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05-SF: About the supermarket of SF-サンフランシスコのスーパーマーケットについて

■サンフランシスコのスーパーマーケットを回って■

Safeway


 サンフランシスコのアメリカのスーパーマーケットについて考えます。これらは日本の店とは異なります。広いスペースがあり、品揃えも多く、もちろん異なる種類の商品があります。これはサンフランシスコの特徴です。農地に近いことで新鮮な野菜が手に入ります。日本では「地産地消」という概念があります。地元で生産されたものが、高い流通コストをかけずに新鮮で安価に提供されます。カリフォルニアは主要な農業州です。そのおかげで、多くの農産物が棚に並びます。

   I guess about US Supermarkets in San Francisco. They are different from shops in Japan. They have more space, more items, and of course, different kinds of products. This is a specialty of San Francisco. Being near farmland brings fresh vegetables. In Japan, we have the concept of "local production for local consumption." Products grown locally are provided by supermarkets without high distribution costs, keeping them fresh and cheap. California is a major agricultural state. Thanks to this, many farm products hit the shelves.

Whole Foods Market

   供給は私が住んでいる東京とは全く異なります。日本では一つの農産物の種類が多くありません。しかし、カリフォルニアでは一つの農産物に十種類以上のバリエーションがあります。消費者は多くの選択肢から自分の好きな種類を選ぶことができます。しかし、農産物の品質は一貫していません。したがって、農産物を選ぶ責任は消費者にあります。

   The supply is totally different from Tokyo, where I live in Japan. In Japan, there are not many varieties of a single farm product. However, in California, there are over ten varieties of a single farm product. Consumers can choose their favorite kind from many options. Furthermore, the quality of the farm products is not consistent. Therefore, the responsibility of choosing the farm products lies with the consumer.

Trader Joes

   アメリカの建国の原則は「人民の、人民による、人民のための政府」です。つまり、自由には責任が伴います。最近では、建国の原則を忘れたエゴイストやポピュリストが増えています。彼らはインターネットやデジタルツールを使って心理学を利用し、人々を簡単に操ります。人々の考えはインターネットのクッキー機能によって分析され、知らないうちに購買意欲が刺激されます。これが「アマゾン効果」として知られています。

  The founding principle of the United States is "government of the people, by the people, for the people." In other words, freedom comes with responsibility. Recently, more egoists and populists have emerged, forgetting the founding principles. They easily manipulate people using psychology through the internet and digital tools. People's ideas are analyzed by cookies on the internet, and their purchasing will is influenced without them knowing. This is known as the Amazon effect.

Whole Foods Market

   行動経済学という心理学を利用した購買戦略や広告戦略が人気です。デジタル世界の浸透によって未来の世界がどのように変わるかを予測するのは難しいです。ある人々はこれを「人々のグーグル」と呼びます。これは、消費者が金銭を欲望を満たす価値として考える人が増えているからです。逆に、こうした消費者のビッグデータを分析し、それをコントロールすることは、経済指標としての金銭とは異なります。多くの社会問題が発生するでしょうが、スーパーマーケットは引き続き地産地消とコミュニティの維持という考えを支持し続けるでしょう。

  Behavioral economics, which uses psychology for purchasing and advertising strategies, is becoming popular. It is hard to predict how the future world will change with the permeation of the digital world. Some people call it the "Google of people." This is because more consumers think of money as a value to satisfy their desires. On the contrary, analyzing big data of such consumers and controlling it is different for money as an economic indicator. Although there will be many social problems, the supermarket will continue to support the idea of local production for local consumption and community maintenance.

■サンフランシスコで出会った友人たちとの思い出■

シンプルに生きたいのよ

私はね、信じてないの。悩みも悲しみの中にいることを。
なぜ、争いを呼ぶようなじゃれ合いをするの?
払いのけたり、止めたりするために私が目だつことなどもしたくないわ。
シンプルに生きたいのよ。
キジ肉の夕食に楽しみを見つけるのも良いと思うの。
でも、私のナイフからお肉が落ちちゃうのよ。
(だって堅苦しいでしょ?その夕食って)
トマトとマッシュポテト(韻踏んでます)をいただきたいわ。
(だってキジ肉を食べるような食事、毎日してたら疲れるから。)
シンプルに生きたいのよ。
老後は小さなコテージが欲しいの。
(欧米では田舎暮らしの家と避暑地として使う家のことを称して言います。)
それは何にも代えがたい私のとってのスペシャルなもので、十分な広さだわ。
その家は笑いと喜びが広がって、あなたが愛するもの大切なものなの。
誰かが高みを目指すとしても、私は地道に生きたいの。
ナイフを使うマナーを心配する日々から自由になるのよ。
みすぼらしくってセンチメンタルなことだという声は聴くけど
(韻を踏んで)穀物の多いような生活 (つまり質素な生活)
まあ、そうかもしれないけど(重圧からは開放されるわよね?)
シンプルな生き方を頂戴よ!
※Kaori Ikeya の意訳です。

Give me the simple life Singer: Ella Fitzgerald

I don′t believe in frettin' and grievin′
Why mess around with strife'
I never was cut out to step and strut out
Give me the simple life
Some find it pleasant dining on pheasant
Those things roll off my knife
Just serve me tomatoes and mashed potatoes
Give me the simple life
A cottage small if all I'm after
Not one that′s spacious and wide
A house that rings with joy and laughter
And the ones you love inside
Some like the high road, I like the low road
Free from the care and strife
Sounds corny and seedy, but yes, indeed
Give me the simple life

■未来の衝撃からの一文■

 しかし、人間が、入手可能になる物質的・文化的品目の増加をうまく処理してゆけるかどうかは、まったく別問題である。というのも、選択の幅があまりに複雑、困難、高価となったため、個人を解放する代わりにその逆の働きをするときがやってくるからだ。つまり、選択が過剰選択となり、自由が非自由となるときがくるのだ。

Whether man is prepared to cope with the increased choice of material and cultural wares available to him is, however, a totally different question. For there comes a time when choice, rather than freeing the individual, becomes so complex, different and costly, that it turns into its opposite. There comes a time, in short, when choice turns into overchoice and freedom into un-freedom.

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