稲羽兎迅遅報【なぜ多くの人がエルデンリングを購入したのですか?| GI Asks】英字ゲーム新聞
なぜ多くの人がエルデンリングを購入したのですか?| GI Asks
そして、彼らが次に最も期待しているゲームは何でしょうか?
執筆者 弊社Games B2B事業部最高責任者 Christopher Dring 氏
April 6, 2022
フロム・ソフトウェアとバンダイナムコは、「エルデンリング」でモンスター級のヒットを飛ばしています。
このゲームは「ソウル・ライク」というジャンルに属するもので、アクションアドベンチャーゲームの一種で、手ごわいことで知られている。このジャンルの代表的なブランドは、フロム・ソフトウェアの「ダークソウル」シリーズである。前作「ダークソウル 3」は4年間で1,000万本という驚異的な売上を記録しました。
エルデンリングは発売3週間で1200万本を売り上げました。
通常、スポーツゲームやシューティングゲームの主流であるような性能です。では、このタイトルのどこが消費者の共感を得たのでしょうか。新しいオープンワールドの設定でしょうか。ジョージ・RR・マーティン氏の参加か?それとも、多くのメディアで取り上げられ、高い評価を得たことでしょうか。
私たちは、ゲームユーザー自身に聞いてみることにしました。GamesIndustry.bizには、EGXやPAXなどの展示会に参加し、複数のプラットフォームを所有し、頻繁にゲームをプレイしているエリートゲーマーたちのパネルがあります。昨年、私たちは彼らに、新しい「コール オブ デューティ」を購入しなかった理由を尋ねました。そして今回、エルデンリングがなぜこれほどまでに大成功を収めたのか、その理由を教えてもらうために再び登場してもらいました。
200人以上のゲーマーがこのアンケートに回答し、そのうちの35%がエルデンリングを購入したと答えています。また、24%の方が「ソウルに似たゲームをプレイしたことがない、まったくの初心者」と回答しています。
この新規プレイヤーに「エルデンリング」に興味を持った理由を聞いたところ(複数選択可)、80%が「オープンワールドという設定に惹かれた」と回答。また、67%が「批評家からの評価」、28%が「インフルエンサー(YouTubeやソーシャルメディアなど)からの推薦」と回答しました。
また、「友人からの勧め」が40%、「ジョージ・RR・マーティン氏の参加」が27%を占めました。その他の理由としては、広告(20%)、新しいアクションゲームを探している(6%)、より挑戦的なものを探している(6%)などが挙げられています。
「エルデンリング」を購入しなかった理由は、「ゲームに没頭する時間がない」(32%)が最も多く、次いで「ゲームが難しそう」(22%)となっています。また、タイトルのテーマや設定から敬遠する人も13%いました。
また、10%強の人が「自分には高すぎる」と回答しており、「発売されたら手に入れたい」というコメントも散見された。
最後に、両グループ(エルデンリングプレイヤーと非エルデンリングプレイヤー)に、今年最も期待するゲームを尋ねました。大差でトップになったのは、「ゼルダの伝説 ブレス オブ ザ ワイルド」の続編でした。全参加者の24%がこのゲームを選び、エルデンリングプレイヤー(27%)は非エルデンリングプレイヤー(21%)よりもわずかに関心が高いことが分かりました。
ただし、この調査はゼルダが2023年まで延期される前に実施されたものです。したがって、このグループの中で最も期待されているゲームは、今年11月にXboxとPCで発売されるベセスダゲームスタジオの「スターフィールド」です。17%の回答者がこれを選んでおり、エルデンリングプレイヤーもそうでないプレイヤーも同じように興奮しているようです。
続いての大作は、PlayStationの「ホライゾン フォビドゥン ウェスト」(13%)。エルデンリングより前に発売されたタイトルですが、現在プレイしているゲームを終えたら、再びプレイしたいという意向がうかがえます。
トップ5は、「ゴッド・オブ・ウォー ラグナロク」(11%)、「ポケットモンスター スカーレット・バイオレット」(5%)の順となりました。
5%の回答者は、今年発売されるものの中で、ワクワクするようなものはないと答えています。
◯新しい単語
George Raymond Richard Martin
ジョージ・RR・マーティン氏とは、『氷と炎の歌』で有名な作家であり、エルデンリングは、宮崎英高氏とGRRM氏のコラボレーションによって実現した神ゲーですの。ちなジョージ・RR・マーティン氏は否応なしにGRRM氏と略されたことがある。
Why did so many people buy Elden Ring? | GI Asks
And what game are they most excited for next?
FromSoftware and Bandai Namco has a monster hit on its hands with Elden Ring.
The game is within the'Souls-like' genre, a type of action adventure game that is notoriously tough. The flagship brand in this genre is FromSoftware's Dark Souls series. The last Dark Souls game, Dark Souls 3, sold an impressive ten million copies over four years.
Elden Ring sold 12 million in three weeks.
It's the sort of performance usually reserved for more mainstream sports games and shooters. So what was it about this title that resonated so strongly with consumers? Was it the new open world setting? George RR Martin's involvement? The huge amounts of press coverage and high review scores?
We decided to ask the gamers themselves. GamesIndustry.biz has a panel of elite gamers, attendees of shows such as EGX and PAX, who own multiple platforms and are frequent gamers. We spoke to them last year to ask them why they didn't buy the new Call of Duty. And now they're back to share some ideas as to why Elden Ring was such a breakthrough success.
Over 200 gamers responded to this survey, and out of those, 35% said they purchased Elden Ring. 24% said they were entirely new to the genre and had never played a 'Souls-like' game before.
When we asked this group of new players why they were interested in Elden Ring (they could select multiple responses), 80% said it was the open world setting that attracted them this time. 67% said it was the critical reception that won them over, while 28% said it was the result of influencer recommendation (whether via YouTube or social media).
Friend recommendation accounted for 40% of new Elden Ring customers, while 27% were drawn in by George RR Martin's involvement. Other cited reasons included advertising (20%), looking for a new action game to play (6%) and looking for something more challenging (6%).
The majority of respondents didn't buy Elden Ring, and the biggest reason for that is the lack of time to devote to it (32%), followed by the game looked too hard (22%). The title's theme and setting put off 13% of respondents.
Just over 10% of respondents said that the game was too expensive for them, and a few commented that they will be looking to acquire it once it goes on sale.
Finally, we asked both groups (Elden Ring players and non-Elden Ring players) what their most anticipated game of the year is. The game that came out top by a big margin was the sequel to The Legend of Zelda: Breath of the Wild. 24% of the all participants picked this game, with Elden Ring players (27%) marginally more interested than non-Elden Ring players (21%).
However, this survey was conducted before Zelda was delayed until 2023. Therefore, the most anticipated games amongst this group is Bethesda's Starfield, which is due to launch on Xbox and PC this November. 17% of respondents opted for this, with both Elden Ring and non-Elden Ring players similiarly excited.
The next big game was PlayStation's Horizon Forbidden West (13%). This title was released before Elden Ring, but it's clear players are eager to return to it once they've finished with their current game.
Rounding out the Top Five is God of War Ragnarok (11%) and then Pokémon Violet/Scarlett (5%).
5% of respondents said there was nothing coming this year that excited them.
【出所:https://www.gamesindustry.biz/why-did-so-many-people-buy-elden-ring-gi-asks】
欧州最大のゲームメディアであるEurogamer.netを運営するGamer Netoworkによるゲーム業界向け情報サイトの英字新聞です。