Three Things You Can do to Increase the Value of Your Content Strategy コンテンツ戦略の価値を増やすため、あなたができる3つのこと

Three Things You Can do to Increase the Value of Your Content Strategy
コンテンツ戦略の価値を増やすため、あなたができる3つのこと

Sabine Ocker, Comtech Services
Comtech サービス社、ザビーネ・オッカー著
March 1, 2020
2020年3月1日
If you already have the attention and support of upper management for your DITA migration project, then you can pat yourself on the back and stop reading this article. But if you are still working on gaining traction in your organization, then here are three suggestions on how you can increase the value of your content strategy.
もしあなたがすでにあなたの DITA 移行プロジェクトに対して幹部の注意と指示があるなら、あなたはあなた自身の背中を軽くたたいて、そしてこの論文を読むのをやめることができます。 けれどももしあなたがまだあなたの組織でけん引することに努力しているなら、それなら、あなたがどのようにあなたのコンテンツ戦略の価値を増やすことができるかについてここに3つの提案があります。


First, write it down. This seems obvious, but it is especially important if your current content strategy has evolved organically over time to meet your changing business demands.
最初に、それを書き留めてください。 これは明白に思われますが、しかしあなたの現在のコンテンツ戦略が有機的にあなたの変化するビジネスの需要に会うため時間をかけて進展したかどうかは特に重要です。
You won’t be able to properly influence your organization unless you have a slide stack to share with your team, your stakeholders, and most significantly, your management team. The content strategy document should clearly outline your vision and contain at least these sections:
あなたがあなたのチーム、あなたの株主と大部分の人たち、際立って、あなたの経営陣と共有するために多くのスライドを持たないなら、あなたは適切にあなたの組織に影響を与えることができないでしょう。 コンテンツ戦略文書は明らかにあなたのビジョンを概説して、そして少なくともこれらの次のセクションを含むべきです:
1. Goals: Specifically, what are you trying to accomplish? Some examples of content strategy goals:
ゴール:特に、あなたは何を達成しようとしていますか? コンテンツ戦略ゴールの若干の例は次の通り:
① Increase content reuse by 35%.
35%コンテンツ再利用を増やす。
② Achieve consistency in content structure and look and feel across product lines.
コンテンツ構造での一貫性や、商品ラインにわたる外観と操作性の一貫性を獲得する。
③ Increase the percentage of content that goes through the Editorial or Technical review process, as well as the percentage which is completed on-time.
時間通りに完了される割合と同様、編集あるいは技術審査プロセスを通過するコンテンツの割合を増やす。
④ Define concrete progress your organization will take to move away from documenting features and functions and instead target content towards specific users based on what tasks they need to complete in their current role.
あなたの組織が、特性と機能を文書化することから取り去り、そしてその代わりに彼らが彼らの現在の役割で何の仕事を完了する必要があるかに基づいた特定のユーザーにコンテンツの目標を定めるためにするであろう具体的な進度を明確にする。
⑤ Decrease translation costs or timeline.
翻訳経費あるいは予定を早める。
⑥ Decrease the amount of time it takes writers to create content.
執筆者がコンテンツを作るのに要する時間を減らす。

ここから先は

6,762字

¥ 100

この記事が参加している募集

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?