インターネット調査室: 「Hertz is selling 20,000 electric vehicles to buy gasoline cars instead」 <ー 日本政府は、この現実を観ても中国や韓国のEV車に補助金を出すのか? 特に、北海道、東北、日本海側の寒冷地で給電所もたいしたないところで、どうしろというのか不明。
今回は「Hertz is selling 20,000 electric vehicles to buy gasoline cars instead」について見て行きましょう。
CNN Business: 11 Jan,2024
「Hertz is selling 20,000 electric vehicles to buy gasoline cars instead」: !
Hertzレンタカー EV車に激怒。
Hertz, which has made a big push into electric vehicles in recent years, has decided it’s time to cut back. The company will sell off a third of its electric fleet, totaling roughly 20,000 vehicles, and use the money they bring to purchase more gasoline powered vehicles.
スゴイ量の売却。
理由は?
Electric vehicles have been hurting Hertz’s financials, executives have said, because, despite costing less to maintain, they have higher damage-repair costs and, also, higher depreciation.
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And EV price declines in the new car market have pushed down the resale value of Hertz’s used EV rental cars.
これじゃ、売りたくもなります。
Hertz expects to take a loss of about $245 million due to depreciation on the EVs, an average of about $12,250, per vehicle the company said in an SEC filing.
ダメ押しで、EVの減価償却で$245 million(355億円位)の損失?!
も~ コメディー状態。
民間企業の経営は慈善事業ではありませんので。
EVの化けの皮が剥がれるまで、もう一息。
マスコミは、日本がEV化が遅れていると言いますが、日本人なら、こんなのは考えなくともわかっていたらEV化しなかったのだと思いますけどね~
マスコミの意見を聞いてみたいものです。
そもそも、 日本ですら給電所が少ないのに、米国のような広い国土だと、給電所もないところが多く、長距離は知れず、現実的ではないとはおもっていました。
ま~、少し遠いと米国人は直ぐ飛行機で移動しますが(笑)、ただ車社会の米国で、給電所不足、特にイリノイあたりの寒いところでは、受電に時間もかかり大変そうです。
こんなもんだいだらけのEV車に、日本政府は、この現実を観ても中国や韓国のEV車に補助金を出すとは恐れ入りました。 どこの国のせいふなのでしょう?
なお、二酸化炭素による温暖化と言いますが、真相は
「亜酸化窒素ガス」 <ー 温暖化の正体
なので、各自で調べて見ることをお勧めします。
参考検索キー: 亜酸化窒素ガス 地球温暖化
こちらは、車の排気ガスの二酸化炭素より温暖化に貢献だと思います。