見出し画像

2020.12.16 オリジナルボンボン『六花のつゆ』/Original bonbon "6 kinds of flower soup"

強くなるのは鍛えているときではなく、休息しているとき
You grow when you're resting, not when you're training

カーレースでは一見、レーサーの技量や経験によるドライヴィングが勝敗を決する最大の要因に見えますが、実はピットインする時間をどれだけ縮められるかが最大のポイントであったりするようです。
これを個人の活動に転写してみれば、
周りのみんなが頑張っている時は自分も必死に頑張っていますが、いずれ差がつくのは「それ以外の時間」をどう使っているか、ということに。
レースと違って、いつも明確な勝敗を決する訳ではない我々個々の人生においても、何か自分が胸を張れるような世界を確立するには、
『仕事をしている時間以外の時間』の過ごし方が大事なのかもしれません。
本日届いたシングルモルトの中に、今年で70周年を迎えた神戸の曽根物産より、オリジナルの「六花のつゆ」というボンボンが封入されていました。
同社取り扱いの6種のスピリッツを使用したもので、食してみると上品に甘やかでシャリシャリの歯応えが楽しく、それぞれの原酒の個性がしっかりと感じられました。
写真①の上部の一番色が濃いエドラダワーを起点に時計回りで以下の通り。
🔹エドラダワー2009 Sherry Butt TWH
🔹厚岸2018 Bourbon Barrel Non peat
🔹グラッパ Berta ELISI
🔹ラム Laodi Sweet brown
🔹カルヴァドス Pere MagloireV.S.O.P.
🔹カリラ2012 Hogshead TWH
周年に相応しく、同社らしさが感じられる取り組みです!

At first glance, driving based on the skill and experience of the racer seems to be the biggest factor in determining the outcome of a car race, but in reality, it seems that the biggest point is how much time can be shortened to pit.
If you try to transfer this to your personal activities,
When everyone around me is doing my best, I am doing my best, but what makes a difference is how I spend "other times".
Unlike racing, we don't always make a definite victory or defeat, but in our individual lives, to establish a world where we can be proud of ourselves.
It may be important to spend "time other than working time".
In the single malt that arrived today, an original bonbon called "6 kinds of flower soup" was enclosed from Sone Bussan in Kobe, which celebrated its 70th anniversary this year.
It uses 6 kinds of spirits handled by the company, and when you eat it, it is elegantly sweet and crispy, and you can feel the individuality of each liquor.
Starting from Edradour, the darkest color at the top of Photo ①, it is as follows in a clockwise direction.
🔹 Edradour 2009 Sherry Butt TWH
🔹 Akkeshi 2018 Bourbon Barrel Non peat
🔹 Grappa Berta ELISI
🔹 Rum Laodi Sweet brown
🔹 Calvados Pere Magloire V.S.O.P.
🔹 Caol Ila2012 Hogshead TWH
It is an initiative that is suitable for the anniversary and feels like the company!

画像1

画像2

画像3

ブルックラディ 1992~2019 27年 ホグスヘッド <238本> ウイスキートレイル『クエイヒ』/エリクサーディスティラーズ for TWH 47.4%

画像4

ブナハーブン 1990~2015 24年 復刻ラベル/BB&R for TWH 48.4%

画像5

ブナハーブン 2007~2019 12年 1stフィルシェリーバット <597本> シグナトリーヴィンテージ for TWH 58.0%

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?