宣伝広告画像を作るときは、人物やキャラクターがバナーに入っていたほうが良いと気づきました(BeforeとAfterの比較画像あり) #エアコミティア
私は通販サイトの宣伝画像などを作る仕事をしているのですが、商品には直接関係ないとしても、人物やキャラクターが入っているだけでかなり目を引くようになると気が付きました。
街中に貼ってあるポスターのほとんどには芸能人が起用されていますし、商品のイメージアップにもつながっていますね。
広告は何よりも「見てもらうこと」が重要ですので、まずは画像を見てもらって、その後に商品を知ってもらうと言う2段階に分けて考えることが大事だと思いました。
今までは商品の内容や魅力を前面に押し出していたのですが、TwitterなどSNSではあっという間に情報が流れてしまうので、1秒以内に目を引いてタップさせる必要があると気がついたのです。
これからは意識して宣伝を強化していきたいと思います。
Before
After
エアコミティアに合わせて、著作権フリー素材集のセールを開催します。
開催期間:
2020年9月20日~9月22日
開催場所:
DVD版(http://swst.thebase.in/)
ダウンロード版(http://swstdl.thebase.in/)
商用利用ができる、著作権フリー素材集です。クリエイターの方、是非いちどサイトを覗いてみてくださいね。
When creating a promotional ad image, it's better to have a person or character in the banner.
I'm in the business of creating promotional images and such for shopping websites, and I've found that even if it's not directly related to the product, just having a person or character in it can be quite eye-catching.
Most of the posters around town feature celebrities, and it's also helping to improve the image of the product.
The most important thing in advertising is to get people to see it, so I thought it was important to divide it into two stages: first getting people to see the image, and then getting people to know the product.
Up until now, we used to push the content and appeal of our products to the forefront, but on social networking sites such as Twitter, information flows so quickly that we realized we needed to catch the eye and get people to tap within a second.
From now on, I'm going to be more conscious of this and strengthen my advertising.
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