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カリフォルニア州選挙の資金集め

カリフォルニア州の住民投票がらみの興味深い記事です。
日本以上に、「選挙にはお金がかかる」という印象です。

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2024年カリフォルニア州選挙で投票対策に大金が動く
2024年のカリフォルニア州選挙が日に日に混み合う中、一部の投票法案キャンペーンは、1月以来6000万ドル以上を集め、来るべき高額な戦いに向けてすでに軍資金を蓄えている。
昨年は、11月の7つの法案で有権者を動かすために、主に企業によって7億ドル近くが費やされたが、その大半は2つのスポーツ賭博法案で、いずれも失敗に終わった。
そして昨年同様、来年11月の少なくとも2つの法案は、新しい法律を覆すために業界が支援する住民投票となるだろう。
昨年、レストランの賃金と職場基準を定めるファストフード労働者評議会を設立する法律が可決された直後、ファストフード・チェーンはこの法案と戦うことを誓った。
1月までに、彼らは住民投票を実施するのに十分な署名を集め、投票後まで法律を凍結した。
そして先月、彼らのキャンペーンに資金が流入し始めた。
7月5日、インアンドアウトは1000万ドルの小切手を投票対策委員会に送った。
その後2日間で、マクドナルド、チックフィルア、チポトレも1000万ドルを寄付した。
これまでのところ、委員会は5000万ドル以上を集めたと報告している。
2024年11月、病院や学校から3,200フィート(約1.6km)以内の新規油田掘削を禁止する州法を阻止するための住民投票に2,000万ドルを投じた石油業界のキャンペーンは、それほど多くの資金を集めていない。
今のところ、この対策に公式に関与している委員会はないが、シェブロン、バレロ、マラソン石油が全額出資している委員会は、このサイクルで210万ドルを集めている。
さらに資金が集まるかもしれない:
水曜日には、環境保護団体と公衆衛生団体の連合が、この法律を支持する対抗イニシアチブを提出した。
来年11月、有権者は、地方家賃統制を制定する市の能力の制限を撤廃する法案についても決定することになる。
エイズ・ヘルスケア財団は1,000万ドルを投じてこの法案を支持している。
公式な反対委員会はまだ存在しないが、カリフォルニア・アパート協会は今年、170万ドル以上の寄付を報告した。
2020年、同団体は、州全体の投票における最新の家賃規制法案であるプロポジション21を敗北させるために7200万ドル以上を費やした。

2026年は早くない:
有権者が次期州知事やその他の州政府高官を選ぶのは2026年だが、すでにキャンペーンを開始し、資金を集めている候補者もいる。
これまでの資金調達者トップ3は以下の通りだ:
フィオナ・マ州財務長官副知事選に出馬する380万ドルを集めた
民主党下院予算委員長フィル・ティン氏サンフランシスコ選出の州財務長官のための委員会を立ち上げ、300万ドルを集めた
エレニ・クナラキス副知事カリフォルニア州初の女性知事を目指す260万ドルを集めた
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Big bucks for ballot measures in 2024 CA election

As California’s 2024 election gets more crowded by the day, some ballot measure campaigns are already building their war chests for the costly fight to come, raising more than $60 million since January.

Last year, nearly $700 million was spent, mostly by companies, to sway voters on seven November measures, the vast majority on two sports gambling measures that both failed.

And, like last year, at least two measures next November will be industry-backed referenda to overturn new laws.

Almost immediately after the passage last year of a law to establish a fast food workers council to set wages and workplace standards for restaurants, fast food chains vowed to fight the bill. By January, they gathered enough signatures to get the referendum on the ballot, freezing the law until after the vote.

And last month, the money started flowing into their campaign. On July 5, In-n-Out cut a $10 million check to the ballot measure committee. Over the next two days, McDonalds, Chick-fil-a and Chipotle all donated $10 million as well. So far, the committee has reported raising more than $50 million.

Not as much cash has been raised by the oil industry campaign that spent $20 million to qualify a November 2024 referendum to block a state law banning new wells within 3,200 feet of hospitals and schools.

So far, there aren’t any committees officially involved in the measure, but one committee entirely funded this cycle by Chevron, Valero, and Marathon Petroleum has raised $2.1 million. More money may be on the way: Wednesday, a coalition of environmental and public health groups filed a competing initiative to uphold the law.

Next November, voters will also decide on a measure to remove some limits on cities’ ability to enact local rent control. The AIDS Healthcare Foundation is in for $10 million supporting the measure.

Though there is no official opposition committee yet, the California Apartment Association reported more than $1.7 million in contributions this year. In 2020, the group spent more than $72 millionto defeat Proposition 21, the most recent rent control measure on the statewide ballot.

Not too early for 2026: Though voters won’t select the next governor and other statewide officials until 2026, some candidates have already launched campaigns — and are collecting cash, too.

The top three fundraisers so far:

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