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つまらない。

 今年最後となりそうな寒波が来ていますが、みなさんいかがお過ごしでしょうか。私は寒さより痛さが増してもんどりかえっています。

 さて、今日は学内で活動費をもらったゼミの報告会があるのですが、これがどうにもこうにもつまらないのです。一番つまらないのは、どのゼミでも学生が質疑応答で答えられないと、教員がすべて答えてしまっているのです。私はこのやり取りが本当に嫌いです。なぜ、学生に最後までやらせようとしないのか、理解に苦しみます。結局大勢の前で発表する機会で先生が手助けしてしまっては、いつまでたっても自立しないのではないでしょうか。

 私はこういったプレゼンの場面でゼミ生に一切支援することはありません。イメージとしてはラグビーの監督と同じようで、準備だけは一緒にしますが、本番は観客席でただ眺めるだけに徹しています。(これが結構辛いんですよね。)

 やっぱり大学教員の多くはプライドが高いのか、あるいは失敗を極端に恐れているのかどちらかに傾いている人が多いような気がします。このような人たちが一番大事な20代の若者を将来を導くことができるのか、本当に不安になります。

 失敗は多くの学びを与えてくれます。特に若い時に経験した失敗は、その後人生の糧になると思います。そして、その失敗以上に大事なのはやり切ったという達成感ではないでしょうか。多くの失敗を積み重ねた上で達成できたことは記憶に残るだけではなく、体が勝手に動くぐらいまで細胞に埋め込まれていくような気がします。

 私は学生に1回でも2回でも失敗の先にある達成感を感じてほしいと願っています。しかし、この小さな願いも無邪気な善意によって蝕まれていくような気がしています。そして、そのことが大学へ行くことへの拒否感へと変質していくことに対して結構辛くなってきました。そろそろこの大学も卒業かなと考える毎日です。
 
 これから大学教員になる人には、常に自分の道を歩むことを止めないでほしいと思います。そして、たとえ周りから評価されなくても腐らずに学生の成長を願いつづけてほしいと思います。

(バイオハザードが無性にやりたくなった准教授でした。打ちまくるぞ!!!!)


































































































































It's boring.


The cold wave is coming for the last time this year, how are you all doing? I feel more pain than cold and am back.

Well, today I have a debriefing session for a seminar I was paid for on campus, but I can't seem to get enough of this. The most boring thing is that in every seminar, if students can't answer questions and answers, the teachers are all answering. I really hate this interaction. It's hard to understand why they don't want students to finish. In the end, if the teacher helps them with the opportunity to present in front of a large number of people, they will never be independent.

I have no support for the seminar students in these presentations. The image is similar to that of a rugby coach, only the preparation is done with him, but during the performance, he just watches from the stands. (This is quite spicy.)

After all, I feel that many university teachers tend to be either proud or extremely afraid of failure. It makes me really nervous that these people will be able to lead the future of our most important 20-somethings.

Failure teaches you a lot. I think the mistakes I made when I was young, in particular, will feed my life afterwards. And more important than that failure is the sense of accomplishment that you've accomplished it. What I was able to accomplish after accumulating many failures is not only memorable, but I feel like it's embedded in my cells until my body can move on its own.

I want my students to feel a sense of accomplishment beyond their failure once or twice. But I have a feeling that even this small wish will be eroded by good intentions without malice. And it has become rather painful that this has led to an unstoppable change in my nature to a refusal to go to college. Every day I think I'm about to graduate from this university. I don't want anyone who is going to be a university teacher to stop walking their own path all the time. And I want them to continue to hope for the growth of their students without rotting even if they are not appreciated by others.

(I was an associate professor who had an urge to do Resident Evil. I'm going to hit you!!!!)



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