見出し画像

(試作 パイロット版)(学園もの→まち歩きものに見えて、じゃないストーリー Bパート3-2)

そうなるともう一つ気になることがある。『Y』の右上に進むとどうなるか、だ。
ちょうど交差点にぶつかった。ちょうど信号が点滅する。慌てて向こう側に渡る。すぐに90度右の信号も青になった。
多分もうそんなに時間がない。横断歩道、白い線を飛び越えるように走った。
渡りきったわたしの目の前にあったのは、土色の塀だった。表面はザラザラな感じ、上には瓦が乗っていたり、シントシンとはほど遠いイメージ。なんだこれ。
『Y』の右上に行くはずが、興味がもう目の前の塀の先に、移っていた。
勝手に想像する。わたしは塀の前に立ち用心深く、周囲を見回す。罠や追っ手は居なそうだ。肩にかけていた名刀を、さやごと柱に立てかける。数歩下がって助走、刀のさやをステップに飛び上がり、さっそうと塀の内側へ。紐を引っ張り、刀も塀の内側へ。
って、いつの時代だよ。そもそも左、コーシューに面したところにすぐ入口があるじゃん。早足で入口に向かう。
そこにはやっぱり瓦が乗った和風の門があった。
塀の敷地の正体は、お寺だった。
だからなに。と思っている人とは、わたしは相性が良くないだろう。こんな、超高層ビルや、高速や、コーシューや地下鉄が走っている街にも、お寺は必要なのだ。
門の横、ガラス戸の付いた掲示板の中に、こんな言葉が書いてあった。
[働くという言葉は、『畠を楽にする』と書きます。あなたが働くことで、きっと他の誰かの畠が、豊かになっているのでしょう]
同時に声が聞こえてきた。
「もしかして次はピンチかも。その時はよろしくヒーロー」
だからなんだよ、って心の中で思ったときに、さらにケータイのアラームがぶるんぶるん、とエンジン音を鳴らしだした。
うるさいっ。
イライラがはじけて、無造作に画面ボタンを押すと、アラームは黙りこくった。
でも、心の中には、イライラ以外の何かがあった。それは自分の中でゆっくりと転がり、動き出した。草原のなだらかな下り坂を走り出した時のように。
土色の塀をたたいたら、ぱしっ、と乾いた音で答えた。
今日はここまでだ。わたしは走り出す。
元来た横断歩道を渡った先、三本指長高層ビルの足下には、ターミナル行きの無料バスが止まっている。時間通り、きっちりのローテーションでもいいけれど、たまにはどこか遠く、別の世界に行ってくれてもいい、なんて。
                         (Aパート4に続く)

When that happens there is one more thing that can bother you. What happens if you move to the upper right of "Y"?
I just hit an intersection. The signal just blinks. I rushed to the other side. Soon the signal to the right by 90 degrees turned blue.
Maybe I don't have much time anymore. I ran across the pedestrian crossing, a white line.
In front of my eyes, which I had crossed, was the earth-colored moth. The surface feels rough, and there are tiled tiles on it, and the image far from Shintoshin. what's this.
I should go to the upper right of "Y", but interest had already shifted to the end of the front of my eye.
Imagine yourself. I stand in front of the fort and look around. It seems that there are no traps or chases. Put the sword, which was on the shoulder, on the pillar with the sheath. Step down a few steps, run up to the step of the blade of the sword, and go inside the cage. Pull the string, and the sword goes inside the cage.
What time is it? First of all, there is an entrance right on the left, facing Kashue. I head for the entrance at a quick pace.
After all, there was a Japanese-style gate with tiles.
The real estate of the temple site was a temple.
So what. I would not be compatible with those who think so. A temple is necessary for such a high-rise building, a high-speed city, a city where caustics and subways run.
Such words were written in the bulletin board with the glass door next to the gate.
[The word to work is written as "to ease the habit." As you work, someone else's bond will probably be richer.]
A voice was heard at the same time.
"Hey, maybe next time is a pinch. At that time, a hero."
That's why, when I thought in my mind, the alarm on the mobile phone started to sound like an alarm.
Noisy.
The annoyance popped up, and when I pressed the screen button casually, the alarm shut down.
But in my mind, there was something other than frustrating. It rolled slowly in himself and began to move. Like when you ran out of the gentle slope of the meadow.
When I hit the earth-colored moth, I answered with a dry sound.
That's it for today. I will run.
A free bus to the terminal stops at the foot of the Three-Finger Long Skyscraper, across the pedestrian crossing from where it originally came. On time, it's fine to rotate, but sometimes it's okay to go somewhere else and go to another world.
(Continued to Apart 4)

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?