講演会で「ミッキー」を描いた!? I drew "Mickey" at the lecture!
かなり前に、ある商店街の店主やお店のお客様を対象に、“ツキイチ笑談感動セール”と題し毎月1回セミナー講演会を開催していた。来場者のハートをわしづかみ、とまではいかないが大いに盛り上がったのを記憶している。
その中で印象に残っているのが、少し変わり種の講演者で「お客様を感動させるイロハニホヘト」という題目の講演会だった。 その講演者は、有限会社加賀屋感動ストアーマネージメントの代表の加賀屋克美さん。元気溌剌としたユニークなおにいちゃんだった。
A long time ago, lectures have been held once a month for the owners and customers of a certain shopping district, entitled "Tsukiichi laughter emotional sale". I remember I can't say that they totally grabbed the hearts of the visitors, but it was very exciting.
What left a strong impression on me was the lecture entitled "Irohani Hoheto to impresses our customers" with a slightly different kind of speaker. The speaker was Katsumi Kagaya, a representative of Kagaya Impressive Store Management Co., Ltd. He was a lively and unique man.
加賀屋さんは、アルバイトを含め13年間、東京ディズニーランドに勤めた経験をもつ、いわば東京ディズニーランドの隅から隅まで知り尽くしているディズニースペシャリストである。休憩を挟んで3時間ぶっ続けで喋りまくった。話の内容は「東京ディズニーランドで働く人たち」のこと。
Mr. Kagaya is a Disney specialist who knows every corner of Tokyo Disneyland and has 13 years of experience working at Tokyo Disneyland. He talked for three hours . The content of the story is "people working at Tokyo Disneyland".
感動あり、感謝あり、笑いあり、涙ありの職場だったようである。それは何となく想像はつく。ディズニーランドで働く人たちの “職場物語3時間スペシャル” 番組のようだった。記憶は薄らいでしまったが、唯一鮮明に覚えているのが子供たちに向けの「お絵かき」。描いたのは「ミッキー」。ミッキーの描き方を教えてもらった。誰でもが簡単に上手に描けるというものだった。絵心無しの私でも、描けたような気にさせてくれた。
It seems that it was a workplace that was touched, grateful, laughing and tearful. I can imagine it somehow. It was like a "3 Hours Workplace Special" program for people working at Disneyland. My memory is faint, but the only thing I can remember clearly is "drawing" for children. I drew "Mickey". I was taught how to draw Mickey. Anyone could easily and well draw. Even without me, I made me feel like I was able to draw.
レポート & お絵描き / 渡邉雄二 (Yuji Watanabe)