見出し画像

Lalunの仕組み

  Lalunの活動は開発途上国の産業の支援や教育水準の向上を支えています。バングラデシュの知的障害者のコミュニティで生産された商品や職業訓練学校で生産された商品、また女性の社会進出を促進する教会で生産された商品などを、フェアトレードにて適切な値段で購入しています。そして、教会での対面販売やオンラインショップで販売しています。商品を販売して得た利益は、バングラデシュの初等教育の普及や教育環境の向上のために現地に寄付されたり、日本の社会問題の解決に役立てるために炊き出しの支援に利用されています。

  開発途上国での貧困層をなくすためには、学校教育の普及には効果がすぐに出るには時間がかかるため後回しにされる傾向にありますが、教育環境の普及と向上が不可欠だと考えています。開発途上国の大きな課題の1つ目は、識字率の低さにあります。識字率とは、文字の読み書きができる人がその国の総人口に占める割合です。識字率が低いと、教科書を活用した教育ができなかったり、お金を扱う仕事が難しくなります。そのため、識字率の向上は、これから経済成長を発展させるためにも不可欠であり、すぐにでも取り組まれなければならない重要な項目の一つだと言えます。2つ目の課題は、バングラデシュの教育制度は、小学校(1〜5年)、中学校(6〜10年)、高校(11〜12年)、大学や専科短大となっていますが、実際には中学校に進級できる子供たちは全体の約半分しかいません。また、徐々に初等教育が普及してきたことによって、教える側の質の良い教師が不足しているという新たな課題を抱えています。

How Lalun works

   Lalun's activities support industries and raise the level of education in developing countries. Lalun purchases goods produced in Bangladesh for the mentally handicapped community, in vocational training schools, and in churches that promote women's social advancement, through fair trade at reasonable prices. The products are then sold in person at churches and through our online store. Profits from the sale of the products are donated to the local community to promote primary education and improve the educational environment in Bangladesh, and in Japan, the profits are used to support soup kitchens, which enables us to tackle social problems in Japan.

   We believe that in order to eliminate poverty in developing countries, it is essential to promote and improve the educational environment, although the spread of school education tends to be an afterthought because it takes time for the effects to be immediately apparent. The first major challenge in developing countries is the low literacy rate. Literacy rate is the percentage of a country's total population that can read and write. A low literacy rate makes it difficult to provide education using textbooks or to work with money. Therefore, improving the literacy rate is one of the most important items that must be addressed immediately, as it is essential for developing economic growth in the future. the second issue is that the education system in Bangladesh is divided into elementary school (1-5 years), middle school (6-10 years), high school ( In reality, however, only about half of all children are able to advance to junior high school. In addition, the gradual spread of primary education has created a new challenge: a shortage of quality teachers to teach.


いいなと思ったら応援しよう!