![見出し画像](https://assets.st-note.com/production/uploads/images/172779850/rectangle_large_type_2_c4e14dff6675e70c20296745bdaa396c.jpeg?width=1200)
稲羽兎迅速報【Xbox、第2四半期のハードウェア売上は29%減 ゲームパスは記録的な伸び】恭賀新春英字新聞
稲羽兎迅速報【Xbox、第2四半期のハードウェア売上は29%減 ゲームパスは記録的な伸び】恭賀新春英字新聞
ゲーム全体の売上は7%減、Xboxのコンテンツとサービスは2%増
ニュース by スタッフライターSophie McEvoy氏
2025年1月30日掲載
マイクロソフトは会計年度第2四半期の決算を発表し、ゲーム全体の売上が7%減少し、ハードウェアの売上は29%減少した。
数字
2024年12月31日までの3ヶ月間
売上高:696億ドル(前年同期比12%増)
パーソナルコンピューティング(Xboxを含む)の増収:147億ドル
営業利益:317億ドル(前年同期比10%増)
当期純利益:241億ドル(前年同期比10%増)
ハイライト
マイクロソフトは、409億ドル(前年同期比21%増)を計上したクラウドサービスが牽引し、全体として好調な四半期となった。AI事業も前年同期比175%の大幅増となり、年間売上高130億ドルを突破した。
ゲーム部門は減収となったが、Xboxのコンテンツとサービスは、『コール オブ デューティ ブラックオプス 6』の発売など、アクティビジョン・ブリザードのコンテンツが「予想以上に好調」だったため、2%増となった。
マイクロソフトのサティア・ナデラ最高経営責任者(CEO)は決算説明会で、Xboxゲームパスの売上高が四半期ベースで新記録を達成し、PC版の加入者数が30%以上増加したことを明らかにした。
ナデラCEOはまた、この四半期中にXbox Cloud Gamingでストリーミングサービスのユーザー総利用時間はのべ1億4,000万時間に達したことを明らかにした。
Sophie McEvoy氏はGamesIndustry.bizのスタッフライター。ハンプシャーを拠点とし、2018年よりゲーム&エンターテイメントジャーナリストとして活躍中。
Xbox Q2 hardware sales down 29% as Game Pass experiences record growth
Overall gaming revenue decreased 7%,
Xbox content and services saw a 2% rise
News by Sophie McEvoy Staff Writer
Published on Jan. 30, 2025
Microsoft has released its financial results for the second quarter of its fiscal year, which saw its overall gaming revenue decrease by 7% while hardware sales were down 29%.
The numbers:
For the three months ended December 31, 2024:
· Revenue: $69.6 billion (up 12% year-on-year)
· More Personal Computing (incl. Xbox) revenue: $14.7 billion
· Operating income: $31.7 billion (up 10% year-on-year)
· Net income: $24.1 billion (up 10% year-on-year)
The highlights:
Microsoft experienced a positive quarter overall, driven by its Cloud services which generated $40.9 billion (up 21% year-on-year). Its AI business also saw a major increase of 175% year-on-year, having surpassed an annual revenue rate of $13 billion.
While its gaming segment saw a decline in revenue, Xbox content and services rose 2% due to "stronger-than-expected performance" in Activision Blizzard content, including the launch of Call of Duty Black Ops 6.
In the earnings call, Microsoft CEO Satya Nadella shared that Xbox Game Pass set a new quarterly record for revenue, with its PC subscriber base growing by over 30%.
Nadella also revealed that 140 million hours were streamed on Xbox Cloud Gaming during the quarter.
He also noted that Indiana Jones and the Great Circle has been played by more than four million people since its launch on December 9, 2024.
Reflecting on the gaming segment, Nadella said Microsoft is delivering its plan of "improving the profitability of the business" by providing "higher margin content and platform services."
Looking ahead, Microsoft expects Xbox content and services revenue to increase in the "low to mid-single digits" for Q3, driven by first-party content and Xbox Game Pass. It expects hardware revenue to "decline year-on-year."
Sophie McEvoy is a Staff Writer at GamesIndustry.biz. She is based in Hampshire and has been a gaming & entertainment journalist since 2018.
【出所:https://www.gamesindustry.biz/xbox-q2-hardware-sales-down-29-as-game-pass-experiences-record-growth】
欧州最大のゲームメディアであるEurogamer.netを運営するGamer Netoworkによるゲーム業界向け情報サイトの英字新聞です。