プレミアリーグクラブ「Charter」④
昨日は、
のCharterを確認しました。
今日も続けます。
また、本稿に進む前に
以下関連記事に目を通していただけると、
より理解が深まると思います。
研究内容を記録していきます
誰(顧客)に向けて価値を創造するのか?
Charterの「supporter」が意味するもの
「そもそも何をしたいのか」を言語化する
言語化への格闘が不可欠
それでは順に、
紹介していきます。
■アストン・ヴィラ
The senior managers of our club are committed to ensuring that we continually improve the level of service delivered to supporters.
サポーターへのサービスは継続的に改善していくことを保証する。
It is vitally important that all our employees at all times
従業員の心構え
Understand that they represent the club
常にクラブを代表していると思え
Have a responsibility to uphold the commitments within this charter
本憲章にある宣誓を理解し、実践する責任を持て
Have the responsibility to uphold our values
我々のヴァリューに対する責任を持て
Deliver warm and friendly customer service
温かくフレンドリーなカスタマーサービスを心がけよ
Help anyone that requires information or assistance
困っている人を見つけたら即座に手助けを
■ノリッジ・シティ
The Club exists solely to serve its supporters and to help the Head Coach to deliver success on the pitch. All Club activities and customer services policies are there to support these aims. The Club will always strive to climb as high up the English football pyramid as possible, while standing on its own two feet financially and responsibly safeguarding the long-term future of Norwich City.
クラブはサポーターをもてなし、監督がピッチでの成功を実現できるようサポートするために存在する。クラブの活動や顧客サービスはその目標を達成するために位置づけられる。常に上のレベルを目指し、一方で財政健全化と、ノーリッチシティを将来につなげる責任を持つ。
・カスタマーサービスの重要性を認識する。
・サービス提供の仕組みを持つ。
・問題は、72時間以内にクラブ内の議題に上る
・障がいを持つ方への配慮
・クラブの誰もがクラブのアンバサダーとして
・サポーターにスタジアムの熱狂の一部分として
・スタジアムの安全や楽しみをサポーターに約束する。
■ウルヴァーハンプトン
We are Wolves:
Progressive, determined, bright, unified and humble. A pack that is hungry for success. We don’t simply look to the future, we seize it.
我々はワンダラーズ:
前進、決断力、明るく公明正大に、そして謙虚に。成功に飢えている。しかしながら単に将来を夢見るだけではない。つかみ取るんだ。
The Wolves Supporter Services team aim to deliver the highest level of service possible. We are proud of our relationship with fans and it is our mission to continue to interact to ensure we are delivering the best fan experience possible. We believe communication is a key factor in delivering what we want to achieve whether that be by making sure fans are updated with the latest news and information or by giving fans instant access to information that they may find useful.
サポーターサービスチームはできうる限り最高レベルのサービスをご提供します。ファンとの関係性に誇りを持ち、我々のミッションである「最高の体験をお届けする」ためにコミュニケーションを図っていきます。クラブによる最新の発信が常にファンに届けられるよう、環境整備に努めていきます。
■シェフィールド・ユナイテッド
Sheffield United Football Club was established in 1889 and it remains focused on the core principles and aims on which its founding was based. The Club is extremely proud of its history and its links to the development of the game. Sheffield United Football Club prides itself on its close development with its fan base, local community and the business sector as a whole. It is an inclusive family and community orientated Club where everyone is made to feel welcome and it will endeavor to improve on this principle year on year.
1889年に設立されたシェフィールドユナイテッドは、設立時に築かれた原理原則と目的を今に残している。クラブの歴史に対する誇りは、クラブのサッカーの発展に紐づくもの。ファンベースとの親密な発展、自治体やスポンサーも含めてクラブの誇りとなっています。クラブとともに育まれた家族やコミュニティは、いつでも誰でも暖かく迎え、これからも毎年、クラブの原理原則の進化に努めていきます。
■まとめ
4日間に渡って
プレミアリーグ各クラブの
「Charter」
をチェックしてきました。
毎回まとめで記したとおり、
Charterとは、
クラブの意思と覚悟そのもの。
それぞれがオリジナルな
言葉、言い回しを使って、
それぞれがもつ世界観を言語化し、
情熱的にサポーターに訴えています。
Charterはクラブによっては
シーズンごとに改定されるようですが、
大きな「ミッション」が
ブレることはありません。
サポーターと共創したい価値が
社会が抱える課題解決につながるような、
美しい言語でしたためられていました。
プレミアリーグクラブ「Charter」①
プレミアリーグクラブ「Charter」②
プレミアリーグクラブ「Charter」③
この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?