WORKS GOOD! MAGAZINE

WORKS GOOD! MAGAZINE は、国内外のクリエイティブ・チーム(または個人)へのインタビューを通じて、よりよいワークスタイルを探求するメディアです。

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ABOUT “WORKS GOOD! MAGAZINE”

The grass is always greener on the other side. But good beer is not always gold. (sometimes black.) 隣の芝生はいつも青い。 でも美味いビールがいつも黄金とは限らない。 よりよいワークスタイルを、私たちはいつも探している。 タスクとコストの適切な管理方法を。 オフィスという場の意義を。 副業がもたらす新しい可能性を。 有望な若手の育て方を。 長い休暇をとってやるべきことを。

    • 「目的を共有した小さなチームで追い求める、本当のクオリティ」 — by Immersive Garden <vol.22>

      WORKS GOOD! MAGAZINE 第22弾はデジタルクリエイティブチーム Immersive Garden 。デジタルを通して心に残るストーリーを作り上げるためにどのような工夫を凝らしているのか、どのようなことを心がけているのか詳しく話を聞いてみました。 Q、まず初めにImmersive Gardenについて教えてください。 Immersive Garden は、アートディレクターのDilshan Arukattiによってパリを拠点に設立されました。彼がフリーラン

      • “ひきこもり”が価値あるチームになれる場所 — by Hellohikimori <vol.21>

        WORKS GOOD! MAGAZINE 第21弾はデジタルクリエイティブをメインとするHellohikimori 。実は日本と関係の深い会社名からスモールチームで制作を行う意義まで、詳しく話を聞いてみました。 Q、まず初めにHellohikimori(HKI)について教えてください。 Hellohikimori は2004年に設立した、パリを拠点とするクリエイティブカンパニーです。 多くのメンバーはもともとFlash開発者でしたが、時代の流れとともにHTML / Jav

        • 常にヒューマンファーストで成長していける会社でありたい — by makemepulse <vol.20>

          WORKS GOOD! MAGAZINE 第20弾はリアルタイム3D、WebGL、とWebVRなどのコンテンツ制作を主軸とする makemepulse。カンヌライオンズをはじめとする有名な賞を数々受賞している彼らに、印象に残る作品を生み出すためにはどのようにしているのか詳しく話を聞いてみました。 Q、まず初めにmakemepulseについて教えてください。 makemepulse は2008年に設立したインタラクティブプロダクションで、文字通りインタラクティブコンテンツの

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        ABOUT “WORKS GOOD! MAGAZINE”

        マガジン

        • WORKS GOOD! NIGHT
          3本
        • WORKS GOOD! MAGAZINE English
          12本

        記事

          お互いに正直で、本当の意味で友好的なチームだからできること。— by COLORS AND THE KIDS <vol.19>

          WORKS GOOD! MAGAZINE 第19弾はグラフィックや映像、アニメーションを得意とする  COLORS AND THE KIDS 。 彼らの担当しているプロジェクトの規模から、直接話しを聞きに行くまでは十数名のチームを想像していたのに、所属しているメンバーなんとはたったの5名!そんな5名の中にデザインをメインとするクリエイティブチームとしては珍しい役職のメンバーがいたので、そのことについても詳しく聞いてみました。 Q、まず初めにCOLORS AND THE KI

          お互いに正直で、本当の意味で友好的なチームだからできること。— by COLORS AND THE KIDS <vol.19>

          ヒューマンセンタードでなければ未来はない — by Merci-Michel <vol.18>

          WORKS GOOD! MAGAZINE 第18弾は、WEB制作だけにとどまらず、近年ではゲームやインスタレーションなどのインタラクティブなプロジェクトを多く担当している  Merci-Michel 。クライアントには誰もが1度は聞いたことがあるであろう大手有名ファッションブランドをはじめ、グローバルブランドが名を連ねます。在籍メンバーが15名と少ないなかどのように大きめなプロジェクトを進行しているのかなど、直接伺って話しを聞いてみました。 Q1: まず初めにMerci-M

          ヒューマンセンタードでなければ未来はない — by Merci-Michel <vol.18>

          “Unity and freedom accelerate the team’s motivation” — by Red Collar <vol.11>

          Our 11th interview is with the winner of Best Agency Of the Year at the DOTY 2017 by CSS Design Awards, Red Collar. Just how do they feel about being regarded as the leading company in the domestic Russian sphere of digital production. We t

          “Unity and freedom accelerate the team’s motivation” — by Red Collar <vol.11>

          “Value exchange is not always monetary” — by Your Majesty<vol.10>

          The one which is going to appear at the milestone of the 10th is Your Majesty, which has got more than 200 awards and has clients including Netflix and Samsung. Having more than 30 members in Amsterdam and NYC , it practices various experim

          “Value exchange is not always monetary” — by Your Majesty<vol.10>

          “Most important thing is to provide environment that team can stay healthy both physically and mentally, as well as being able to regularly learn new skills” — by Stink Studios<vol.9>

          For this, our ninth edition, an interview with “Stink Studios (formerly known as Stinkdigital)”, which undertook a number of the major brand project and recently, they produced the familiar, for Japanese readers, UNIQLO’s one of product’s p

          “Most important thing is to provide environment that team can stay healthy both physically and mentally, as well as being able to regularly learn new skills” — by Stink Studios<vol.9>

          “Managing over 60% rate of foreign clients from one and only place in Stockholm” — by Stockholm Design Lab <vol.8>

          If you’ve ever worked in an office in Japan, you’ve almost definitely seen a product from ASKUL office supply company. Our interviewee this time, the long-established design company Stockholm Design Lab, was in charge of the package design

          “Managing over 60% rate of foreign clients from one and only place in Stockholm” — by Stockholm Design Lab <vol.8>

          “Employees come from over 10 countries. With an international team, we pursue the highest level of creativity.” — by Jam3 <vol.7>

          For this year’s final issue, we interviewed a digital design production Jam3, who won in 2016 the Cannes on the website MTV VMA. And more recently, fresh in our memory for winning the Awwwards, FWA, CSS DA’s “Site of the Month” on Dunkirk W

          “Employees come from over 10 countries. With an international team, we pursue the highest level of creativity.” — by Jam3 <vol.7>

          “Work hard in ‘our’ way” — by ToyFight <vol.6>

          For vol.6, we interviewed  ToyFight, a creative agency based in Manchester, England. Founded approximately two years ago, they are still a small company of fewer than 10 people, but founders Leigh and Jonny are creative directors who both p

          “Work hard in ‘our’ way” — by ToyFight <vol.6>

          “With creators from all over the world, we provide a service that exceeds expectations even though we only have seven employees in our studio” — by FIELD <vol.5>

          The WORKS GOOD! MAGAZINE fifth interview involves creative studio FIELD from London, who does not only work branding and artwork, but also installation, interactive content, and space production. Despite only having 7 employees, they are pa

          “With creators from all over the world, we provide a service that exceeds expectations even though we only have seven employees in our studio” — by FIELD <vol.5>

          "To create good stuff, subject won’t matter" — by Locomotive <vol.4>

          The 4th interview of WORKS GOOD! MAGAZINE is digital agency Locomotive from Montreal in Canada, who recently won numerous awards in the Awwwards, CSS Design Awards, etc. We seek out the methods behind their working style, as well as how the

          "To create good stuff, subject won’t matter" — by Locomotive <vol.4>

          “There is a reason why we keep our team quite small” — by WILD <vol.3>

          We interviewed  WILD, a digital branding studio based in Vienna, Austria. Last year they won three Cannes Lions and a Webby for Falter’s Inferno , as well as Site of the Year at Awwwards. We asked them how they usually execute their project

          “There is a reason why we keep our team quite small” — by WILD <vol.3>

          "If you’re not happy with what you do, it will never be a good job" — by Alvaro Arregui Falcon (Nuevo. Studio) <vol.2>

          For this second interview from WORKS GOOD! MAGAZINE , we fire our questions to Alvaro Arregui Falcon, who previously worked at the overseas digital product studio ustwo . Recently he established the company Nuevo.Studio in Tokyo, focusing o

          "If you’re not happy with what you do, it will never be a good job" — by Alvaro Arregui Falcon (Nuevo. Studio) <vol.2>