगले प्रदर्शन, ``शाम के सत्र,'' के लिए थिएटर टिकट नवीनीकृत कीन जात हैं। मैं लापरवाही से खड़ा होइ गय, महिला स्टाफ सदस्य से टकराए से बचे के लिए एक चक्कर लगाय लिहेव, दाहिने मुड़े अऊर एक संकीर्ण मार्ग मा घुसे, अऊर जब हम शौचालय के लिए एक चिन्ह देखेन, त हम कूद गये, निजी कमरा मा घुसे, अऊर दरवाजा बंद कइ दिहेन। जब हम स्थिर पड़े रहेन, त हम चुप्पी से परे पूरी इमारत, थिएटर के हंगामा सुन सकत रहेन। पहिले सफलता। मैं आखिरकार अंदर आ गय। अचानक, कदमन के आवाज़ आवा, फिर एक अउर निजी कमरा के दरवाजा के खुले अऊर बंद होवे के आवाज, एक क्षण के लिए सन्नाटा, अऊर फिर पानी के आवाज। उहै समय जब उ कदम चले गें, तौ हम कईयो लोगन के कदम बिखरे सुनेन, अऊर फिर कदमन के बीच लगभग कौनो विराम नाहीं रहा। जाहिर तौर पर, ``रात के सत्र'' के लिए दर्शक आ गए रहे। अगर हाँ, त का ई निश्चित है कि शुरुआती ऑपरेशन सफल रहा? कुरोमारू आखिरकार ई थिएटर मा घुसपैठ कइ लिहिस रहा जवन बहुत समय से अभेद्य लागत रहा। लेकिन निश्चित रूप से, घुसपैठ खुद लक्ष्य नाहीं है। असली उद्देश्य अबहीं आवै वाला है। अगर आप पूरा समय शौचालय मा छिप जात हैं, तौ आपके पकड़े जाय के एक छोट मौका है। हालांकि, लक्ष्य कब्जा से बचे के नाहीं है। हम इहाँ टैग के बच्चन के खेल खेलै के लिए नाहीं हैं। घड़ी। कुरोमारू अपनी बाईं कलाई पर घड़ी देखत है। ई हमार पहिला बार है जब हम घड़ी पहिनत हई। ई एक दूर के इलाका के एक घर से तैयारी के रूप मा चोरी कीन गा रहा, बस उ दिन के लिए जब ई अभियान चलावा गा रहा। ई एक खतरनाक तैयारी अभियान रहा जवन वहिके सब कुछ खतम कइ सकत रहा, लेकिन ई सफल रहा। कल के बाद चाहे पकड़ा जाऊँ या न पकड़ूँ, मोय कउनो फर्क नाहीं पड़त। बस आज के लिए, ई बार। आखिरकार, शाम 4:30 बजे तक केवल 15 मिनट बाकी रहे। ई शायद उ समय रहा जब शाम के सत्र के लिए अधिकांश मेहमान कार्यक्रम स्थल मा प्रवेश कर चुका रहे। अधिकतर लोगन का अपनी सीट पर बैठै का चाही। सिवाय कुरोमारू के, जेकरे पास टिकट नाहीं है। हमका आश्चर्य है कि कुरोमारू के केतना दोस्त हैं। हालांकि, ई रणनीति एक पूरी तरह से एकान्त संघर्ष है। दूसरन के साथे एकजुटता नाहीं है। पूर्ण क्रम 15 मिनट मा सिस्टम तैयार करै का है। शौचालय का दरवाजा बाहर के ओर खुलत है, मैं हैंडवाशिंग स्टेशन से गुजरत हौं जहां कई लोग अपनी बारी का इंतजार करत हैं, अऊर जैसे ही मैं लाल कालीन वाले गलियारे पर निकलत हौं, मैं काला कपड़ा पहिरे एक पुरुष स्टाफ सदस्य के पास से गुजरत हौं। कुरोमारू के चेहरा अपने आश्चर्य के कारण विकृत लागत रहा। हालांकि, परिचारक ने बिल्कुल भी जवाब नाहीं दिहिन, अऊर बदले मा कहिन, ``प्रदर्शन जल्द ही शुरू होइ,'' अऊर पास से गुजरिन। ई बतावै का कौनो तरीका नाहीं रहा कि ई स्टाफ सदस्य उहै रहा जवन निकास पर बाहर निकलै वाले मेहमानन का व्यवस्थित करत रहा, या कुरोमारू के प्रवेश द्वार पर, जब उ पहिले इमारत से जबरन आपन रास्ता बनाइन। भले ही हम यथासंभव गरिमामय होवे के कोशिश किहेन, लेकिन हम स्टाफ के चेहरा नाहीं देख पायेन। हर हालत मा, अब हम जानत रहेन कि भले ही हमार स्टाफ के साथे झगड़ा होइ, हमार टिकट के तलाशी नाहीं कीन जाई। अब गरिमामय होवे का समय है। सामने के लिए संकीर्ण मार्ग से आगे बढ़ौ अऊर दूसरी मंजिल पर अपेक्षाकृत बड़े लॉबी जइसन क्षेत्र मा फिर से बाहर निकलौ। पहिले से ज्यादा मनई अहैं। फिर, बिना संकोच के, मैं चौड़े खुले लाल-काले दरवाजे के किनारे से दर्शक स्थान मा घुसे। कुछ देर तक आँखी टिमटिमात रहिन कुछु देखाय नाहीं पायेन। लेकिन धीरे-धीरे ई दिखाई देय लागत है। अंत मा, उइ युद्ध के मैदान मा प्रवेश किहिन। ई जगह असली दृश्य है। असली लड़ाई अब शुरू होत है। प्रदर्शन से पहिले काफी है। प्रमुख रणनीतियन का फील्ड के बाहर तैयार अऊर निष्पादित कीन जात है, लेकिन कुछ अइसन रणनीति भी हैं जेका केवल उ समय साइट पर ही निर्धारित कीन जा सकत है। कुरोमारू दूसरी मंजिल के आगे अऊर पीछे के सीटन के बीच के गलियारा तक चला गा, अऊर जब उ देखिस कि पीछे के हिस्सा मा काफी खाली सीटें हैं, खासकर बहुत अंत मा, तौ उ जल्दी से वापस मुड़ गा अऊर बैठै के क्षेत्र से बाहर निकला, अऊर पीछे बाईं ओर, मैं सीढ़ियन से ऊपर तीसरी मंजिल तक भागा, जेका मैं देख सकत रहौं। वहिमा कईयो दुकानें जुड़ी हैं, अऊर काफी ग्राहक जे अबहीं तक अपनी सीट पर नहीं बइठे हैं, इधर-उधर घूमत हैं, मुस्कुरात हैं, लेकिन मैं भीड़ के साथ घुलमिल जात हौं, एक खुले दरवाजा से घुस जात हौं, अऊर केंद्र के गलियारा मा खड़ा हो जात हौं। पूरा थिएटर। तब तक, मैं कई बार हरी वर्दी मा महिला स्टाफ सदस्यन से टकरा चुका रहा, लेकिन कुछौ असामान्य नाहीं भा रहा। दरवाजा के पास अबहियों एक महिला परिचारिका खड़ी है, लेकिन लागत है कि उ कुरोमारू पर कौनो खास ध्यान नाहीं देत है। जब हम राहत महसूस करत रहेन, तौ एक महिला स्टाफ सदस्य कहीं से हमरे पास आईं अऊर पूछिन, ``का तुम सीट ढूंढत हौ?'' मैं हैरान रहि गय, लेकिन मैं आपन संयम वापस पा लिहेव, हँसे अऊर "नहीं" का जवाब दिहेव, अऊर जाने से पहिले जल्दी से अपने दिमाग मा स्थल के एक मंजिल योजना दर्ज किहेव। ई थोड़ा बहुत ध्यान देय लायक लागत है। अगला, दूसरी मंजिल पर सीढ़ियन से उतरि जा, थोड़ा मुड़ौ, अऊर फिर पहिली मंजिल पर उतरि जा। जब हम तीसरी मंजिल से नीचे देखेन, तौ हम पहिली मंजिल के बाईं ओर सेंटर स्टेज तक जाय वाला रास्ता देखेन, जेका संभवतः हनामीची कहा जात रहा, हमका उ हनामीची का नजदीक से देखै के जरूरत रही, अऊर अगर संभव हो, तौ हमका संपर्क करै के जरूरत रही। यहिके साथे। मोर मिशन अइसन करब रहा। मैं पहली मंजिल के सामने तक घूम गय, जहाँ बहुत कम मनई रहे, अऊर बाईं ओर के प्रवेश द्वार से बैठै के क्षेत्र मा घुसे, अऊर जब मैं थोड़ा आगे बढ़ेन, तौ मैं अपने सामने फूलन के रास्ता देखिन। हो सकत है कि वहिजा से पात्र उभरत हैं। उई समय, एक महिला आवाज घोषणा किहिस जवन पूरे थिएटर मा गूँजिस। प्रदर्शन शुरू होय वाला है, यहिसे हम आपसे आग्रह करत हैं कि आप जल्दी अपनी सीट पर बैठौ। घबड़ाहट। चारों ओर देखौ तौ लागत है कि जघा भरी पड़ी है। लागत है कि कुछ ग्राहक हैं जे अबहीं तक कार्यक्रम स्थल मा नाहीं घुसे हैं, यहिसे बैठै के बारे मा स्थिति पूरी तरह से तय नाहीं कीन गै है। मैं पहिली मंजिल के आगे अऊर पीछे के सीटन के बीच के गलियारा मा खड़ा हउँ अऊर बारीकी से देखत हउँ। बहुत से लोग हैं जिनके साथ मैं रास्ता पार करत हौं, अऊर कुछ से मैं टकरात हौं। सामने पैक कीन गा है। पीछे भी काफी भीड़भाड़ है। हालांकि, पिछली पंक्ति के बीच मा केवल एक सीट खाली रही। यहि बात कै भी बहुत संभावना बाय कि देर से आवै वाले मनईन के ताई सीट आरक्षित कीन जई। तब रणनीति सरल है। हम दूसरी मंजिल के लिए पहली मंजिल का गलती से समझै का फैसला किहिन। ई एक लापरवाह रणनीति है। कुरोमारू के पास खुद के पास जाहिर तौर पर कौनो सामान नाहीं है, लेकिन बैठे बहुत लोग अपनी गोदी मा बैग, डिपार्टमेंटल स्टोर के बैग आदि लइके जात हैं। यहिके माध्यम से आगे बढ़ौ। अगर आप डरपोक या आरक्षित व्यवहार करत हैं तौ ई अउर भी बुरा होई। हम ``आई एम सॉरी'' जइसन शब्दन का बड़बड़ायेन अऊर हम झुकेन, लेकिन हमार भावना आगे बढ़त रही। अऊर सीट पर मजबूती से बैठि जा। आपन बट का कुर्सी के पिछले कोने के खिलाफ मजबूती से रखौ अऊर आपन पीठ खींचौ। हॉल मा, जवन पहिले से अंधेरा रहा, लगभग सीधे सामने एक विशाल पर्दा देखा जात रहा। ई सुनहरा चमकत है। जापानी किमोनो पहिन के मोर दाहिने तरफ के औरत से मेकअप के फीकी गंध आवत है, अऊर मोर बाईं ओर के औरत के काली पोशाक के किनारा बीच-बीच मा ओकरे गोदी मा ओकरे हाथ के पीछे ब्रश करत है। जब जापानी कपड़ा पहिन के एक औरत अचानक हमसे बात किहिस तौ हमका हैरानी भै। ``शायद उ नागौता के गुरु होय (कउनो तरह से)?'' उ कई बार इनकार करै के कोशिश किहिन, लेकिन उ खुद का रोक लिहिन अऊर कहिन, ``हाँ, अच्छा।'' एक रणनीतिक प्रतिक्रिया के जरूरत है। लेकिन जब गंभीर बातचीत के बात आवत है, तौ ई मुश्किल होइ जात है। उहै समय, बिना कौनो संकेत के, पर्दा नीचे से ऊपर तक उठि गा, अऊर हॉल सन्नाटा से लिपटा रहा। अइसा लागत है कि कुरोमारू एक सभ्य इंसान के रूप मा दर्शकन के साथ घुलमिल जात है। मोर दिल धड़क रहा है, शायद नाटक के प्रत्याशा अऊर उत्साह के कारण जवन शुरू होवे वाला है, या शायद मोर बगल मा बैठी औरत के ध्यान के केंद्र होवे के चिंता अऊर खुशी के कारण।
हालांकि, मोर आँखि उज्ज्वल मंच के ओर खिंची गईं। दुइनौ तरफ से चेरी ब्लॉसम के पेड़ अऊर पाइन के पेड़ देखल जा सकत हैं, अऊर दाईं ओर एक बड़ा घंटी लटकत है। ई कौनो मंदिर के परिसर के तरह देखात है। हालांकि, पृष्ठभूमि मा दृश्य एक बड़े लाल अऊर सफेद पर्दे से बंद अहै। एक चेरी रंग का सजावटी तार ऊपर से ढीला लटकत है। अज्ञात युवा पुजारी, सफेद बागे, या शायद बागे पहिन के, फूलन के रास्ता से मंच तक चलत हैं। ओकर चेहरा पूरा तरह से सफेद है। हम बारह मनई गिनेन। ऊ अपने माथा पर मुंडा विग पहिनत है। अइसन लागत है कि ईका प्राकृतिक बनावै के लिए कौनो प्रयास नाहीं कीन गा रहा। मानो ई बात से कौनो फर्क नाहीं पड़ा। शायद ई शीर्षक मा बतावा गा मंदिर है। बेशक मैं कुरोमारू कभौ नाहीं गय हौं। लेकिन का ई एक अइसन मंदिर है जवन वास्तव मा मौजूद है? हमका वहिके बारे मा पता नाहीं है। बारह जवान पुजारी, सब एकै तरह से कपड़ा पहिन के, सब फूलन के रास्ता से मंच पर चले गें हैं, जहां उ एक पंक्ति मा लाइन लगावत हैं। सबसे दाईं ओर का लंबा भिक्षु सीधे घंटी के नीचे खड़ा है। अइसा लागत है कि हनामीची का मंदिर तक जाय वाली सड़क के रूप मा सोचा जात रहा। यात्रा के दौरान, भिक्षु रहस्यमय ढंग से जप करत रहे, "का तुमने ई सुना? का तुम ईका सुना?" जब एक भिक्षु ने कहा, ``का आपने सुना?'', तो सब भिक्षुओं ने जवाब दिया, ``मैंने सुना, का आपने सुना?'' और जब एक भिक्षु ने फिर से कहा, ``का आपने सुना?'', तो सब भिक्षुओं ने जवाब दिया , ``का तुम सुनेन?'' ``मैं तुमका सुनेंव, हम तुमका सुनेन।'' पुजारी फिर से जवाब दिहिस, ``का तुम हमका सुने हौ?'' सब कहिन, ``हम तुमका सुने रहेन। अऊर ई वहिके बाद भी लगातार जारी रहत है। एक मनई कहिस, ``का तुम सुने हौ?'' सब कहिन, ``का तुम सुने हौ?'' एक मनई कहिस, ``का तुम सुने हौ?'' सब कहिन, ``तुम सुने हौ, तुम सुने हौ। '' एक मनई कहिन, ``का तुम सुनेन?'' का तुम सुनेन?'' सब कहिन, ``हम सुनेन, हम सुनेन।'' ``हम सुनेन, हम सुनेन'' के अंतिम ध्वनि मा एक निश्चित दृढ़ संकल्प रहा , अऊर कॉल के प्रभारी भिक्षुओं में से एक अब ईका दोहरा नाहीं पावा। फिर एक पुजारियन ने कहा, ``फलाना, तुम सामने से हो,'' अऊर ``मैं तुमसे पूछत हउँ कि का तुमने ई सुना है।'' फिर, ``तुम मुझसे का पूछत हौ सुनत हौ?'' वहि समय, हम अपने बगल मा एक औरत का किमोनो पहिन के फीकी आवाज मा कहत सुने रहेन, "उम ..." स्पष्ट रूप से कुरोमारू के ओर निर्देशित। ई निश्चित रूप से कुरोमारू के लिए एक संदेश है। यद्यपि यहि महत्वपूर्ण समय मा अनावश्यकता के भावना रही, एक अउर पुजारी कहिन, ``अउर स्थिति मा, तुम बेवकूफ भिक्षु,'' उ जारी रखिन, ``मैंने तुमसे पूछा कि का तुमने सुना है,'' अऊर जारी रखिन, ``आज मंदिर।'' उ कहिन, ``हम सुने हई कि घंटी के लिए एक स्मारक सेवा रही,'' अऊर हम हताश होइके उनकर आवाज सुनेन, ``हम तोहसे कहिन कि हम सुनेन,'' अऊर हम मंच पर उनके पीछे चले गयेन। हाँ, बस इका अनदेखा करौ। हालांकि, अगले क्षण, एक भिक्षु ने कहा, ``तुम फिर से बेवकूफ भिक्षु, मेरे गुरु के भिक्षु,'' अऊर ``एक ब्राह्मण के पत्नी का भी देखभाल कीन गा रहा,'' अऊर उ जारी रखिन, ``हमका लाग कि तुम हमका सुनिन .'' ऊपर से, दूर से एक छोट लेकिन दृढ़ संकल्पित आवाज, स्पष्ट रूप से कुरोमारू का निशाना बनावत, कहत सुनाई देत रही, "ग्राहक..." हाँ, ई शोर है। पहिला बड़ा तोड़फोड़ या अधिक प्रकट दुश्मन हमला। या, अउर सटीक होवे के लिए, ई दुश्मन सेना से युद्ध के एक स्पष्ट घोषणा रही। मैं यहि क्षण के तैयारी मा एक साथ दुई काम करै के लिए खुद का प्रशिक्षित करत हौं। अब समय आ गवा है कि हम शांति से एकरा व्यवहार मा लावा जाय। असली लड़ाई शुरू होय वाली रही। यहि लड़ाई मा चिंतन करै का समय नाहीं है। मंच पर विचार, क्रिया अऊर एकाग्रता सब हर क्षण मा एक साथ कीन जाय का चाही। ई कुरोमारू के संकर लड़ाई है। इ बीच, एक भिक्षु कहिन, ``इका घंटी के स्मारक सेवा कहा जात है।'' एक अउर भिक्षु कहिन, ``ई मोर गुरु के पुजारी हैं।'' एक अउर भिक्षु कहिन, ``हमका लाग कि हम एक लंबा सूत्र सुनत हई।'' फिर भी एक अउर कहिस, ``इहै है। नाटक ई पंक्ति के साथ जारी है, ``अब से, मैं एक फुसागिनो बग हौं।'' मंच के केंद्र पर अपनी नजर केंद्रित करत, हम अपनी बाईं आँखी के सबसे बाएं कोने से साइड मा देखेन, अंधेरे मा खड़ी एक महिला स्टाफ सदस्य का पहचानेन, अऊर एक अंधेरे सूट मा एक आदमी जे ओकरे बगल मा एक बैग पकड़े रहा, अऊर महसूस किहिन कि ई बहुत परेशानी वाली स्थिति रही। हालांकि, बाद मा आवै वाले मोबाइल मिशनन के तुलना मा, ई बस शुरुआत है। मैं गुज़ू गुज़ू रणनीति से ईका काफी लंबा करै में सक्षम रहा, लेकिन अगर मैं ईका अउर लंबा करिहौं, तौ मैं संदिग्ध होइ सकत हौं अऊर चिन्हित होइ सकत हौं। उनके प्रवेश रणनीति से देखत हुए, ई मानब बेहतर होई कि उ पहिले से ही संदिग्ध अऊर चिन्हित रहा। बाहर न खड़ा होइ। एक भिक्षु कहिन, ``उफ, ई उन झाड़ीदार कीड़न के लिए एक प्रसिद्ध दवाई है,'' अऊर दूसर कहिन, ``मूर्ख भिक्षु इहाँ अऊर उ लाया, हन्न्या-यू,'' अऊर सब भिक्षु ``इयो !'' साथै साथ, अपने कूल्हन का ऊपर उठावा। गनीमत रही कि मोर पास कौनो सामान नाहीं है। हम अपने कपड़ा से ज्यादा से ज्यादा गंध निकालै के कोशिश भी किहेन। हमका कई सालन मा पहली बार नया अंडरवियर भी मिला है। कउनौ शक नाहीं होई। ग्राहक बस सीट का गलत समझ लिहिस। ऊ सबसे साधारण ग्राहकन में से एक है। अइसन बहुत ग्राहक होइहैं। खासकर अगर आप एक स्टाफ सदस्य हैं, तो आपका हर दिन ई अनुभव करै का चाही। ई कुछौ असामान्य नाहीं है। जब ई पल बीत जाई, तब केहू का याद न रही। हम बस इतना कह सकत हई कि एक परेशान ग्राहक रहा। मैं नाटक के तमाशा मा ही डूब गय रहौं अऊर जल्दी से ओका भूल गय रहौं। अगर मैं हिंया अंडरवियर अऊर कपड़ा पहिन के रहत रहौं जउन मैं कई सालन से पहिनत रहौं, तौ मैं अइसन नहीं कइ पावतौं, लेकिन दुर्गन्ध मुक्त करै एक महत्वपूर्ण रणनीति रही। हमहूँ नहाये रहेन। हम सब कुछ किहेन जवन हमका करै का रहा। हालांकि, का ई सालन पुरान शरीर के गंध से छुटकारा पावै के लिए काफी होई जवन त्वचा मा गहराई तक बस चुका रहा, या यहां तक कि मांस अऊर आंतरिक अंगन मा भी? का हमका कुछ दवाई के उपयोग करै का चाही रहा? का शरीर का दुर्गन्ध मुक्त करै के लिए कौनो विशिष्ट दवा है? वास्तव मा, अइसा लागत है कि कुरोमारू के गोड़न का अबहीं तक पर्याप्त रूप से शुद्ध नाहीं कीन गा रहा। जब पिस्सू अऊर जूँ पर पत्थर फेंका जात रहा, तौ पिस्सू पर खून के थक्के बन जात रहें, अऊर पत्थर उछल के जूँ के गोड़ मा टकरात रहें, जेहिसे ओनके गोड़ झुक जात रहें। लेकिन अबही के लिए, हमका सहै का परी। कम से कम अब यहिके बारे मा सोचै का समय नाहीं है। आपका भविष्य के बारे मा सोचै का भी नाहीं चाही। आपका ई एक शॉट, ई पल पर ध्यान केंद्रित करै का चाही। ``हमका माफ करब...'' हम विस्मय से कईयो लोगन के सामने झुकेन, उनके घुटनन से टकराए अऊर बीच-बीच मा अपने जूतन के किनारे पर कदम रखेन जब हम उनके बगल मा संकीर्ण मार्ग मा बाहर निकलेन। जब ऊ ऊपर देखिस, तौ ऊ आदमी के आँखि एक क्षण के लिए कुरोमारू के दिशा मा चमक उठीं, लेकिन फिर ऊ वही बात कहिस, "मुझे माफ करौ ..." अऊर एक गंभीर भाव के साथ ऊ सीट पर बैठ गवा जहाँ कुरोमारू बैठा रहा। मैं उनके पास बढ़ि गय अऊर वहिके बइठ गय। सीट बदलै का काम खुदै, जवन आंदोलन के काम का प्रारंभिक कदम रहा, सफल रहा। यहि बीच, लाइन अऊर नाटक जारी रहत है, अऊर दुइनौ आँखिन अऊर दिमाग ओनके ऊपर केंद्रित रहत हैं। हनामीची मंदिर तक जाय वाली सड़क है। मुख्य मंच उ है जवन एक मंदिर के परिसर के रूप मा प्रतीत होत है। बारह भिक्षु लाइन मा खड़े रहे। चेरी का पेड़। बहुत बड़ा घंटी। मन मा एक मनई दूसर मनई से बहस करत रहा कि मंदिर के घंटी लटकत है कि नाहीं, अऊर ऊ दांव लगावत रहा, अऊर फिर एक जवान आदमी दिखाई दिहिस अऊर ओन मनइन के बीच मध्यस्थता करत रहा अऊर ओका पैसा दिहिस ऊ अपने साथ पैसा ले जात है। अउर कहत हवै कि रुपिया भीतर पड़ा हवै। हम जानित है कि तात्कालिक समानांतर कार्यन के बवंडर मा अतिरिक्त विचारन, या यहां तक कि भ्रमन का जोड़ब एक अइसन रास्ता है जवन तत्काल विनाश का जन्म देई। हालांकि, एक बार जब ई होइ जात है, तौ ई दक्षता का सवाल नाहीं रहत है। थिएटर स्टाफ फुसफुसाहट मा दुइ बार दोहराइस, ``हम तोहका आपन सीट देखाय देब,'' एक अइसन रणनीति जवन ई सुनिश्चित करत रही कि दर्शक नाटक के प्रगति मा पूरी तरह से लीन रहे, जहां मैं बगल मा संकीर्ण मार्ग मा निश्चल खड़ा रहा। सीटन के पंक्ति। मंच पर, एक भिक्षु कहिन, ``नहीं, हम हन्न्या-यू के अलावा कुछौ नाहीं कइ सकित है,'' अऊर दूसर भिक्षु कहिन, ``मूर्ख भिक्षु यहिके खातिर एक छतरी लइके आवा रहा।'' तब सब लोग "इयो!" समय का लम्बा करै कै रणनीति शुरू होइगै बाय। एक भिक्षु केहू से मोची पावत है, मोची खात है, कहत है, ``ई अर्धचंद्र बन गवा है,'' अऊर दूसर भिक्षु का मोची देत है, अऊर ऊ भिक्षु कहत है, ``चाँद पहाड़ के किनारे मा घुस गवा है, '' अऊर ऊ भिक्षु भी मोची खात है, हालांकि, जब कुरोमारू कहिन कि चाँद के अंत मा बारिश होई, तौ उ आपन मूत्र पर तेल डालिन। जब एक भिक्षु दूसर भिक्षु से बातचीत करत है, तौ भिक्षु एक दूसरे के नकल करै लागत हैं। अबकी जब एक पुजारी और उनकी मेहरारू मिले तो मेहरारू पुजारी के लार पेडला पर रगड़त रही, पेडलर गाय पर रगड़त रहा, और गाय चट्टान पर रगड़त रही, और पुजारी के आदत सबके पास चली गई। यहै कारन सब एकै सुर मा बोलत हैं। समय का अउर लंबा करै के खातिर, एकमात्र विकल्प आग लगावै का होई। जब एक भिक्षु आग लगै के सूचना देत है, तौ प्रधान आग लगै के जगह पै जात है अऊर आग बुझा दीन जात है, लेकिन मजिस्ट्रेट प्रधान का डांटत है अऊर प्रधान का चेतावनी देत है कि अब से प्रधान घर पै धमाका करिहैं अऊर सूचित करिहैं मजिस्ट्रेट। उइ मजिस्ट्रेट के घर पर टक्कर मारिन, अऊर जब मजिस्ट्रेट शोया से पूछिन कि आग कहाँ है, तौ शोया कहिन, ``अब से, का हमका बस इतना टक्कर मार के रिपोर्ट करब?'' परधान कै आशिक मरिगै, परधान ओनकै बाल काट कै चढ़ाय दिहिन, औ जब नौकर काहे का पूछिन तौ प्रधान जवाब दिहिन। नौकर ने यह बात बताई तो प्रधान फुटौन पर तेल डारकर बोले कि लम्बे गोड़ वाले आदमी के लिये लम्बा फुटौन चाहिए नहीं। अऊर ऊ एक भिक्षु बन गवा। यद्यपि कहानी के टुकड़े चक्करदार गति से मेरे दिमाग में फूट रहे हैं, लेकिन मैं शुरू से जानत हौं कि मंच पर कहानी यहिसे लम्बा नाहीं होई। अबही के लिए, स्टाफ सदस्य पहिले से ही चला गा है। लेकिन हमका पूरा यकीन है कि ऊ कहीं देखत है। उ ई बारे मा एक अउर स्टाफ सदस्य का रिपोर्ट किहिन होइहैं, शायद उनके पर्यवेक्षक का। यहिमा कौनो संदेह नाहीं है। एक भिक्षु कहत है, ``नहीं, सिर्फ हन्न्या-यू रखै का कौनो मतलब नाहीं है,'' अऊर दूसर भिक्षु कहत है, ``मूर्ख भिक्षु यहिके खातिर एक चंदवा लाया,'' अऊर सब भिक्षु कहत हैं, ``ठीक है .'' नाटक आगे बढ़त है। अगली रणनीति के बारे मा विचार मोर दिमाग मा चलत हैं, जइसे कि मोका कौन सी दृश्य तक ई जगह मा कब तक खड़ा रहब, अऊर साथै साथ जब मैं मंच का घूरत हौं, तौ मैं चारों ओर देखत हौं। बड़े पुराने मंदिर का मैदान, एक चेरी का पेड़ और एक चीड़ का पेड़, ऊपर से लटक रही एक बड़ी घंटी, घंटी लटकती एक लंबी लाल सफेद रस्सी, पीछे एक लाल सफेद पर्दा, ऊपर लटक रही एक पतली चेरी रंग का डोर , अऊर बारह मनई के छोट सफेद चोगा। मैं अपनी आँखिन के कोने से पंडाल के चारों ओर देखत हउँ। हमका एक साथ दुइ दिशा मा देखै का प्रशिक्षण मिला है। बेशक, सुनवाई भी काम कर रही है। ओकर पूरा शरीर भागे के तैयारी मा है। उ कई बार ओन तरीकन का उपयोग कइके प्रशिक्षण लिहिन हैं जेका उ कुछ देश के सैन्य प्रशिक्षण वीडियो मा देखिन, जइसे कि एक तेजी से आगे रेंगब, हथियार फैलाए के साथ एक धमकी भरा आगे बढ़ब, अऊर एक चरम आगे कूदब जवन प्रतिद्वंद्वी के दृष्टि का ऊपर अऊर नीचे बाधित करत है। जब समय आई तौ करब। ई जगह के छत कम है। यहिसे आप ऊपरी मंजिलन का नाहीं देख सकत हईं। सीधे ऊपर संभवतः दूसरी मंजिल के सामने दर्शकन के सीट है। पहली मंजिल के बाईं ओर दर्शकन के सामने विशेष सीट हैं। का ईका बॉक्स सीट कहा जात है? एक नज़र मा, लगभग 20 से 30 लोग एक आरामदायक जगह मा बैठे रहे, अऊर दाईं ओर अपने सामने मंच का तिरछे देखत रहे। सबसे दाईं ओर, बॉक्स सीट नामक सीटन के समान पंक्तियन हैं, अऊर लागत है कि ई लोगन से भरा अहै। कउनो जगह नाहीं है। बीच मा अस्पष्ट अऊर अनसुलझा है। हालांकि, जवन निश्चित है ऊ ई है कि ई बाईं ओर फूल के रास्ता के पार दुई भागन मा विभाजित है। फूल के पथ के बाईं ओर के जगह संकरी है, अऊर फूल के पथ के दाईं ओर के जगह चौड़ी है। दुइनौ मनई से भरे अहैं। ज्यादा जगह नाहीं लागत है। सेटिंग एक पुरान अऊर विशाल मंदिर, एक चेरी के पेड़ अऊर एक लटकत घंटी के मैदान है। रोशनी तेजी से चमकत है। बारह भिक्षु लाइन मा खड़े रहे। खराब शब्दन के आदान-प्रदान के इर्द-गिर्द घूमत नाटक के शुरुआत मा लागत है कि ई अपने अंत के लगे है। कब तक ई बात दोहरावत रहब? एक भिक्षु कहिन, ``ई एक बेहतर विचार है,'' अऊर दूसर कहिन, ``फिर, चंदवा का निगलत समय,'' दूसर कहिन, ``चलो हन्न्या-यू मा नहावा जाय,'' अऊर दूसर कहिस, ``अलविदा, लागत है कि सब लोग वहिजा रहे।'' ``हन्न्या-यू वो किकोशिमेशी,'' दूसर कहिस, ``अलविदा, बंटो,'' अऊर सब भिक्षु ``इतासोका'' जपिन। उई समय, मोर नजर फूलन के पथ के बाईं ओर अऊर बाईं ओर के बक्सा सीटन के बीच के क्षेत्र के बीच मा एक सीट पर टिकी रही, जहां हमका केहू के सिर नाहीं देखात रहा। मुख्य मंच से रोशनी उतना दूर तक नाहीं पहुँची अऊर ई अस्पष्ट रहा, लेकिन निश्चित रूप से एक सीट खाली रही। ऊ धारणा सीधे क्रिया से जुड़ी अहै, बिना कौनो मध्यवर्ती विचार के। वहि समय, एक सपना जइसन दृश्य मोर दिमाग मा सामने आवत है। बहुत पहिले जब एक मनई एक तीरथ मा रहत रहा, तौ वहिके जन्म देवता प्रकट भए अऊर ओसे कहिन कि ऊ मनई के बच्चा घोड़ा के मक्खी अऊर कटार से मर जाई। जब ऊ आदमी घरे लौटा, तौ एक लड़का पैदा भवा। ऊ मनई आपन सामान समुन्दर मा फेंक दिहिस, वहि जगह का खोजिस जहाँ ऊ डूब गा रहा, अऊर खजाना मिल गवा। एक लड़का चलत-चलत चित्र बनावत रहा, तौ ऊ मनई ओकरे पीछे-पीछे चला गा। तबै बच्चा एक घर मा रुका अउर वहि मड़ई से कहिस कि घर के बिटिया का चूहा खाये वाला है। एक चूहा दिखाई दिहिस, लेकिन बिल्ली ओका खा के मार डारिस। हवा चलै से धूल लड़का के आँखिन मा घुसिगै जेसे आंखी कै बीमारी होय गै। बच्चा के सौतेली महतारी बच्चा के साथै गाली गलौज करत रहै अउर बच्चा के लंचबॉक्स मा चट्टान दइ देत हवै। ऊ आदमी एक नयी पत्नी के तलाश मा रहा, अऊर ऊ पहिले आदमी से, फिर दूसर से, अऊर फिर तीसरे से प्रपोज किहिस। जवन लड़की का ऊ आदमी प्रपोज किहिस रहा ऊ लाश खात रही, यहिसे ऊ आदमी इतना डर गवा कि ऊ भाग गवा। जब बिटिया के दादा दादी प्रार्थना किहिन तौ बच्चा पैदा होइगा अउर शक्तिशाली मनई बन गा। बच्चा का कोंबितारो कहा जात रहा, अऊर कोतारो मिडो, कोतारो इशी, टेकात्सुगी अऊर एक निश्चित आदमी कोनबितारो के साथी बन गए। मिडो कोटारो, इशिकोतारो, टेकात्सुगी, एक आदमी एक बच्चा के मदद करत है, अऊर बच्चा एक राक्षस का खतम करत है। जब जहाज समुद्र मा लंगर डाला, तौ सीप बालू खींचिस, बोलिस अऊर ओका कुछ देखाइस, जवन सोना मा बदल गा। राक्षस दूध पी लिहिस अऊर ओकरे पेट मा बीमारी महसूस भै। राक्षस सुनहरी मछली का निगल लिहिस, सुनहरी मछली ओका चारों ओर पीछा किहिस, अऊर सुनहरी मछली आपन पंख फड़फड़ाइस। तोरिसाशी ने अपनी टोपी पर एक मुखौटा लगाया, सुनहरी मछली ली, अऊर अपनी टोपी भूल गए। तोरिसागा बीमार होइ गवा। कोनबितरो कै बड़ा भाई रेशम के कीड़ा कै बीज उधार लेय चला गा रहा, अउर जब छोटका भाई अपने बड़े भाई का बीज दिहिस तौ अंडा फूटि गा रहा। शिकारी सोय गवा। जब शिकारी भेड़िया का अपने कंधा पर उठाय के एक पेड़ पर चढ़ा, तौ भेड़िया शिकारी पर हमला किहिस, अऊर शिकारी भेड़िया का काट दिहिस। भेड़िया शिकारी का हुकुम दिहिस कि लोहार के बुढ़िया का लावा। बुढ़िया आई तौ शिकारी ओका घायल कइके मार डारिस। बुढ़िया हड्डी, मांस के टुकड़ा, नाक के बलगम अऊर मृत राख बन गें। चूहा के संख्या बढ़ि गै अऊर उ बाल्टी का कुतरत रहे, जेसे बाल्टी के दुकान का फायदा होइगा। कोंबितारो खजाना चुरा लिहिस, भागि गा, नमक डारि दिहिस, अऊर नमक भर गवा, जेहिसे नाव डूब गै। मोर पिताजी कोंबितरो का लिनन के कपड़ा से मोर्टार से बाँध दिहिन। कप्पा कहिस कि हम कोनबितरो का पकरि नाहीं सकित है। कुरोमारू अब कोंबितारो है। ई दुनिया मा कोई अइसन नाहीं है जे तोहरे रास्ता मा आ सकै। अचानक कार्रवाई कुरोमारू का एक त्वरित आंदोलन मा मंच के तत्काल आसपास लावत है। ई एक बहुतै सुचारू आंदोलन है। रास्ता मा आवै वाला या रास्ता मा आवै वाला केहू नाहीं है। का आप सबका लागत है कि अगर आप हिंया कुरोमारू का परेशान करब तौ कुछ विस्फोट होइ? मंच पर, बारह छोट भिक्षु जे अब तक मंच के केंद्र के पास एक झुण्ड मा खड़े रहे, एक-एक कइके चलै लागे, जेहिमा लंबा भिक्षु आगे रहा, अऊर बाकी सब भिक्षु पीछे-पीछे चलत रहे। का नाटक खतम होइगा? हम सब जानित है कि ई सब प्रदर्शनन का अंत नाहीं है। अगर ई अंत है, तौ मोका आपन पइसा वापस पावै के जरूरत है। सब लोग शायद अइसन सोचत हैं। जेकै पैसा नाय दियै बाय उनकै भी इहै स्थिति बाय। बस रुपिया न होय के कारन रुपिया नहीं देत हौं। कौनो गहरा कारण नाहीं है। उई कुछु कठिन नाहीं कहत हैं, जइसे कि तुमका नाटक देखै का अधिकार है भले ही तुम पइसा न दे। मैं बस ईका देखत हउँ काहे से कि मैं ईका देखै चाहत हउँ, ई एकमात्र कारण है। अउर पैसा नाय बाय। यहै कारन मैं रूपिया नहीं देत हौं। बल्कि, उइ एक हताश रणनीति अपनावत हैं जवन ओनके जीवन का खतरे मा डालत है। लेकिन अब, चाहे आप भुगतान कर रहे हो या न, ई थिएटर मा सबका एकै जइसन महसूस होत है। अगर ई हिंया खतम होइ जात है तौ रंगमंच वालेन का सबके रुपिया वापस करै का परी। कुरोमारू भी ई बात से इनकार नाहीं करत है। जवन कुछौ आप वापस देत हईं, ओका मना न करौ, बस ओका स्वीकार करौ। मना करब अस्वाभाविक है। लेकिन पर्दा कभी बंद नाहीं होत है। ई अबहियों चलत अहै। लागत रहा कि कमरा मा बहुत हंगामा है। सीटन के पास गलियारा से नीचे चलब समझ मा आवत है, मानो उ लोग अइसन करै के लिए सही क्षण चुनत रहें, लेकिन साथै साथ, अइसन लागत रहा कि उ लोग मंच का घूरत दूसर लोगन के नजर से खुद का मुक्त करत रहें। यहिसे, ई तार्किक लागत है कि वर्तमान मा गलियारा से नीचे चलत व्यक्ति के लोगन के दृष्टि अऊर चेतना के क्षेत्र मा प्रवेश करै के अधिक संभावना है। ई ध्यान देय लायक होइ सकत है। हालांकि, चलब खुद एक अप्राकृतिक कृत्य नाहीं है। उई समय, हमका कुछ महत्वपूर्ण बात का एहसास भवा अऊर हम हैरान होइ गयेन। ई स्थिति के बात है। या फिर ई मार्ग के मामला है। युद्ध के स्थिति मा बीच मा मार्गन का अवरुद्ध करब या महत्वपूर्ण हिस्सा गायब होब असामान्य नाहीं है। हालांकि, ई नाजुक अऊर दुर्लभ युद्ध दृश्य मा, बर्बरता के दूसर ओर, का भौतिक रूप से संभव है अऊर का यथार्थवादी रूप से व्यावहारिक है, ई दुई अलग-अलग अवधारणा हैं। हिंया कूदौ अऊर मंच पर चढ़ौ। फिर फूल के पथ के आधार पर चलौ। वहिजा से, फिर से कूदौ अऊर हनामीची अऊर बॉक्स सीटन के बीच के मार्ग पर नीचे जाओ। यहिसे अकेले सब समस्या हल होइ जइहैं। लेकिन यहिके मतलब केवल भौतिक रूप से है। अगर उइ सचमुच इहाँ करत रहें, तौ कईयो स्टाफ सदस्य अऊर एक सुरक्षा गार्ड जेका कहीं इंतजार करै का रहा, भागत, कुरोमारू का गिरफ्तार करत, अऊर ओका दर्शक क्षेत्र से बाहर घसीटत। अऊर न केवल ध्यान, बल्कि पूछताछ भी शुरू होई। अगर काला रंग के पुरुष परिचारक जे कुरोमारू का देखिस रहा, थिएटर के अस्थायी निकास, कुरोमारू के प्रवेश द्वार पर साथ आवत है, तौ उ निश्चित रूप से कुरोमारू का याद करिहैं। अऊर पूछताछ कठोर होइ जात है। हमका पूरा यकीन है कि उ कहिहैं कि उ थिएटर के टिकट देखिहैं। पुलिस का पूरा छूट है। का हमका वापस मुड़ै का चाही? एक लापरवाह ग्राहक के रूप मा, एक ग्राहक जवन पहिली बार ई थिएटर मा नाटक देखत है, ई बिंदु से वापस मुड़ै मा कौनो समस्या नाहीं होई। अब तक के अपने अनुभव के आधार पर, हमका नाहीं लागत कि आपसे उ स्तर पर आपन टिकट देखै के लिए कहा जाई। लेकिन वहि स्थिति मा बहुत दूर जाय का है। चारों ओर मुड़ौ। मैं गलियारा से नीचे वापस मुड़ा अऊर गलियारा के अंत मा निकास पर चला गवा जहाँ मैं कुछ देर से खड़ा रहा। बाहर निकलौ, दाहिने मुड़ौ, अऊर दरवाजा के ओर लाल कालीन पर कदम रखौ जेका अब आप सबसे दाईं ओर देख सकत हौ। वहिजा से भीतर जा। बॉक्स सीट के नीचे से गुजरौ अऊर अपनी वांछित सीट पर पहुँचौ। वहिसे ठीक पहिले, ऊ दोहरावत है, "आई एम सॉरी ..." अऊर कईयो ग्राहकन के घुटनन का छूवत घुस जात है। उनके बीच, लागत रहा कि बहुत सारा महिला कर्मचारी विशेष रूप से गहरे हरे रंग के वर्दी पहिनले रहे। यहि तरह के आपात स्थिति मा, आपसे आपन टिकट देखावै के लिए कहल जाई ताकि उ आपका आपन सीट देखा सकै। बेशक, मैं बस इ कह सकत रहौं कि मैं जानत रहौं अऊर खुदै जइहौं, लेकिन मैं एक ग्राहक रहेंव जे एक बार गलत सीट पर बैठ गय रहौं। कर्मचारी भी चिंतित होइहैं। चिंता अऊर बढ़त संदेह के बीच, ई ग्राहक के टिकट देखै का प्रलोभन स्टाफ के दिमाग मा काफी तीव्र होइगा होई। ई संचय नरक मा जात है। पकड़ा जायब अपने आप मा अच्छा है। ई देखै में सक्षम न होब नरक है। ओकर बाप कोनबितरो से कहिन कि हम एक मेहरारू लेब, अऊर पानी पर तेल डारिन। परिवार कै बाप बिटिया से शादी करै के बारे मा सलाह करिन। पहिली बहिनी मना करिन, दूसरी बहिनी मना करिन, अउर छोटकी बिटिया शादी करै का राजी होइगै। साँप एक जवान समुराई बन गवा, अऊर जवान समुराई ओकर पत्नी का उठावै आवा। छोटकी बिटिया एक लौकी अऊर एक सुई लइके जवान समुराई के पीछे चली गै। जब जवान समुराई अपनी छोटकी बिटिया का कुण्ड मा लइ गवा, तौ उ जवान समुराई से कहिस कि ओकर छोटकी बिटिया हमसे शादी करै वाली है, अऊर लौकी का कुंड मा फेंक दिहिस। जवान समुराई डूब गवा। शिकारी बने कोनबितारो तीर बनाइन अऊर ओन मेहरारून के गिनती किहिन जेकरे पास बिल्ली रही। औरत शिकारी से नफरत करत है, लेकिन जब शिकारी शिकार करै जात है, तौ ऊ ओका उठावै आवत है। शिकारी शिकार का गोली मारिस, शिकार तीर पकड़िस, अऊर छुपा तीर शिकारी का गोली मारिस। शिकारी शिकार करै चला गा। औरत कताई का पहिया खींचिस। एक शिकारी ने बंदूक से एक औरत का गोली मार दी। औरत हँसि दिहिस। एक मनई एक शिकारी का पढ़ावत रहा। एक शिकारी ने एक औरत का गोली से गोली मार दी। मेहरारू गायब होइगै। बंदर मर गवा। बंदर का गाडै खातिर माटी लइ आए रहैं। मोर छोटकी बिटिया घरे लौटि गै। मोर बाप आपन बिटिया से शादी करै के बात करिस हवै। पहिली बहिनी मना करिन, दूसरी बहिनी मना करिन, अउर छोटकी बिटिया शादी करै का राजी होइगै। एक कप्पा एक जवान समुराई बन के अपनी मेहरारू का लेय आवा, अऊर ओकर छोटकी बिटिया एक लौकी अऊर एक सुई लइके ओकरे पीछे-पीछे चली गै। एक जवान समुराई अपनी छोटकी बिटिया का पूल मा लइ गवा, जवान समुराई से कहिस कि ओकर छोटकी बिटिया ओसे शादी करै वाली है, अऊर कुंड मा एक लौकी फेंक दिहिस। एक कप्पा ने अपनी छोटी बिटिया के शादी से हार मान ली है। एक ओनी ओकर छोटकी बिटिया का अपहरण कइ लिहिस, लेकिन ओनी एक धार से बह गै अऊर मर गै। छोटकी बिटिया कोनबितरो से बियाह कइकै सुखी होइगै। ई समय इतनी लंबी कहानी के बारे मा कल्पना करै का नाहीं है। हाल ही मा, कुरोमारू एक निश्चित कुत्ते के साथे यात्रा करत रहें। कुत्ता घमंड करत रहा कि ऊ एक भगवान है जे भविष्य के भविष्यवाणी कइ सकत है। जब कुरोमारू अपने कुत्ते के साथे पुल पार करत है, तौ कुत्ता भौंकत है अऊर कुरोमारू नदी मा गिर जात है। कुत्ता हँसिस, अऊर कहिस कि कुरोमारू निकट भविष्य मा भाग्य नाहीं बता पाई। अबही कुछौ भविष्यवाणी करै का कौनो तरीका नाहीं है, लेकिन कौनो अनुग्रह अवधि नाहीं है। वापस करब। सफेद चोगा पहिरे बारह पुजारी एक-एक कइके मंच पर चले गें अऊर बइठै लागें। साथै, काला निंजा के तरह कपड़ा पहिन के दुइ मनई बाईं ओर से कुछ बड़ा लइके दिखाई देत हैं, ओका मंच के बाईं ओर रखत हैं, अऊर फिर जल्दी से गायब होइ जात हैं। ई एक छोट लकड़ी के दरवाजा के तरह देखात है। भिक्षु किडो के ओर चलत हैं अऊर आगे मुँह कइके बैठत हैं, किडो से ज्यादा नाहीं। खासकर बाईं ओर के भिक्षु मेरे ठीक सामने हैं। मंच पर एक पात्र के चेहरा के बजाय, ई एक आदमी के चेहरा है जेसे आप सड़क पर टकरा जात हैं। हालांकि, एक संदिग्ध व्यक्ति के चेहरा सफेद रंग से रंगा गा रहा। ओनके चेहरा, चेहरा, चेहरा एक पल के लिए मोर आँखिन के सामने हैं। दूसर मनई भी कुरोमारू का देखत है। मंच से दृष्टि रेखा अऊर दर्शकन के बैठै के गलियारा से दृष्टि रेखा हिंसक रूप से टकरा जात हैं। ई एक लड़ाई के तरह है। जब कुरोमारू लौटै वाला रहा, तौ ओका लाग कि ओकर बाईं आँखी के कोने मा कुछ अजीब दिखाई दिहिस है। ई एक छेद है। जब मार्ग मंच से टकरात है, तौ मंच के सीधे नीचे मार्ग निश्चित रूप से दाईं ओर फैलत है। नहीं तौ आगे के सीट मा बइठे सवारिन का गुजरैं का कउनौ रास्ता न रहै। ई बात पूरी तरह से समझ मा आवत है। लेकिन अब हम जवन जाय चाहित है ऊ फूलन के रास्ता के दूसरा तरफ है। हनामीची अब कुरोमारू के रास्ता के तुरंत बाईं ओर फैला अहै जेहपे कुरोमारू चलत रहे अऊर अब रुकत अहै। हालांकि, हनामीची अऊर गलियारा के बीच, एक अउर बैठै के जगह है जेहिमा कई सीट समायोजित कीन जा सकत हैं। अगर आप ऊपर से नीचे देखत हैं, तौ आप देखब कि दर्शकन के बैठै के जगह फूल के रास्ता के दाहिने तरफ पीछे तक फैली हुई है। यहिके विपरीत, अब हम जवन जा रहे हैं ऊ फूलन के रास्ता के बाईं ओर विपरीत तरफ बैठै के जगह है। यहै का मतलब है कि यात्रियन के लिए कम से कम एक मार्ग होब जरूरी है, जे फूल के पथ के दाईं ओर बैठै के क्षेत्र मा अगली पंक्ति के सीटन का उपयोग करिहैं, इहाँ तक कि उ हिस्सा मा भी जहाँ आप गलियारा के अंत से बाईं ओर मुड़त हैं वर्तमान मा चालू है। अऊर ई वास्तव मा मौजूद है, अऊर ई कुरोमारू के आँखिन मा है। अऊर उ मार्ग फूल के पथ अऊर अंत के दाहिने छोर से टकरावै का चाही। हालांकि, हम वहिमा कुछ अजीब देखेन। हिंया से बाईं ओर मुड़ै वाला रास्ता मंच के सबसे नजदीक फूलन के रास्ता के हिस्सा से टकरा जात है, लेकिन ऊ हिस्सा काला होइ जात है अऊर हवा मा एक अजीब ठहराव होत है। ई एक भूमिगत मार्ग है। हम तुरंत ई देख लिहेन। ई उ मार्ग है जहाँ आप सीढ़ियन के कई उड़ानन से नीचे जात हैं, एक बहुत छोट मार्ग से गुजरत हैं, अऊर फिर बॉक्स सीटन अऊर हनामीची के बीच के क्षेत्र मा सीटन के एक समूह तक पहुँचै के लिए सीढ़ियन से वापस जात हैं। मैं संकोच मा अच्छा हौं। मैं जल्दी से आगे बढ़त हई, बाईं ओर मुड़त हई, अपेक्षा के अनुसार सीढ़ियन से नीचे जात हई, एक छोट सुरंग से गुजरत हई, फिर सीढ़ियन से ऊपर जात हई अऊर दूसर तरफ के क्षेत्र मा उभरत हई। बिना कौनो हिचकिचाहट के, हम कुछ कदम चलेन, बॉक्स सीटन के नीचे मार्ग मा बाईं ओर मुड़ेन अऊर मंच से विपरीत दिशा मा चले गयेन। हालांकि, उनकर माथा मंच के ओर मुड़ जात है, अऊर उ एक पल के लिए भी मंदिर के मैदान के भीतर के दृश्य से आपन नजर दूर नाहीं करत हैं। मोर तात्कालिक दृश्य निरीक्षण के अनुसार, सामने से छठी पंक्ति मा निश्चित रूप से सीट रहीं। ई निश्चित रूप से एक खाली सीट है। परम आज्ञा सुचारू रूप से चलब है। अबकी बार भी, हम झुकेन अऊर कहेन, "हमका माफ करौ ..." सबसे अधीनतापूर्ण तरीका से, लेकिन एक स्वाभाविक अधीनता के साथ जवन बहुत ज्यादा बाहर नाहीं खड़ा रहा, अऊर ई एक चमत्कार रहा कि वहाँ केवल भीड़भाड़ वाले कमरा मा एक खाली जगह बैठौ। एक छोट मिशन पूरा करा अऊर जल्दी से आपन सफलता के रिपोर्ट करा। भले ही ई बात से कौनो फर्क नाहीं पड़त कि पास मा कौन सी सीट हैं, लेकिन आपात स्थिति मा ई जानब जरूरी है। दाईं ओर एक सफेद बाल वाला बूढ़ा आदमी है जे एक भड़कीला चमकीला रंग का स्वेटर पहिनले है, अऊर बाईं ओर एक जवान औरत है जे एक क्रीम रंग के जैकेट पहने है। सामने वाली सीट पर सफेद जापानी कपड़ा पहिन के एक औरत बैठी रही। चमकीले रंगन से घिरा ई खाली सीट दूर से भी देखै का मिलत रहा। जब ऊ आदमी घरे इंतजार करत रहा, तब बुढ़िया ओसे कुछ मछरी लावै का कहिस, अऊर ऊ आदमी हाँ कहिस। ऊ आदमी एक हारपून के साथ माटी के फर्श से खड़ा होइगा, सैंडल मा छुरा घोंपिस, अऊर कहिस कि ई एक कॉडफिश है। ई बहुत सरल रहा। जब उ झपकी लेत रहा तौ हम पिस्सू का कुचल दिहेन। ई सीट सचमुच एक पिस्सू है। केहू कागज मा स्याही भर के कहिस कि ई अंधियारी रात कै चिरई आय। का उ सोचत रहा कि उ प्रतियोगिता जीत गवा है? लकिन ई सीट नाय भरि पाइन। हकीकत मा, ई तोहार नुकसान है। एक लकड़ी काटै वाला आपन कुल्हाड़ी खो दिहिस, ओका खोजिस, सिकाडा मा बदल गा, अऊर सिकाडा चहक उठा। कुल्हाड़ी मिल गै। एक पुराने और विशाल मंदिर का मैदान। चेरी का पेड़, देवदार का पेड़। लाल अऊर सफेद रस्सी से एक बड़ा घंटी लटकत है। पीछे लाल अऊर सफेद पर्दा। ऊपर चेरी रंग के तार। सफेद कोट अऊर गंजे सिर वाले बारह भिक्षु अब पूरी तरह से बैठे रहे। पीछे से एक चिन्ह। अपनी बाईं आँखी के कोने मा, हम एक महिला स्टाफ सदस्य का गहरा हरा वर्दी पहिन के देखेन, जवन सीटन के बाईं ओर झुकत रही, जेहिमा हम वर्तमान मा बैठे रहेन, एक अइसन जगह मा, जेहिमा हमरे पीछे सीटन के पंक्ति रही, मानो हमसे कुछ पूछत रही। अनदेखा करनब। एक गंभीर दर्शक सदस्य के रूप मा जे नाटक के प्रगति के बारे मा भावुक है। अगर आप खराब आवाज निकालै के जिद करत हैं, तौ ई दूसर ग्राहकन के लिए उपद्रव होई। हमका पूरा यकीन है कि कर्मचारी भी ई बात का समझिहैं। मौन लड़ाई। हम जीत गयेन। लागत रहा कि परिचारक हार मान लिहिस है अऊर पीछे हट गा है। एक बन्दर सफर किहिन, एक बन्दर पीठ पै मेढक ढोय के भागिन। जब मेंढक बंदर का अपनी पीठ पर उठाइस अऊर बंदर आसमान के ओर देखिस, तौ बादर उड़ गए। बानर जब मेंढक के पीठ से उतरा तौ मेंढक कहिस कि एकै जगह मा सात जगह हैं। यहि स्तर पर दुश्मन के सामने आत्मसमर्पण न करौ। लड़ाई जारी है। जब दंपति प्रार्थना करत रहें, तब एक बच्चा पैदा भवा। ऊ एक बच्चा वाले परिवार मा नौकर के रूप मा काम करै गवा, अऊर जब ऊ परिवार के साथे बाहर गवा, तौ ओकर सामना एक राक्षस से भवा। राक्षस बच्चा का निगल लिहिस, लेकिन बच्चा राक्षस का वश मा कइ लिहिस। जब बच्चा दुसरे परिवार मा नौकर के काम करै गा अउर बाहर निकरा तौ वहिका राक्षस मिला। जब राक्षस बच्चा का निगल लिहिस तौ बच्चा जवान होइगा अउर परिवार के बिटिया से शादी कइ लिहिस। जब एक बच्चा दूसर परिवार मा नौकर के रूप मा काम करत है, परिवार के सदस्य के देखभाल करत है, अऊर बाहर जात है, तौ ओका राक्षसन से सामना होत है। राक्षस बच्चा का निगल लिहिस, लेकिन बच्चा राक्षस का वश मा कइ लिहिस अऊर राक्षस द्वीप से खजाना वापस लइ लिहिस। कईयो परिस्थितियन का दोहरावा जात है। बाईं सीट पर बैठी एक जवान औरत के गोदी मा एक पतली पत्रिका फैली रही, अऊर एक क्षण के लिए हम ओपे लिखा ``बोज़ू'' शब्द देखेन। ध्यान सर्वदिशात्मक है। ई सही है, पिछला सीन एक भिक्षु के बारे मा रहा, जइसे कि आपने सुना है। एक लंबा, खींचा सीटी के आवाज। यहिसे वा घरे लौटि गा, पै मेहरिया संकोच करत रहै अउर वहिके ऊपर चावल के चोकर छिड़क दिहिस अउर हवा का उड़ावै दिहिस, पै वहिके बजाय वा खुश होइके भीग गे। अब उ कुरोमारू है। जब एक कुत्ता भौंकत है, तौ ऊ शायद सोचत है कि ऊ ओपे हमला करै वाला है अऊर ओका गोली मारय वाला है, लेकिन हकीकत मा, कुत्ता ओका चेतावनी देत है कि एक अउर साँप जइसन चीज ओपे हमला करै वाला है, आपका निश्चित रूप से पछतावा होई। एक लंबा, खींचा सीटी के आवाज। यक दिन एक मूस चाउर लाय रहा, तौ ऊ भात पकाइस तौ मूस काम करिस। जब चावल पक गा, तौ एक मूस ओका चुरा लिहिस अऊर ओका मिसो के साथे खा लिहिस जवन ऊ लाया रहा, तौ ऊ गुस्सा होइगा अऊर मूस का मारिस, जेहिसे ओकर आगे का दाँत टूट गा। यहिसे मोहिका निकार दीन गा रहै अउर दूसर गन्दा घर मा नहाये के रसोइया के रूप मा काम पर रख दीन गा रहै, अउर जबै मैं परिवार के बिटिया से मिली तौ वा मोहिका पूछिस कि का तुम नहाये खातिर रसोइया हौ। जब बिटिया बीमार पड़ी तौ एक भाग्य बतावै वाला दिखाई दिहिस अउर बताइस कि जउने मनई का ऊ पसंद करत है, ऊ घर मा है, अउर जब मालिक आपन नौकर का बीमार होके देखै भेजिन तौ बिटिया गरम नहावै का चुनि लिहिस। फिर नहाय रसोइया सुन्दर मनई बन के अपनी बिटिया से बियाह कइ लिहिस। जब ऊ नंगा रहा, तौ एक मेंढक बाहर आवा अऊर ऊ ओपे कदम रखिस। हम मेंढक के साथे आँखिन अऊर अपनी बिटिया के साथे गीतन के आदान-प्रदान किहेन। हम एक चित्र पत्र भी भेजेन। जब वा अपनी पीठ पर भारी जलाऊ लकड़ी लइके यात्रा पर गईं, तौ एक मनई आवा अऊर बताइस कि ई केतना करुणाजनक है काहे से कि ई भारी है, तौ ऊ ओका अपनी पीठ पर जलाऊ लकड़ी दइ दिहिस। अऊर अपनी पीठ पर कूदि परे। ढोलक अऊर ऊँच-ऊँच ताली के आवाज।