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【3min-DAIRY NEWS‪】まいにち英語☼The Origins of Influencer Marketing

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In today's digital world, influencing is a million-dollar business. 

However, 

influencer marketing isn't new and predates the internet by centuries. 

Back to the 1760s. 

Josiah Wedgewood, 

pottery designer 

and entrepreneur, 

leveraged the influence of a Queen and rebranded his business as Queensware, 

the world’s first 

luxury pottery work. 

In the late 1800s, 

companies began to create influencers. 

These brand mascots were often completely fictional

But the public 

responded to them, 

trusted them, 

and bought the products. 

In the 1980s, a more collaborative influencer marketing style began when companies paired with famous people, 

like Nike with Michael Jordan. 

New social media 

in the 2010s, 

like Facebook and YouTube, 

let ordinary people become internet stars. 
Some were able to create engagement and it's growing fast.

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《words/phrases》

pottery
pots, dishes, and other articles made of fired clay.
⭐︎陶器:粘土を焼いて作った鍋や食器などの物品
leverage
to use (something valuable) to achieve a desired result.
⭐︎レバレッジ:(価値のあるもの)を使って、望む結果を得ること
fictional
imaginary.
⭐︎フィクション:想像上のもの


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(ながらバックグラウンド再生可能)
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ーインフルエンサーマーケティングの原点ー

今日のデジタル社会では、影響力を持つことが100万ドル規模のビジネスとなっています。しかしインフルエンサーマーケティングは新しいものではなくインターネットよりも何世紀も前から存在しています。
1760年代、陶器のデザイナーであり起業家でもあったジョサイア・ウェッジウッドは、女王の影響力を利用し、自分のビジネスを世界初の高級陶器製品「クイーンズウェア」として再ブランド化しました。1800年代後半には企業はインフルエンサーを生み出し始めました。これらのブランドマスコットは完全に架空の存在であることが多かったが、人々は信頼し製品を購入しました。1980年代には、ナイキとマイケル・ジョーダンのように、協力的に企業が有名人とペアを組むようになりました。

2010年代には、FacebookやYouTubeなどの新しいソーシャルメディアが登場し、一般人がインターネット上のスターになりました。そしてエンゲージメントを生み出すことができた人たちが急速に成長しています。

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ーWE ARE CULTURAL PROGRESS ー
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◉green ideas
◉life fulfillment
◉3 min easy

HAVE A BEAUTIFUL DAY ‪\♡︎/︎


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